...és ha már biznisz... Átböngésztem a honlapot! Mivel nem csak szezonra készül, de vizsgára is menne a gép április végén, érdekelne, hogy mibe fájna az nekem, ha Nálatok végeztetném el a szükséges beavatkozásokat, elsőkörben:
- olajszűrő-, légszűrő-, és olajcsere, első gumi csere + a már említett porlasztósor és karbi tisztítás (remélem ennyi)
- aztán maga a vizsga...
Vagy ezekre inkább kérjek hivatalosan árajánlatot a honlapon?
Ahhha, ééértem! Milyen messze laksz a jégcsarnoktól? 2 hetente szombatonként járunk oda játszani, esetleg összefuthatnánk "bizniszelni", ha Neked is megfelel!
Én az alant említett szűrőket 1880 és 3490-es áron találtam két különböző webshopban. Te honnan szerzed be az ilyen és hasonló cuccokat?
A telet telitankkal állta (állja) végig a kicsike, úgyhogy megfogadom a tanácsodat, és kipucoltatom!
4,5-5 literrel simán eljárok vele, bár hozzá kell tennem, nem pályázok, nagyon nem is sietek, és nem nagyon merem hangoztatni, de a legtöbbször még a speedlimitet is betartom.
- olaj- és légszűrő: jó a hatszázasé (1550 és 4590-be kerülnek)
- érdemes előre egyel puhább keveréket, hogy egyszerre kopjon el (a túrásabb 2CT gumik elmennek 15 - 20 EKM-t is - hátul/elöl)
- ha nem volt leengedve a benzin, akkor akkor a takarítás mindenképp ajánlott - a szinkron nem hiszem, h nagyon elment volna 1500 km alatt
330-ért volt hirdetve, aztán 300-ért vettem meg, mert neki is kellett a pénz, és nekem is kellett a motor. Ez olyan első látásra szerelem dolog... Csak aztán ne kerüljön olyan sokba, hogy ne tudjam megfizetni.
A többi? Gumit mindenképpen kell vennem rá, az olaj, és a szűrők szerintem alapból cserések, másra nem is akartam költeni...
Hej de nagyon várom már, hogy az idő is jó legyen és a vas is elkészüljön...
1994-nek tűnik a motorod. Igazából tökmindegy A felniken jelölve van valamelyik küllőn hogy mikor gyártották, igazolásképp megnézhetnéd. A fékcsöveken is rajt van, ha még nem cserélted le fémre, amire nem ártana beruházni, a gumi fékcsövet 5 év után illik lecserélni.
Normálisnak tűnik hogy később kezd el mérni, nem igazán tudom hogy van kalibrálva, de sejtésem szerint nem 0 fokról indul a skála. Indulás előtt egy kis melegítés nem árt neki, megszoktam várni hogy megmozduljon a mulató, illetve a motor ne torpanjon gázadásra.
Ha jól működik a motor, az külön öröm :) Ha nem, akkor meg tapasztalat
Tanulni mindig kell ;) Innen is lehet sokat, főleg ha megosztjuk egymással a tapasztalatainkat. Mennyit zabál? Nekem sikerült 9-10 litert is megetetnem vele, igaz akkor kakucsring + haza sietősen
Mennyiért hirdették/ vetted? Nem lesz olcsó, de előbb utóbb úgy is meg kellene csinálni, főleg ha hosszú távra tervezel. Első a váltó, az legyen rendben. Utána jöhet a többi.
Gumiban lehet tudok segíteni, ha /60 helyett /70-et raksz fel. Igaz csak egy variációm van, a bt14. Ha nem viszik el, felrakom magamnak.
Ilyen méretű beavatkozást valóban szerelőre kell bizni.
Még azt szeretném megkérdezni, hogy az normális-e, hogy 15-20 km után kezdett feljebb kúszni a hőmérő mutatója, addig nem nagyon tért sokkal ki alaphelyzetből? (Kb. 5 Celsius volt, és nem volt letakarva a hűtő!)
Amúgy minden rendben működött, szépen vette a sebességeket, nem dobálta egyiket sem, kuplung sem csúszott meg!
- Azért igyekszem beletanulni, ez így nem maradhat!
- Akkor Bridgestone lesz előre is, ezen ne múljon semmi...
- A motor egyenletesen jár, alapjárat stabil, alig eszik (mondjuk nem is hajtom nagyon, de így is meglepően kevéssel beéri).
Most nem lettem vidámabb , de úgy gondolom nem lehetetlen abból a különbözetből, amivel vettem jó állapotba hozni.
Valószínű, hogy nem én csinálom majd mert nem vagyok motorszerelő, hanem vagy Kutya által bemutatott Áron, vagy egy régi ismerősöm.
Sajnos még arányaiban sem tudom, hogy mennyi lesz a javítás...
Ezenfelül még kell egy új gumi is előre... meg egy műszaki is...
Nem lesz egyszerű, de valahogy bízok benne, hogy hosszú kapcsolat lesz a miénk...
- Sokan így vannak ezzel
- Lég és olajszűrő jó lesz, szerintem, külön 400hoz nincs is... Ezek a részek még egyeznek.
- Elviekben a legjobb ha ugyan olyan mintával rendelkező abroncsot raksz fel. Nekem elől egy viszonylag tapadós metzeler van, hátul meg egy ósdi túragumi... Lassan cserélem is
- Mivel nemrég csináltad, nem hiszem hogy keleni fog. Figyeld a motort, üzemmelegen egyenletesen jár-e, stabil alapjárat, nem ragad fenn a fordulat, nem zabál túl sokat...
Váltóhiba? Nem lesz egyszerű móka... Alapból ki kell venni a blokkot, kettérántani... Egy hengerfejtömítést írhatsz is a listára, azt nem tesszük vissza. Meg ha már szétvan, a hengerfejet is megnézetném... aztán karbi szinkron is benézhet... Szerintem neki is állhatsz az idomokat lebontogatni
Nézzük sorban...
- Motorféknél lövöldözés másnál is előfordul.
- Alapjáratot lehet emelni, bal oldalon a kislánckereket takaró dekni tetején a fekete állítócsavarral
- Kutya úr, itt a fórumon
- Mikre érdemes figyelni... huhh, ez hosszú ne lepődj meg ha a váltó olyat durran, hogy ihaj
- 1998-as fényezés, 97-esben volt lila. Kellene az alvázszám, abból kiderítetlen
Sziasztok Zizzentek!
Ég a pofám, mer' mindig csak akkor írok, ha tanács, v alkatrész kell (utoljára majd' 1 éve, hogy firkáltam ide), de mentségemre legyen mondva, olvasni gyakrabban szoktam a fórumot...
A segítségetekre lenne szükségem: lassan felkészíteném a gépet tavaszra, de így tudatlanul elég kemény feladat a cuccok beszerzése; kérdeznék párat:
- Olajszűrőt és légszűrőt csak 600-as vashoz találtam, jók-e azok a 400-asba is? (konkrétan - olajszűrő: Filtrex OIF006; légszűrő: HifloFiltro HFA2604) - Esetleg tudtok-e korrekt beszerzési forrást?
- Első gumi cserés, most ContiRoadAttack van elöl, hátul Bridgestone BT021 - fontos-e, h párban legyenek a gumik, tehát előre is BT021-t pakoltassak? (lényegében a két típus 1 árban van, talán 500 pénz a difi).
- Porlasztószinkron, porlasztósor- és karburátortisztítás óta kb 1500 km-t futott a gép, szükséges-e a szezon előtt, téli állás után is elvégeztetni ezeket?
Van jó dolog is, meg rossz is.
A jó, hogy elég jó áron sikerült hozzájutni, a rossz viszont, hogy szerintem váltóhibás.
Amikor a próbakört mentem, és amikor hoztam haza, 3.-ból 4.-be vagy kidobta, vagy be sem vette.
Ha lenne valakinek valami ötlete...
Illetve váltó alkatrészeket keresnék.
Darabokat vagy komlett váltót is.
Kutya! Hamarosan összeírom mit kérnék tőled rendelésre. Előre is köszi!
Próbaúton tapasztaltakkal kapcsolatban szeretnék érdeklődni.
1. Motorféknél egyszer-kétszer lőtt egyet a kipuff, az mitől lehet? (30 km-en 3 alkalom)
2. Alapjárati fordulat emelése 1 csavar állításával megoldható-e?
3. Hol érdemes venni ehhez a motorhoz levegőszűrőt, stb? Kb. mennyi az áruk, főleg a levegőszűrő érdekel. (97-es modell)
4. Mikre érdemes odafigyelni ennél a típusnál?
5. Ez vajon gyári színe-e a motornak, mert ahol le van pattanva a tanknál a festék, mint ha bordó lenne alatta a réteg.
Válaszotokat előre is köszönöm, remélem hamarosan találkozhatunk az utakon is!
...és ha már biznisz... Átböngésztem a honlapot! Mivel nem csak szezonra készül, de vizsgára is menne a gép április végén, érdekelne, hogy mibe fájna az nekem, ha Nálatok végeztetném el a szükséges beavatkozásokat, elsőkörben:
- olajszűrő-, légszűrő-, és olajcsere, első gumi csere + a már említett porlasztósor és karbi tisztítás (remélem ennyi)
- aztán maga a vizsga...
Vagy ezekre inkább kérjek hivatalosan árajánlatot a honlapon?