olyan helyen kéne találkozni ahol nagy parkoló van. pl: M1,M7 kivezetőnél a Tesco parkoló. Ki, honnan tudna eljönni és mi lenne a jó időpont?
Jó lenne ha Kutya , Tóth Gyula és hason nagytudásúak eljönnének és engednének kérdezősködni. Megnézhetnénk egymás gépeit és ötleteket, megoldásokat, technikai dolgokat dumálgatnánk.
Újabb projectem van !
Nagyon kint fog a kuplungom. beljebb akartam állítani és ami a karnál van állító az már fullra kint van ami lent van a kuplungnál mostmár az is teljesen kint van és most keményebb lett a kuplung kar de ugyanott kint fog ?!
Mit kell tennem , hogy bentebb fogjon ?
RC51 Te hol vagy helyileg , melyik államban és városban ?
Én NC, Raleigh -ben éltem majd 3 évet és keresztül motoroztam USA-t.
Raleigh - LA között több színes kitérővel.
Esetleg valaki nem akar szervezni egy ZZR motorozást valahol BP környékén ? Egybekötve egy közös tapasztalatcserés dumálással ....
Nekem is lennének kérdéseim és szerintem más is van így.
Én olyan motoros vagyok már aki nem száguldozós típus, szerintem kinőttem belőle. De az igazság az, hogy időnként azért megrángatom a kecske szarvát mert az adrenalin javítja a látásomat.
Köszönöm a leírást. Nem vagyok egy szerelő típus, de olyan világos és érthető lett, hogy szinte kedvem lenne belevágni.. Erre mondják: hasznos és tanulságos!
Sziasztok. Tudom,hogy nem erre való a fórum,viszont mint motoros egy kis segítségre lenne szükségem. Erdélyben élek és jelenleg is zajlik egy nagyszabású szépségverseny(erdély arca) amelyen egy kedves ismerősöm is részt vesz és szeretnék segíteni neki,hogy bejusson az elődöntőbe. Szavazni kéne rá(egy fél perces regisztráció után) gond nélkül óránként lehet adni neki 10 pontot. A verseny ezen fordulója augusztus 19.-ig tart. Aki unatkozik és szeretne segíteni annak nagyon szépen köszönöm a ráfordított időt! U.I http://www.erdelyarca.ro//jele... ő lenne az.Köszi még egyszer és bocsálnat, hogy itt ''reklámozok"
Nem fejeztem be a teleszkóp olaj cserélés történetét.
Szóval akit érdekel: Levettem a burkolatot előlről. A disz csíkot, a felső és az alsó burkolatot. A felső burkolathoz le kell venni a fekete műszerfal körüli borítást is és a tükröket is. A felső burkolat levételénél óvatosan szét kell húzni az indexek és a lámpa csatlakozóit. Következő lépésként levettem a kormánykifliket (6 imbusz) majda féknyergeket. Utána levettem az első sárvédőt is. A sárvédőnek a csavarjai a kerék felől keresendő és 4db van. Azért írom le mert én is kerestem és jó macerás helyen van. 10es csillagkulcsal lehet levenni. Ezután jön a kerék kivétele.(12imbusz) Ha csak az egyik oldalon lazítjuk meg akkor nem macera. Ezek után meglazítottam a kormánynál lévő felső csavarokat majd az alsókat is. 6db imbusz. Finom mozgatásokkal ki lehet húzni lefelé a telókat. Nekem van deszkákkal fedett aknám és arra álltam a mocival valamint a kormánycsutkánál kikötöttem, hogy nehogy előlre bukjon a moci. Szóval az aknának a teló alatti részén felszedtem a deszkákat így lefelé nagyon kényelmesen ki tudtam húzni a két telót.
A teleszkópok barkácsolása. Hát tudom, hogy lehet egyszerűen is de én kiváncsi voltam, hogy milyen belülről és, hogy milyen állapotban van ezért én fullra szétszedtem. Utólag nem is volt baj mert tiszta sáros dzsuvás volt már az olaj meg minden. A benne talált szimeringekről fogok feltenni képet, hogy mindenkinek legyen elrettentő példa. (Vannak szakbarbárok a földön) Szóval először is legyen otthon vagy levegős kulcsod vagy beütős csavarhúzód. Az olaj leeresztő csavart ezzel lehet és érdemes meglazítani. Én az olaj leeresztése után szétkaptam az egész telót. A csavarok kivétele után simán szét lehet húzni a két szárat. Óvatosan mert a rugó nagyot is rúghat és a fogakat sem kíméli. Következett egy alapos tisztítás majd a finom összerakás. Én összeraktam szárazon csak kentem, hogy könnyen összecsusszanyjon. A szimeringet én egy duplagallérosat raktam bele és a kutyától rendeltem jó fajta olajat bele. A szimeringet nem csavarhúzóval hanem egy műanyag csővel kell feligazítani a helyére. Én egy sima PVC csövet metszettem be hosszában azt ráraktam a keskenyebb teleszkópszárra és azzal toltam a helyére. A porvédőt nagyon finoman kell feltolni ne sérüljön. Az olajat én az alsó csavaron keresztül egy fecskendővel töltöttem bele. 420ml-t töltöttem bele a leírás szerint. A telót letoltam majd bele nyomtam egy fecskendőnyi olajat és kiengedtem a teleszkópot. Mint egy nagy fecskendőnél. Megforgattam "meglötyögtettem" majd ismétlés mindaddig amíg belement a fent jelzett mennyiségű olaj. Nagyon kircsi lett. Örültem magamnak. Mivel a moci eleje levolt robbantva ezért megláttam, hogy a kipufogó leömlőm rozsdás kicsit így levettem a hűtőt és utána kipufogó leömlőt. Lecsiszoltam és lefújtam a Bauhausban kapható hőálló ezüsttel. Ez eléggé jó minőségű és szép fényes lesz. Na nem egy króm felület de szebb mint a rozsda. Ezután jött az összeszerelés majd az elfolyt hűtőfolyadék pótlása és a telók visszahelyezése. Én addig toltam fel a teleszkópokat, hogy a felső pereme szépen szintbe legyen a kormányvégnél. Meghúztam a csavarokat és mindent visszaraktam. A fékeket mivel szét toltam ezért újra felpumpáltam, hogy jó legyen. Összerakás után pár fékpróba majd teszt kör. Álom jó lett. Nem hintázik szépen megfog. Nem kemény de nem is úszik. Szóval jó lett.
Így utólag nem is olyan nagyon gáz mint amilyennek látszott. Jobban paráztam tőle mint amilyen ténylegesen volt.
Mostmár örülök neki, hogy nekivágtam és megcsináltam. Na és hát tudom, hogy jó munkát végeztem valamint nagyon büszke vagyok magamra, hogy sajátkezűleg megtudtam csinálni.
Aki bele akar vágni tegye meg mert sokkal jobb lett a moci menettulajdonsága.
További balesetmentes kilómétereket kívánok mindenkinek.
A honolas inkabb az olajozas ill. a gyuruk dugattyu es hengerfal kozotti kenest biztositja. Az uj hengerek mind honoltak. A gyarban pedig nincs egyenetlenseg amit el kellene tuntetni. A honolas az csak a karcok ill a hornyok megfelelo szogben a henger falan. Otthon barki vegezheti ha van egy honoloja. Itt 30 dolcsi. Persze egy jo vallas hengernel mar nem sokat segit de akkor is el kell vegezni. Ha megfigyeled addig nem fogyaszt olajat amig a honolasi hornyok jok es a gyuruk nem kopottak.
Nem. Erre van egy furogepbe foghato szerkezet. Usd be a gugliba: honing too. 2 fele van:3 agu ruggos elofeszitessel a masikon olyan gombocskek vannak. Lenyeg: Kb 60 fokos szoget kell bezarniuk a csikoknak. Az alkatresz mosoban szoktam csinalni folyamatosan folyatva ra a folyadekot. Szerintem a YouTube-on latsz videot rola.
Megköszönném ha segitenél benne! És még egy látszólag buta kérdés, ( de sosem szégyeltem tanulni se öregebbektől se fiataloktól) A henger hónolást hogy érted? Polirozzam fel .........vagy valami ilyesmi?
olyan helyen kéne találkozni ahol nagy parkoló van. pl: M1,M7 kivezetőnél a Tesco parkoló. Ki, honnan tudna eljönni és mi lenne a jó időpont?
Jó lenne ha Kutya , Tóth Gyula és hason nagytudásúak eljönnének és engednének kérdezősködni. Megnézhetnénk egymás gépeit és ötleteket, megoldásokat, technikai dolgokat dumálgatnánk.