Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igazi versenymotorokon biztos, hogy fordítva van. Olvastam már róla egy pár cikket, illetve MotoGP közvetítéseknél szokták mutatni a lábukat. Kigyorsításkor lefele nyomják a váltókart.
Nézegetem a rajzot. Ha megfordítja akkor lehet, hogy rövid lesz a tolórúd, sőt biztosan rövid lesz és keresztben fog állni.
Lehet. Egy a kérdés az igazi versenymotorokon meg van e fordítva. Ha nincs, akkor mindez baromság. Ha igen, akkor van benne valami.
Tudomásom szerint a váltókar megfordításának nem elsősorban a gyorsaság a fő oka. Nem az a lényeg, hogy kanyar előtt gyorsan vissza tudjon váltani, hanem balos kanyarból kigyorsításkor egyszerűbb taposva fölfelé váltani, mivel jobb esetben leér a lábtartó. Ha a váltókar alá nyúlnak a csizmás lábukkal könnyen beakadhat a betonba. Szerintem. De ezt Borsó biztos jobban tudja. Elvégre Ő a versenyző
A váltóról egy robbantott kép. Gondolom az 5-ös csavarral megfogatott alkatrészt kellene megfordítani.
Mert Te is élemedett öreg szar vagy és már mindent megéltél. Vén trotty.
Most miért? Én is így képzeltem el első olvasásra... azon gondolkoztam, hogy háttal akar nyomulni?!?!
Öreg vagyok, az én időmben még divat volt a váltókar fordítgatás, de ma már jobban bízok a mérnökökben. Jó az úgy, ahogy van. Aki meg a pályán vált egy üreset, akkor jobb ha fel se megy többet. Mondjuk akkor esik is mint egy ólajtó, ha az sikerül neki.
Also, most elolvastam újra, csak a megfogalmazása a kollégának nem volt éppen szakszerű. Nem a váltókart forgatja, hanem a váltórúd helyzetét változtatja meg. Így már más. De akkor sem értem a lényeget. Ugyanis nem a felfelé váltásnak kell gyorsnak lennie, hanem a lefelé váltásnak. Márpedig lefelé taposni egy kanyar előtt könnyebb és gyorsabb. És akkor gyorsnak kell lenni.
Absolute, ha megnézed az új Z váltóját, a váltókar forgástengelye a lábtartó tövénél van.
ezt ugye nem írtad le komolyan
Értem én ,de ha megfordítot a váltót, akkor a kar a lábtartó mögé kerül. Az azért elég gáz.
Nekem eddig csak és kizárólag 1 és 2 között sikerült "üreset" váltani. Pályán szerintem ez fordul elő legritkábban. De te tudod.
Jaja...
Gyorsabb meg véletlen sem váltasz üreset...
Pályán gyorsabban lehet váltani felfelé"taposva".
Ennyi?
Ilyen egyszerű lenne?
Az miért lesz jó?
lelazítod a tengelyről és ami lefelé áll azt felfelé rakod vissza, a sebességeid így fordítva lesznek
brigó is jó, nyugi
Ahha értem! Köszi!
Egyébként nekem azt mondták hogy Brigéciollal és benzinnel nem szabad, csak gázolaj vagy petróleum....
A lánc nittelve van,mosáshoz levenni nem szabad.Bélának van jó mosó berendezése,úgy könyebb.Én rendes brigéciollal mosom(nem tescós)ecset,lavor...
na mivan msn-re nem dugod fel az orcádat
Természetesen mosom gázolajjal, vagy brigéciollal.
Viszont emiatt én Semmiképp sem szedném le a láncot!
Sziasztok!

Egy kis segítség kéne nekem is! A láncot valaki szedte már le? Mert én leakartam (tisztítás céljából) de nem látni sehol hogy hol van összetéve. Ilyet még nemba*tam.... Vagy ez csak spéci szerszámmal lehetséges?
ill: Ti is ki szoktátok mosni évente gázolajjal? Haverok mondták hogy érdemes....
nagy a fejed baszod
Sziasztok!
Vki tud segíteni abban, hogy hogyan kell megfordítani a váltót?
Köszi...