Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Amúgy BÚÉK mindenkinek, ha még nem mondtam volna! :)
Tényleg többmilliót ráköltöttél a vétel óta...?
Tolómérő helyett mikrométert javaslok, ha tudsz szerezni. Amúgy a barázdáltság tényleg mindegy, amíg a vastagság rendben van. Csak jelzi, ha pl. nem tiszta a fék.
Hát ez nagyon durva. Ahogy írják a többiek is, tizedmilliméterekben mérhető a megengedett kopás. Te meg több, mint 2,5 mm-t lekoptattál! Nem semmi. Mázli, hogy bírta.
Hát jah. Mondjuk ezt asszony nagyon nem így látja :)))) Mindegy. Jó lesz az tuti.
Van ez így! De ne bánkódj! É a Zével már többszörösen 6 számjegyű összegnél járok, amit senki nem fog megfizetni már...
Hát bárhogy nézem ez olyan 40 körül fáj. És valószínűleg csere lesz, mert elég mélynek tűnik a bemaródás a tárcsa pereméhez (eredeti méretéhez) képest. Kukáztam egy riszrossz tolómérőt, holnap ügyesen megérem. Mondjuk tök jó, tavaszra lesz egy tuti motorom, amiről tudom, hogy mit cseréltem és mire. A másik, hogy eredetileg csak az elsőlámpa,műszerfal belseje meg a hátsókerék volt összetörve. Aztán szépen jönnek elő a dolgok és már plusz sokezernél járok. . De vélhetően mindez nem érdekel már, ha ha először nekiindulok a nagy motorozásnak.
Nem javaslom én sem a szabályoztatast egyszerűen mire jó lesz elfogy a tárcsa. Lehet felment már 40 ezerre a szett anno 25 volt a tárcsa meg vmi 7-8 a fekpofa.
Nagyon szabályozni nem tudsz mert a gyári méret 4,8mm,a kopás 4,5mm,ez alatt csere.Mellesleg figyelembe kéne venni az oldal ütést is,a gyári 0,2mm , 0,3 -nál nagyobb akkor csere a service manuál szerint.

B.U.É.K.mindenkinek!
Ez a dzsuva még az előző tulajtól maradt itt és a fékolaj is kevés a rendszerben úgyhogy ezeket mindenképp orvosolni fogom (olajcsere és tisztítás). A service manual egyébként a dugattyú szimmeringek cseréjét is írja x évenként, vélhetően azok sem lehetnek a top-on, ha ennyire retekre hagyta a többit (az előző tulaj). Mondjuk a fékolajra nem emlékszem hogy hogyan állt, mikor tavaly öcskös megvette a motort, de folyásnak nincs nyoma sehol.
Közben meglestem neten a Goldfren szettet, ha jól tévedek 40 körül lenne egy szett. Anniyra nem merültem bele, de ha teszem azt mondjuk a tárcsám még elég vastag, akkor pusztán egy felszabályoztatás költséghatékonyabb, vagy inkább csere szettben és évekig letudva a dolog? Mit javasoltok? Egyébként a sm csak annyit ír, hogy a legkopottabb részen mérjem meg a vastagságát, és ha vékonyabb 4,5mm-nél akkor csere. Szóval arról nincs szó, hogy mennyire lehet barázdált, vagy nem.
Egyébként ezt szeretem ebben a fórumban, hogy ennyire segítőkészek vagytok. Nem értem más miért akad ki és lép le innen. Remélem idén tudok veletek találkozni.
Nyilván jóval nagyobb a típusismereted mint nekem. Ennek ellenére azt gondolom, hogyha tiszta a dugattyú, akkor fékerő megszűnése után a karmantyúk, vissza tudják húzni a dugattyúkat, nem csiszolják, a betétek a tárcsát, meg az esetlegesen bekerülő szennyeződés sem ékelődik be egyenetlenül a betét és a tárcsa közé, létrehozva a mély árkokat. A könnyebben járó dugattyút is kisebb ellenállással tudja visszalökni egy bekerülő szilárdabb szennyezés (kavics), és a jobbnak kell lennie a betétek felfekvésének a tárcsára egy flexibilisebb (könnyen járó dugattyúkkal) rendszerben. Ez által lehet hogy kialakul, de csak később a barázdás tárcsa. Nyilván az úszóágy csapjai is hasonló hatással vannak a problémára.
De amúgy igen, egy tisztítás ráér nagyon!
Barazdas lesz neki tiszta dugattyúkkal is. Ezek az új szérias tarcsak mind ilyen fosul néznek ki egy idő után az Ernőnél
Barazdas lesz neki tiszta dugattyúkkal is. Ezek az új szérias tarcsak mind ilyen fosul néznek ki egy idő után az Ernőnél
A fèknyeregben a dugattyùk szörnyen nèznek ki! Azt fènyesre fèl kell pucolni, mert az lehet az egyik oka hogy ilyen barazdàs a tàrcsàd! Nem szabad igy elkoszolodni hagyni! Betètcserekor vagy akàr most azokat tisztìtani kell, meg kapjon friss fèkfolyadèkot a rendszer.
Valszeg tőlem. A Zé - re is Goldfreneket raktam. Eddig jónak tűnik...
Köszönöm a segítséget, és Laci a magyarázatot. Fisi, pont ezen agyaltam, hogy itt fórumon olvastam valakitől a Goldfren-ről, meg hozzávaló betétről, csak nem rémlett, hogy kitől. Most ez is megoldódott.
Üdv
Cblaci jól írta, 4.5 mm a határ
Sajnos, az újabb szériák tarcsaja már ilyen, én valami féle gyengébb anyag minőségre saccolok. A 2002 előtti szériák tarcsaja jobban bírta. Ha cserélni kell majd a Goldfren tarcsat ajánlom,a saját S3 racing betettel! Olcsó és jó választás!
Akkor te kihasználtad rendesen. Mondhatni veszélyes szintig. A CB 500-nál a tárcsa gyári vastagsága 4,8-5,2mm. A csere határ 4mm.
Dilis!
Nekem az előző motoromnál újan volt 4,5 mm vastag. Onnan kopott, és olyan 1,8-2 mm körül volt csereérett.
Az apró kavicsok bekerülnek a fékpofa és a tárcsa közé, ezek okozzák a barázdákat, van az enyémen is. Talán ez az egyetlen hátránya a tárcsaféknek a dobfékkel szemben, mert az zártabb.
A tárcsákon szokták feltüntetni a kopáshatárt, kocsiknál az élén van (min ... mm) a fotódon nem tudom hogy azt a számot láttam-e ebben majd segitenek az okosabbak remélem. Ez azért fontos mert kopáshatár alatt cserélni kell a tárcsát.
Köszönöm Srácok Megmérem majd. Laci, hogy érted, hogy barázdák vannak, mert nem zárt a rendszer? Majd ha lesz kedved, meg időd kifejtenéd, mert érdekel a dolog, hogy mi a különbség?
Nah, jó szórakozást! BÚÉK
A kopáshatárban nem vagyok biztos, de a típustársak biztos jobban tudják.