A küllős jobban bírja a terepet, az öntött inkább országútra való. Belső sem kell bele. Még egy áruló jel a 2-nél. Az ingadozó alapjárat fals levegőre utal, a levegőcsavar hatástalansága szintén. Rossz esetben főtengelyszimering. Az alapjáraton felpörgés is erre utal.
Bocsanat hogy beleszolok, de nekem meg van egy modszerem a 2T blokk lecsekkolasara...csak kisse korulmenyes es a tulaj sem mindig engedi meg, illetve nem szokott orulni neki.
Szoval a nagy trukk hogy leveszem a rezot...alltalaban ket csavar meg ket tarto rugo az egesz. Utnana berakom a motort a legmagasabb fokozatba es addig tolom, amig a leomlo nyilason at nem latom a dugot...Mondom, korulmenyes, de igy kapsz a legtobb infot a dugo/henger allapotarol.
Köszöm szépen az infót!Lenne a klr-re cserém,és tetszik a tdr!....úgy is,mint tipus..és szerintem egy szép kiállású motor+japán és igen fontos!A fiamnak szeretnék örömet okozni valami "barátságos"motorral,mert a klr-rel csak küzd szegény,én meg rakok össze magamnak valami nagy 1-hengerest 4-t,nekem 40-éves birkának jó az!A tdr-nél valami különbség a küllős és az öntött kerék között?Jobb a küllős?
Elsősorban arra, hogy tőlem vedd meg :-))) A TDR egyetlen hibája (ami az erénye is), hogy kétütemü. Alattam a 120-at simán viszi és ötezertől elképesztően jól húz. Gixeres koma kipróbálta és nem akarta elhinni a 125 ccm-et. Egy kétütemü blokkról nehéz megállapítani a jóságát, bár vannak árulkodó jelek. A füstölés itt nem számít, mert a kétütemű olaj mennyisége sokat jelent. Több TDR tulajtól hallottam, hogy besül a motor, átég a dugattyú. Ez velem is előfordult, megvan az oka is. A túl szegény keverék, a nem megfelelő hőértékű gyertya és a kenés hiánya szokta előidézni. A teljes felújítás óta teszek a tankba is olajat, így már nincs vele gond. Az első fékek fantasztikusak, a hátsót már párszor túlmelegítettem a rossz fékezési technikámnak köszönhetően. A világítása gyenge, tavasszal átkötöm az egyik lámpát akkura, mivel tekercses eredetileg. Az első telók gyárilag lágyak, a legsűrűbb olajjal sokat javulnak. Az ülés kényelmetlen már 50 km után, de egy szivacsbetoldás nagyon sokat segít. Az enyémmel mentem már 200 km-t is egyhuzamban. Kormánycsapágy szokott még beállni, de olcsó. Nem tudok tipushibáról, talán a 6. fokozat picit hangosabb egy idő után. Kipufogó hajlamos az eltömődésre, ilyenkor nehéz 100 fölé tornázni. Írj, hogy mit néztél ki magadnak.
Biztos,hogy minden tipusnak más!Nekem volt már 2db DR-600 is!Azoknál:kézi dekomp.be,kétszer áthajtottam,szivató ki,megkerestem a felső holtpontot....ÉÉÉs,nem onnan rúgtam,hanem egy kattanást kivártam...visszaengedtem a kart és úgy rúgtam rá!Ez bevált!A klr-automata kekompos(nagyon-nagyon szeretem,ezerszer jobb motor mint a DR)könnyű rúgni,de hidegen nagyon megcumiztat!Nem tudom mi a "gyíkja",melegen egy max. két rúgás és jár!Tanácstalan vagyok!
Azt kéne még kitalálni, hogy milyen technika kell a berúgáshoz. Én próbáltam a 110 kilómmal rátehénkedni, de nem sikerült, volt, hogy fennmaradtam a tetején :-) Combizommal is próbáltam szinte ülő helyzetből, de az sem jött be. Egyszer lecsúszott a lábam, a bokám olyat kapott a lábtartótól, hogy volt szikra bőven, de a szememben :-) A csizmatalp közepébe fogva a kart, teljes lenyomáskor beleér a lábam a lábtartóba. Talpközéppel nyomva meg nem tudok erőt kifejteni. Szóval valami tanfolyamot kéne nézni :-)))
Had egészítsem ki a berugási technikát (öreg endurósoktól tanultam):
Lábbal finoman lenyomod (akár többször is), amíg megtalálod a felső holtpontot...ezt onnan tudod hogy érezni fogod, ahogy akad a berugókar. LASSAN KELL LEFELÉ NYOMNI, LÁBBAL.
Ezután felengeded és teljesen fentről erőteljesen berugod, DE: NEM RÁURGASZ, MERT AKKOR ELŐBB-UTÓBB LETÖRÖD A BERUGÓKART.
Szóval nem ráugrani kell, hanem szó szerint erőteljesen berugni.
Pici trükk: ha nehez berugni és van önindítód, akkor a berugás pillanatában indítózhatsz is....
Elvesztettem a km spirál meghajtó fogaskerekemet.
Honnan tudnék ilyet szerezni?
Csak ez a típus jó bele, vagy van alternatíva is?
Szoval a nagy trukk hogy leveszem a rezot...alltalaban ket csavar meg ket tarto rugo az egesz. Utnana berakom a motort a legmagasabb fokozatba es addig tolom, amig a leomlo nyilason at nem latom a dugot...Mondom, korulmenyes, de igy kapsz a legtobb infot a dugo/henger allapotarol.
Van hibártlam karbim 22000ft ha disznek kell akkor a vatera
Esetleg így
http://www.kepesmotor.hu/motor...
Lábbal finoman lenyomod (akár többször is), amíg megtalálod a felső holtpontot...ezt onnan tudod hogy érezni fogod, ahogy akad a berugókar. LASSAN KELL LEFELÉ NYOMNI, LÁBBAL.
Ezután felengeded és teljesen fentről erőteljesen berugod, DE: NEM RÁURGASZ, MERT AKKOR ELŐBB-UTÓBB LETÖRÖD A BERUGÓKART.
Szóval nem ráugrani kell, hanem szó szerint erőteljesen berugni.
Pici trükk: ha nehez berugni és van önindítód, akkor a berugás pillanatában indítózhatsz is....