Azért szokták a 94-97 9R blokkját belefaragni, mert az még a ZXR alapú blokk, minimális eltérés van külső dimenzióiban a 7R blokkjától. Hengerfejnél van valami konverter azt hiszem.
Itt van egy pelda (igaz, ez meg a regebbi hetes): http://www.zxr1000r.cl.vg/
Ennyi kokanyolast viszont nem csinalnek, csak ha bemegy minimalis modositasokkal.
Ha tehetnem most azonnal belevagnek egy ZX-7R "epitesbe". Nagyon meggyozo ez a gep. Amolyan egy szemelyes sportolot faragnek belole. Csak ehhez kene vagy 2 milla, ahogy szamolom. Na ez nem lesz egy darabig.
Ha mar blokkot cserelnek, inkabb a ZX-10R blokkjat probalnam belevarazsolni. Kerdes lehet-e.
Izé, hamár Kakucsos kép, mennyire lehet ott gumiszélt koptatni, látványosan eszi egy nap alatt is, vagy ne számítsak arra, hogy a maradékot könnyen le tudom zabáltatni?
Igen, az egyik szelep szabadult el. 3 blokkszétmenése volt a fickónak, sajnos már nem él, nem motorral összefüggésben. Nagyon értett a 7-esekhez. (197 MPH, ill Maxton hogy hangzik?)
Kifejezetten magasasbb ember érzi jól magát egy 7R-en, ugyanis nem kicsi a gép. Sokan panaszkodnak hogy nehezen érik el a kormányt, meg nem tud pályán normálisan kitérdelni. Én 190 vagyok, nekem ennél kisebb motorom soha ne legyen.
"Continuing, the second blowup occurred while running on my dyno. I had come across a 91 ZX7 j1 motor. This was the "weak" motor with the so called Euro weanine cams. This was in 1994. One Saturday, I decided to see how much Nitrous HP I could get out of the stock motor. The engine stock made 85 HP. I keep increasing to larger and larger Nitrous/Fuel jets until the engine "LET GO" on the dyno rather unspectacularly. The engine was doing 217 HP when it let go. In this case, a head popped of a valve stem and you could hear it make sounds like a rock in the cylinder. End result was one ruined head from the valve bouncing around in the cylinder, and the cylinder/piston. I did not rebuild this motor as I was trying to see just how far I could push the envelope. I found it. At that point I had made 45 dyno runs on that motor, that same day. I figured I could reliably get 190 HP all day no problem."
A '91-es J blokkról adat: keréken 85 LE volt a blokk. 45 fékpados menet után, 217 LE-nél ugrott ki a nitrótól a hengerfejben valami. Konklúzió: 190 LE-t napi szinten bírt volna.
A tuningnak csak a pénztárcád szab határt. Az SBK gép 187 lovas volt. Nyilván egy vagyon lenne olyan ra megcsinálni. Szokták mondani hogy a motorja elég erős, inkább a súlyából kell faragni. Könnyebb idomok, könnyebb felnik, sokat számít. Az enyémen egy Arrow titán kipufogórendszer van, érezhetően erősebb tőle, egy foggal kisebb elsőlánckerék, érezhetően használhatóbb. Nagyon ajánlgattak vagy első szériás 9R depressziós 40-es karbit, vagy 41-es keihin síktolattyúst. Utóbbitól állítólag cefetül megvadulna, ráadásul az gyorsítószivattyús. Vehetsz bele hegyesebb tengelyeket, de én ennyire nem nyúlnék bele. Hungaroringen kevés 9-es van ami el tudna menni akár célegyenesben a 7R-nek.
A benzinpumpa végére értél, ha az eset nem marad egyszeri: az enyémen volt hasonló, csak menet közben, először a mosással hoztam összefüggésbe. Másodszor a mátrából jöttem vele haza, megáztunk, majd már a száraz szakaszon elkezdődött ugyanaz. Megerősödött a beázás -téves- gyanúja...
A lényeg maga a jelenség (menet közben): elkezd kihagyni a motor, aztán kimaradnak sorra a hengerek, és csak egyre nagyobb fordulaton képes menni a motor (amíg van hozzá elég henger..). A magyarázat a benzinpumpa leállása, a dadogás lényegében úgy fokozódik, ahogy apad az úszóházból a benzin (amit ugye egyre nagyobb fordulat - szívóhatás - tud csak felhozni, viszont ettől gyorsabban is fogy). Indítózni felesleges, hacsak nem tudsz előtte feszt adni a pumpának és nem hallod, hogy kerreg-dolgozik, csak az akksit meríted le. Kicseréltem a pumpát és a legváratlanabb helyzetekben való - 3-4 ilyen alkalom után már para volt nagyobb távra indulni - szopatások megszűntek.
A superbike-on ami ment 7R, 170kg se volt. Szóval ami nehéz: minden egyéb . Ha könnyű hetest akarsz, teszel rá karbon kevlár idomot, alu tankot vagy karbon kevlárt, gyári lámpát kicseréled, mert az is vagy 10kiló . Akksi, segédváz stb. Viszont cserébe egy masszív gépet kapsz. Olyan vele menni a fos utakon, mintha zsinóron húznák. Ami nem mondható el az új típusokról. Íme egy finomság, erre a gépre nem sajnálták a lét.
Ennyi kokanyolast viszont nem csinalnek, csak ha bemegy minimalis modositasokkal.
Ha mar blokkot cserelnek, inkabb a ZX-10R blokkjat probalnam belevarazsolni. Kerdes lehet-e.
Ehhez mit szoltok, szerintem brutal jo!
A lényeg maga a jelenség (menet közben): elkezd kihagyni a motor, aztán kimaradnak sorra a hengerek, és csak egyre nagyobb fordulaton képes menni a motor (amíg van hozzá elég henger..). A magyarázat a benzinpumpa leállása, a dadogás lényegében úgy fokozódik, ahogy apad az úszóházból a benzin (amit ugye egyre nagyobb fordulat - szívóhatás - tud csak felhozni, viszont ettől gyorsabban is fogy). Indítózni felesleges, hacsak nem tudsz előtte feszt adni a pumpának és nem hallod, hogy kerreg-dolgozik, csak az akksit meríted le. Kicseréltem a pumpát és a legváratlanabb helyzetekben való - 3-4 ilyen alkalom után már para volt nagyobb távra indulni - szopatások megszűntek.