Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A Tied is kezelhető. Vagy már nem élnél.
gyülölöm a gixert...ninjám van .és igenis elvesztette a kezelhetetlen ninjaságát...mivel kezelhető
ja és 1-ből 2-be sem használom,és ott is gyorsabb
a másik,hogy a legtöbben a kuplungot is kormánycsutkáig húzzák,holott elég ha az érintési ponton egy centivel túl van...
azért kuplung nélkül könnyebb "lukat" rakni,de a kuplung nélküli váltás sokkal gyorsabb,és egy nagyteljesítményű motoron kevesebb esély van a véletlen kerekezésre.plusz télleg kisebbet szól,ha a gázelvétel nem eltúlzott...

szerintem...
A már többször emlegetett "biztos nem dísznek van" c. kisregényhez csak annyit tennék hozzá, hogy a fék sem dísznek van a motoron de még sem tudják túl sokan rendesen használni.
Egyébként még annyit, hogy ha egyszer megpróbálod akkor rájössz, hogy sokszor kisebbet kattan mint ha kuplunggal váltanál. A kuplung nélküli váltás az amelyik biztosan az ideális pillanatban történik. Amikor tehermentesül a váltó. Mert ha nem jól csinálod akkor nem történik semmi. Egy terhelés alatt (akár motorfék, akár gáz) lévő váltót te hiába rugdosol. A legrosszabb ami történik, hogy nem váltasz. Ha meg otál béna vagy és két fokozat közé rugdosod akkor azon a kuplung sem segít.
Jah... Plusz elinduláskor jól jön!
Nem dísznek... Lefele kell, meg 1ből 2be.
Amúgy SEMMI baja nem lesz!
A másik: Ha valaki még életében nem váltott kuplung nélkül az minek mond véleményt róla?!
Semmilyen kockázat nincs benne de te tudod.
Kuplung nélkül nem kockáztatok ,mert nagyon szeretem.
Hát, hogy?
Köszi a helpet, amúgy nem hinném hogy így fogom csinálni...
Gyorsítasz elkezded finoman felfelé nyomni a váltót és elengeded a gázt. Abban a pillanatban felugrik a következő sebességi fokozatba. Inkább ne 1-2-es között gyakorold mert ott van közte az üres. Teljesen mindegy milyen fordulatszámon csinálod. A lényeg, hogy amikor elengeded a gázt akkor határozottan húzd fel a váltókart. Lefelé is meg lehet csinálni de annak semmi haszna. Egyébként ha jól csinálod semmilyen különösebb kárt nem teszel a váltóban. Kuplunggal együtt is haza lehet vágni a fogaskerekeket.
Hogy kell?
Semmi
Nem.
Ja még annyit szereztél egy kúrvajó motort magadnak,ne akard tönkretenni.
Én azt mondom minden körülmények között használd azt a kuplungot,én sose bíztam ebben a megfelelő fordulaton kuplung nélküli váltásban.Azért van rajta az a nyüves kar.
Ha felfele kuplung nélkül verem az nagyon gáz?
Nekem is nagyott kattan, de már lesz@rom.Viszont a kuplungkart tuti nem dísznek tették fel rá .
Helló hát nem olyan rossz a 636 váltója,de az első két fokozatban csattanós,elősször engem is idegesített de már megszoktam.
Yamakka.
Az enyém sem szereti Olyankor úgy csattog a lánc mint az állat.
Hát a 636-hoz nem tudok hozzászólni de a Tizedesé félelmetesen jó. 50-nél visszarakom 1-be és még csak nem is kattan! A gixert 30-nál se nagyon lehetett.
Az enyém nagyon vaj...