Egyébként ezek a hatosok, kilencesek pont ezért nem tetszenek nekem sem, mert nagyon túrásak. Tök egyenesen ülök rajta, villahíd fölött van a csutka, normál villa, nem jön be. Ezért is tetszik a hetes, mert sokkal sportosabb, mégha gyengébb is. Fékmunkahengerei ugyanazok mint a 9eseknek. Egy radiális főfékhenger sokat dobna a fékhatáson. Nekem pályán folyamat elmelegszik.
Egy széria 7-estől nem kell olyan vehemenciát várni, mint amire gondolsz. Érdekes, hogy sokan a 900RR-t erősebbnek gondolnák a 7R-nél, pedig a hetes kétszer átugorja. Amikor megpöckölöd a 900RR-en a gázt, hirtelen veszi a lapot, mert picsakönnyű a főtengelye. Viszont a heteshez képest olyan mint egy hajómotor, hosszúlöketű, nem is nagyon forog 11 000-nél többet. A 7R-nek nagyobb a furata, mint az utolsó karbis 900RR-nek. Ez azért elárul valamit. Mellesleg a 7RR a karburátorja miatt volt igazán ütős, 41-es flat Keihin-je volt. A váltóáttételezés már mellékes, a változtatható tengelytáv szintén. Súlykülönbség tényleg néhány kiló. Fékei Nissinek voltak elöl hátul. Teljesítményben papír szerint nem volt több. Nekem ajánlgattak Sík Keihint, használtan kiló körül van az ára /új ár fél millió/, állítólag nagyon sokat dobna.
Az a kijelentés hogy az SBK és az utcai 7R csak a nevében hasonlít, erős túlzás, hiszen a SBK pont arról szól, hogy utcai alap, és csak olyan kiegészítővel lehet szerelni, amit bárki megvehet. Nem azt mondom hogy olcsó lenne egy ilyet megcsinálni, de nem lehetetlen.
Megintcsak teny, hogy a simabb eroleadas a jobb, kezelhetobb es a stopperora vastag tizedekkel jutalmazza minden korben. De letezik tetszes faktor is. En eletemben mar nagyon sokat motoroztam olyan gepekkel (elsosorban krosszmotorok), amik borzaszto idegesek (volt kozottuk igazi versenymotor is). Ezekkel sarban, hoban is lehet menni. Tehat nem zavar ha valami kapar, csapkod, szital. Az viszont borzasztoan bosszant, ha megnyitom a csapot es nem jon azonnal a kraft. A ZX-9R blokkaj fantasztikus, megsem tetszik mert tul jo. Olyan kene, ami ellentmondast nem turoen, aggressziven forog. Gondolom, hogy alapbol egy ZX-7R sem ilyen, de azt is konnyen el tudom kepzelni, hogy konnyen ilyenne teheto. Es ez az en szememben mar ertek! Vilagos, hogy egy ZX-10R ezt alapbol tudja, de ha egyszer nem fer el a konyokom a terdem elott, akkor mit kezdjek a szaguldo hokedlivel? Keves erovel is lehet elmenydusan motorozni, ha az a keves ero ugy jon, ahogy annak jonni kell: vermesen, aggressziven (mint egy 2T krosszmotoron). En latok spirituszt a 7-esben (egyebkent latok a 9-esben is). Ki fogok probalni egyet.
Ami a teljesítményleadás illeti, ott elsődleges a kontrollálható erő, így a linearitás. Hogy késés nélkül pörögjön, azt elsősorban a löket és a lendtömegek határozzák meg, könnyű főtengely, könnyű kerekek sokat dobnak - vagy marad a rövidebb áttétel.
A krosszos dologról annyit, hogy a sornégy hiába kapott egy kis tuningot nálam is és érződött letagadhatatlanul, még idegbetegnek is mertem nevezni.. Aztán ismerkedtem kicsit a CR-el és a sornégy ismét csak a szelíd jelzőt kaphatja. De egy túl kemény hátsó taggal a 7-es is eltekeri a kereket minden huplin, szar gumival bizonyára szintén, mégis az a blokk marad.
Ertem a kifogasaidat. Sok dolog jar a fejemben, ezeknek csak egy reszet irom le, ettol kusza. Tegyuk helyre:
- Szerintem egy motor a elsodlegesen a geometriajatol es a csillapitastol stabil. Ebben nyilvan jo a ZX-7R. A suly is segit a stabilitasban, de ez csak masodlagos, vagy harmadlagos szempont. Ha sikerul elvenni a sulybol akkor jelentosen no a dinamizmus, de csak kevesse karosodik a stabilitas.
- A teleszkop valoban nem az allasatol lesz csucs, ezt eppen a ZX-9R igazolja. Viszont a forditott telo merevebb (te is irtad(, gyakorta kevesebb olaj kell bele, neha konnyebb is es sok esetben ki lehet cserelni az also feknyeger konzolt rajta, ami nem hatrany, amikor az ember pl. kereket vagy fekrendszer cserelnelne. Hetkoznapi szinten valoban nem sok a kulonbseg a ket teleszkop megoldas kozott, de ha nagyon boncolgatjuk azert sokmindenben jobb az upside. Hatranya is van: hamarabb elfossa magat a szimmering.
- A brutalitas: En a ZX-9R-hez is tuningszettet vettem, mert nem volt eleg "izgalmas" a gep. Szamomra sokkal fontosabb az ero leadas modja, mint a csucsteljesitmeny. Ami harapos, versenymotoros jellegu, az sokkal jobban tetszik. Porogjon rendesen es ne kessen. Fingom sincs, hogy a ZX-7R ebben mennyire jo, csak gondolom, hogy nem rossz. Ki fogom probalni.
Sajat pelda: Egyszerre volt meg a ZX-9R es a 450-es Yamaha Supermoto. Hiaba sokkal erosebb a Ninja, a krosszblokk dinamizmusahoz kepest sehol sics. Ha a ZX-9R-nek gazt adsz elkezd huzni, mint a marha. A supermoto pedig megrantja a konyokodet, vagy azonnal kapar. Egy 954-es van a tarsasagban, az ugyanezt csinalja: gazra kapirgal keses nelkul. Sokkal durvabbnak es erosebbnek erzodik a ZX-9R-nel, pedig nincs 10LE kozottuk. Igy ertettem a brutalitast. Egy motor, aminek versenyver csorgedez az ereiben valszeg konnyebben piszkalhato fel ilyenne, mint egy "turamotor" ZX-9R.
Te Tom! Ha jól látom, akkor az ide Kakucs kapcsán mellékelt gumit hirdeted. A kopási kép odaát sokkal szebb. Állítottál valamit (futómű/guminyomás/ időjárás ), vagy más helyen és (időjárási) körülmények között (netán huringes kawanap) már akképp alakult ?
Nekem nagyon össze-visszák a szempontjaid. Pl. erős legyen és könnyű, ugyanekkor stabil legyen, mint pl. a 7R.
A 7R attól stabil, hogy nem brutál a teljesítményleadása és nem az ezresek ereje lakik benne, ill. a nagy tömegétől, ami valójában nem nagy, csak annak van mondva.
Egy teleszkóp nem az állásától lesz csúcs, hanem a belső elemeitől; a fordított elvileg merevebb, de ez függ a szárak vastagságától is.
A 7R blokk amúgy sem, de a 9R-é után végképp nem lesz brutál.
Azért nem mondtam pontos összeget. De itt van a kezemben az 1999-es motorkatalógus. ZX-7R 2 520 000Ft, ZX-7RR 3 379 000FT.
859 000Ft az közel van a millióhoz.
Én kevesebbre emlékszem, de mindegy:
együléses, síktolattyús karbis, hosszú egyes-es váltós, lengővilla-forgáspont állítós (többit helyesbítitek/pótoljátok). Súlyban alig pár kg. Erre még rá kellett dobni a gyári kit-et és akkor már tudott valamit az utcaihoz képest, ami alapban jobb volt nála.
-brutalitás: lánckerék
-csúcskategóriás megoldás: használt fordított villa + öhlins belső, öhlins rugóstag, de anélkül is lehet, ha személyre szabottá teszik a gyári futóművet
-könnyű: pályaidomok, könnyebb felnik, alucsavarok ahol lehet
A 7R messze van az SBK-tól, mondhatni távoli rokonok, hasonló családnévvel.
Huh, nem semmi felajanlas. Koszonom a bizalmat! Jelentkezni fogok, ha ugy alakul, hogy komolyan gondolom. Egyelore ez csak filozofia.
Volt ZX-9R-em, az is nagyon jo motor, csak mindig hianyzott belole a brutalitas. Egy olyan csaknem palyagep kellene, ami:
- Kawasaki
- kelloen nagy (meretileg)
- csucs-kategorias megoldasok vannak rajta
- jol nez ki
- konnyu es furge
Bar a ZX-9R talan a legjobb utcai sportgep, amit valaha keszitettek, bizonyos szempontbol megsem tud annyit, mint egy 7-es. pl. nincs forditott teloja, kisse turamotoros, a fekjei nem harapnak elegge (legalabbis az F1, F2 moelleke). A ZX-7R megiscsak egy SBK motor.
A hetes felugrik egykerekre csak gazra? (csak mint viszonyitasi alap kerdezem)
Én rendelkezésedre tudok bocsájtani egyet. Júni 19-én fent leszek HRingen kawa estin, ha érdekel. Lesz ott rajtam kívül még pár típus. Amúgy Székesfehérváron vagyok, ha addig nem bírnád ki
Ok, feltetlenul. Bar elotte valaki szolhatna, hogy egyaltalan egy ZX-7R-t hogy tudok kiprobalni, mert meg nem nagyon voltam ilyen motor kozeleben. Pedig egyre jobban tetszik!
Nem, mert azon nem ferek el es a ZX-10-nek nincsenek meg azok az elonyei, amirol itt beszeltetek. Mindig a penznel lyukadtok ki, ezt most tegyuk felre. Csak az erdekel, milyenek a motor adottsagai, mit lehet belole kihozni egyaltalan. Kawasakirol van szo, aminek eszmei erteke van!
Az a kijelentés hogy az SBK és az utcai 7R csak a nevében hasonlít, erős túlzás, hiszen a SBK pont arról szól, hogy utcai alap, és csak olyan kiegészítővel lehet szerelni, amit bárki megvehet. Nem azt mondom hogy olcsó lenne egy ilyet megcsinálni, de nem lehetetlen.
Ami a teljesítményleadás illeti, ott elsődleges a kontrollálható erő, így a linearitás. Hogy késés nélkül pörögjön, azt elsősorban a löket és a lendtömegek határozzák meg, könnyű főtengely, könnyű kerekek sokat dobnak - vagy marad a rövidebb áttétel.
A krosszos dologról annyit, hogy a sornégy hiába kapott egy kis tuningot nálam is és érződött letagadhatatlanul, még idegbetegnek is mertem nevezni.. Aztán ismerkedtem kicsit a CR-el és a sornégy ismét csak a szelíd jelzőt kaphatja. De egy túl kemény hátsó taggal a 7-es is eltekeri a kereket minden huplin, szar gumival bizonyára szintén, mégis az a blokk marad.
- Szerintem egy motor a elsodlegesen a geometriajatol es a csillapitastol stabil. Ebben nyilvan jo a ZX-7R. A suly is segit a stabilitasban, de ez csak masodlagos, vagy harmadlagos szempont. Ha sikerul elvenni a sulybol akkor jelentosen no a dinamizmus, de csak kevesse karosodik a stabilitas.
- A teleszkop valoban nem az allasatol lesz csucs, ezt eppen a ZX-9R igazolja. Viszont a forditott telo merevebb (te is irtad(, gyakorta kevesebb olaj kell bele, neha konnyebb is es sok esetben ki lehet cserelni az also feknyeger konzolt rajta, ami nem hatrany, amikor az ember pl. kereket vagy fekrendszer cserelnelne. Hetkoznapi szinten valoban nem sok a kulonbseg a ket teleszkop megoldas kozott, de ha nagyon boncolgatjuk azert sokmindenben jobb az upside. Hatranya is van: hamarabb elfossa magat a szimmering.
- A brutalitas: En a ZX-9R-hez is tuningszettet vettem, mert nem volt eleg "izgalmas" a gep. Szamomra sokkal fontosabb az ero leadas modja, mint a csucsteljesitmeny. Ami harapos, versenymotoros jellegu, az sokkal jobban tetszik. Porogjon rendesen es ne kessen. Fingom sincs, hogy a ZX-7R ebben mennyire jo, csak gondolom, hogy nem rossz. Ki fogom probalni.
Sajat pelda: Egyszerre volt meg a ZX-9R es a 450-es Yamaha Supermoto. Hiaba sokkal erosebb a Ninja, a krosszblokk dinamizmusahoz kepest sehol sics. Ha a ZX-9R-nek gazt adsz elkezd huzni, mint a marha. A supermoto pedig megrantja a konyokodet, vagy azonnal kapar. Egy 954-es van a tarsasagban, az ugyanezt csinalja: gazra kapirgal keses nelkul. Sokkal durvabbnak es erosebbnek erzodik a ZX-9R-nel, pedig nincs 10LE kozottuk. Igy ertettem a brutalitast. Egy motor, aminek versenyver csorgedez az ereiben valszeg konnyebben piszkalhato fel ilyenne, mint egy "turamotor" ZX-9R.
Amúgy ezekben a katalógusokban látszik igazán, milyen brutális infláció megy végbe.
A 7R attól stabil, hogy nem brutál a teljesítményleadása és nem az ezresek ereje lakik benne, ill. a nagy tömegétől, ami valójában nem nagy, csak annak van mondva.
Egy teleszkóp nem az állásától lesz csúcs, hanem a belső elemeitől; a fordított elvileg merevebb, de ez függ a szárak vastagságától is.
A 7R blokk amúgy sem, de a 9R-é után végképp nem lesz brutál.
859 000Ft az közel van a millióhoz.
együléses, síktolattyús karbis, hosszú egyes-es váltós, lengővilla-forgáspont állítós (többit helyesbítitek/pótoljátok). Súlyban alig pár kg. Erre még rá kellett dobni a gyári kit-et és akkor már tudott valamit az utcaihoz képest, ami alapban jobb volt nála.
-csúcskategóriás megoldás: használt fordított villa + öhlins belső, öhlins rugóstag, de anélkül is lehet, ha személyre szabottá teszik a gyári futóművet
-könnyű: pályaidomok, könnyebb felnik, alucsavarok ahol lehet
A 7R messze van az SBK-tól, mondhatni távoli rokonok, hasonló családnévvel.
Volt ZX-9R-em, az is nagyon jo motor, csak mindig hianyzott belole a brutalitas. Egy olyan csaknem palyagep kellene, ami:
- Kawasaki
- kelloen nagy (meretileg)
- csucs-kategorias megoldasok vannak rajta
- jol nez ki
- konnyu es furge
Bar a ZX-9R talan a legjobb utcai sportgep, amit valaha keszitettek, bizonyos szempontbol megsem tud annyit, mint egy 7-es. pl. nincs forditott teloja, kisse turamotoros, a fekjei nem harapnak elegge (legalabbis az F1, F2 moelleke). A ZX-7R megiscsak egy SBK motor.
A hetes felugrik egykerekre csak gazra? (csak mint viszonyitasi alap kerdezem)