Sajnos minden rozsdafolt egy apró kráter "virága" ami egy alapos tisztítás után is csak felszinesen tűnik el, aztán csak idő kérdése és újra megjelenik. Csináltuk mi is régen a szocimotorokkal, egész apró kavicsokat tettünk bele és rázpitáltuk fél napig, szép lett, de alig telt el egy év és az átlátszó benzinszűrő filtere újra bebarnult. A mostani etanolos benzin szerintem méginkább korrozívabb, főleg ott roncsol ahova kipárlik, ezért érdemes télire teli tankal eltenni a motort. Az utólagos belső kezelésről én is olvastam, a legnehezebb része a dolognak nem is a belső bevonat felvitele hanem az alapos tisztítás, ez az ami nem mindig jön össze, főleg ahol összejönnek az élek, márpedig ha nem elég alapos a felületkezelés kezdődik előlről a baj, ahhoz meg túl drága... akkor mi a megoldás? Igazából én se tudom, de annyit érdemes megjegyezni ha motort vesz az ember a tankba is érdemes belevilágítani.
Köszi Neked is! Mondjuk ilyen profi megoldáshoz akkor fordulnék, ha már tényleg súlyos a helyzet, inkább arra voltam kíváncsi, mit lehet tenni, ha épp felfedezem a kezdődő rozsdát. Hogy még csírájában elfojtsam a bajt.
Nem volt sürgüs ráertem kivárni, még becsúszott egy belül is jó állapotú az ebay-re, így megodottam a dolgot. Az öreg resaturálós projektekben ez az elöny. Nem kell kapkodni, hogy lehesen motorozni, ugyankkor egyik másik alkatrész olyan állapotban van, hogy bátran lehet rajta kisérletezni, és remegö kéz nélkül bevállalható néhány a határokat feszegetö eljárás is. Ebböl sok esetben nagyobb tapasztalatok lesznek, mint azt bármelyik szakkönyv olvasása során várni lehetne...persze néha egy kicsit mesébe illö, meg polgárpukkasztó, föleg azoknak akik jellemzöen csak a "steril szakirásokon" szocializálódtak...de tudom azt, hogy aki azokat írja nem mászik bele ilyen részletességgel és próbálja meg azt több kisérletel is minösíteni. Nekem meg nagyon is jól jön sok esetben legyen szó bármiröl...
Próbáld ki egyszer tök szárazon.
Szerintem ha van benne valamennyi az már véd a levegő nedvességtartalma ellen.
A benne lévő etanol és a benzinpára.
Talán.
Nekem is csak a festés utáni 2-3 hét tökszáraz szobai pihenés alatt kezdte.Amíg volt benzin benne semmi nem volt.
Az hogy kawa vagy honda vagy béjemvé irreleváns.
Na jó márkarajongónak ha jel van a csattogóslepkén az is jobb mint az ellenoldal csattogóslepkéje mert minőségibb a gémkapocs amivel összetűzték.
Jó példa erre az Er-6!
A sima akkor a mint egy kis Simson- próbáltam anno kiállításon! Ritka pöcsköszörű fajta! Inkább Riga méret...
Ráültem az F- kivitelűre- óóó- no mondom!
Egyből megvolt a kurvajóéskell érzés!
Sokkal felnőttesebbnek érződött a motor!
No persze ami értelmes méretű gép a Kawnánál az a GTR 1400- esetleg Z 1000 SX
Hát nem tudom.. Anno az Er5 tankot soha nem raktma el telivel, csak az elején. Akkor azt mondták, van benne bevonat nem kell bele benya. Teljesen pikk-pakk állapotban volt a tank 8,5 év után is.
Most a Zé is megkapja ezt a szeretetet- az is bírja..
Látod Kawa...
A 20%-ost mi is csempésszük folyamatosan ki, mert nagyon kemény itt a víz...
Még annyi, hogy forróvizzal próbáltam közömbösíteni az ecet után... aztán volt otthon dizel-benzin keverékem, azt borítottam bele, és forgattam körbe...de aztán az egyik utánjavított forrásztásnál csöpögni kezdett a tank, így max dekoráció lesz belöle már...bár ez a szóban forgó típus ha ép 150-160 € körül megy az ebay-en ha felbukkan, egy olyan motorhoz, amit 3-600€-ért már lehet venni...
Amúgy Fisi sem véletlenül vett fejidomosat. Az tényleg nagyít rajta optikailag is, nincs olyan érzésed, hogy a "kormányon ülsz", ha még van előtte egy viszonylag terjedelmes rész.
Köszönöm a tippet! Istvánnak is! Mondjuk 20%-os ecetet tényleg nem nagyon láttam még se a benelux, se a német boltokban... De szerencsére nem is kell még rozsdátlanítani, csak gondoltam időben utánakérdezek. :)
Nem reprezentatív a minta csak 3-4 modernebb motor tankját láttam belül de ezeken én ránézve egy deka galvanizálást nem láttam.Kisajtolják,lehegesztik,bele a tankszellőző csöveit,minden hegesztés hőhatása frankón látszik megy rá a festés kívül és bele a benzin.
2 hét állás és mindnek finom vakrozsdás lesz a belseje.Főleg ahol bántják.Kasznizás,hegesztés ahol a lemezen lévő réteg ami még lemezkorában rá került sajtoláskor megsérül.
Csak a teletank ami védi.
Próbáltam savazás/gavanizáltatni egy helyen nekik kicsi volt a kád és nem ment be az anyag rendesen.
Pláne a mostani légszűrő miatt vékony hülye formájú tank első részébe.
Úgyhogy lefényetettem és ment a plcra itthon.
Majd ecettel megpróbálom de a nagy AC lukat be kéne takarni egy lemezzel.
Szerintem egy idő után a Z-nél is simán fogod tudni, melyik rubrika hány liter, és jobb, mint a ledadogás. Én is tudom a Ninjánál is, hogy mikor kigyullad a sárga lámpa, még kb. 100 km-t mehetek vele - ha nagyon lusta vagyok akkor még a napi számlálón is megnyomom a nullázót, aztán tudom, hogy a harmadik számjegy előtt tankolni illik. :)
Szintén youtubon van pár használható video ezzel kapcsolatban. Ecet mondjuk a 20%-os ami talán csak Magyarországon kapható a közeg...én rozsdamentes csavaranyákat dobáltam bele (kiszedni már nem volt olyan egyszerü) , és rázogattam. Az én alanyom menthetetlen volt sajnos...Valóban arra kell figyelni, hogy pácolva, vagy galvanizálva van a belsö rész, nem ildomos benne még nagyobb kárt tenni...Èrtékesebb tankok esetén létezik 150-200€-os eljárás, amikor valami "mügyanta" féle anyaggal vonják be a belselyét, szüntetve meg a szivárgást rozsdát...
A finom rozdától egyébként hogy célszerű megszabadulni? Nekem azt mondták, a tankot úgy kell rozsdátlanítani, hogy beleüntesz egy vödör csapágygolyót és rázatod ezerrel, de ez nekem túl durvának tűnik, félek a belső felületben több kárt tesz, mint a rozsda.
Na persze nem egy szétrohadt tankról van szó, hanem tényleg csak ha mondjuk látok egy apró foltot az egyébként hibátlan tankban.
Hiányzó típusismeretre gyógyír a szervízkönyv. :) Meg persze az internet, márkatársak... :)
Amúgy van szervízkönyved? Fisi oldaláról letöltheted, ha még nincs. Ott van egy 6-4-es fejezet az ENGINE LUBRICATION SYSTEM-en belül, címe Engine Oil Flow Chart. Rajzokkal és folyamatábrával levezeti, honnan hova megy az olaj.
Amúgy nem egyedi ER-5 vagy Kawa megoldás, hogy a bal dekniben (dekliben...? ezt sose tudom) áll az olaj. Még csak ritkának sem mondanám, legalábbis én jópár típusnál olvastam ilyen megoldásról. A kenésen túl állítólag azért van, mert így sokkal jobb a tekercsek hűtése.
Spakli- spachtel
Kugli-kugel
Dekli-deckel stb.
Tudom,tudom,tudom nem kawa.
Szerintem ha van benne valamennyi az már véd a levegő nedvességtartalma ellen.
A benne lévő etanol és a benzinpára.
Talán.
Nekem is csak a festés utáni 2-3 hét tökszáraz szobai pihenés alatt kezdte.Amíg volt benzin benne semmi nem volt.
Az hogy kawa vagy honda vagy béjemvé irreleváns.
Na jó márkarajongónak ha jel van a csattogóslepkén az is jobb mint az ellenoldal csattogóslepkéje mert minőségibb a gémkapocs amivel összetűzték.
Jó példa erre az Er-6!
A sima akkor a mint egy kis Simson- próbáltam anno kiállításon! Ritka pöcsköszörű fajta! Inkább Riga méret...
Ráültem az F- kivitelűre- óóó- no mondom!
Egyből megvolt a kurvajóéskell érzés!
Sokkal felnőttesebbnek érződött a motor!
No persze ami értelmes méretű gép a Kawnánál az a GTR 1400- esetleg Z 1000 SX
Most a Zé is megkapja ezt a szeretetet- az is bírja..
Látod Kawa...
Semmi ilyen házi kendáccsal nem próbálkoznék. úgysem lesz olyan mint a gépi eljárás
Még annyi, hogy forróvizzal próbáltam közömbösíteni az ecet után... aztán volt otthon dizel-benzin keverékem, azt borítottam bele, és forgattam körbe...de aztán az egyik utánjavított forrásztásnál csöpögni kezdett a tank, így max dekoráció lesz belöle már...bár ez a szóban forgó típus ha ép 150-160 € körül megy az ebay-en ha felbukkan, egy olyan motorhoz, amit 3-600€-ért már lehet venni...
De riogattak hogy a gyantás cucc feloldódik és beáll a karbiba/inyektorba/benzincsapba.
2 hét állás és mindnek finom vakrozsdás lesz a belseje.Főleg ahol bántják.Kasznizás,hegesztés ahol a lemezen lévő réteg ami még lemezkorában rá került sajtoláskor megsérül.
Csak a teletank ami védi.
Próbáltam savazás/gavanizáltatni egy helyen nekik kicsi volt a kád és nem ment be az anyag rendesen.
Pláne a mostani légszűrő miatt vékony hülye formájú tank első részébe.
Úgyhogy lefényetettem és ment a plcra itthon.
Majd ecettel megpróbálom de a nagy AC lukat be kéne takarni egy lemezzel.
Ki fogom próbálni.
Csapágygolyót nehezebb szereznem.
Na persze nem egy szétrohadt tankról van szó, hanem tényleg csak ha mondjuk látok egy apró foltot az egyébként hibátlan tankban.
Amúgy van szervízkönyved? Fisi oldaláról letöltheted, ha még nincs. Ott van egy 6-4-es fejezet az ENGINE LUBRICATION SYSTEM-en belül, címe Engine Oil Flow Chart. Rajzokkal és folyamatábrával levezeti, honnan hova megy az olaj.
Amúgy nem egyedi ER-5 vagy Kawa megoldás, hogy a bal dekniben (dekliben...? ezt sose tudom) áll az olaj. Még csak ritkának sem mondanám, legalábbis én jópár típusnál olvastam ilyen megoldásról. A kenésen túl állítólag azért van, mert így sokkal jobb a tekercsek hűtése.