Én most felszereltem egy 954RR főfékhengert, amiben biztosan jó a tömítés. Ezzel fogok ringre menni, egyelőre nem tűnik keményebbnek, mint a gyári, de ez a légtelenítés egy horror. Újabb pumpákon van a főfékhengeren is légtelenítőcsavar, sőt úgy tudom, hogy van olyan áteresztőcsavar, aminek a végén légtelenítőszelep van. Nekem még a 2005-06 636 pumpáját javasolták, mert 19mm-es dugattyú van benne, ezekben meg gyárilag 14. Ez az extra magas forráspontú olaj nem hiszem hogy működik. Hallottam már olyat, hogy az ember hasonló gondok miatt megvette a 16eft/l áron a fékolajat és ugyanolyan szar volt.
Fékhalványulás esetére egy racingos ( ) oldal (porsche irányultságúak) ezt a sorrendet javallja (légtelenítés adott):
1) fék hűtésén javítani
2) jobb fékfolyadék
3) jobb fékbetétek
4) nagyobb tárcsák és nyergek
5) főfékhenger
A főfékhenger emlékem szerint felszerelten nem a bubiknak kedvezően áll; a cimborám továbbá a fékcsövek csatlakozásánál (csavar) is javallotta (de az macerás nagyon), azaz felrakáskor ott is kinyomsz egy kis naftát, nehogy levegő maradjon. (neki volt, hogy ott is jött ki levegő - autószerelő a lelkem, meg motoros is, nyilván több érdekes megoldásra volt szüksége, hogy ilyenek is eszébe jutnak)
Mindenesetre azt figyelembe venném, hogy 100-60% betétvastagság után versenypályán egy frankó fékrendszer karja is bemászhat a nemkívánt tartományba. Nem emlékszel, hogy új betéteknél is ennyire bement-e a fékkar?
Ha dunakeszi közeli vagy, esetleg megbeszélhetjük, hogy a pályanapod alkalmára feltesszük a (tartalék) radiális pumpámat (jó lenne betét is, ha ez szar meg kopott), esetleg grátisz ki is megyek oszt fotózok.
Igen, a fékcsöveim nyergenkéntiek, az AP racing betéteim most meg nem mondom melyik fajta, de nem hiszem hogy még egyszer ilyet veszek, valószínűleg a köv választás nekem is a ferodo xrac lesz.
A hátsó lemezt a fékpofák mögül még nem iktattam eddig ki, de azt is ki fogom próbálni, mert biztos hogy segítene a hő elvezetésben.
ddt által javasolt fékfolyadékkal is szimpatizálok, jó magas a forráspontja, csak kisebb kiszerelésben kellene, mert fél liter tök fölösleges, a 250ml is is sok, elöl hátul mindenhol cseréltem, és még úgy is maradt bővel. 1 év után meg a maradék úgyis mehet a kukába.
Ago motors által javasolt távállítású fékkar is jó megoldás lehet a problémákra, csak körül kell nézni hogy hol beszerezhető. (jelen pillanatban is állítható 4 fokozatban a fékkar, de természetesen mondanom sem kell hogy legkintebbre van állítva.
Leslie, a fékfőhengert hogy tudom légteleníteni?
Franc se tudja. A legracingosabb! Olyan gyorsan került ki a mociból, hogy nem emlékszem. De az fix, hogy nem is fogott úgy mint a gyári betét meg el is kopott mint a zsírkréta.
Ja meg annyi, hogy szemrevetelezes alapjan ugy latszik, hogy a ZX-7R fektarcsai kisse oreges kialakitasuak, szerintem nem hulnek olyan jol, mint egy mai korszeru fektarcsa. Nem gyartanak hozza valami jobban lyuggatott tarcsat, netan receset?
A ZX-7R-ben van csillamlemez a fekbetetek alatt? A ZX-9R-ben nincs, mas Kawasaki sportmotorokban sem lattam, de pl. Honda es Yamaha crossmotorokban van. Nagyon hasznos, talan kellene tenni ilyesmit a ZX-7R-ekbe is. Probaltatok mar?
Fékfolyadéknak RBF660. Az AP Racingről csak annyit tudok mondani, hogy nem fogott úgy mint a gyári és most tessék figyelni! Előbb elkopott mint a vele egy időben cserélt hátsó gumi! 4 pályanap után a vason volt! Utána Ferodo XRAC-t vettem. 15 pályanapja van bent és még félig van.(1mm vastagabb mint a gyári de drága is). De van akinek az is elolvad. Szóval nincs tuti recept de én ezt a kettőt ajánlom.
R1-es csávóval nem találkoztál?
Lemezkéket gondolom nem szedted le a nyergek hátsó feléről.
Elméletben közelítsük meg a 7R eme kellemetlen pontját:
Bemegy a kar.
1. Ez betétvastagság függvénye is, a betétanyagtól nem függ: az a súrlódási tényezőjével a szükséges fékkari erőszükségletet befolyásolja, de ettől még a fékkarnak nem kéne bemenni.
2. valamitől a nem összenyomható folyadék mégis összenyomható..
A fémköpenyes fékcsöveid nyergenkéntiek, vagy megmaradt az elosztó (ami nagyjából vízszintes ugye - légtelenítés szempontjából előnytelen)? Maga a főfékhenger is légtelenítve lett?
(én kínomban már mindent, az elosztót, a ffhengert leszedve, elforgatva pumpáltam, hátha ott levegős)
Ha légmentes, akkor lehet még: nedves a folyadék, a víz ugye forrhat 100+ fokon, a gőz pedig ismét csak összenyomható.
3. valamely mechanikus elem elengedi a nyomást.
Ja, még azt elfelejtettem, próbáltam kicsit barkácsolni, csináltattam egy kis toldót, a fékfőhenger dugattyú végébe, 4mm fúróval befúrtam, bele kis 1mm dugó, a fék határozottabban jobb lett, már nem fog olyan bent, de az elmelegedés 4-5-6 kör után megmaradt, és a féket továbbra is marokkal kell tépni hogy megálljon.
Aki utcán használja annak biztosan semmi gond nem lehet, ott nem jelentkezik ez a probléma, szóval ez csak intenzív pálya használatnál van, a rendszer pedig zárt, szivárgás nincs sehol.
A fordszámmérőt szétkapni óvatosságot igénylő mutatvány. Ha már ott tartasz, magad is megragaszthatod (nem hiszem, hogy a műanyagos sokkal egyenesebbre tudná).
más...... fék.....
Tavaly pályanapokon rendszeresen nekem is elmelegedett a fékem 5-6 kör után.
Sebaj, télen gondoltam orvosoljuk a problémát, szétszedtem az egész rendszert, kitakarítottam (volt is benne 12 éves dzsúz itt ott a sarkokban) összeraktam, kapott putoline 5.1 fékfolyadékot, ap racing fékbetéteket, került rá fém fékcső, de a probléma az idénre is megmarad.
4-5 kőrt bír a fék, addig két újjal lehet szépen adagolni, de utána elfogy, ha két újjal ráhúzom a másik kettőre, már akrobatikus mutatványokra van szükség hogy a kanyarokba is beforduljak, onnantól kezdve már teli kézzel kell tépni szinte be markolatig hogy meg lehessen vele állni.
Valakinek ötlet? Szar a fékfolyadék? (256 fok a forráspontja) Vagy az AP racing fékbetétek gagyik? A zx7r nek mi a gyári fékbetéte?
Történt egy kis baleset, a motofest napon arra lettem figyelmes hogy eltűnt a fordmérőm mutatója. :)
Valószínűleg benne lesz az órába, ma fogom szétszedni.
Valami ötlet esetleg hogy mi tévő legyek? Valamiből után lehet gyártani, vagy venne, vagy műanyagos szerintetek megragasztja ha megvan a másik darab is?
A rossz ido okan varat magara a ZX-7R proba. Ertem amit irtal es teljesen igazad van. Tisztaban vagyok a kepessegeimmel tudom, hogy ha versenypalyan versenymotorra kell ulnom, akkor nagyjabol a 250-es motor az, aminek az erejevel a tudasomhoz merten erdemben gazdalkodni tudok olymodon, hogy korrektul ki is hasznalom a motorban levo potenciat. (Csak azert nem 125-os motort irtam, mert az mar talan megerezne a 100 kilomat.) Egeszen mas megkozelitesbol filozok mindig a motorok tuningolasan. Egesz egyszeruen azert, mert nem tetszik, ha egy motor nem olyan ideges, mint egy versenymotor. Mindenki a kezelhetosegrol, a koronkenti tizedekrol, az also fordulati nyomatekrol es egyebekrol arad, mikor egy motor "versenykepessegerol" (idezojelben!) van szo. De ezek utcai motorok, pornepnek. A versenymotorok ekozben persze nem ilyenek, hanem hetkoznapi ember szamara "kezelhetetlen", vehemens gepek. Nekem pont ez tetszik. Ugyan nem vagyok versenyzo, tehat a versenytechnikat nem tudnam hataron kimotorozni, de annyira azert vagyok ugyes, hogy utcan ne okozzon gondot. Pl. 750-es GSX-R-t (2003-as) pont probaltam: nagyon jo kis motor, de semmi extra. Megyeget.
Tudtommal 2 évente írja a karbantartási útmutató, de komolyabb versenyzők versenyenként cserélik, tehát, ha már úgyis marad a flakonban, egy kéktárcsás pályanap után érdemes megnézni, mi jön ki a féknyeregnél. Az egy dolog, hogy nedvszívó, de pl. a Castrol SRF vagymifene nedves forráspontja is 200 fok felett van, ha jól emlékszem... (ha nem, akkor nem a castrolé)
A gyári betétnél pályára sokkal jobb is van, plusz ma találkoztam egy 7R-es sráccal a pályán, remélte, hogy a fékje jobb lesz, mint előzőleg, mire is beugrott: azt a rugós lemezkét a betétek mögül én leszedtem: se a port, se a meleget ne tartsa ott. (csak mint tipp)
Fékfolyadékot nem illik hanem kellene évente lecserélni!
Nedv szivó hatású folyadék!
Picit drága de én ezt öntök a fékbe: http://www.shox.hu/webshop/ter...
Betétnek meg gyárit mivel évi 1-2pályanapért nemfogok kisérletezni mi a legideálisabb pályára és pályanapokon cserélgetni..
Amugymeg a fék mozgási energiát hővé alakit,valahova elkell tünni annak az energiának.
Az egy dolog,hogy kevesebb a melegedés a nagy tárcsán de nagyobb a forgó tömeg is aminek igazából illene 0nak lenni na meg a rugózatlan tömeg is nagy ami szintén nemárt ha 0 lenne.
Viszont a hetes mégis a legalkalmasabb versenypályára való széria motor,meg inkább legyen picit nehezebb átbillenteni kanyarban a nagy tárcsától de legyen fék rajta :))))
Szóval a túl nagy de túl pici tárcsa se jó.320as pont jó :))))))
Az SBK alapja a 7RR!
Igen olyan kiegészitőkkel kis tulzással mert ha gyártanak a kiegészitőből X db -t és te odamész aztmondják sajnos eladtak belöle X -t és te az X+1 vevő lennél akkor mégse veheted meg.Vagy méreg drágán lehetett hozzájutni...
1) fék hűtésén javítani
2) jobb fékfolyadék
3) jobb fékbetétek
4) nagyobb tárcsák és nyergek
5) főfékhenger
Mindenesetre azt figyelembe venném, hogy 100-60% betétvastagság után versenypályán egy frankó fékrendszer karja is bemászhat a nemkívánt tartományba. Nem emlékszel, hogy új betéteknél is ennyire bement-e a fékkar?
Ha dunakeszi közeli vagy, esetleg megbeszélhetjük, hogy a pályanapod alkalmára feltesszük a (tartalék) radiális pumpámat (jó lenne betét is, ha ez szar meg kopott), esetleg grátisz ki is megyek oszt fotózok.
13 gurigáér találok, és gondolom csak egy pár?
A hátsó lemezt a fékpofák mögül még nem iktattam eddig ki, de azt is ki fogom próbálni, mert biztos hogy segítene a hő elvezetésben.
ddt által javasolt fékfolyadékkal is szimpatizálok, jó magas a forráspontja, csak kisebb kiszerelésben kellene, mert fél liter tök fölösleges, a 250ml is is sok, elöl hátul mindenhol cseréltem, és még úgy is maradt bővel. 1 év után meg a maradék úgyis mehet a kukába.
Ago motors által javasolt távállítású fékkar is jó megoldás lehet a problémákra, csak körül kell nézni hogy hol beszerezhető. (jelen pillanatban is állítható 4 fokozatban a fékkar, de természetesen mondanom sem kell hogy legkintebbre van állítva.
Leslie, a fékfőhengert hogy tudom légteleníteni?
ST, SF, SRR, ... ?
Illetve oylanoknál, akik túl hosszan fékeznek
Amúgy a megoldás - cserélhetsz bármit -, hogy 3 kör után állítasz a karom, bár gondolom nem állítható a tied.
A többiek veszenk távállítús fékkart és amikor kicsit megy el, ráállítanak és kész....
Lemezkéket gondolom nem szedted le a nyergek hátsó feléről.
Elméletben közelítsük meg a 7R eme kellemetlen pontját:
Bemegy a kar.
1. Ez betétvastagság függvénye is, a betétanyagtól nem függ: az a súrlódási tényezőjével a szükséges fékkari erőszükségletet befolyásolja, de ettől még a fékkarnak nem kéne bemenni.
2. valamitől a nem összenyomható folyadék mégis összenyomható..
A fémköpenyes fékcsöveid nyergenkéntiek, vagy megmaradt az elosztó (ami nagyjából vízszintes ugye - légtelenítés szempontjából előnytelen)? Maga a főfékhenger is légtelenítve lett?
(én kínomban már mindent, az elosztót, a ffhengert leszedve, elforgatva pumpáltam, hátha ott levegős)
Ha légmentes, akkor lehet még: nedves a folyadék, a víz ugye forrhat 100+ fokon, a gőz pedig ismét csak összenyomható.
3. valamely mechanikus elem elengedi a nyomást.
Aki utcán használja annak biztosan semmi gond nem lehet, ott nem jelentkezik ez a probléma, szóval ez csak intenzív pálya használatnál van, a rendszer pedig zárt, szivárgás nincs sehol.
Tavaly pályanapokon rendszeresen nekem is elmelegedett a fékem 5-6 kör után.
Sebaj, télen gondoltam orvosoljuk a problémát, szétszedtem az egész rendszert, kitakarítottam (volt is benne 12 éves dzsúz itt ott a sarkokban) összeraktam, kapott putoline 5.1 fékfolyadékot, ap racing fékbetéteket, került rá fém fékcső, de a probléma az idénre is megmarad.
4-5 kőrt bír a fék, addig két újjal lehet szépen adagolni, de utána elfogy, ha két újjal ráhúzom a másik kettőre, már akrobatikus mutatványokra van szükség hogy a kanyarokba is beforduljak, onnantól kezdve már teli kézzel kell tépni szinte be markolatig hogy meg lehessen vele állni.
Valakinek ötlet? Szar a fékfolyadék? (256 fok a forráspontja) Vagy az AP racing fékbetétek gagyik? A zx7r nek mi a gyári fékbetéte?
Valószínűleg benne lesz az órába, ma fogom szétszedni.
Valami ötlet esetleg hogy mi tévő legyek? Valamiből után lehet gyártani, vagy venne, vagy műanyagos szerintetek megragasztja ha megvan a másik darab is?
Ehun: castrolusa
A gyári betétnél pályára sokkal jobb is van, plusz ma találkoztam egy 7R-es sráccal a pályán, remélte, hogy a fékje jobb lesz, mint előzőleg, mire is beugrott: azt a rugós lemezkét a betétek mögül én leszedtem: se a port, se a meleget ne tartsa ott. (csak mint tipp)
Nedv szivó hatású folyadék!
Picit drága de én ezt öntök a fékbe:
http://www.shox.hu/webshop/ter...
Betétnek meg gyárit mivel évi 1-2pályanapért nemfogok kisérletezni mi a legideálisabb pályára és pályanapokon cserélgetni..
Amugymeg a fék mozgási energiát hővé alakit,valahova elkell tünni annak az energiának.
Viszont a hetes mégis a legalkalmasabb versenypályára való széria motor,meg inkább legyen picit nehezebb átbillenteni kanyarban a nagy tárcsától de legyen fék rajta :))))
Szóval a túl nagy de túl pici tárcsa se jó.320as pont jó :))))))
Igen olyan kiegészitőkkel kis tulzással mert ha gyártanak a kiegészitőből X db -t és te odamész aztmondják sajnos eladtak belöle X -t és te az X+1 vevő lennél akkor mégse veheted meg.Vagy méreg drágán lehetett hozzájutni...
998?
zx9r?
gixer6-7?
cbr?
r1-6?