Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv mindenkinek!
Ilyet láttatok már? Beindítottam a vasat, és leállítás után 10 perccel is füstöl a bal oldali kipu, mint egy kémény. Mi a fenétől lehet? A balesetnél ez a dob sérült meg, benyomta a hátsó lábtartó, és vagy 10 centit felfele el van mozdulva. Lehet köze hozzá? Nem hiszem...
Sziasztok!

Újfent ill. még mindig eladó a Kawa-Khana forgalomból kivont, de magyar (!) papirokkal. Természetesen visszahelyezhető. Jelenleg sürgős lenne a dolog, szóval csak a héten 200 e. ft-ért vihető. Bp-en megtekinthető a paripa. Elnézést a hirdetésért, de talán itt van a legtöbb kolléga aki érdekelt lehet... :)
Sosem lesz mér vége ennek a hülye télnek..?
Még a hétre is havazást mond!
Hétvégén nagy megdöbbenéssel láttam, hogy Pesten már nincs hó, de Budán még boka fölött tátongott a sok hó!
Nekem még műszakiztatnom, kell, de ilyen időben hogyan?
Tegnap láttam egy GSX-R-t a Margit-hídon Pest irányába...
Az a hang, és érzés... tuti a srác majd meg fagyott farmer naciban érdekes mód nem vagánykodott, ahogy szoktak, ment vagy 40-el, de úgy irigyeltem!

Remélem a nyári hétvégék legalább cserébe szárazak lesznek!
ne hidd, a menetjelző sokkal jobban láthatóvá tesz, mint a ZZR egyébként sem túl izmos tompítottja.
Az a baj ha egyiket megszüntetem máris értelmét veszti a dolog.
engem sem csesztettek a 600-as kiegészítő lámpái miatt, de ettől még nem szabályos, csak éppen nem zavarta a rendőröket. ha sikerül megoldani, hogy a DRL önmagában égjen, és kialudjon a tompított bekapcsolásakor, szerintem nem lehet gond, ugyanúgy nem fognak szólni érte, mint eddig.
viszont a fényszóró+DRL már önmagában szabálytalan, plusz még a motoros rész előírásai - legalább egyiket meg kellene szüntetni sztem.
Nekem azt mondták, hogy az indexes helyzetjelző úgy működik, hogy mivel helyzetjelző ezért ha nem jár a motor akkor csak az éghet a tompított nem. A ZZR-en úgy van, hogy gyújtásra teszem akkor világít a helyzetjelző és mikor beindítom akkor gyullad fel a tompított. A motoros kiegészítőlámpákra fogalmam sincs milyen rendeletek vannak. Apámnak egy Viragoja van azon van 2 kiegészítőlámpa és szó nélkül átment műszakin, állították már meg igazoltatták és akkor sem szóltak egy szót sem. Ha egyszer látszódni szeretnék akkor mi baja ezzel a szerveknek? :S
A hozzászólásom tájékoztató jellegű, nem szeretném megszabni senkinek, hogy mit szereljen a mocira és mit ne.


...a forgalomirányító fényjelző készülék tilos jelzése is csak tájékoztató jellegű...
6/1990. (IV.12.) KöHÉM rendelet

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

55/A. § (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával........

Nem akarom tovább ragozni, de itt csak Gépkocsiról van szó, tehát MOTORKERÉKPÁRT NEM lehet felszerelni.
Ha gyári többszinű akkor bajba leszel. Csak a gyári matrica lesz jó és ott is figyelni kell a fényezőnak hogy a szin átmenet oda és ugy kerüljön ahol volt. A gyári matrica nem átlátszó hordozón van hanem, a motor szinének megfelelő! És valószínű hogy szitázni se fognak tudni olyan szineket mint a gyári. A kivágós meg felejtős mert jó esetben csak a karakterek formája fog megyezni. A gyári oldalidomra kerülő darabja 25 ezer körül bármelyik kawasakinál rendelhető alvázszám alapján. Én még néhány éve 19 ezerért vettem, de épp a héten kérdeztem egy ismerősnek.
Sziasztok!

Én nem értek hozzá, és nem is akarok bele szólni, De....
ahogy ismerem Öcsi Lacit illetve a bájos aráját, én a helyetekben igencsak rájuk hallgatnék!

Emese nem akarok hülyeséget mondani, de a közlekedésieknél (szabálysértéseknél... nem tudom a pontos megnevezését!) dolgozik, ezért biztos vagyok benne, hogy a legaktuálisabb verziót írta be, illetve a legnagyobb jó szándékkal, és legjobb tudása szerint!
Én azt venném alapul!
Velem is többször elő fordult hogy kötöttem az ebet a karóhoz, ahogy szokták mondani, mert én úgy tudtam, úgy tanultam stb, de simán vágta az aktuális jogszabályokat és persze mindig neki lett igaza! Hiszen ezt csinálja, ebben dolgozik minden nap, ez a dolga!

Gondold meg, mert a büntetések komolyak, én inkább benzinre költeném.

A bukó gombád tök jó, csak kár, hogy ilyen elütő színe van!
Hát na ná hogy jöjjön be!

Szervezünk többek között egy idei pozsonyi kirándulást? Akár egy naposat is. Idén nagyon bennem van egy kis pozsonyi városnézés!
Szia KawaZsolti! Kérlek segíts nekem! Mint azt már egyszer írtam, édesapám Pécsett crossmotorozott a 60.-as, 70.-es években. Szeretnék az ő emlékére összeállítani egy kis retro videót vagy képeket, és szeretném megosztani minden motor rajongóval itt és más motoros fórumokon. Mindezt június 8.-ára szeretném megtenni, mivel akkor lenne 63 éves. Esetleg hol találhatok ehez esetleg valami történelmet, videót, írást A segítségedet előre is köszönöm.
felrázandó a társaságot a hó-sokkból: ha van legalább tíz fő jelentkező, belevágnánk egy határon túli ZZR-kanyarba, két nap, napi 4-500 km, csupa motoros látványútvonalon.
a benzinköltségen felül 9-10 EFt költséggel kell számolni (szállás plusz étkezések).

egyelőre csak igényfelmérés, ha egy tucat ember jelez, h gyerebe, kezdhetünk listázni, konkrétan szervezni. időpont: május vége.
Igen ezt olvastam én is, de mégis gyárilag kiadott autóknál is világított együtt a kettő. Van hozzá tiltó kapcsolóm,ha rendőrt látok lenyomom
mi árulunk ilyen DRL lámpát, az importőrtől kaptunk egy kétoldalas paksamétát, h mi vonatkozik rá, hogyan lehet használni - onnan van az infó, h csak magában éghet. nem véletlen, h a gyári beszállítók (phillips, hella stb) utólagos szettjeiben ehhez meg is van a relé, stb., hogy csak így lehessen bekötni.
idézet:
"A lámpa villamos kapcsolását illetően:
- Gyújtás ráadását követően aktiválódjon
- A fényszórók bekapcsolásakor a nappali menetfénynek ki kell kapcsolnia, kivétel ez alól a fénykürt használata, tehát ebben az esetben együtt világíthat a nappali menetfény a fénykürttel. (a jogszabály egyértelműen kikapcsolást említ, tehát az elhalványított változatba esetlegesen beleköthetnek a hatóság emberei)."
Körbe néztem én is a dolgokat és rengeteg autón amin gyárilag van együtt világít este a tompítottal. De kérdés a kiegészítő lámpa. Rengeteg chopperen van kiegészítő lámpa. Azok hogyan működnek? http://www.sportmotor.hu/motor... ebben a cikkben van róla szó, de sajna biztosat senki nem tud mondani. Rendőrei is akkor büntetnek ha akarnak. Ismerősnek kanyarsegítő világítása van a kocsin (amerre kanyarodik az ködlámpa ég), ugye gyárilag ilyen a kocsi és meg akarták büntetni, hogy meg mókolta. Ő meg már ott tartott, hogy beviszi őket egy márkakereskedésbe, hogy gyárilag ilyen a cucc. E szabvány van rajta, kapcsoló van hozzá, ha megállítanak érte akkor megmondom, hogy szeretném ha látszódnék. Jobbat nem tudok
ilyet akartam én is, de hiába :(
nappali menetfény csak úgy lehet fent, ha E jelzésű, és kizárólag ÖNMAGÁBAN világíthat, vagyis a fényszóró/tompított nem mehet egyszerre vele. mivel a tompított automatikusan kapcsol, már buktam is.

kár érte, mert frankó fénye van, sokkal jobban kiszúrnak vele.
http://micimac.uw.hu/vizsga/vi...
Itt lehet bövebben olvasni utána
1 db ködfényszóróval fel szabad szerelni az oldalkocsi nélküli, ill. oldalkocsis motorkerékpárt, valamint az 1,30 m-nél nem szélesebb motoros triciklit. Az 1,30 m-nél szélesebb motoros triciklire 2 db ködfényszóró szerelendő.
Tehát kettőt nem?!
Nem akar jönni a jó idő Felkerült 1-1 bukógomba és 1 pár nappali menetfény is kiegészítésnek. Remélem így már mindenki észrevesz :) Galéria
Hát az kicsit tényleg túl volt árazva.
Én még a perec után vettem a zx-re gyári dobot 6e-ért. Mondjuk az baráti ár volt egy márkatárstól.
Viszont rendbe rakattam a sportdobomat. Úgy hogy meg vissza szépen a motorra
Ez autóra vonatkozó nappali menetfény. Én nem tudom 60cm-re tenni egymástól . Apámnak a viragon van 2 kiegészítő lámpa közvetlen a lámpa mellett. Gondoltam, hogy ez is ilyen kiegészítő lámpaként funkcionálna. Lehet, hogy teszek be egy tiltó kapcsolót és tompítottra kötöm. E szabvány meg van, ha a rendőr beleköt megmondom, hogy szeretnék látszódni és remélem, hogy megérti. Köszönöm az infót!
A fényszórót és elhelyezését illetően:
■A lámpa által kibocsátott fény csakis színtelen fehér lehet
■A lámpának jóváhagyási jellel ellátottnak kell lennie (E és RL jelzések megléte)
■A fényszórót minimum 25, maximum 150 cm magasan lehet elhelyezni, és a két lámpa között legalább 60 centiméteres távolságot kell hagyni horizontális irányban

A lámpa villamos kapcsolását illetően:
■Gyújtás ráadását követően aktiválódjon
■A fényszórók bekapcsolásakor a nappali menetfénynek ki kell kapcsolnia, kivétel ez alól a fénykürt használata, tehát ebben az esetben együtt világíthat a nappali menetfény a fénykürttel. (a jogszabály egyértelműen kikapcsolást említ, tehát az elhalványított változatba esetlegesen beleköthetnek a hatóság emberei).
Hella! Szerettem volna 1 pár kiegészítő lámpát a motorra. Projektoros ködlámpában gondolkoztam ledes izzóval, de rájöttem ,hogy mire megveszem a ledes izzót és lámpaházat elég sokba lesz a dolog. Végül vettem 1 pár ledes nappali menetfényt ilyen , a kép csak illusztráció ehhez hasonló. E szabványos és 112mm széles, 8 ledes és azt hiszem 1w/led. Gondolkoztam hova kéne tenni hirtelen 3 helyet találtam.
1. A beömlők alá a fejidomra (ez a legkézenfekvőbb)
2. Sárvédő felfogatáshoz a villára (innen érdekesebb a vezetékezés)
3. Az oldal idom belső felére ahol a villa is van.
További tippeket ötletek,jó tanácsokat, esetleges idevágó jogszabályokat szívesen meghallgatom