Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem bírtam magammal mégis megvettem a Szuperbájkot. Gonoszul lehordják az újkisZé futóművét! Vajon télleg ilyen szar?
Igen ez a motorban eddzés valóban nagyon mókás volt olyankor az már nem eddződik sehova, csak kopik. Bejáratási kopás a neve, majd hosszabb szakasz (normál) egyenletes kopás. Ilyenkor szinte nem is kopik, nagyjából stagnál. Végül pedig túlkopás.
Na, mivel műszaki zsenialitásomat nem tudjátok értékelni ezért én sem viszem tovább a témát .

Remélem szerztem nektek pár jópofa percet .

CoR
Üdv. Sajnos kényszerű kormány és kormányvég cserét kellett végeznem, így gondoltam megmutatom nektek újat hátha másnak is megtetszik, ha hasonló gondjai akadnak mint nekem.
Sziasztok.Olvasom a fórumot és látom Stevesaki siklós környéki talán?Én tegnap feltettem egy képet,ez a moci harkányi ill.melletti kis faluban van,Kedden megyek megnézni,m eladó.Nem ismered véletlen?
jah, előbb volt moci mint jogsi, kb 2 hónappal :)
Nem volt jogsid?
nemtom, mikor nekem 2 napos volt a mocim (kb 400km volt benne) megtaláltak a rendőrök (nem volt még jogsim) és menekülnöm kellett éjjel 11-kor, szóval ott asszem kicsit túlléptem a 4000rpm et :D
Siklósi elkerülőn 240-el :)
Nah ebbe a vitába nem szólok bele, mert annyira nem értek hozzá! Nekem mondták a szervízben, hogy meddig meg hogyan húzzam neki és úgy csináltam! Valószínűleg nem hülyék hozzá ők sem... Aki meg nem úgy csinálja és széthullik alóla a motor, az meg is érdemli! Van már benne ~2000km és a váltó még mindig nem a legtökéletesebb, de folyamatosan érzem a javulást! Szóval szerintem az biztos, hogy nem csak az alatt az 1000km alatt járatódik be a motor+váltó stb.
Ja és valaki ha szépen megkérem, nem tudná nekem beszkennelni azt a Superbike-os cikket mer csak ezért nincs kedvem megvenni(meg aztán valahogy elküldeni). Mer nagyon rá vagyok indulva az új kisZére már gyüjtögetem a pénzt (azé nem tudok szuperbájkot venni ).

Előre is köszi ha valaki elküldi!
Amúgy tudod te egyáltalán, mit beszélsz? A fém edzséséhez kicsit más a szükséges hőmérséklet, meg általában nem egy 12.000ezer/perc fordulatú dugattyúval edzik azt a hengert, esetleg az felpolírozza a felületet, hogy sima legyen a hengerfal, annyi minimális szerepe esetleg van járatásnál a gyűrűknek is, de az elég hamar összejáródik, meg az illesztései se olyanok, hogy járatni kellene a gyűrűket. Te a váltót, meg a többi mozgó alkatrészt járatod be, ami ugyan abban az olajban fürdik, mint ami a dugók kenését is biztosítja. ezért nem tanácsos az első ezres szervizik nyélen járni, mert az esetleg mikroszkópikus méretű fémszemcsék sérthetik a hengert, vagy akármit a blokkban,de azt leengedik, és az új olajjal már nem kell fosni, hogy baj lesz.Ennyi.................................................
Boccs csak ez nagyon szemetszúrt!
Nemááá hogy a blokkba tovább edződik a fém, áááááá!
Tegnap nem volt valaki Mátrázni?
Láttam egy 07-es Fekete 750-est
Szerinted meg se nézik, hogy egyáltalán nem anyaghibás-e a motor valamely alkatrésze, vagy hogy beindul-e rendesen? Nyugodj bele, már a gyártósoron lepörgetik a blokkokat, hogy nem-e hullanak szét, mert ez is beletartozik az alposságukba, nem zsákbamacskát veszel. A szalonban meg amikor először beinditják, feltöltik olajjal, meg felsavazzák az aksit, akkor összeszerelt állapotban indítják először, de a blokkja már le van tesztelve még kivett állapotban. Gondolj bele, ha a gyárban nem néznék meg, hogy jó-e, vagy hogy ne történt-e valami baj a gyártás során, és mondjuk elrepedne a dugattyú, vagy kifigyelne a hajtókar, akkor aztán hívhatnák vissza az összes mocit, meg nemigen vennének azután az emberek Kawát. Nem megy tönkre a blokk, ha néha -nem mindig- meghúzod neki 8-10ezerig! Ja, meg ha 4 és 6ezres fordulaton járatod, akkor ha letelik az előírt km, akkor és leforgatod 12.5ezerig, akkor az már 2-szeres az eddigi 6ezernek! szerinted az logikus, hogy 1600km-ig 6000, utána meg hipp-hopp, lehet is egyszerre kétszeres terhelést adni neki? Gondolkodj el rajta! Mi történik 1600-nál? Akkor hirtelen bejáródik, és kész? A blokk állapota, kopása folyamatos, és ugyúgy változik még 15,meg 20ezernél is, mint az első 1000km-en, csak te ezt nem veszed észre! Szerintem!
Esküszöm neked! De mikor rájöttem, hogy rosszul csináltam úúúúúúúgy megkönnyebbültem .

CoR
A jövő hét folyamán kerül fel a Kawasaki honlapra a Z750 használati útmutató.



Ozsváth Ferenc
"
D.M.C. Kft.

Kawasaki magyarországi importőre

1211 Budapest, Színesfém út 19.

Tel.: 36-1-278-1060

www.kawasaki.hu "

ezt a héten válaszolták
Előszöris, Igazatok van! Rosszul emlékeztem! 0-800km-ig 4000ford. 800-1600km-ig 6000! Ne is kérdezzétek miért írtam mást mint ami a kiskönyvébe van, mert én onnan nézek mindent

Más! mzgaba, én NEM értek egyet veled. Sztem el kell hinni, hogy a kis japo mérnök ezzel a járatási metódussal is számol amikor tervez. Hiszen gondolj csak bele több ezer motort gyártanak, ebből adódóan nem tudják őket bejáratni, hogy tökéletes legyen már az átvételkor. Szal nemhinném, hogy csak a megszokás miatt kell ezeket betartani. A fémanyagnak van egy "edződési" fázisa mikor az használva van és ennek meg kell lennie, különben a már így is edzett ám de mégsemolyan kemény fém az elején jobban kopoik, ha jól gyűrik neki ---- több forgács---- nagyobb kopás---- rovidebb élettartam, vagy korábbi meghibásodás. Ez az ÉN véleményem! Még annyit, hogy pl. azaz ember, aki már 24éve tolja és volt neki minden féle erejű motorja, az miért tartja be a ezt a fázist? Biztos nem a megszokás miatt .

Ui: Mikor megyünk már urulni?! Itt ülök a gép előtt, kint ragyog a nap és 1 óra múlva mehetek megint egyedül...

CoR
Nekem a kuplung és a fékkar együtt olyan 6-8 rongyba jött ki (ebay). Sajnos le fog kopni a piros róla. Persze vannak ennél sokkal komolyabbak, de akkor nagyon mélyen bele kell nyúlni a zsebedbe
Azért mondják a szalonban, hogy ne húzd az első ezer kilkóméteren, hogy ne törd össze már az elején mert sokan úgy vesznek nagymotort, hogy tetszik nekik, és előtte meg nem igen mentek még akkorával. Így biztonságosabb az első 1000 km, és addig a pilóta is megszokja. Különben meg a bejáratás teljesen más ezeknél a gépeknél, mint mondjuk egy frissen fúrt Mz-nél, itt a váltónak kell bekopnia, nem a hengernek, épp ezért kellene váltogatni, folyamatosan változtatni a fordulatot, néha 10.000-ig is elhúzni , nem pedig végig 4-5ezren gurulni. az első olajcsere után meg már nem lesz szennyeződés a blokkban, ami a fogaskerekek összejáródásából származik, és lehet neki nyugodt szívvel húzni. A fokozatosság elve a bejáratáson főleg a pilóta érdekében van, hogy folyamatosan szokja a motorerőt, ne vágja egyszerre földhöz, és az első 1000 km-en még a blokk is finomodik.
Nekem is ezt a 600km/4000-1500km/6000 es bejáratást monták a szalonba.
Az 1000-es szervizen a tag mondta,hogy nem árt neki ha alkalmanként kisebb mértékben fölé megy a fordszámmérő,mert a változatos ford.szám lenne az ideális.
A fogyasztás nekem-tegnapi adat- 5,3liter volt a laza 300 km-es robogáson,( amikor Coroz-vel találkoztam már hazafelé gurultam )de nem is lett nagyon pörgetve csak max 7-8 ezerig.
Miután szóba került a Super Bike Magazinból a teszt,megvettem az újságot és elolvastam az összehasonlítást, azért 1-2 dologgal egyetértek benne. A tegnapi motorozás után elzsibbadt a seggem. már nem volt olyan pozició amit ki ne próbáltam volna,de mire hazaértem nem kívántam volna ma motorra űlni.A 2 személy az teljesen felejtős, aminek van előnyös oldala is: A barátnőm nem akar majd velem jönni állandóan. Mivel csak belém tud kapaszkodni, gyorsításkor kiszakad a kezem,lassításkor meg visszahajlik a csuklóm.A többiről az a véleményem,hogy egy átlagos motoros nem hiszem,hogy olyan szinten ki tudja motorozni a gépet,hogy ez miatt kiábrándulna ebből a gyönyörű gépből.Ha meg igen , akkor némi ráfordítással tud javítani rajta ( fémfékcső, maásik gumi stb...) Tegnap volt alkalmam "megcsodálni" egy új Hornetet,biztos nagyon jó motor,de jelentéktelen a kinézete, bár ehez hozzájárult a kék szine is. ennyi a regényem
Te komolyan a tank ürtartalmával számolod a fogyasztást?
Nekem szalonban azt mondták, hogy 500km-ig 4000ig pörgethetem, utána 1000km-ig 6000ig! Ezres szervíz után adhatom neki! Mivel magyar nyelvű könyve nincs (leghamarabb 2008-ban lesz ), így ehhez tartottam magam. Lehet az a baj akkor, hogy énis a lámpa villogása után tankolok.... Nem merem megkockáztatni, hogy beégek. De akkor csak ki kell próbálnom Viszont a fékkar az nagyon ronda... Mennyibe kerül egy értelmesebb (mondjuk piros színben)?
Hát Coro Z, ez nagyon kíméletes bejáratás lenne... a végén a motor "károsulna" mert ellustulna A gyárilag előírt bejáratás: 0-800km-ig max. 4000-es fordulat, 800-1600km-ig max. 6000-es fordulat Ezt az 1600km-t (1000 mérföldet) nevezzük bejáratási időnek.

Big! Fel a fejjel... Nekem is nem olyan rég dölt el, méghozzá takarítás közben lehet jobb lett volna ha akkor mocskosan hagyom
Coro Z, kicsit szarul tudod a bejáratási intervallumokat, vagy elírtál egy nullát..