na hát úgy tűnik eltűnt vhol a hálón a gondolatom, lehet cenzúrázódott :D v 2x fog itt állni akkor sorry
annyit akartam még ehhez hozzáfűzni ha cseréled a dolgokat akkor a karbit úgy állíthatod be ahogy te akarod. tehát gázállástól függően lehet okoskodni h hol kezdjen el szegényedni a keverék. nekem ez most úgy van h nagyon tiltásig nincs értelme elforgatnom mert ott már nagyon esik minden. de meg lehet azt is csinálni h pont felül legyen erős viszont akkor lent lesz nagyon gyenge v máshogy ez már részlet kérdés. csak ehhez azé kell egy jó szaki aki tudja mit csinál és min egy gázelemző készülék. a többi már csak türelemjáték a csavarokkal :)
na csak ezt akartam még elmondani :)
Egyébként még annyi h én csak a 80-as főfúvókák helyére akarok egy 90eset rakni, erre meg motor szerelő cimbim azt mondta h mennyek be a Bárdihoz mutassam meg nekik a főfúvókám és adnak olyat pár száz forintért. Szal nem is iylen 20rugós Dyno Jet kitet akarok beszerezni.
De ha belegondolsz abba amit írtam h gyári szivacs szűrő 2-3 ezerrel olcsóbb csak mint a K@N és szűrőt most amúgyis cserélnem kell vmint van egy Finster sportdobom és a nagyobb főfúvókák is meglesznek 2-3 ezerből. Akkor gondolom megérted h igazán nem arról van szó h azért az 5%-ért 100ezreket költenék a mocira. Csak adott most jelenleg minden h ezeket a módosításokat meg tegyem
így van ezt mondom én is h ma már máshogy csinálnám igazából sehogy sem érte meg a dolgot. csak az a baj h kicsit túl van ez az egész misztifikálva és tévhitek miatt hajlamosak az emberek elhinni a lehetetlent is mint pl szűrő+kipu csere +20-25% teljesítménynövekedés. fenét
aki versenyezni akar vegyen versenyalkatrészeket ebben asszem egyetértünk
Igen itt megint az van hogy esetle dinamikusabb lesz a középtartomány a te tapasztalataid szerint de pályán meg aztán mennyit használod a középtartományt? addig amig elindulsz kb mert 11-12 alá nagyon nem szabad engedni (gyári áttétel esetén) mert az alatt meg vagy lőve a kigyorsításoknál.Ha meg igazán durva 400ast akasz akkor R-es cuccok+kipu rendszer + behangolás bár mitogerinek több tapasztalata van az R-es témában
na szépen sorban :) először a rövidebb. a return shift az visszaváltást jelent a másik az passz talán a szövegkörnyezetből kiderül.
a hosszabb válasz: sport v direktlégszűrőknél nem érdemes a szűrési finomsággal foglalkozni (én is csak azért jegyeztem meg mert az 5 mikron szemet szúrt) mert a szűrést nem a szűrő hanem a rajta lévő olaj végzi főleg. persze ez sem igaz mert maga szűrő is szűr de olaj nélkül nem sokat. annyi a lényege h az olaj képes megfogni az apró szemcséket és a szövet pedig a levegőt átereszti de a több réteg miatt a szemcsék nekiütköznek valahol és az olaj magához tapasztja a levegő pedig sokkal kisebb ellenállással mehet tovább. ergo mind2 kell h működjön. sajna kevés jó minőségű szövetes szűrő létezik, a k&n és a bmc ami tényleg profi ez az árukon is látszik a többi hát... hagyjuk. ez a kettő akár 5-6 rétegű anyag is lehet tényleg képesek szűrni és megfelelő karbantartás mellett semmilyen káros hatásuk sincs. a szivacs is ilyen elven szűr de egy matracból kivágott darab nem alkalmas itt is úgy kell habosítani h az megfeleljen ezeknek a dolgoknak. az nagyon jó h a karbit is hozzá akarod lőni mert azt muszáj anélkül semmit nem ér. ilyen esetben még a kipu amit érdemes cserélni nyitottabbra mert NEM! lélegzik be többet (mert nem feltöltött) de a könnyebb beszívást a fojtott kipufogás el is veszi, a fojtott töltéscsere visszafogja a gépet tulképp egy erőteljesebb torokhangnál nem kapsz többet. nekem is egy ritkább szivacs van bent és átfúvókázott karbi+ egy yosi dob. igazából szerintem lóerőben nem hiszen h változott volna bármi is de a dinamika érezhető. főleg közép tartományban sokkal élénkebb a vas.
ennyit a szűrőcseréről
de ha nem akarsz komolyan pályázni akkor én sem látom értelmét. csak egy csomó plusz lóvé, hidd el. én is úgy indultam neki h jó kis tanuló pályagép lesz aztán nem lett mert tavaly kb 2e km se ment a vasba az is úton, nem volt időm. idén se lesz sajna. gondold végig és lehet h jobban megéri azt a pénzt vmi másra költeni akár a motorra akár másra. ma már én is inkább ezt tenném de én nem te vok :)
A "return shift" és "constant mesh" kifejezések jelentését tudja egyébként vki? A service manualban írják a motor váltójához, de hiába próbáltam fordító programokkal megtudni nem sikerült értelmes dolgot kihozni.
Ha csak sportlégszűrőt raksz be akkor télleg csak 2-3%-ot javul, de én egy mérettel nagyobb főfúvókát is akarok mellé úgy meg már több százalékról beszélhetünk, de persze így se jelentős! De amúgy mérne? Nem vagyok lusta hozzá h a sportlégszűrőt sűrűn tisztítsam arról nem is beszélve h csak 3-4 ezerrel drágább a gyárinál. Ráadásul egy picit még a hangjára is dob a gépezetnek
Gyári új 12500ft
Irj egy mailt, hogy mennyit er neked aztan motoros barati aron megegyezunk!
palyakawa@indamail.hu
váz szám: ZR400D001990
Most vettem hozá Egy ZXR 400 hengerfejet ehez kellene a v lánc.
ZXR 400 1995-ös, meg a tel számod k amin elérlek.
Török Imre
annyit akartam még ehhez hozzáfűzni ha cseréled a dolgokat akkor a karbit úgy állíthatod be ahogy te akarod. tehát gázállástól függően lehet okoskodni h hol kezdjen el szegényedni a keverék. nekem ez most úgy van h nagyon tiltásig nincs értelme elforgatnom mert ott már nagyon esik minden. de meg lehet azt is csinálni h pont felül legyen erős viszont akkor lent lesz nagyon gyenge v máshogy ez már részlet kérdés. csak ehhez azé kell egy jó szaki aki tudja mit csinál és min egy gázelemző készülék. a többi már csak türelemjáték a csavarokkal :)
na csak ezt akartam még elmondani :)
aki versenyezni akar vegyen versenyalkatrészeket ebben asszem egyetértünk
a hosszabb válasz: sport v direktlégszűrőknél nem érdemes a szűrési finomsággal foglalkozni (én is csak azért jegyeztem meg mert az 5 mikron szemet szúrt) mert a szűrést nem a szűrő hanem a rajta lévő olaj végzi főleg. persze ez sem igaz mert maga szűrő is szűr de olaj nélkül nem sokat. annyi a lényege h az olaj képes megfogni az apró szemcséket és a szövet pedig a levegőt átereszti de a több réteg miatt a szemcsék nekiütköznek valahol és az olaj magához tapasztja a levegő pedig sokkal kisebb ellenállással mehet tovább. ergo mind2 kell h működjön. sajna kevés jó minőségű szövetes szűrő létezik, a k&n és a bmc ami tényleg profi ez az árukon is látszik a többi hát... hagyjuk. ez a kettő akár 5-6 rétegű anyag is lehet tényleg képesek szűrni és megfelelő karbantartás mellett semmilyen káros hatásuk sincs. a szivacs is ilyen elven szűr de egy matracból kivágott darab nem alkalmas itt is úgy kell habosítani h az megfeleljen ezeknek a dolgoknak. az nagyon jó h a karbit is hozzá akarod lőni mert azt muszáj anélkül semmit nem ér. ilyen esetben még a kipu amit érdemes cserélni nyitottabbra mert NEM! lélegzik be többet (mert nem feltöltött) de a könnyebb beszívást a fojtott kipufogás el is veszi, a fojtott töltéscsere visszafogja a gépet tulképp egy erőteljesebb torokhangnál nem kapsz többet. nekem is egy ritkább szivacs van bent és átfúvókázott karbi+ egy yosi dob. igazából szerintem lóerőben nem hiszen h változott volna bármi is de a dinamika érezhető. főleg közép tartományban sokkal élénkebb a vas.
ennyit a szűrőcseréről
de ha nem akarsz komolyan pályázni akkor én sem látom értelmét. csak egy csomó plusz lóvé, hidd el. én is úgy indultam neki h jó kis tanuló pályagép lesz aztán nem lett mert tavaly kb 2e km se ment a vasba az is úton, nem volt időm. idén se lesz sajna. gondold végig és lehet h jobban megéri azt a pénzt vmi másra költeni akár a motorra akár másra. ma már én is inkább ezt tenném de én nem te vok :)