Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem lőttél teljesen mellé, mert az első szériás ER-5-öknél (nekünk is olyan van), még nincs szintjelző. Később raktak rá szintjelzőt, de a tartalékcsap maradt. (Hogy miért...?)

Amúgy teljesen egyetértek Veled, nem egy okos megoldás ez a tartalék hülyeség. A Ninjámon (de még a 17 éves smkp.-mon is) amikor kevés a benzin, kigyullad egy lámpa, kész. Pofonegyszerű, nem kell benzincsappal kínlódni, meg tényleg vacak, mikor mész autópályán, aztán egyszercsak leáll a motor. Persze pont hegynek fölfelé kanyarban, ahol még leállósáv sincs... Egyszer történik ilyen, onnantól kezdve az ember inkább figyeli a napi számlálót ezerrel. Akkor meg tényleg minek a tartalékállás...

Visszatérve a Trabanthoz, ott sem használtuk szinte sose, tudtuk kb. mennyit lehet menni egy tankkal, aztán mindig tankoltunk még a tartalékszint elérése előtt.
Na nekem meg a 4 ütemű Trabi ami túl perverz. :) Modern használati eszköznek nem jó, ha egy kis, takarékos, megbízható, biztonságos városi kocsit keresel, sokkal jobban jársz pl. egy régi Swifttel, vagy akármilyen más hasonló kisautóval.
Ha meg a retro miatt vennél... akkor meg pont az a hangulat hiányzik, ami a 2T-ben megvolt, a kormányváltó, kék füst meg a pam-param-pampam. :)
Még épp a vállalható kategória!
Vegyé hárlit. Az szar de legalább nagy. Az nem tűnt fel a próbakörnél,hogy Z ügynök elég apróka?Ezt most nem szarakodásból kérdezem.
Tököm érdekli hová kellene. Épp most írtam a cikkbe is hogy kellene még az utca sarokig is!
Végre egy méretes gép, nem egy matchbox!
DE semmivel nem vinne messzebb mint Rosinante tette.Hosszabbítónak meg nem kell. Viszont imádni való.És pont.Értelmes oka nincs,hogy megvegyem.Motorozni se értelmes.De JÓ!
Persze!
Majd átmegyek az arcodon gurulós szatyorral!
Az én szerelmem.Lerendezzük?
Hüllle kérdés volt!
Örök szerelem a gép, kéne de nagyon!
Az új GTR hogy tetszik?Nagyon drága,nagy,et cetera.De nekem bejön.
Így van,ahogy leírtad.
Akkor ezt most tènyleg kielemeztük.
A jeladòs tèmàt "fogtam"!
Ez így van! Legalábbis a Yamahánál így tapasztaltam én is, mert amikor kombinált volt a hiba (tűszelep+membrán) álló helyzetben csak annyi túlfolyás volt ami a csőben maradt. Viszont ha beindítottam a motort a membránszövet elritkulása abban nyilvánult meg, hogy a vákumcsőbe benzin került amit beszívott a motor és felborult a karburálás. Jól megszivatott mire aztán rájöttem...

Ès tapasztalat vagy megèrzès?
A csap furatàt àltalàban a dugattyù zàrja annak vègèn levö o- gyürü. Alap àllapotban nyomja a rugò, mèg lyukas membrane esetèn is. Igy csak nèmi visszamaradt lè okoz rövid ideig szivàrgàst. Ha a Benson felöli membran szakad csak at akkor nyit meg a csap, de lesz szivàrgàs a szellözö furaton. Ha mindegyik àtszakad, a lyuk mèrete hatàrozza meg, hogy meg a vesztesèg ellenère is ki tudja nyitni a rugò ellenèben, akkor a vàkuum szìvhat benzint is ès nem biztps hogy ès miatt nagyon szivàrog a szellözön. Ha nagy a szakadàs akkor lehet mar nem nyit ki.
Ha csak vàkuum oldal felöli membràn lyukas, mèrettöl függöen falsol majd a szellözön, ès vagy ki tud nyitni vagy nem.
Ez ìgy megàllja a helyèt?
A Zé benya jelzője is egész tűrhetőnek mondható- bár anno azért a 6 rublikát teljesen úgy értelmeztem hogy egy rublika 3 liter benya- lévén 18 literes a tank- nos hát nem teljesen íg van de egész szokható a dolog. Viszont ott hiányzik a tartalék állás nekem a csapon mert a végénél csak villog ha kevés van benne. Jobb szerettem ha ledadogott inkább az Ernő- akkor tudtam még hogy kb 50- 70 km azt vége, ennél ilyen nincs sajna..
No erre reagálok már...
Érdekes hogy milyen tapasztalatok születnek a benzin szint mérővel. Az enyém pl teljesen pontos volt szinte a végletekig- 180- 220 km a tankot félnek mutatta és utána sem hülyült meg, amíg el nem adtam mindvégig pontosan mutatott. Viszont Sagemnek meg új korától hasonlóan mért mint Parabellumnak, valami hiba csúszhatott a gépezetbe a beszállítónál?
Hát ott én is, de egyelőre csak járt utakon szoktam gurulni, ahol tudom, hogy hol van benzinkút. Macedóniában én sem engedném el a pirosig...
...mint a sógorom szokta az autópályán, miközben elsuhan 150-nel egy benzinkút mellett legyintve:
"Nem baj, majd a következőnél..." aztán annál ugyanígy.
Ez is jogos.
Lényeg:ha fél alatt jelez tankolok.Ha még nem toltál be kútra járgányt úgyse fogadod el.Utána meg már kár.Toltam haza motort,Vennem benzineskannát szlotákiában,aludtunk Monte Carlóban bezárt kút parkolójában.Jelzéstől függetlenül ha felénél kevesebb van benne megtankolnom.
Most bizonytalanodtam elfelé.Lehet még mindig Pannónia tankhoz mérek mindent.Az húsz liter keveréket tárolt.Ette is rendesen.A 7/100 elfogadott volt.A vele egy időben használt JAWA annyit evett mint a RIGA-m.Most belegondolva milyen jóvilág volt az átkosban.Három-négy motorféleségem volt egyidejűleg.Meg még a Warjú.Először 3.60Ft/l -ért tankoltam a Riga 16-ba.Azért is húsz kilométerre kellett menni.Tehát a a marmon kanna nálam máig alap.Akár az ásó vagy a rohamkés.A fene se te dudhassa.
Közben találtam egy kapcsolást, ami ugyanazon az elven működik, mint az ER5 műszere. Gyakorlatilag egy feszültségmérő. Biztos, hogy nem okozhat tüzet, vagy melegedést a rendszer, különben nem alkalmaznák. Asszem ezt kiveséztük
17-nél? Nem akkora a tank maga?
Tapasztalataim szerint nagyon jó az a tartalék állás, főleg fizetés előtt két nappal...
Nekem ha már nem mozdul ki a mutatóm,akkor még el tudok menni a teszkóba és visszafelé az utcánk sarkán kezd lehörögni. Kb 10-20 km-t megy még. Aztán elmegyek tankolni és 10, legutóbb mikor csak a piszoly végét tartottam bele akkor 11 ment bele.
Egyébként szerintem a szintmérő áramkör kb. mikroamperekkel dolgozik és szikra is csak akkor lehetne, ha nincs állandó kontaktus.
Na a Warjú szint jelzője még él az emlékeimben.Meg a Dömötör WC szelep is.Nem rokonok?Jelzem a Warjút szerettem.Fos volt de ment min a rakéta az ötven pacival.Már ha volt kedve.Leszerelés után megjjártam vele Bulgáriát Nyugattól keletig,Töröktől románig és vissza.A Titó utáni jugoszlávian keresztül persze.Akkor 400 magyar forint volt kivihető.Dinár,Leva egy peták se.Kupont kellett venni és azt odakint beváltották.A benzinre is!Itt én kéket kaptam,a hazaiak rózsaszínűt(Piros?)A kékre akkor is volt benzin ha nem volt benzin a kúton.