Igazi versenymotorokon biztos, hogy fordítva van. Olvastam már róla egy pár cikket, illetve MotoGP közvetítéseknél szokták mutatni a lábukat. Kigyorsításkor lefele nyomják a váltókart.
Tudomásom szerint a váltókar megfordításának nem elsősorban a gyorsaság a fő oka. Nem az a lényeg, hogy kanyar előtt gyorsan vissza tudjon váltani, hanem balos kanyarból kigyorsításkor egyszerűbb taposva fölfelé váltani, mivel jobb esetben leér a lábtartó. Ha a váltókar alá nyúlnak a csizmás lábukkal könnyen beakadhat a betonba. Szerintem. De ezt Borsó biztos jobban tudja. Elvégre Ő a versenyző
A váltóról egy robbantott kép. Gondolom az 5-ös csavarral megfogatott alkatrészt kellene megfordítani.
Öreg vagyok, az én időmben még divat volt a váltókar fordítgatás, de ma már jobban bízok a mérnökökben. Jó az úgy, ahogy van. Aki meg a pályán vált egy üreset, akkor jobb ha fel se megy többet. Mondjuk akkor esik is mint egy ólajtó, ha az sikerül neki.
Also, most elolvastam újra, csak a megfogalmazása a kollégának nem volt éppen szakszerű. Nem a váltókart forgatja, hanem a váltórúd helyzetét változtatja meg. Így már más. De akkor sem értem a lényeget. Ugyanis nem a felfelé váltásnak kell gyorsnak lennie, hanem a lefelé váltásnak. Márpedig lefelé taposni egy kanyar előtt könnyebb és gyorsabb. És akkor gyorsnak kell lenni.
Egy kis segítség kéne nekem is! A láncot valaki szedte már le? Mert én leakartam (tisztítás céljából) de nem látni sehol hogy hol van összetéve. Ilyet még nemba*tam.... Vagy ez csak spéci szerszámmal lehetséges?
ill: Ti is ki szoktátok mosni évente gázolajjal? Haverok mondták hogy érdemes....
A váltóról egy robbantott kép. Gondolom az 5-ös csavarral megfogatott alkatrészt kellene megfordítani.
Gyorsabb meg véletlen sem váltasz üreset...
Ilyen egyszerű lenne?
Egyébként nekem azt mondták hogy Brigéciollal és benzinnel nem szabad, csak gázolaj vagy petróleum....
Viszont emiatt én Semmiképp sem szedném le a láncot!
Egy kis segítség kéne nekem is! A láncot valaki szedte már le? Mert én leakartam (tisztítás céljából) de nem látni sehol hogy hol van összetéve. Ilyet még nemba*tam.... Vagy ez csak spéci szerszámmal lehetséges?
ill: Ti is ki szoktátok mosni évente gázolajjal? Haverok mondták hogy érdemes....
Vki tud segíteni abban, hogy hogyan kell megfordítani a váltót?
Köszi...