hát már műszakin túl van, akkor volt az utolja a guminak, azóta már keresni kell rajta a mintát, most hosszabb távra kell a gumi.
Befaragni meg nem akarok vele, gyártásügyileg úja gumi, tesztet olvastam, de csak a hátsóról.
Valakinek volt ilyen esetleg fent?
Sziasztok!
Véleményeteket kérném erről a gumáról, 21-ért van, házhozszállíttással, megéri é?
Mivel csak első kell, és nincs is nagyobb keret, így a páros akciók sajna nem jönnek szóba...
Jóvan. Majd legfeljebb, ha odajutsz ahol az autobahn Mo szakasza kezdődik, elviszed a GPS-t egy körre a kíváncsiságot kielégítendő (feltéve, hogy jársz erre). Vagy elvisszük (azaz elkísérlek).
Gecifaszán lesz beállítva a porlasztó. Tavaly állítottak rajta, de nem voltam elégedett, ezért télen újabb hangolás következett, amit még nem bírtam kipróbálni :)
Köszi. Mikor futunk már össze? Nem jársz vasárnap véletlenül a Bükk felé?
Zakopane-t is lehetne lassan megejteni, ha aktuális neked (meg persze másnak is).
Így ugye nagyobb lett az "öblítése" a rendszernek, de csak a végén. Vagy én gondolom rosszul, hogy legyen nagyobb az elején is?
Lehet, marad idén minden úgy, ahogy van, mert nincs "kedvem"
mostanában ezekre a dolgokra. Csak fosok,hogy baja lesz a gépnek, ha nincs belőve. Egy kicsit gyengébb (picit), meg durrog, mint állat, ha elveszem a gázt.
Én máshogy közelíteném: alap, hogy sok erő a gyorsításhoz kell, nem az utazósebesség tartásához (ahhoz a töredéke).
Következésképp, ha a hosszabb áttétel sem viszi ki a fordulatot abból a tartományból, ahol már-még hasznos mennyiségű nyomaték áll rendelkezésre, a fogyasztás kedvezőbb. Ugyanakkor, ha nem egyenletes a haladás tempója - ez ugye Nálad pont egyenletes - hanem sok a gyorsítás, akkor oda munka kell, a motor munkaereje pedig a nyomaték × fordulatszám / teljesítmény mértékegysége szerinti osztó. Mivel az áttétellel csökkent a fordulat, csökkent a munkaerő, lomhább a gyorsulás, karburátor esetén a túlbuzgó csukló többletfogyasztáshoz vezet, főleg, ha dúsabbra van állítva az adott tartomány. Ekkor van az, hogy visszateszed esetleg további egy fokozattal, mint ahova kapcsolnál a gyárival.
Viszont ez vonja maga után, hogy a hosszabb áttételed esetén kritikus, hogy alul 'gecifaszán' be legyen hangolva a karbi (vagy azt elvileg már megcsinálták?).
gondoltam, csak az, hogy technikailag igényel-e nagyobb áteresztőképességű légszűrőt a motor, ezzel a kipufogóval, azt ő dönti el okosan. Ha igényel, akkor inkább a kivárást javaslom, mint a félmegoldást, én is így szoktam tenni mostanában :)
Én személy szerint nem vagyok híve az áttétel módosításának. A 636-os elég elég erős, úgy ahogy a japán mérnökök kitalálták azzal az áttételezéssel. Fogyasztása 5,5-6,5 között mozog, ami nekem megfelelő.
Hosszabb áttétel → nagyobb nyomatékigény → nagyobb fogyasztás, ez OK. Ám a fogyasztást a fordulatszám is befolyásolja, ami kisebb lesz. Kérdés, amit majd valszeg csak a próba válaszol majd meg, hogy a két fogyasztás-módosító tényező egymáshoz képest mekkora, abszolút értékben. Fúdekurvaokosak vagyunk így együtt
Semmi matek, csakis tapasztalat. A rövidebb áttétellel tiltásig megy 6.-ban és gyorsabb is, mint a gyárival. Hosszabb áttétellel a fogyasztás is több adott sebességen, hosszabb áttételhez nagyobb nyomatékigény is tartozik ám abból meg csak fix mennyiség áll a rendelkezésedre.
A teljesítménycsúcs gyárilag 10500-nál van. Ha csökkentek (hosszítok) az áttételen, végsebesség környékén kevésbé távolodom el (fölfelé) ettől a fordulatszámtól, azaz teljesítménycsúcstól, tehát elképzelhető, hogy ugyancsak kitolódik a gyári érték, nem? :)
Beletettem én is harmincezret a 400-asba, és 45 ezret a 600-asba, nekem az utóbbi kedvezőbb volt fenntartási költségekben:
- Mennyi az utazója egy ill. két személlyel? - nekem 150/130 volt a max, amivel a négykilóst hosszú távon használtam. A hatkilóssal mentem már stabil 170-es utazóval, két személlyel, három dobozzal Brnóba, illetve haza a Gardáról, minden gond nélkül.
- Fogyasztása neked hogyan alakul? -a 400-as 6,5, a 600-as átlagban 5,5 litert evett túrákon, 120-140 utazóval.
- Olajat nem eszi? - soha nem ette, pedig 50 000 km körül van a mostaniban és hasonló volt a 400-asban is
- Alkatrészt akkor csak külföldről lehet szerezni hozzá, drágák egyébként? - nem.
- Éves fenntartási költségét nagy vonalakban levezetnéd, hogy mennyit fizetsz és mire? - három éves ciklusban (évi 8000 km -t számolva) jött ki a következő:
- gumiszett - kb 20 000 / év
- láncszett - nem cseréltem a 45 000 km alatt, kb 30 000 Ft ötévente.
- olajcsere - 12 000 / év
- adó: 15 000 / év
- fékek, folyadékok stb - 10 000 / év.
Befaragni meg nem akarok vele, gyártásügyileg úja gumi, tesztet olvastam, de csak a hátsóról.
Valakinek volt ilyen esetleg fent?