Én is mindegyik motoromon a gyújtáskapcsolót használom. Soha nem volt gond. Műszaki magyarázatot még senki nem tudott nekem adni a kérdéssel kapcsolatban pedig már sok helyen előjött a kérdés. Én mindig azt mondtam, hogy azért vészleállító a neve, mert arra való. Autót is a gyújtáskapcsolóval állítod le. Azoknak se lesz semmi baja.
Az evek soran csak par gyujtaskapcsolot csereltem es csak 1-2 volt kntact hibas. Ugyanigy csak 1-2 tilto kapcsolot csereltem amiatt hogy az erintkezok elegtek. Ugy allitod le a motort ahogy akarod ahogy neked kenyelmes. Abban van igaszsag hogy a tilto kapcsolo csak a gyujtast es a benzinpumpat szakitja de Pl a gyujtas csak pulzusok sorozata ami nem terhelo az aramkorre nezve mig a pumpa is csak elenyeszo terheles.
Egy egyszerű,de megosztó kérdést szeretnék feltenni :) Hogyan állítjátok le a motort? Apámnak a Yamahánál azt mondták ,hogy csak a piros gombbal állítsa le és aztán vegye le a gyújtást. Ellenben mikor haverék vették a Gixxert azt mondták nekik csak kulccsal. Na most akkor hogyan? :) Ki mit mond? Esetleg kinek van műszaki magyarázata is hozzá. (Nekem azt mondták ,hogy ha piros gombbal állítom le akkor csak a gyújtást veszem el,majd a gyújtáskapcsolóval le a feszkót és így a gyújtáskapcsoló kímélve van. )
Meg csak annyit tennek hozza hogy honolni kell a hengert. Ezt magad is elvegezheted. Uj tomitesek mindenhova. Gyari kawa gyuruket vegyel es figyelj a beforgatasra.
Na megkerdeztem mit rakott bele. Mas a vezertengely. Termeszetesen nagyobb dugok es a fotengely konnyitett es polirozott. Loerot nem mondott de azt mondta nagyon jol ment amig ment. Nagyon brutalisat gyorsitott.
Kösz hogy írtad, pont ez a problémám van, nem rég jött elő. Indítanék de nem tekeri, és 1 kis kattogást hallani ilyenkor.
Akkor az indítórelé miatt lehet? Gondolom nem húzza be...
Holnap nem dolgozom de szerdan felrakok par kepet. Meg megkerdem mit tett bele. Azt tudom csak hogy addig tuningolta amig szet nem repult. De hogy hogy azt nem tudom. Szerdan vard az infot.
Mutatja ,hogy üresben van. Mikor vettem mindjárt kipróbáltam ,hogy mikor tiltja az indítást. Nem enged csak akkor indítani ha üresben van. Üresben kuplunggal nem enged,sebességben kuplunggal nem enged.
Aha, érthető, tényleg ez a módja a javításnak. Milyen kompresszió van benn? A kompi ahogy mondod a dugattyú gyűrűknél illetve a szelepeknél tud elszökni, de tény, hogy a magas kartergáz is kopott gyűrűkre utal. azért nézz utána, hogy tudsz-e új gyűrűket rendelni a Kawától, vagy marad az egyedi gyártatás.
Ez érdekes, körül néznék a hozzá tartozó vezetékek terén. Az üres érzékelője elég mostoha helyen van, de a kuplung karnál sem tökéletes a porvédettség. A relé nem kattog? A bal hátsó oldal idom alatt van, az akkumulátor környékén. Nekem néha az kattogott, és olyankor nem indított. Szét lehet azt is szedni, és kitakarítani: Indítórelé takarítás
Nem enged indítani csak ha üresben van. Kuplungot behúzom akkor nem engedi(nem forgat az önindító), sebességben sem engedi akkor sem ha kuplungot húzok és ha lenn támasz és sebességbe teszem akkor leáll.
Igen én is erre gondoltam tömités gyanánt , és tudom melyik félkör gyürüknél mondod a tömitést ! A nyavajája tulajdonképp az hogy csúnyán csörögnek a szelepek amiket hézagolnom kell és egyben már akkor be is ccsiszolom őket de ellenben nagy a kartelgázam is , ugyanis elég sok olajat feldolgoz a levegőszürőbe !
Akkor az indítórelé miatt lehet? Gondolom nem húzza be...