Rövidebb áttételt akarok faszom
Hátul gyárivan, 45fogas, elől 13as és ígymegy egybe 90et.
Amikor 15össel kéne menni gyáriba 80at, nemértem. Gumit is cseréltem már azóta, 180 helyett már 160 van. Foggalmam sincs hogy érjem el hogykb 70körül mennyen 1 be
a hátsó 45 fogas és szerintem bármelyik jobb motoros boltban kapsz. max rendelésre. ez nem típus specifikus dolog sok más géppel is megegyezik. 80mm agyátmérő, 104mm furat távolság, 6 lyukas, 10,5mm-es furat. árban kb 5-10e között mozognak.
a közép és testelektródán van egy iridium "pogácsa" és ettől magas fordulaton is biztos a szikra mert az iridium sokkal jobban bírja a gyűrődést. a hagyományos réz elektródák ezt nem bírják.
a másik dolog h nagyon vékony a közép elektróda és emiatt kisebb gyújtófeszültség kell hozzá ez nem túl modern gyújtásoknál lehet lényeges de azt meg lehet orvosolni egy optikai gyújtással és kész.
a másik ami lényeges a gyertya kialakítása mert pl a zxr rben olyan iridium gyerya van gyárilag aminek nincs kiálló testelektródája hanem ún kúszószikrás. ezek már verseny gyertyák és az áruk is olyan.szakik szerint ennek annyi a plusz előnye a sima iridiumossal szemben h csúcsra járatott motoroknál és a magas fordulatszámnál a töltéscserekor fellépő szelepegybenyitásnál (ebből a mondatból hogy jövök ki? ) keletkező "légörvény" befolyásolhatja a szikra leadását bár én még csak turbos autóknál találkoztam ilyen problémával motornál nem de tulképp logikus. a másik ami indokolhatja h a magas kompresszióviszony miatt túl közel kerülhet a dugó a gyertya elektródájához és akkor akár baj is lehet v nem megfelelő helyen van a szikraképződés. kb ennyi
nah lassan kész a gépezet képet nem csináltam de egész éjjel nem aludtam kb hajnali 2től csináltam igaz nem rohantam sehova ugyhogy ha minden jol megy lehet kimegyek egy körre mert már nem birom vagy max beinditom
ha csak ezért csinálnád inkább ne tedd. akkor jobb ha csináltatsz rá egy másik faridomot ami máshogy van ívelve és kész. 15-20e max egy ilyennek a legyártása v át is lehet alakítani vmi más motorét és az még olcsóbb és egy ügyes kezű műanyagos simán megcsinálja és úgy néz ki ahogy akarod. én pl a nyáron láttam egy cbrt vagy 250 v 400 volt már nem emléxem de a 600asnak volt megcsinálva. fejidom oldalak minden. vicces volt
Annyira nem vágom, hogy milyen motorra melyik jó, meg hogy hányféle felfogatású létezik, de nekem ilyen 3 csavaros kellene.
És kb mennyibe fájna ez nekem?
Köszi szépen!
Akkor azt mongyátok ne piszkáljam. am csak azért akartam h jobban nézzen ki h a hátulja magasabban van. mindegy azért köszi a vállaszokat. Ja elsővilla javítást még mindig nem tudja senki?
az ilyen rövid vázas motoroknak régebben inkább ültették az elejét. rövidebb de keményebb esetleg progresszív rugóval. de csak verseny célra. utcára szerintem mazohizmus. és szerintem a vázgeometria se olyan ami ezt indokolná. újabb gépeknél pl r6 ott emelik a segédvázat de az egy teljesen más konstrukció más arányok lengővilla stb. ha csak pályázol akkor én inkább az ültetést ajánlanám de ha utcán is mész vele akkor ne piszkáld. így is elég hasalós. meg az emelésnek inkább az a célja h jó helyen legyen a súlypontod és könnyebben tudd dobálni a motort PÁLYÁN! max 1 óránál többet nem lehet kibírni ilyen motorokon
Ammeg nekem kevés..
Hátul gyárivan, 45fogas, elől 13as és ígymegy egybe 90et.
Amikor 15össel kéne menni gyáriba 80at, nemértem. Gumit is cseréltem már azóta, 180 helyett már 160 van. Foggalmam sincs hogy érjem el hogykb 70körül mennyen 1 be
a másik dolog h nagyon vékony a közép elektróda és emiatt kisebb gyújtófeszültség kell hozzá ez nem túl modern gyújtásoknál lehet lényeges de azt meg lehet orvosolni egy optikai gyújtással és kész.
a másik ami lényeges a gyertya kialakítása mert pl a zxr rben olyan iridium gyerya van gyárilag aminek nincs kiálló testelektródája hanem ún kúszószikrás. ezek már verseny gyertyák és az áruk is olyan.szakik szerint ennek annyi a plusz előnye a sima iridiumossal szemben h csúcsra járatott motoroknál és a magas fordulatszámnál a töltéscserekor fellépő szelepegybenyitásnál (ebből a mondatból hogy jövök ki? ) keletkező "légörvény" befolyásolhatja a szikra leadását bár én még csak turbos autóknál találkoztam ilyen problémával motornál nem de tulképp logikus. a másik ami indokolhatja h a magas kompresszióviszony miatt túl közel kerülhet a dugó a gyertya elektródájához és akkor akár baj is lehet v nem megfelelő helyen van a szikraképződés. kb ennyi
Érdekel esetleg vkit eladó jó álapotú zxr400?
De a 4 csavaros az nem jó nekem gondolom.
Annyira nem vágom, hogy milyen motorra melyik jó, meg hogy hányféle felfogatású létezik, de nekem ilyen 3 csavaros kellene.
És kb mennyibe fájna ez nekem?
Köszi szépen!