ja és 1-ből 2-be sem használom,és ott is gyorsabb
a másik,hogy a legtöbben a kuplungot is kormánycsutkáig húzzák,holott elég ha az érintési ponton egy centivel túl van...
azért kuplung nélkül könnyebb "lukat" rakni,de a kuplung nélküli váltás sokkal gyorsabb,és egy nagyteljesítményű motoron kevesebb esély van a véletlen kerekezésre.plusz télleg kisebbet szól,ha a gázelvétel nem eltúlzott...
A már többször emlegetett "biztos nem dísznek van" c. kisregényhez csak annyit tennék hozzá, hogy a fék sem dísznek van a motoron de még sem tudják túl sokan rendesen használni.
Egyébként még annyit, hogy ha egyszer megpróbálod akkor rájössz, hogy sokszor kisebbet kattan mint ha kuplunggal váltanál. A kuplung nélküli váltás az amelyik biztosan az ideális pillanatban történik. Amikor tehermentesül a váltó. Mert ha nem jól csinálod akkor nem történik semmi. Egy terhelés alatt (akár motorfék, akár gáz) lévő váltót te hiába rugdosol. A legrosszabb ami történik, hogy nem váltasz. Ha meg otál béna vagy és két fokozat közé rugdosod akkor azon a kuplung sem segít.
Nem dísznek... Lefele kell, meg 1ből 2be.
Amúgy SEMMI baja nem lesz!
A másik: Ha valaki még életében nem váltott kuplung nélkül az minek mond véleményt róla?!
Gyorsítasz elkezded finoman felfelé nyomni a váltót és elengeded a gázt. Abban a pillanatban felugrik a következő sebességi fokozatba. Inkább ne 1-2-es között gyakorold mert ott van közte az üres. Teljesen mindegy milyen fordulatszámon csinálod. A lényeg, hogy amikor elengeded a gázt akkor határozottan húzd fel a váltókart. Lefelé is meg lehet csinálni de annak semmi haszna. Egyébként ha jól csinálod semmilyen különösebb kárt nem teszel a váltóban. Kuplunggal együtt is haza lehet vágni a fogaskerekeket.
Én azt mondom minden körülmények között használd azt a kuplungot,én sose bíztam ebben a megfelelő fordulaton kuplung nélküli váltásban.Azért van rajta az a nyüves kar.
Hát a 636-hoz nem tudok hozzászólni de a Tizedesé félelmetesen jó. 50-nél visszarakom 1-be és még csak nem is kattan! A gixert 30-nál se nagyon lehetett.
a másik,hogy a legtöbben a kuplungot is kormánycsutkáig húzzák,holott elég ha az érintési ponton egy centivel túl van...
szerintem...
Egyébként még annyit, hogy ha egyszer megpróbálod akkor rájössz, hogy sokszor kisebbet kattan mint ha kuplunggal váltanál. A kuplung nélküli váltás az amelyik biztosan az ideális pillanatban történik. Amikor tehermentesül a váltó. Mert ha nem jól csinálod akkor nem történik semmi. Egy terhelés alatt (akár motorfék, akár gáz) lévő váltót te hiába rugdosol. A legrosszabb ami történik, hogy nem váltasz. Ha meg otál béna vagy és két fokozat közé rugdosod akkor azon a kuplung sem segít.
Amúgy SEMMI baja nem lesz!
A másik: Ha valaki még életében nem váltott kuplung nélkül az minek mond véleményt róla?!