Nem kéne összevesznie a naked brigádnak, hogy kinek mennyivel/mivel jobb a gépe. Ha távolról nézitek a dolgot, hulyeségeken vitatkoztok... mindannyian ugyanazt választottátok, csak más gyár színe alatt: 600-as nakedek. Persze minden motorban van valami jobb/rosszabb dolog, de ez sztem már csak szörszálhasogatás. A lényeg, hogy az ember azt vegye meg, amelyik neki jobban tetszik, ugyanis tök mind1 hogy +10 -10Le ezeknek a motoroknak 140km/h nál ugyis végük van, mert ember legyen a talpán aki 140 felett 3-400km-t levezet ekkora menetszélben. Nekem pl az ezres Z van, de nem azért választottam, mert ezres, hanem mert árba ugyanannyiért tudtam megszerezni, mint 1 750est és csak jobb elsö futomu volt az ami inspirált ebben. Szal hiába ezres, lehet benne +80LE is akár, ezeket a típusu motorokat nem versenyzésre találták, EZEK a müértök motorjai :) Szal lehet ez most GSR, Hornet, Z, (banditot felejtsétek el ebben a kategoriaban sry ), sztem 1 a fontos, hogy a gazdája meg legyen vele elégedve és élvezze vele a motorozást. Aztán ha majd egy nap mindanyian találkozunk a pokol kapujánál, nem azt fogjuk nézni kinek milyen márkáju motorja van, hanem azt kinek milyen nakedje van!
Így biztos a legmegfelelőbbet fogod választani, de ki tudja, mikor lehet tesztelni az új 750-est . Lehet, hogy akkor nem mostanában veszel motort, vagy messze kell menned tesztmotorért . Azért sok sikert a motorvásárláshoz! És ne hagyd, hogy mások befolyásoljanak! Érdemi különbség nincs a két tipus között, a kérdés, hogy lesz egy olyan motorod, amiből sok van, és nem nézik meg annyira, mint a Kawát, ami azért mégis jobban felkelti a figyelmet, mert ritkább, meg az újakon ütés fényezések vannak . Már megint befolyásollak . Dönts okosan!
Egyértelmű, mindenki azt a motort vegye meg, amelyik tetszik neki, lehetősége van rá . Sz.tem mindenki a saját gépére esküszik, és lehet, hogy egyes helyzetekben az egyik, más szituációban a másik gép kerekedik felül, hiszen nincs tökéketes motor( kivéve a Hornetet ), mindegyiknek van előnye, hátránya, kompromisszumot kell hozni, és általában be kell áldozni egy kis erőt a kezelhetőség oltárán.(miket tudok írni ) Ja. Szóval mindenki olyan motort vegyen, ami tetszik neki, nem vágja földhöz, jól is menjen,ne fogyasszon sokat, könnyű legyen...Nincs is ilyen motor, ami ezt mind tudja ...
Ha meg a GSR-re aggatunk dolgokat akkor meg az lesz jobb valaminél
A gyári állapotot nézd, ne a felspécizett változatokat. Minden vasból lehet még jobb, csak költeni kell rá.
A futómű + fék - az egyik legfontosabb dolog! Hiába van 10Nm-el több nyomatékod ha nem tudod kordában tartani vagy megállítani! A kinézek viszonylagos. Nekem a GSR az egyik legszebb motor a japók között, Neked a Kawa. Erről nincs mit vitázni. Amúgy is az összehasonlítgatást a másik oldalról nézve a kawának 750cm kellett ahhoz amihez a Su-nak csak 600
Nekem tetszik mindkét motor, mindkettőt szívesen vezetném. De mivel döntenem kellett, én az akkori lehetőségek (az új Zé még nem volt kapható) alapján választottam. Átolvastam több száz oldal fórumot, teszteket, videókat néztem, beszámolókat olvastam, tulajokat kérdezgettem, és ez alapján döntöttem.
Az eladásokkal kapcsolatban meg annyit, hogy a Honda drágább, a Kawasaki meg nem annyira felkapott márka, nincs akkora reklámja, mint a Suzukinak(pl.Moto GP- előtt). A Suzuki egyre inkább tömegmotor olcsó ára miatt( SV 650-1000, Bandit,GSX-R), és ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem jó motor, csak azt, hogy sokkal felkapottabb, mint a többi. De az 1000-es GSX-R akkor is a világ legjobb motorja, hiába fikázzák annyian a Suzukit, a többi gyár inkább 600-as kategóriában (ami a legeladhatóbb, közkedveltebb- elérhetőbb) "alkot".
Szerintem meg még egy régebbi hornet is van egy szinten a GSR-rel, lehet, hogy futóműre-fékre gyengébb, bár a fém fékcső, és sűrűbb olaj+keményebb rugó simán egy szintre hozhatja őket Ja, meg sportkipufogó+légszűrő, "ozt megeszi a darázs a GSR-t . Na jó, azért meg nem eszi, de nem sokkal rosszabb, sőt, nyomatékra, gyorsulásra, sz.tem jobb a Hornet, mert már alulról jobban tol, mint a Suzuki . De a Kawa reggelire megeszi a GSR-t, ezt viszont komolyan állítom, a köbcentit nem lehet semmivel kárpótolni+ a GSR egyre inkább divatmotorrá kezd válni(sajnos), meg sz.tem túl sok rajta a műanyag. nem annyira disznó, mint a Kawa, de nem klasszikus naked, mint a régebbi Hornet. Az új motorok egyre "érdekesebben" néznek ki, mint a Pokémonok .Komolyan. De a Kawa akkor is ver mindent a kategóriában, sőt, a közelebb áll a 900-as Hornethez, gyorsulásra, nyomatékgyorsulásra is! együtt mennek, ezt többször is próbáltuk! Úgyhogy nem akarom bántani a GSR-t, de a Kawa a jobb... Persze minden pilótafüggő, hisz az emberi tényező a legszámottevőbb egy motoron
Látod ezért nem értem az előző pár hozzászólást. A régi Zét hasonlítják a GSR-hez, és akkor is azt mondják hogy a Zé a jobb. Hát kötve hiszem. Viszont az új Zé biztos jobb lesz szerintem mint a GSR, mivel nekik is volt pár évük kijönni valami jobbal.
Ha viszont megnézed azt az időszakot, amikor a kis Z kijött (2004), akkor az volt a kategóriában a legkeresettebb. Mivel a kis Z a Gsr előtt jelent meg két éve, azért lehet hogy több belőle az eladó használt (valamit ha valamiből több van forgalomba, akkor elképzelhető, hogy több lessz belőle az eladó, nem?
Mint tudjuk a Gsr 2006-ban jött ki, fejlettebb műszaki tartalommal, mint az akkori Z (érthatő, hiszen volt rá 2 éve, hogy felülmúlja) ezért vezethati ő az akkori eladási statisztikát. Mivel most a Z az új, azért talán fejletebb is műszakilag. Lehet, hogy ez miatt fordul a kocka az eladási statsiztikában...
Az új Zé kétségkívül jó gép, de azért az előtte lévő szériák (összehasonlítva pl a GSR-el) feltesznek bennem két kérdést:
1: Vajon miért van kb 10x annyi használt Zé eladó mint GSR?
2: Vajon miért nyert 2006-ban toronymagasan (363db) az eladási statisztikában?
TOP10 eladott nagymotor 2006:
Suzuki GSR600 - 363 darab
Suzuki GSX-R 600 - 323 darab
Yamaha FZ 6 - 284 darab
Kawasaki ER-6 n/f - 282 darab
Honda CBF600 - 253 darab
Yamaha XVS 1100A - 210 darab
Yamaha YBR 125 - 207 darab
Suzuki DL 650 - 192 darab
Suzuki GSX-R 750 - 189 darab
Suzuki GS 500 - 175 darab
Bár szerintem az új Zé belefog kerülni 2007-ben a top 10-be. Legalábbis remélem, tényleg nagyon jól néz ki. Feltéve persze ha kinőtte azokat a betegségeket amiket az előző szériák még hordoztak.
A hornetnél a 2500-as zizegés szerintem kevésbé zavaró mint a 7000 körüli.
A GSR pl dadog városban alacson fordulatszámon (2000 körül) de max 1-et visszaváltok.
A kawáwal sajnos magyarországon az a baj szerintem, hogy nincs nagyon elterjedt kereskedőhálózata. Sokkal sikeresebb gép lenne ha több márkakereskedő lenne az országban.
Tegnap láttam a motort élőben és léttam rajta exup szelep nyitó/záró bovdeneket.
Pirossal jelölöm a képen a két helyet, ahhol vannak.
Amúgy hivatalos oldalon azt írják, hogy a Kawa 85Nm?!?!
Nekem Hornetem van, havernek Z-750-e, a Hornet "túrásabb", a kormányt jobban el lehet fordítani, kisebb a fordulóköre, kényelmesebb elől, pláne hátul, futóművük, fékük egy szinten van, a Kawa 10 lóerővel, 10NM-el erősebb, ami az ő oldalára billenti a mérleget, de az ülésmagassága nagy, 80-81 cm, ami kicsit zavaró az elején, meg 20 kilóval nehezebb a Hornetnél. Ha újat akarsz, Z-t vegyél, mert sokkal szebb, jobb az új Hornetnél, ami drága is, ronda is, pici, 600RR blokk soha nem lesz olyan nyomatékos, kezes, mint a régi, PC 31-es CBR blokk a Hornetben, meg a kjipufogója egyszerűen ocsmány. Szerintem próbáld ki mindkettőt, ha újat akarsz, Hornetnél mindenképpen az újat próbáld ki( Honda tesztkaraván), mert teljesen más, mint a régi, közönségkedvenc Hornet. A Kawa meg csak futóműben,+ blokkhangolásban változott, ill. pici vázmódosítás, de biztos király lett. Amúgy Kawa: zx-10 kerekek, állítható kuplung-fékkar, Z-1000 hűtőrendszer, blokkja is belül tök ugyanaz, csak a hengersor, vezérlés másabb egy picivel, szóval elnyűhetetlen. Ennyit tudok mondani a két motor kapcsán, havernak 2 éve van Z-je, extrémebb használat mellett is megbízható, az én 7 éves Hornetem klasszikus, a Kawa megjelenéséig a kategória legjobbja, de az új mégis hogy néz má" ki?
A Z750-en jó móka szivató, akár mehetsz is vele, mert emeli a fordulatszámot, úgyhogy ha kezdő az ember, először motorozzon csak szivatóval Amúgy meg a Horneten, meg a 600-asokon is van vibráció, a Horneten kb.2500-nál enyhén zizereg a bal tükör+ a kuplungkar, ill. 6000-körül, de ez is csak minimális, nem mint egy H-D-n, hogy nem látni a tükörben semmit... Amúgy a Z kevesebbet fogyaszt, mint a hatkilósok, 7000-nél megindul, mint állat, de alacsony fordulatról jobban húz a plussz 10 NM-nek köszönhetően. Viszont a blokkja picit hangosabb a Hondáénál, meg a gumit is jobban eszi (de csak minimálisan,+ez is pilótafüggő), de tényleg mindenben veri a hatkilósokat, beleértve a GSR-t, amit úgy kell forgatni, mint a donor GSX-R-t. Egyedül, mint általában a 2.000.000 körüli naked-eken a hátsó futómű az, ami elég puha, a hátulja szeret behintázni úthibákon, de a többin is mind ilyen, hiába feszíti meg az ember,(hozzá lehet szokni, nem egy sportgép) az eleje, fékei átlagosak, de a hásó ülés horrorisztikus egy 165cm-nél nagyobb embernek(asszem 2003-as 600-as Ninja hátsórész), ellenben k*rva jól néz ki. Az új meg csak jobb lehet, úgyhogy ha naked, akkor KAWA Z750!
A fazerrel az a gond hogy eszméletlenül kell pörgetni hogy menjen, mint általában a Yamahákat, úgyhogy jóhogy Neked csak húzni kell a gázt. Viszont a plusz 150 köbcenti kb 200-250e forinttal többe kerül... szerintem kb ennyi lesz a külömbség a GSR és a Zé listaára között.
Az új Z750 is injektoros csakúgy mint a régi. Viszont a régin is lehet babrálni hidegindítással, hiába befecskendezős. Van "szivatókar" viszont ez nem a hagyományos értelembe vett szivató, csak egy emelt alapjárati fordulatszámot ad a pillangószelep nyitásával ( léptetőmotor helyett ) + azthiszem hőmérséklet függvényében nyitási időt nővel automatikusan.
Nemtudom sajna, hogy ez a "szivatókar" meg van e az újon is... nem figyeltem még.
A gyári állapotot nézd, ne a felspécizett változatokat. Minden vasból lehet még jobb, csak költeni kell rá.
A futómű + fék - az egyik legfontosabb dolog! Hiába van 10Nm-el több nyomatékod ha nem tudod kordában tartani vagy megállítani! A kinézek viszonylagos. Nekem a GSR az egyik legszebb motor a japók között, Neked a Kawa. Erről nincs mit vitázni. Amúgy is az összehasonlítgatást a másik oldalról nézve a kawának 750cm kellett ahhoz amihez a Su-nak csak 600
Nekem tetszik mindkét motor, mindkettőt szívesen vezetném. De mivel döntenem kellett, én az akkori lehetőségek (az új Zé még nem volt kapható) alapján választottam. Átolvastam több száz oldal fórumot, teszteket, videókat néztem, beszámolókat olvastam, tulajokat kérdezgettem, és ez alapján döntöttem.
Mint tudjuk a Gsr 2006-ban jött ki, fejlettebb műszaki tartalommal, mint az akkori Z (érthatő, hiszen volt rá 2 éve, hogy felülmúlja) ezért vezethati ő az akkori eladási statisztikát. Mivel most a Z az új, azért talán fejletebb is műszakilag. Lehet, hogy ez miatt fordul a kocka az eladási statsiztikában...
1: Vajon miért van kb 10x annyi használt Zé eladó mint GSR?
2: Vajon miért nyert 2006-ban toronymagasan (363db) az eladási statisztikában?
TOP10 eladott nagymotor 2006:
Suzuki GSR600 - 363 darab
Suzuki GSX-R 600 - 323 darab
Yamaha FZ 6 - 284 darab
Kawasaki ER-6 n/f - 282 darab
Honda CBF600 - 253 darab
Yamaha XVS 1100A - 210 darab
Yamaha YBR 125 - 207 darab
Suzuki DL 650 - 192 darab
Suzuki GSX-R 750 - 189 darab
Suzuki GS 500 - 175 darab
Bár szerintem az új Zé belefog kerülni 2007-ben a top 10-be. Legalábbis remélem, tényleg nagyon jól néz ki. Feltéve persze ha kinőtte azokat a betegségeket amiket az előző szériák még hordoztak.
A hornetnél a 2500-as zizegés szerintem kevésbé zavaró mint a 7000 körüli.
A GSR pl dadog városban alacson fordulatszámon (2000 körül) de max 1-et visszaváltok.
A kawáwal sajnos magyarországon az a baj szerintem, hogy nincs nagyon elterjedt kereskedőhálózata. Sokkal sikeresebb gép lenne ha több márkakereskedő lenne az országban.
Pirossal jelölöm a képen a két helyet, ahhol vannak.
Amúgy hivatalos oldalon azt írják, hogy a Kawa 85Nm?!?!
Már csak a nagy kérdés maradt bennem, Zé, vagy Hornet? Dönteni pedig kell!
link
Z nyert.
Mindíg 2 személlyel járok de 1 személlyel is nyerő :)
A fazerrel az a gond hogy eszméletlenül kell pörgetni hogy menjen, mint általában a Yamahákat, úgyhogy jóhogy Neked csak húzni kell a gázt. Viszont a plusz 150 köbcenti kb 200-250e forinttal többe kerül... szerintem kb ennyi lesz a külömbség a GSR és a Zé listaára között.
Az új Z750 is injektoros csakúgy mint a régi. Viszont a régin is lehet babrálni hidegindítással, hiába befecskendezős. Van "szivatókar" viszont ez nem a hagyományos értelembe vett szivató, csak egy emelt alapjárati fordulatszámot ad a pillangószelep nyitásával ( léptetőmotor helyett ) + azthiszem hőmérséklet függvényében nyitási időt nővel automatikusan.
Nemtudom sajna, hogy ez a "szivatókar" meg van e az újon is... nem figyeltem még.