Én sem hallottam még ilyet, sőt a szűrőt sem szoktam feltölteni, mégis néhány másodperc alatt el szokott aludni a lámpa. Kb. 15-évnyi autószerelő múlt után mondom ezt, volt benne személyautó, motor, busz, kamion, traktor stb.
Az enyém nem villan, egyik sem. Mint leírtam, a műszerfal alatti csatkakozóig megy csak el az áram, ott a továbbmenő kábel hiányzik.
A VFR-en világított mindkét izzó tompítottnál is, és refinél is.
Viszont ha valóban a foncsor határozza meg hogy melyik a tompított, és melyik a refi, akkor kapufa, nem tudom úgy megoldani, hogy mindkettő működjön.
Nos hozzá szólnék a témához én is. Anno az Er5- ön használtam a Mann szűrőt, és semmi különbség nem volt a gyári meg a Mann közt, nem levegősödött fel a Mann sem.
Egy db maradt a Zébe- de mivel olajcsere után kezdődött nálam- illetve akkor hallottam először a nyikkogást, azt hittem a szűrő vissza enged és ettől van a nyikorgása a kuplungnak hidegen.
Ekkor gyárira cseréltem és maradtam ennél de utólag kiderült ugye hogy nem ettől van hanem a kinyomó csapágy hézagától.
Summa summárum a Zébe is a Mann szűrő tökéletesen lelégtelenedett 3-4 mp alatt olajcserekor, és amúgy a Mann szűrője még egy fél centivel RÖVIDEBB is mint a gyári szűrő!
Az meg számomra két Kawa után egyenesen hajmeresztő, hogy félig ki kellene tekerni a szűrőt hogy ott légtelenedjen a rendszer. Érdekesség kép ezt nem írja a gyári szerelési könyv sem..
Szűrőt tölts tele- várj picit igya be az olajat ekkor kb, háromnegyedig lesz- hirtelen mozdulattal tekerd rá a helyére, előírt nyomatéka 31 NM- tehát nem kézi tekergetős valszeg- egy jó leszedővel meg egy nyomatékkulcsal ezt meg tudod oldani hamar.
Utána döntsd bele a 3,8- 4 liter olajat . Olajbetöltő vissza- beindít pötyögni hagy esetleg kicsiket húzhatsz a gázon- és 3-6 mp alatt el kell aludjon az olajnyomás ellenőrző lámpa. Ennyi, semmi varázslat.
Van rajta fénykört Bandi de akkor hogy mindkettő villan- e rajta vagy csak egyik azt nem néztem még.
Amúgy a mai motorok nagy többsége úgy tudom a kettő lámpából egyet használ csak általában- gondolom a H7 szabvány miatt. Haver régi 636 ninnyája az H! és ott még ég mindkettő lámpa- de hogy megnyugodj, egy fokkal nem világít erősebben mint ez az egyel..
Nem mellesleg nem tiszta mit szeretnél átvezetékelni, mivel a H7 technikailag úgy van megoldva hogy az izzók egyformák csak az egyik foncsorozása tompított fényt ad a másik meg refit.
Ergo ha mindkettőt égeted akkor refi plusz tompított lesz, szerintem imádni fognak az este szembejövők...
Köszönöm szépen mindenkinek a gyors válaszokat akkor megpróbálom így. A man filter kb egy centivel rövidebb mint a gyári szűrő ami rajta volt gondolom ettől a különbségtől nem lesz baja
A haver es en is megjartuk mar, hogy kidoltunk a motorral. Neki az elozo satuzott be, nekem a hatso jott belem... mindket motornal (hayabusa, z1000) nem aludt ki az olajlampa, igy kotot tekertunk a szurore, meglazitottuk es sikerult felvetetni az olajat. Hidd el azert mert neked sikerult meg letezik ilyen is
Akkor a fénykürtöt is gyárilag nem kötötték be? A kapcsolóból még jön az áram a műszerfal alatti csatiig, annak a másik felén már nincs kábel. Azt hiszem, komplett átvezetékezés lesz a dologból.
Minek akkor két fényszóró, ha egy tompított, meg egy refi működik csak?
Ja, ma mértem fogyasztást, 5,3 lett vegyesbe. Rendben lesz szerintem.
múltkor voltam a mocit bejelenteni szerelőhöz h tavaszi felkészítést végezzen mondtam neki a szelepfedél tömítést azt mondta hogy tipikus z hiba a gyári szerinte 20000 km felett kezdi beadni a kulcsot nekem finoman gyöngyözik az olaj
? Az előbb jöttem be, most cseréltem olajat. HF303 + Motul 7100. Semmi trükk, olaj le, szűrő le, új szűrő vissza, új olaj beönt, indít, és patent. Lámpa azonnal kialszik. Nálatok valami más gebasz van. Szedd le a szűrőről a fóliát
Amikor olajat cserelsz akkor toltessz az olajszurobe is, es nem csavarod be teljesen, hagyod, hogy folyjon az olaj kicsit beinditaskor. Mihelyst felvette az olajat(kialudt a piros lampa) gyorsan racsavarod kezzel az olajszurot.
Ez a muvelet alltal kilegtelenedik a rendszer.
Ugyancsak nem veszi fel az olajat, ha dolsz a motorral, es utana be akarod inditani. Akkor is evel a modszerrel kell felvetetni az olajat...
Én pont tegnap cseréltem olajat meg szűrőket, Hiflofiltro HF204-es olajszűrőt raktam rá, de nem tapasztaltam az általad említett problémát.
Pár másodperc után kialudt az olajnyomást visszajelző lámpa!
Méretben ugyan akkora az új Mann és a régi? Mert pl. nekem HF303-as szűrő volt a motoron (ezzel vettem) csatlakozásra ugyan az mint a HF204 de kb. 1,5x akkora.
Nem lehet, hogy a Mann nagyobb űrtartalmú mint a régi?
Azután érdeklődnék hogy találkoztatok e olyannal, hogy lecseréltétek az olajat felraktátok a szűrőt elindítottátok a gépet és 20 mp alatt se jött meg az olaj nyomás (MAN FILTER) gyári minőség, program dobta a boltba hogy jó lesz. Vissza raktam az előző szűrőt és azzal 2 mp alatt megjött a nyomás. Valaki tapasztalt már hasonlót? Mitől lehet ez?
enyém 2006os 750, 50ezret raktam bele, repedezett a tömítés kívülről de még soha nem szivárgott...
1x volt már megbontva szelepsasoláskor de gyárival lett összerakva.
A VFR-en világított mindkét izzó tompítottnál is, és refinél is.
Viszont ha valóban a foncsor határozza meg hogy melyik a tompított, és melyik a refi, akkor kapufa, nem tudom úgy megoldani, hogy mindkettő működjön.
Egy db maradt a Zébe- de mivel olajcsere után kezdődött nálam- illetve akkor hallottam először a nyikkogást, azt hittem a szűrő vissza enged és ettől van a nyikorgása a kuplungnak hidegen.
Ekkor gyárira cseréltem és maradtam ennél de utólag kiderült ugye hogy nem ettől van hanem a kinyomó csapágy hézagától.
Summa summárum a Zébe is a Mann szűrő tökéletesen lelégtelenedett 3-4 mp alatt olajcserekor, és amúgy a Mann szűrője még egy fél centivel RÖVIDEBB is mint a gyári szűrő!
Az meg számomra két Kawa után egyenesen hajmeresztő, hogy félig ki kellene tekerni a szűrőt hogy ott légtelenedjen a rendszer. Érdekesség kép ezt nem írja a gyári szerelési könyv sem..
Szűrőt tölts tele- várj picit igya be az olajat ekkor kb, háromnegyedig lesz- hirtelen mozdulattal tekerd rá a helyére, előírt nyomatéka 31 NM- tehát nem kézi tekergetős valszeg- egy jó leszedővel meg egy nyomatékkulcsal ezt meg tudod oldani hamar.
Utána döntsd bele a 3,8- 4 liter olajat . Olajbetöltő vissza- beindít pötyögni hagy esetleg kicsiket húzhatsz a gázon- és 3-6 mp alatt el kell aludjon az olajnyomás ellenőrző lámpa. Ennyi, semmi varázslat.
Amúgy a mai motorok nagy többsége úgy tudom a kettő lámpából egyet használ csak általában- gondolom a H7 szabvány miatt. Haver régi 636 ninnyája az H! és ott még ég mindkettő lámpa- de hogy megnyugodj, egy fokkal nem világít erősebben mint ez az egyel..
Nem mellesleg nem tiszta mit szeretnél átvezetékelni, mivel a H7 technikailag úgy van megoldva hogy az izzók egyformák csak az egyik foncsorozása tompított fényt ad a másik meg refit.
Ergo ha mindkettőt égeted akkor refi plusz tompított lesz, szerintem imádni fognak az este szembejövők...
Minek akkor két fényszóró, ha egy tompított, meg egy refi működik csak?
Ja, ma mértem fogyasztást, 5,3 lett vegyesbe. Rendben lesz szerintem.
igaz én nem töltöttem olajat a szűrőbe, de nem csavartam rá teljesen csak amikor kialudt a lámpa
Ez a muvelet alltal kilegtelenedik a rendszer.
Ugyancsak nem veszi fel az olajat, ha dolsz a motorral, es utana be akarod inditani. Akkor is evel a modszerrel kell felvetetni az olajat...
Pár másodperc után kialudt az olajnyomást visszajelző lámpa!
Méretben ugyan akkora az új Mann és a régi? Mert pl. nekem HF303-as szűrő volt a motoron (ezzel vettem) csatlakozásra ugyan az mint a HF204 de kb. 1,5x akkora.
Nem lehet, hogy a Mann nagyobb űrtartalmú mint a régi?
Azután érdeklődnék hogy találkoztatok e olyannal, hogy lecseréltétek az olajat felraktátok a szűrőt elindítottátok a gépet és 20 mp alatt se jött meg az olaj nyomás (MAN FILTER) gyári minőség, program dobta a boltba hogy jó lesz. Vissza raktam az előző szűrőt és azzal 2 mp alatt megjött a nyomás. Valaki tapasztalt már hasonlót? Mitől lehet ez?
1x volt már megbontva szelepsasoláskor de gyárival lett összerakva.