Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az felrobbanhat.
Pontosan.
A legfelso tipusu a zseles. TrueGel. A hetedik tipus a lithium iron ami nincs itt a listan. Egyedul a lithium iron nem tartalmaz savat.
Köszönöm akkor még is jók az információim!
Én úgy tudom,a zselés akksit azért nem lehet járműbe használni,mert nem bírja a hirtelen nagy áramleadást,és a változó áramerősséggel való,főleg nagy áramerőseggel való töltést!Persze valószínű hogy NASA már ezt a problémát megoldotta,és majd pár évtized múlva a hétköznapi,utcai forgalomba is meg lehet majd venni,(lásd mikrosütőporos kaják,stb.)de egyenlőre vannak neki korlátai rendesen!
Nem a lifepo4 es akksit hívod "iron"nak?
Ezek Lithium Iron akksik. Nezd meg a gyarto honlapjat amit mellekeltem az elobb.
"es meg van par gyarto aki litium ""ion"" akksikat gyart."
Ion "r" betű nélkül!
Bocs de a "zselés" még mindig nem zselés, az csak a "Sealed" magyar félreolvasásából született, az csak annyit tesz, hogy zárt rendszerű, feltöltést, szintellenőrzést nem igénylő savas akku.
Indito aramuk duplaja, a sulyuk szerintem harmada-otode az eredetinek. Polcon tarolva egy ev mulva is 13.3 a kapocs feszultseg. 3 ev garancia. Es sorolhatnam a jo tulajdonsagokat.
Járműbe?
No úgy látszik fel kell frissítsem a tudásomat!
Nem erre gondoltam.

Letezik lithium iron akku. Amit irtal az helyes hogy a zseles is savas csak mas technologiaval keszul. Amire en gondoltam az a shorai es a battery tender uj generacios akkuk. Az en motoromban is ilyen van es nagyon jo.
http://shoraipower.com/
http://batterytender.com/produ...

es meg van par gyarto aki litium iron akksikat gyart.
Nekünk már volt egy az amerikai hadseregtől kaptuk
12 év után ment tönkre.
Én úgy tudtam,még nem tudták megoldani a hirtelen áram leadást (indítást),a zselés akkunál!De akkor le vagyok maradva!Bár az is igaz hogy a zselés (hívjuk energia tárolónak),mivel ezeket,nem szokták akksinak hívni,hanem energia tárolónak,energia hordozónak!
Hogy miért azt még én se tudom,de biztos meg van az oka!
Van "zselés" és autóba is használható, sőt, ha átlövöd még utána is képes indítani, csak meg kell fizetni. Ja és 8 év a garija de 4X es áron van.
Nem nem!
Létezik Zselés akkumulátor,de mint írtam,az járműbe nem használható!
Most had ne menjek bele miért!
Bocsi de mindegyik akksi savas.
Köszi mindenkinek a válaszokat!
Megnézzük tavasszal hogy áll az euro, dollár japán jen árfolyam , aztán ahhoz mérten dől el mi kerül a kicsikébe :)
Mindegyik jármű akkumulátor savas!
Csak van zárt (gondozás mentes),és nyitott (utántöltős kivitel)!
Sajnos elterjedt egy tévhit,hogy a zárt (gondozás mentest)zselésnek keresztelték!
De ez egy nagy hazugság!
A gondozás mentes(zárt)előnye,nem kell a töltögetéssel vacakolni,no meg a kipárolgó,kifolyó sav nem mar szét semmit,és nem savasodnak le az akksi pólusai!
Viszont tölteni csak milliamperrel(csepptöltővel)lehet,a labirintus fedél miatt!Míg egy nyitottat a kapacitás(amper)10-15%-val,miután levetted a zárókupakokat!Én a zártra szavaznék,és abból a Wartát erőltesd,vagy ha van pénzed a gyári Japán akksi a legtutibb!
Én japán akkut vettem a Bálnába 20000 HUF volt decemberbe.
hallottam már - szerelőtől - olyan véleményt, hogy a fekete, zárt jobb a motornak (pontosabban a fesz szabályzónak), de az ellenkezője is elhangzott már, szóval full egyéni a dolog. mindenesetre úgy emlékszem, a D modellnek még fehér, savas volt a gyárija is, szóval nagy baj nem lehet belőle, ha az olcsóbbat veszed.
Köszi
Azt sajnos tapasztaltam én is, hogy nem fogok már egy akkuval sem elmenni 10 évet.... Fogyasztói fasza társadalom.
A generátornak, fesszabályzónak stb. melyik a jobb? vagy egyáltalán nem befolyásolja?
Mert akkor maradok a hagyományos savas akksinál, viszont abból is van töltögethető (nekem eddig ez volt) vagy gondozásmentes. Vajon melyik a jobb választás?
zseléset aligha fogsz találni megfizethető áron, az itthon zselésnek csúfolt AGM (zárt, fekete) akksik viszont elérhetők, ált. 12-14-től indulnak a használható minőségűek. viszont az évtizedes akkukat szépen lassan el kell felejteni, sajnos már "nem divat" ilyet gyártani, inkább 4-5 évvel kell számolni a minőségi telepekkel is.
Sziasztok!
Úgy néz ki, az akksim a szokásos 3 év után ismét megadta magát, tavasszal új akku vásárlásával kezdek.
Tud valaki tanácsot adni a zselés vs savas akksikkal kapcsolatban? Eddig savas volt benne, a régi hagyományos töltögetős fajták, és szinte mindegyik 3 év után megadta magát, ezért estem gondolkodóba.

Köszi előre is.
köszönöm
sziasztok a problémám az volt hogy a motoron nem volt alapjárat mikor megvettem tehát kénytelen voltam szivatóval hazahozni de nem okozott nagy problémát mert csak pár kilómétert kellett vele jönni,viszont pörgrtni kellett,hogy legalább 4000-et forogjon mert különben megfulladt. Itt a fórumon kaptam segítséget hogy pucoljam ki a karbit,meg is jött az alapjárat de hirtelen gázadásra fullad. Ha lassan húzom a gázt akkor szépen kipörög és ha eljut 5000-ig akkor onnan már tökéletes de az alsó tartományban megfullad.A kérdésem az volna hogy a karbi szinkron okozhatja ezt a problémát? Ja a motor zzr 600d 1994-es és hidegem melegen gyönyörűen indul. Segitségeteket előre is köszönöm. Nem vagyok balfasz de idáig csak egyhengeres motorom volt:)