Lehet, hogy nem pontosan értettem? Csak akkor kezd villogni, ha fékezni kezdesz? Azt gondoltam először, hogy ha csak haladsz, akkor is villog, mint a bicósoknál és síma haladás közben is átvált folyamatosra az 5 villogás után. Ha csak a fékezés kezdésével villog és gyorsan, az már inkább ok, mert, ha tovább húzod, átvált. 5 villogás sztem max. elég, jónak látszik. Ha ez utóbbi módon működik, akkor inkább szimpatikus.
Üdv
Értem, de nehogy elnézze, mikor csak jelezget és mikor fékezel egyet úgy istenigazában. Ha alkalmaznám, a folyamatosat biztosan kihagynám. A gyors villogással, mint a bicósoknál inkább egyetértek, mert arra hamar rájön, hogy olyan gyorsan és egyenletesen nem Te húzogatod a féket. A folyamatos zavaró - nekem, mint autósnak is. Vélemény...
Üdv
Be lehet állítani, hogy hányat villogjon, és milyen sűrűn. Utána, ha még mindig húzod a féket, akkor folyamatosan világít tovább. Nekem gyak. úgy van beállítva, hogy villog ötöt gyorsan, aztán átvált folyamatosra. Őszintén szólva leszarom, hogy zavarja-e a mögöttem jövőt, mert az a lényeg, hogy észrevegye ha fékezek... ha meg meglepődik mi van, és egy kicsit lemarad, még jobb. Egyébként mondom, még egyszer nem panaszkodtak rá... pedig már vagy 3 éve benne van.
Nem illegális, csak a konkrét rendelkezés okán szabálytalan. Egyébként sok dolog van a piacon, ami nem engedélyezett, de használják. Csak egy példa: A mi sportkipufogóink nagy része decibel killer nélkül nem lenne használható. Tavaly óta a rendőrség egy részénél van decibel mérő, mint Ausztriában. Volt is már eset, amikor főleg "trombitás" chopper csapatot állítottak meg, mértek és figyelmeztetéssel mehettek tovább. Tudod, rendes műszakin sem megy át nyitott, vagy túl "sportos" dobbal. Mert van decibel előírás.
Pl. nem gyári xenon is szabálytalan....stb... Te is tudsz hasonlókat.
Ezzel együtt van, ami jó, hasznos a szabálytalanság ellenére. Régen a pótféklámpáért, vagy pl. Ladákon a könnyűfém felnikért büntettek. Mára - elismerve a hasznát - a pótféklámpa pozitív megítéléssel nemcsak, hogy szabályos, de ajánlott extra. Néha az élet segít a szabályok normális alakításában.
Üdv
Én csak abból indultam ki hogy a villogó fényre jobban felfigyel az ember. Mivel ki lehet kapcsolni igy vizsga előtt érdemes megtenni. Láttam motorszervíz oldalán is árulták az eszközt.
Nem hinném hogy megérné hivatalosan árulni ha illegális lenne.
Ez állandóan villog és fékezésnél folyamatosan ég? Nem zavarja meg a hátul jövőt? Mert azt hihetné, hogy fékezgetek, de nem lassulok, s amikor tényleg fékezek, akkor meg túl közel jön - értsd mínuszba!, belém. Figyelem felhívónak talán jó lehet, de esetleg megtévesztő is? Mellesleg a KRESZ, pontosabban az 5/1990. KöHÉM (IV.12.) rendelet nem így írja elő a féklámpa működését.
"(6) Villogó fényt a világító, illetőleg fényjelző berendezés - az irányjelző, a megkülönböztető lámpa, a figyelmeztető lámpa, a taxi vészjelző lámpája, továbbá a visszajelző lámpák kivételével - nem bocsáthat ki."
Ésszerűsége lehet, de elvben a műszakin nem mehetne át - ha képben van egy szigorú vizsgabiztos. Tényleg nem kötözködöm, de más területen - mopedautó téma - hatalmas "canossa járásom" volt minden fórumon. Ha belekötnek, nyernek.
Mellesleg az én motoromnak is van "gyenge pontja": Led világítás a motortest, a fékek körül, választható színben, sok opcióval, mint a karácsonyfa égősorok. Így vettem, nálam egy ibolyaszínű folyamatos fény ég, így tetszik, ezzel együtt szabálytalan. Ha tudok, majd teszek fel képet.
Üdv
Keresek kézalól egy nagyméretű, XXL-es, ha lehet szemüvegre alkalmas - oldalt van nút kiképezve a szemüveg szárának - és olcsó bukót. Olcsót, mert nagyon ritkán, néha felülő, szemüveges utasnak kellene, s arra nyilván nem akarok több 10ezerért beruházni. Ha lenne benne napszemüveg is, az már hab a tortán
Üdv
ZsZoli,
én használok, és nagyon szeretem. Motoros rendőrök is dicsérték már meg, hogy mennyire feltűnő. Annak idején bigoneoszitól vettem itt a fórumon, próbáld őt megkeresni valahogy.
Ja, és én, műszaki-analfabéta-humán-városi-strigó létemre is be tudtam kötni. :)
Szerintem a tiédre is rámenne ez a plexi.
Én is csak most vettem, kb. Gurultam vele 200 kilómétert.
Így tapasztalat meg nem sok.
Plexik közül ez szépnek mondható.
Bár meg úgy vagyok vele, hogy a gyári forma jobban tetszik, mint ahogy a menetszél zavar.:)
Nekem a fékkel nincs gondom. Az elsőt egy ujjal húzva is fejre állna a motor - ezt nem csináltam, csak érzem. A hátsót is régi tapasztalattal érintősen adagolom, ha nagyon kell, de az is nagyon érzékeny. Szóval nálam nagyon jó. Nem tudom, milyen betétek vannak benne, azok, amivel vettem.
Kihúzatom én is általában 4000 fölé, de nyugis lakotton kényelmesen utazgatok 2500-3000 között, 5.-6.-ban, ha esetleg előzés, kikerülés néz ki, akkor 4.-ben. A 4.-ben már agressziven ugrik a legkisebb gázra.
Egyébként 2 helyen megmérték a teljesítményt, - egyik az AGOMOTORS, korrekt volt! - a főtengelyen 129LE, keréken 117LE volt, szinte "centire" azonosan. (Kiderült, hogy az eladó egy nem hozzávaló commandert tett bele, nem lehetett rendesen megírni és Ágoston 1,5 órányi tesz-vesz után egy fillért sem kért a commander próbálkozásért. Sztem korrekt volt. Leolvasta az értékeket és teljesítményt, nyomatékot mért, szerény díjért.) Így gondolkodom csak a power commander beüzemelésén, mert az erő bőven sok, csak a motor optimális beállítása inspirál. Még alszom rá...
Ennyi!
Aztán volt itt ember más fórumról, aki kirohogott mikor mondtam hogy 3.- ban kruzolok vele 50-el aholis 3 ezret pörög kb, és onnan kényelmesen ki tudok gyorsítani.
Amúgy ezt a 6.ban 50, és onnan ki gyorsít finom gazadasra dolgot épp hétvégén probalgattam lévén nyugdíjas tempós társasággal mentem egy rövid 260 km s túrára. Tényleg szépen húz még onnan is, nem csuklik be.
Ha zavar a szél miért nem S - est vettél?
Megfogod szokni a 150 tempónál keletkező szelet.
Én 4000 fordulat alatt nem nagyon váltok.
Elég csendes a gyári dob és így jobban észre vesznek tapasztalatom szerint. A fék valóban elég gyatra főleg ha utas is van.
Mondjuk akkor óvatosabb is vagyok.
De nincs kedvem isten tudja mennyit rákökteni. Inkább beleköltöm majd egy 2007 utániba.
Üdv
A kezességgel messzemenően egyetértek.
Előtte Honda CBF600SA-m volt, elkényeztetett a szófogadó stílusával. Nagyon megtetszett ez a mocsok Kawa, elhatároztam, belepróbálok. Közben jó pár más gépet is kipróbáltam. Kicsit tartottam tőle az első felülésnél, de 300m múlva eldőlt, - nem a motor! - a kérdés, megveszem. Tökéletesen otthon éreztem magam a CBF után. Az igaz, hogy ahhoz képest egy vadállat, de szót fogad, csak csínján kell vele bánni. Ismerkedünk, kb 600km-en vagyunk túl. A szélvédelem viszont hiányzik, keresem a megoldást.
Viszonylag "szelíd motoros" vagyok, 150 felett nem utazom, (lásd: szél téma) s a vegyes használattal - fele utam városi-helyközi - a fogyasztásom 6,1 litty. Lakotton 6.-ban símán megy 50-nel, abból finom gázadagolással gond nélkül ki is gyorsít. 5.-ből meg kimondottan harciasan teszi.
Szóval: 5 hét után is egyre jobban tetszik.
Üdv
A motorfék erős? Mentél már 2 hengeres V motorral? 2.-ban elveszed a gázt, vagy 3,-ban gázfröccs nélkül engeded ki a kuplungot, már húzza is a hátulját. Örülj a kulturált, de hatásos motorféknek, kímélheted a fékbetétjeidet. Szerintem....
Üdv
Koszi szepen! megnezem de nekem az a gondom hogy csak 6000tol erzem hogy huz. addig mintha setalna csak..es kijavitanam magam nem 25kw hanem 35 kw-os! vajon kulombseg van e a folytasba?
Igen, nekem is okozott meglepetést az első néhány hónapban az ismerkedési idő alatt.
Főleg amikor már 8000 fordulat fölé is engedtem.
Viszont elég kezes bárány és ezt nagyon szeretem benne.
Üdv