Tolómérő helyett mikrométert javaslok, ha tudsz szerezni. Amúgy a barázdáltság tényleg mindegy, amíg a vastagság rendben van. Csak jelzi, ha pl. nem tiszta a fék.
Hát ez nagyon durva. Ahogy írják a többiek is, tizedmilliméterekben mérhető a megengedett kopás. Te meg több, mint 2,5 mm-t lekoptattál! Nem semmi. Mázli, hogy bírta.
Hát bárhogy nézem ez olyan 40 körül fáj. És valószínűleg csere lesz, mert elég mélynek tűnik a bemaródás a tárcsa pereméhez (eredeti méretéhez) képest. Kukáztam egy riszrossz tolómérőt, holnap ügyesen megérem. Mondjuk tök jó, tavaszra lesz egy tuti motorom, amiről tudom, hogy mit cseréltem és mire. A másik, hogy eredetileg csak az elsőlámpa,műszerfal belseje meg a hátsókerék volt összetörve. Aztán szépen jönnek elő a dolgok és már plusz sokezernél járok. . De vélhetően mindez nem érdekel már, ha ha először nekiindulok a nagy motorozásnak.
Nem javaslom én sem a szabályoztatast egyszerűen mire jó lesz elfogy a tárcsa. Lehet felment már 40 ezerre a szett anno 25 volt a tárcsa meg vmi 7-8 a fekpofa.
Nagyon szabályozni nem tudsz mert a gyári méret 4,8mm,a kopás 4,5mm,ez alatt csere.Mellesleg figyelembe kéne venni az oldal ütést is,a gyári 0,2mm , 0,3 -nál nagyobb akkor csere a service manuál szerint.
Ez a dzsuva még az előző tulajtól maradt itt és a fékolaj is kevés a rendszerben úgyhogy ezeket mindenképp orvosolni fogom (olajcsere és tisztítás). A service manual egyébként a dugattyú szimmeringek cseréjét is írja x évenként, vélhetően azok sem lehetnek a top-on, ha ennyire retekre hagyta a többit (az előző tulaj). Mondjuk a fékolajra nem emlékszem hogy hogyan állt, mikor tavaly öcskös megvette a motort, de folyásnak nincs nyoma sehol.
Közben meglestem neten a Goldfren szettet, ha jól tévedek 40 körül lenne egy szett. Anniyra nem merültem bele, de ha teszem azt mondjuk a tárcsám még elég vastag, akkor pusztán egy felszabályoztatás költséghatékonyabb, vagy inkább csere szettben és évekig letudva a dolog? Mit javasoltok? Egyébként a sm csak annyit ír, hogy a legkopottabb részen mérjem meg a vastagságát, és ha vékonyabb 4,5mm-nél akkor csere. Szóval arról nincs szó, hogy mennyire lehet barázdált, vagy nem.
Egyébként ezt szeretem ebben a fórumban, hogy ennyire segítőkészek vagytok. Nem értem más miért akad ki és lép le innen. Remélem idén tudok veletek találkozni.
Nyilván jóval nagyobb a típusismereted mint nekem. Ennek ellenére azt gondolom, hogyha tiszta a dugattyú, akkor fékerő megszűnése után a karmantyúk, vissza tudják húzni a dugattyúkat, nem csiszolják, a betétek a tárcsát, meg az esetlegesen bekerülő szennyeződés sem ékelődik be egyenetlenül a betét és a tárcsa közé, létrehozva a mély árkokat. A könnyebben járó dugattyút is kisebb ellenállással tudja visszalökni egy bekerülő szilárdabb szennyezés (kavics), és a jobbnak kell lennie a betétek felfekvésének a tárcsára egy flexibilisebb (könnyen járó dugattyúkkal) rendszerben. Ez által lehet hogy kialakul, de csak később a barázdás tárcsa. Nyilván az úszóágy csapjai is hasonló hatással vannak a problémára.
A fèknyeregben a dugattyùk szörnyen nèznek ki! Azt fènyesre fèl kell pucolni, mert az lehet az egyik oka hogy ilyen barazdàs a tàrcsàd! Nem szabad igy elkoszolodni hagyni! Betètcserekor vagy akàr most azokat tisztìtani kell, meg kapjon friss fèkfolyadèkot a rendszer.
Köszönöm a segítséget, és Laci a magyarázatot. Fisi, pont ezen agyaltam, hogy itt fórumon olvastam valakitől a Goldfren-ről, meg hozzávaló betétről, csak nem rémlett, hogy kitől. Most ez is megoldódott.
Üdv
Sajnos, az újabb szériák tarcsaja már ilyen, én valami féle gyengébb anyag minőségre saccolok. A 2002 előtti szériák tarcsaja jobban bírta. Ha cserélni kell majd a Goldfren tarcsat ajánlom,a saját S3 racing betettel! Olcsó és jó választás!
Az apró kavicsok bekerülnek a fékpofa és a tárcsa közé, ezek okozzák a barázdákat, van az enyémen is. Talán ez az egyetlen hátránya a tárcsaféknek a dobfékkel szemben, mert az zártabb.
A tárcsákon szokták feltüntetni a kopáshatárt, kocsiknál az élén van (min ... mm) a fotódon nem tudom hogy azt a számot láttam-e ebben majd segitenek az okosabbak remélem. Ez azért fontos mert kopáshatár alatt cserélni kell a tárcsát.
Köszönöm Srácok Megmérem majd. Laci, hogy érted, hogy barázdák vannak, mert nem zárt a rendszer? Majd ha lesz kedved, meg időd kifejtenéd, mert érdekel a dolog, hogy mi a különbség?
Nah, jó szórakozást! BÚÉK
B.U.É.K.mindenkinek!
Közben meglestem neten a Goldfren szettet, ha jól tévedek 40 körül lenne egy szett. Anniyra nem merültem bele, de ha teszem azt mondjuk a tárcsám még elég vastag, akkor pusztán egy felszabályoztatás költséghatékonyabb, vagy inkább csere szettben és évekig letudva a dolog? Mit javasoltok? Egyébként a sm csak annyit ír, hogy a legkopottabb részen mérjem meg a vastagságát, és ha vékonyabb 4,5mm-nél akkor csere. Szóval arról nincs szó, hogy mennyire lehet barázdált, vagy nem.
Egyébként ezt szeretem ebben a fórumban, hogy ennyire segítőkészek vagytok. Nem értem más miért akad ki és lép le innen. Remélem idén tudok veletek találkozni.
Üdv
A tárcsákon szokták feltüntetni a kopáshatárt, kocsiknál az élén van (min ... mm) a fotódon nem tudom hogy azt a számot láttam-e ebben majd segitenek az okosabbak remélem. Ez azért fontos mert kopáshatár alatt cserélni kell a tárcsát.
Nah, jó szórakozást! BÚÉK