Hi,
Köszönet a leírásért, egyáltalán nincs össze-vissza !
Már láttam ilyen elemeket, de nem voltam tudatában, hogy hívják és hogy működik.
Mai napnak máris magvan a tanulsága!
Hali. A diffuzor az a resze a kipufogocsoveknek, amely a kiaromlo gazt diffuziora, aza kitagulasra kenyszeriti. Olyan gaz allapot valtozas ez, amely lecsokkenti a gaz nyomasat, lelassitja az aramlasat es le is huti. Ez nagyon egyszeru szerkezet, egy kup. Ez tortenne, ha a kipufogoban - mint a porszivo csoveben - folyamatosan aramlana a gaz. De mivel az utemek miatt a gaz loketekben azaz "rezegve" tavozik, a diffuzornak az az aldasos hatasa, hogy mivel lecsokkenti a nyomast (tehat vakumot csinal) segit kiszippantani a hengerbol az egett gazt. Ezaltal noveli a teljesitmenyt. Tehat a kipufogonak azon reszet, mely a gaz aramlasi iranyara nezve egyre tagulo keresztmetszetet ad, diffuzornak nevezzuk. Ez egy kompfuzorral (azaz egy forditott allasu, gazt osszenyomo kuppal) egyutt a ketutemu motorok teljesitmenyek elsodleges forrasat jelento kipufogo konyokot alkotja. A negyutemuekben van kipufogo szelep, igy a kompfuzornak nincs ertelme, csak diffuzort szoktak szerelni a motorra. Idealis helye a hengerbol kijovo leomlocso tovenel lenne, csak megvalositasi nehezsegek es mas okokbol utcai motorokra nem szoktak alkalmazni. Viszont olyan tuning kipufogo gyarto cegek, mint a Muzzys - akik valoban azert keszitenek dobot, hogy novelje is a teljesitmenyt, nem csak a szebb hang miatt teszik fel - keszitenek diffuzorral ellatott dobokat is. Ilyenkor - megintcsak az egyszeruseg kedveert - azt a felmegoldast valasztjak, hogy a diffuzort a 4-1 osszemeno resz utan teszik a dob ele. Ilyenkor szemmel latszik altalaban, hogy a blokk alol kijovo cso egyre vastagszik es a vastagabban megy be a dobba. Nagyon jo megoldas, mert csokkenti a zajt es egyuttal noveli a teljesitmenyt bizonyos fordulatszam hatarok kozott. A Muzzys gyart ilyen dobokat, de a Tied veletlenul nem ilyen, mar latom. A tobbi "tuningdobos" ceg csak a folytassal operal, amivel leginkabb a motor hangja valtozik vagy max 2 loerot ad. Egy jo dobbal tobb mint 10LE-t is lehet nyerni, az mar kozel 10%. Ha hozzahangoljak a motort, akkor ez olyan 15LE-re no egy 140-150LEs motor eseten, ami nem jon rosszul. Csak amiatt hogy mas legyen a hangja nem akarok masik dobot tenni a motorra. Ha nem sikerul hatekony tuningdobot vennem, akkor epitek egyet. Azert, aki tud segitsen beszerezni egy kesz rendszert. De aki tud aluminiumot gyonyoruen hegeszteni az is szoljon! : ] Koszi.
Szia!
Az olasz ebay-en bonyolítottam 80EUR volt hazapostázva. Nézd meg mik vannak a www.barracudamoto.it -n az új szériához. Én már kb. 3 éve szemezgettem vele.
Más gyártóé nem nagyon tetszett. Bécsben Louis-nál a Puig-félét megnéztem, de azt azonnal vissza is adtam...
Szia Cápa!
Bevallom, nem tudom mit jelent a diffuzor... Megköszönném, ha egy pár szóban leírnád, mert mindig tanul valamit az ember . Felteszek még egy képet, azon jobban látszik a kipufogó...
Így vettem anno. Ez volt az egyik ok ami miatt rábólintottam a vásárra. Összehasonlítási alapom ezáltal nincs. Azt mindenképp érzem, hogy az alsó fordulatszámtartományban húz rendesen. Pardinál az egyik srác, aki a hajdani Motorrevüben szereplő 50e Km-es teszt javát megtette a gyári motorral, ment egy kört az enyémmel. Ő azt mondta ég és föld a két kipufogó közti különbség. Akkor még K&N szűrő sem volt betéve. A szűrőcserét viszont már én is éreztem
Engem nem a szelvedo erdekelne, hanem az, hogy hogyan kerult a Muzzys kipufogo a motorodra. Illetve, hogy mik a tapasztalataid vele kapcsolatban. A teljesitmenyen erzel valamit? Motorkarakterisztika valtozott? Jol latom, hogy a dob elott diffuzor van?
Aki teheti annak ma lehetne, ragyogó idő van!
Mellékelek egy képet, nem annyira napos helyről. Mélygarázs -3. szint, mindig 20°C van, akár süt a nap akár havazik...
A múlt héten érkezett Barracuda szélvédőt ajánlom figyelmetekbe.
Három éve keresgéltem itthoni képviselőt, de sehol-senki...
Köszönet a leírásért, egyáltalán nincs össze-vissza !
Már láttam ilyen elemeket, de nem voltam tudatában, hogy hívják és hogy működik.
Mai napnak máris magvan a tanulsága!
Az olasz ebay-en bonyolítottam 80EUR volt hazapostázva. Nézd meg mik vannak a www.barracudamoto.it -n az új szériához. Én már kb. 3 éve szemezgettem vele.
Más gyártóé nem nagyon tetszett. Bécsben Louis-nál a Puig-félét megnéztem, de azt azonnal vissza is adtam...
engem ellenben érdekel a szélvédő. Hol vetted,illetve mennyit kértek érte? Ja és a legfontosabb: Új Z750-re fel lehet e szerelni? Köszi
Bevallom, nem tudom mit jelent a diffuzor... Megköszönném, ha egy pár szóban leírnád, mert mindig tanul valamit az ember . Felteszek még egy képet, azon jobban látszik a kipufogó...
Így vettem anno. Ez volt az egyik ok ami miatt rábólintottam a vásárra. Összehasonlítási alapom ezáltal nincs. Azt mindenképp érzem, hogy az alsó fordulatszámtartományban húz rendesen. Pardinál az egyik srác, aki a hajdani Motorrevüben szereplő 50e Km-es teszt javát megtette a gyári motorral, ment egy kört az enyémmel. Ő azt mondta ég és föld a két kipufogó közti különbség. Akkor még K&N szűrő sem volt betéve. A szűrőcserét viszont már én is éreztem
Engem nem a szelvedo erdekelne, hanem az, hogy hogyan kerult a Muzzys kipufogo a motorodra. Illetve, hogy mik a tapasztalataid vele kapcsolatban. A teljesitmenyen erzel valamit? Motorkarakterisztika valtozott? Jol latom, hogy a dob elott diffuzor van?
Capa
Mellékelek egy képet, nem annyira napos helyről. Mélygarázs -3. szint, mindig 20°C van, akár süt a nap akár havazik...
A múlt héten érkezett Barracuda szélvédőt ajánlom figyelmetekbe.