Hahó!Vasárnap kakucson banzáj............MZ,robogó,utcai...külön versenyekre osztva,minden kategóriában az első 3.helyezett visszakapja a pályadijjat vagy a következő díjmentes lesz! Remélem érthető voltam...!?
Kérdés hogy a gixer1000 hatdugattyús fékje mennyivel jobb mint ami ezen van. Nem az a bajom hogy nem fog, hanem egy év alatt elkúródik benne a tömítés, aztán rugózik.
Pityu:
A rugózás egy bizonyos tömegű pilótánál működik az optimális mozgási tartományában. Akkor lehetne pattogás, ha nagyon könnyű volnál a rugó erejéhez. A másik eset lehet, mikor túl van csillapítva, a csillapítás pedig tulképp a fék a rugózásban, ha sok, akkor a jellemző, elöl cca 120 mm rugózási tartományt leszűkíti, a rugó csak részben nyeli el az ütést, másik részben továbbadja.
Pl. berugózási csillapítás gyenge, kirugózási erős: sorozatos huplik + féktáv: a rugó nem tud kirugózni és a végén elfogy a rugóút.
A fentiek, no meg a leírások tükrében is a csillapításból épp annyi kell, amitől a csillapításmentes állapot instabilitása elmúlik (tehát minél kevesebb, annál jobb). Rugóerőből meg annyi, hogy utcára teljes cuccal felülve a rugóút 1/4-1/3-nyit üljön össze.
F2Tom:
A 7R-nél magasságállítás van, igen, de a 6-osnál már gondolom nem.
Kawabiker:
Az út lehet szar, de attól nem lesz kemény a rugózás, csillapítás. Az pedig a vezető érdeke, hogy a motorja stabilan fogja az utat és szar út esetén csak annyi csillapítás legyen, ami megakadályozza a felütést, nem pedig annyi, amitől a kemény, tehát nagy ütés elnyelésére képes rugót csak részben lehet kihasználni.
Azon még nem gondolkoztatok el,hogy másik oldalról kell a dolgot nézni?Nem a futómű kemény hanem az utak szarok?
Könyörgöm egy sbk gép utcai alapjáról van szó!
A fos féket meg nem értem...Mentetek ti már korabeli más mocikkal?
(Tény kurva törődés igényes a 6dugós baromság,ha már pici fék kopadék van a betéten vagy nem egyformán lazák a dugattyúk egyből féloldalasra fogva ferdén kopik a betét és nagy lesz a holtjáték így bentebb fog majd a fék)
A puding próbája az evés!
Tekergetni kell egy kicsit, aztán a próbakör vagy pályázás alatt kiderül mi lett belőle!
Egy a lényeg: az alapállapotot rögzíteni kell, hogy vissza tudd tekerni!
Az egy dolog, hogy preload van ráírva, mert mindenre az van ráírva, de honnan tudod hogy az tényleg előfeszítés? Mert hogy az látványosan nem fog látszódni ha magasságot állítassz vagy előfeszítést, az enyémre is preload van írva és világosan leírják, hogy a 7R-ben magasságot állít a csavar, a 7RR-en meg előfeszítést. Az egyik alkatrész at totál más.
Még nem próbáltam állítgatni és nem is akarom csak úgy eltegergetni de tesztben írták már hogy ha ki is volt tekerve akkor is nagyon kemény volt utcára,annó a superbikében mocsok zolinak is ilyen volt tesztelni és ő írta hogy felpuhítva is kemény.
Szerinted a preload tekerentyű az előfeszítés, vagy magasságállítás? Egyesek állítják hogy az rugóelőfeszítés, holott tudtommal csak a 7RR villája állítható, ezen csak magasságállítás van.
Erre a számra keress rá az Ebayen! Ezen látszik hogy a lyuktáv kisebb mint 90mm! 15 perc és lejár!
A rugózás egy bizonyos tömegű pilótánál működik az optimális mozgási tartományában. Akkor lehetne pattogás, ha nagyon könnyű volnál a rugó erejéhez. A másik eset lehet, mikor túl van csillapítva, a csillapítás pedig tulképp a fék a rugózásban, ha sok, akkor a jellemző, elöl cca 120 mm rugózási tartományt leszűkíti, a rugó csak részben nyeli el az ütést, másik részben továbbadja.
Pl. berugózási csillapítás gyenge, kirugózási erős: sorozatos huplik + féktáv: a rugó nem tud kirugózni és a végén elfogy a rugóút.
A fentiek, no meg a leírások tükrében is a csillapításból épp annyi kell, amitől a csillapításmentes állapot instabilitása elmúlik (tehát minél kevesebb, annál jobb). Rugóerőből meg annyi, hogy utcára teljes cuccal felülve a rugóút 1/4-1/3-nyit üljön össze.
F2Tom:
A 7R-nél magasságállítás van, igen, de a 6-osnál már gondolom nem.
Kawabiker:
Az út lehet szar, de attól nem lesz kemény a rugózás, csillapítás. Az pedig a vezető érdeke, hogy a motorja stabilan fogja az utat és szar út esetén csak annyi csillapítás legyen, ami megakadályozza a felütést, nem pedig annyi, amitől a kemény, tehát nagy ütés elnyelésére képes rugót csak részben lehet kihasználni.
Könyörgöm egy sbk gép utcai alapjáról van szó!
A fos féket meg nem értem...Mentetek ti már korabeli más mocikkal?
(Tény kurva törődés igényes a 6dugós baromság,ha már pici fék kopadék van a betéten vagy nem egyformán lazák a dugattyúk egyből féloldalasra fogva ferdén kopik a betét és nagy lesz a holtjáték így bentebb fog majd a fék)
Tekergetni kell egy kicsit, aztán a próbakör vagy pályázás alatt kiderül mi lett belőle!
Egy a lényeg: az alapállapotot rögzíteni kell, hogy vissza tudd tekerni!