Hat ha ennyire kepben vagy muszakibol, akkor azt is felesleges leirnom, hogy a gyari 3.000 -as attelnel ha eddig 100nal 6000-t forgott, akkor mondjuk 3.36-os leattetelezessel az ora szerint 6000 1/min-nel tovabbra is 100km/h-t fog menni. a valosagban azonban ilyenkor csak 89-cel mennel. Maskepp ahhoz hogy a valosagban 100-zal menjel, az oradnak 112-t kell mutatnia, es a fordulatszamnak pedig ekkor 6720ford/min -nek kell lennie / lesz.
köszi hogy zet mind leirtad azért müszakiból ennyire énis képbenvagyok csak azthittem tud valaki számos adatot adni pl az én moccom 6000 ret forog 6.ban 100 nál kb 8000 ret 130 nál asszem ha jól emlékezem és eddig mentem vele 235 öt de sztem 40 lett volna a vége...
és hogy kb a legkisebb és legnagyobb áttétel variálással mennyire változnának ezek a számok?
Nagyon egyszeru.
Gondolj csak vissza a biciklis korszakodra, ha szerencsed volt, akkor olyan bringad volt, ahol elol es hatul is volt valto... A ket vegletre gondolj, amikor pl. kerekezni akartal, akkor a legkisebb elso lanckerekre valtottal elol, es a legnagyobbra hatul, es emiatt ha kicsit is tapostal bele a pedalba, abbor is megemelte az elejet a bringa. persze ilyenkor hiaba tekertel mint egy orult, akkor sem tudtal 20-25km/h-nal gyorsabban menni a bicajjal.
Ezzel szemben ha hosszabb utra indultal sik terepen, akkor miutan felgyorsultal valoszinuleg felvaltottal elol a legnagyobb atmeroju lanckerekre, hatul meg a legkisebbre, igy ugyan nehez volt tekerni, de lehetett suhanni mint a szel.
Na motornal (marmint a leattetelezesnel, a valtot most hagyjuk) is ugyanez van (. Az ugye egyertelmu hogy FOGAS lanckerekrol beszelunk es lancrol. Tehat ha az elso (hajtott lanckerek egy fognyit fordul , akkor a hatso lanckerek is fordul egy fognyit ( = lanc-szemnyit).
Vegyuk a ZXR400 gyari fogaskerekeit, elol 15 fog, hatul 45 fog. Igy a fotengely egy fordulatara (15 fog) a hatso kerek 1/3 fordulatot fog megtenni = ott is 15 fognyit fordul, ami 1/3-a a teljes lanckerek fogszamanak. ( attetel 45/15 = 3.000 )
Ha hatra veszel nagyobb lanckereket (az egyszeru szamolas kedveert vegyunk 60-as lanckereket, ami a valosagban nincs...) akkor az elso kerek 1 teljes fordulatara a hatso kerek csak 1/4-et fordul. A motor kevesbe fog erolkodni, konnyebben megforgatja a hatso kereket, jobban gyorsul, csak eppen a lehetseges vegsebessege fog csorbulni.
Ugyanez elvenyes az elso lanckerek kisebbre cserelesevel.
vannak meg tovabbi hatasok is (sebessegmero csalni fog, lehet hogy jobban melegszik a motor kisseb, mert ugyanahhoz a sebesseghez nagyobb fordulatszammal kell kuldened, lanc hossza megvaltozik, etc..)
Szoval minnel nagyobb a Gear ratio (hatso fogszam / elso fogszam) annal virgoncabb lesz a gep, de annal kevesebbet fog menni vegre, mielott leszabalyozna.
nézelődtem itt ott lánckereket hát pl a pinmotorsnál hátsó6100 ba kerül biker world nél meg csak 5300 szóval tuti biker world lessz belőle csak nem tudom mit szólna kawacsacsi ha módosítanék egy kicsit áttételén nézelődtem a jt honlapjá és találtam egy táblázatot csak nem értem hogy ez mit jelent azt vágom hogy a gyári 3.00 és a legnagyobb áttételezés 2.24 a legnagyobb meg 3.36 de ez mit takar valaki tudja?
de én járok...
örkényre járok suliban meg mostanában sokat járok be mocival de biker world ön láttam 3200 ért első lánckereket asszem az lessz belőle....
sziasztok nincs valkinek megvéve és nem használva egy első lánckereke mert asjnos most aztkell csinálnom amit nem szabadna új fogaskereket rakni de láncot meg hátsót nem akarom cserélni mert azok vagy 60 % osak
és ha most 2 évig birják majd az új elsővel aztis elnyirja 2 év alatt akkor majd veszek rá szettet vagy esetleg tudja valaki hogy hol kapok rá csak kawasakinál?
A kawasaki blokk 93 évjáratú 38 000 ezer km van benne inditva nem volt, németböl lett valamikor behozva ,a blokk forog de inditva nem volt, én egy éve vettem egy sráctól ,többet nem tudok róla.
Sziasztok! Van egy Kawasaki zxr-400-as tipusú motorblokk egyben, karbi nélkül származási papir nélkül alkatrésznek, most adtam el a motoromat ez tartalék blokk volt, de nem lett megbontva 60 000ft-ért eladó.
Vedd le a nyerget és az oldalidomokat.A tank végénél a felső nyeregnyúlvány csavarokat vedd ki.A meglévő furattól úgy fúrd ki az anyagot hogy a következő furat és a meglévő között a falvastagság 2mm legyen.8-as furat ha jól emlékszem.Lehet hogy a kilógó rész végét le kell egy kicsit köszörülni hogy ne érje el a tankot.Ha nem jó így csapatni akkor vissza tudod állítani.A 750-n meg kellett köszörülni egy kicsit,és a nyereg műanyag lapját is.De azt hiszem hogy a 400-n máshogy van a vezető ülés felfogatása.Ha bejön akkor viszont ezekután a nyerget tömesd meg elöl 6-8cm magasan hátra lejtetve a szivacsot,mert a pisztolyt nyomni fogja a tank.És farmerba ne menj majd rajta.Tetü mód csúszik és felnyársalod a bottal a tankot.
Sürgősen ELADÓ a motorom!Kawasaki ZXR750,'93-s friss műszakival!Újak a gumik,fékbetétek,lánc-lánckerekek.Akrapovic dob,fémfékcső,az ára 600.000.-.Érd.: 06-30/631-66-38.
Nekem 40 ezerért lefényezte egy ügyes srác kecskeméten, a Tibi.
Szerintem elég szép lett anno...
Ha kell vkinek a száma meg tudom adni, igényesen fest, felnit is fújt már haveromnak.
Latom mar valaszoltak, de csak megerositeskent, ket kulonbozo helyen is olyan 8-10E / idom aron fenyeztek nekem is (tehat egy motor full fujasa minimum 50E de inkabb 70E Ft...), bonyolultsagtol fuggoen (szinek szama, minta, idom minosege (mennyit kell csiszolni))
és hogy kb a legkisebb és legnagyobb áttétel variálással mennyire változnának ezek a számok?
Gondolj csak vissza a biciklis korszakodra, ha szerencsed volt, akkor olyan bringad volt, ahol elol es hatul is volt valto... A ket vegletre gondolj, amikor pl. kerekezni akartal, akkor a legkisebb elso lanckerekre valtottal elol, es a legnagyobbra hatul, es emiatt ha kicsit is tapostal bele a pedalba, abbor is megemelte az elejet a bringa. persze ilyenkor hiaba tekertel mint egy orult, akkor sem tudtal 20-25km/h-nal gyorsabban menni a bicajjal.
Ezzel szemben ha hosszabb utra indultal sik terepen, akkor miutan felgyorsultal valoszinuleg felvaltottal elol a legnagyobb atmeroju lanckerekre, hatul meg a legkisebbre, igy ugyan nehez volt tekerni, de lehetett suhanni mint a szel.
Na motornal (marmint a leattetelezesnel, a valtot most hagyjuk) is ugyanez van (. Az ugye egyertelmu hogy FOGAS lanckerekrol beszelunk es lancrol. Tehat ha az elso (hajtott lanckerek egy fognyit fordul , akkor a hatso lanckerek is fordul egy fognyit ( = lanc-szemnyit).
Vegyuk a ZXR400 gyari fogaskerekeit, elol 15 fog, hatul 45 fog. Igy a fotengely egy fordulatara (15 fog) a hatso kerek 1/3 fordulatot fog megtenni = ott is 15 fognyit fordul, ami 1/3-a a teljes lanckerek fogszamanak. ( attetel 45/15 = 3.000 )
Ha hatra veszel nagyobb lanckereket (az egyszeru szamolas kedveert vegyunk 60-as lanckereket, ami a valosagban nincs...) akkor az elso kerek 1 teljes fordulatara a hatso kerek csak 1/4-et fordul. A motor kevesbe fog erolkodni, konnyebben megforgatja a hatso kereket, jobban gyorsul, csak eppen a lehetseges vegsebessege fog csorbulni.
Ugyanez elvenyes az elso lanckerek kisebbre cserelesevel.
vannak meg tovabbi hatasok is (sebessegmero csalni fog, lehet hogy jobban melegszik a motor kisseb, mert ugyanahhoz a sebesseghez nagyobb fordulatszammal kell kuldened, lanc hossza megvaltozik, etc..)
Szoval minnel nagyobb a Gear ratio (hatso fogszam / elso fogszam) annal virgoncabb lesz a gep, de annal kevesebbet fog menni vegre, mielott leszabalyozna.
nézelődtem itt ott lánckereket hát pl a pinmotorsnál hátsó6100 ba kerül biker world nél meg csak 5300 szóval tuti biker world lessz belőle csak nem tudom mit szólna kawacsacsi ha módosítanék egy kicsit áttételén nézelődtem a jt honlapjá és találtam egy táblázatot csak nem értem hogy ez mit jelent azt vágom hogy a gyári 3.00 és a legnagyobb áttételezés 2.24 a legnagyobb meg 3.36 de ez mit takar valaki tudja?
JT zxr 400
örkényre járok suliban meg mostanában sokat járok be mocival de biker world ön láttam 3200 ért első lánckereket asszem az lessz belőle....
és ha most 2 évig birják majd az új elsővel aztis elnyirja 2 év alatt akkor majd veszek rá szettet vagy esetleg tudja valaki hogy hol kapok rá csak kawasakinál?
Szerintem elég szép lett anno...
Ha kell vkinek a száma meg tudom adni, igényesen fest, felnit is fújt már haveromnak.