Van egy karbisorom valahol pluszban, de nekem hála, retek állapotban, meg egy a blokkomon, de azt érthető okokból nem adom.
Mi kéne, jól emlékszem, hogy a tolattyúk?
Dúsabbá akarod tenni (üzemanyagban a beszívott levegőt). Jó az elgondolásod, mert ha elzárod a motor légáteresztő kapacitását, akkor ezt éred el.
Ha nem spórolni akarsz, hanem teljesítményt nyerni, akkor:
ha pl. 1 deci benzin 100 energia-egység, akkor kb 1,3-1,4 dl alkohollal tudod pótolni. Ekkor vagy azonos teljesítményen. A többlet úgy hozható ki, hogy az alkohol oktánszáma (kopogástűrése) magasabb, tehát nagyobb kompressziót visel el. Itt a bökkenő, hogy emlékem szerint a ZX kompresszióviszonya 11,5:1 (ami elmegy 91-es benzinnel, de ugye nem csak az, hanem a 93-as is a múlt). Szintén emlék, hogy wiseco v. hasonló gyártónál lehet(ett) kapni 13:1 körüli kompresszióviszonyt eredményező dugattyúkat, ami még mindig benzinhez alkalmas. Ahhoz tehát, hogy az alkohol full lehetőségeit kihasználd (ill. a 95, 98 benzinekét), növelni kéne a kompressziót, és az előgyújtást is, ill. nyilván valamelyest több anyagot kéne adni energiatartalomban a több lóért, mint amennyi az eredeti pacikhoz kell. Ez pedig utcára értelmetlen, kihasználatlan.
A benzinmotor marhára nem táltosodik meg az alkoholtól, a tisztább égés pedig inkább írható a nem átalakított járgányok esetén a szegény keverékkel való magasabb égési hőfokú üzem számlájára (ami esetleg nem öröm a szelepeknek sem), mint az üzemanyag tisztító tulajdonságaiéra.
Természetesen ez nem lebeszélés, különös tekintettel arra, hogy a fejlődést sosem a hátramozdító dumára való hallgatás és vele a sorban maradás vitte előre, hanem a megszokottól eltérő utak bejárása.
most jut eszembe, hogy itt ezeknek a majmoknak nem kötelező a sisak!
hát elég röhejesen néznek ki a nagy gépeken sisak nélkül és csak 1-2 amelyik felveszi ennek ellenére is
Én sem biztos hogy nyugodt lennék még csak fele arányban is menne szesszel. Nekem is dús a keverék, de szar a karbim. Mellesleg tudtommal nem tudsz minden kúton e85-öt tankolni, akkor meg mi értelme? Hallani sok mndent, hogy szarabbul megy az autó tőle, azt is hogy jobban, franc tudja. Leslie! Nincs egy fölös 7R karbid? Esetleg ismerősödnek? Vagy ZZR1100D?
Ajánlom figyelmetekbe az "etanol korrózió" szavakat a guglihoz.
Csak vigyázni kell, mert a szóbeszéd sok mindent alkot, pl. a lada baráti körös találatnál "Az etanol a benzinnel való keverés után már nem veszi be a vizet. Ez nagyon fontos, hiszen víz korróziós hatása illetve a vizes etanol áramvezető képessége miatt nem tudnák használni a gépjárművekben. "
A mellékelt ábra rozsdamentes acélt mutat
a, vizes oldatban
b, üzemanyaggal keverve
A ladás szösszenettel összhangban van a lemezek állapota?
Természetesen nem minden etanol korrozív, de ott, ahol pl. az alacsony pH etil-szulfát jelenlétére utal, ott az önmagában semleges benzin pl. erősíti a korrozív hatást.
Úgyhogy én várnék ezzel a helyetekben, nehogy úgy spóroljak, mint a főnököm szokott, mert épp 3-5× annyiba kerül, mintha nem spórolna.. (na igen, nem ő dolgozik meg érte, nem gond)
itt meg este fél 8 múlt, a nap már nem tűz, de izzad a tököm rendesen
tegnap láttam egy erigyett, balfaszkodott vele a gyerek, ma meg a cégnél egy CBR 1000 RR érdekes már már majdnem Kawazöldben, de a gumin 2 és fél cm majrécsík volt , persze plexi MRA, karok sportkarra cserélve stb
Elmeleti kerdesem van.
Adott egy zx7r dynojet, nyitott kipufogo. mukodik tokeletesen leomlo fentmarad, vegdob kicserel gyarira, lehorog kozeptartomanyban. Na ugye ez a tul dus keverek miatt lesz. Ha mondjuk felesben E85-ot tankolok, azzal szegenyitem a kevereket es lehet nem horog le?
Sziasztok az 5W60as Mol nekem is bevált ,annyira,h mást nem is öntenék bele .A legjobb olaj a piacon szerintem ,a kuplungom fele olyan könnyen jár,ami érdekes ,de igaz .
MOL Dynamic 4T Racing 10W50
nekem is meg parunknak ez van, es mar nem az elso szezon ota, nincs vele gond!, nekunk bejott
amugy meg udv mindenkinek innen a messzesegbol!
nem tom otthon milyen az ido, de itt 27 fok napsutes es egesz hetre ilyet mondtak
csak motor kellene a seggem ala
Köszi a segítséget!
Sajnos nem jutottam előrébb. Nem a motoromon akarok spórolni, főleg nem az olajon,de a Bel-ray egy kicsit drágának tűnik nekem. Valakinek még valami jól bevált használható ötlete?
Köszi!
Bele ne merd önteni!
1cer vettem ilyen szemetet,többet sose!
2-3e km után korom fekete volt,40fokban kisebb olajnyomás volt mérhető üzem meleg motornál és még csipegette is.
Igaz gpx750r volt az áldozat de erről ennyit.
Aminél 40fokban izmos hajtás után drasztikusan csöken az olajnyomás arra felölem ráírhatják bármilyen betűvel,hogy racing meg 10w50 stb nem kell!
Jah mikor olajcserénél kijött belöle kis mosogatópor+víz simán lemosta a kezemről.
Bel-ray exs 10w50 amit alig birtam lemosni a kezemről!
több mint 10e km mentem vele és a váltó csapágy és fogaskerékdarabjai a durva oaljszürő felét ellepték és nem lett főtengelyes a gép.Egy grammot nem kellett ennyi idő alatt utána tölteni.Világos sárgás barnából olyan arany-őz-metál-sötét barna lett csak a színe és a blokkban sehol nincs olajsár lerakódás.
Egyik csaj meg is jegyezte pont 7R blokk szétszedés után de olajszagod van,pedig elég keményen kifürödtem-mosakodtam...
Én ilyen olajat használok a zxr-be,igazából gondmentesen működik mind a motor mind a váltó/kuplung,cserétől cseréig (6000 km) kb. a szint 2/3 át harapja be,ebben volt utca is meg pálya is.Ennyit tudok elmondani róla.Üdv!
Sziasztok!
Mi a tapasztalat, ha REPSOL 4T MOTO RACING 10W-50-et töltök a motorba?
Megfelelő ez az olaj? 9papír lenne 4liter, de nem tudom, hogy viszonyul a masina a repsolhoz
Vagy valami használható ajánlat, ami megfizethető...?
Mi kéne, jól emlékszem, hogy a tolattyúk?