Köszönöm az infókat, az a diagram nagyon jó, megdumáljuk a sráccal aztán választunk valamit. Szinterből Brembo sa, La, ebc hh cirka 15e. Ami érdekes alternatíva lehet még az a semi-metallic vonal : nissin 2p260ns szintén 15e vagy olcsóbban a galfer FD174G1054 11e, ha találok valami hasonló diagramot a két utóbbiról majd megosztom.
Yep, ezt világosan le is írtam, hogy organikusat nem vennék, a gyári is szinter. A legtöbb fékgyártó is le szokta írni, hogy ha gyárilag szinteres betéttel szerelték a motort, akkor ők sem ajánlják, hogy organikusra cseréld le. Kivéve, ha valaki kifejezetten azt szereti, ld. a barátod. Amúgy megint más, ha hirtelen átülsz valaki más motorjára, és a saját motorod viselkedését várod, meg más, ha valaki hosszú ideje hozzá van szokva az adott betéthez, motorhoz. Gondolom a barátod sem esik el minden kanyarban az organikus betéttel sem.
Lényeg a lényeg, találtam egy Brembo-s grafikont, ez tökéletesen leírja amit én is mondtam, egyszerűen, átláthatóan:
- az LA kiegyenlítetten jól teljesít kb. minden körülmény között
- az SA icipicit jobb tud lenni, HA stabilan 300-400 fok között tartod, de legalább 200 fok felett - cserébe viszont alacsonyabb hőmérsékleten még rosszabb is, mint az LA
- (az SP nem releváns, az csak hátsó fék)
- az organikus CC meg minden körülmény között rosszabb lesz.
Mindig SA volt a favorit.
Egy szett full uj EBC HH-talaltam egy ebayen 200 dollarert lőtt daytona 675 feknyeregben,ezt vidaman felraktam a streetre,egy R1 radialis felso pumpaval,valam brutalbetegen harapott,parszor asztittem lefejelem az elso sarvedot.
A vicc hogy egyik sem "eszi" a tarcsat.lassan mar 40e-en tul sem latok szignifikans kopast.
Csak szolok hogy anno egy ismerossel picit csereltunk 97es f3 asomat az ő f4i-jere,es a masodik kanyart majdnem kiegyenesitettem mert az a kek organikus brembo betet annyit se fogott mint az F3 buta fekje,valami katasztrofa volt az a betet,utcan is.De a srac szerint olcso volt es nem eszi a tarcsat.
Ezt így konkrétan nem használtam, de én is hallottam többeket is panaszkodni a Ninja 250R fórumon (nagyon hasonló a két motor több szempontból, első fék terén is), hogy a Brembo fékbetét leeszi a tárcsát. A pontos típusát nem tudom, lehet akkoriban nem is volt nagy választék, csak az biztos, hogy szinterezett volt.
Egyébként a gyári is szinter, de szinter és szinter között is van különbség. Én minél kímélőbbet vennék, minél inkább "street" vagy "road" jellegűt, kerülném a "sport", "racing" betéteket. Kopjon inkább a betét, mint a tárcsa. Amit a marketingszövegben írnak, hogy jobb fékhatás érhető el vele, az úgy értendő, hogy pl. ha pályázol, ahol akár pár másodpercenként jön a teljes gáz-satu fék felváltva, és ezt egész nap csinálod, a betétnek/tárcsának nincs ideje lehűlni, folyamatosan magas hőmérsékleten dolgozik, akkor ott kijön a különbség betétek között, az tényleg érezhető. De ott nem is szempont az alkatrészek élettartama. De egyébként egy "road" betét túrás, általános felhasználáskor még jobb is lehet, alacsonyabb hőmérsékleten lehet jobban dolgozik, mint egy magas hőmérsékletre tervezett "racing". És van egy olyan érzésem, hogy az ER-5-ből nem pályamotort építesz. :)
Különben a nevesebb gyártók egyikével sem tudsz mellényúlni, és sok különbség nem is lesz, tapasztalatom szerint a kisebb kategóriákban nem nagyon fejlesztenek, egy Brembo sem nyújt többet, csak azért, mert Brembo. Nissin, EBC, Lucas/TRW, Ferodo, Brembo, GoldFren, Tokico, ezekből nyugodt szívvel választanék valami túrásat, mind ugyanúgy működni fog. Az első 3-at próbáltam is ebből a listából. Most lehet azt venném, ami épp a legolcsóbb/legkönnyebben elérhető. Ha Brembo van, akkor Brembo-ból meg Blackiex nyomán az LA szériát keresném (a CC az organikus).
Amúgy ha kifejezetten a fékerőnövelés a cél, akkor én arra a nagy tanulságra jöttem rá, hogy ennek a féktárcsa növelés az egyetlen értelmes módja. Ha úgy érzed, a gyári féktárcsa alulméretezett (a vezetési stílusodhoz), akkor tehetsz rá bármit, nem lesz olyan fékbetét, amivel ezt kompenzálni lehetne. Nagyobb tárcsa - nagyobb lassulás; szinte minden más csak porhintés. ;)
Sziasztok!
Brembo 07KA19SA fékbetétet használt már valaki gyári tárcsával?
A fiam motorjában cserélném és ez lenne az egyik jelölt, a másik meg a Nissin 2P260NS.
Olvastam, hogy volt olyan amikor a brembo megette a gyári tárcsát, na de melyik brembo SA SL,SC,SR?
Az egyik kereskedés honlapján ennyi infó van róla: "Szinterezett első (SA), illetve hátsó (SP) fékbetét, rendkívül jó fékhatással. Gyári betétek helyett tökéletesen megfelel, és sokkal jobb fékhatás érhető el, azonban nem kopik sokkal gyorsabban."
Némi plusz fékhatásnak nem vagyok ellenére, viszont nem szeretném gyorsan megetetni a tárcsát a betéttel.
Árban minimális a különbség, úgyhogy nem az fog dönteni.
Erre gyanakodtam. A vízpumpánál több tömítés is van, plusz a pumpaház deklije alatti papírtömítés olyan széles, hogy nehezen képzeltem volna el, hogy az eresztett el.
Egyre kevesbe vagyok rajongoja ezeknek a kristalygombot igenylo kerdeseknek, mert lataltlanban csak talalgatunk. De a kuplungdeklinel van olaj, a vizpumpanal sokkal kevesbe sanszos, masfelol akkor mar lehet a viz is olajos lenne.
Lényeg a lényeg, találtam egy Brembo-s grafikont, ez tökéletesen leírja amit én is mondtam, egyszerűen, átláthatóan:
- az LA kiegyenlítetten jól teljesít kb. minden körülmény között
- az SA icipicit jobb tud lenni, HA stabilan 300-400 fok között tartod, de legalább 200 fok felett - cserébe viszont alacsonyabb hőmérsékleten még rosszabb is, mint az LA
- (az SP nem releváns, az csak hátsó fék)
- az organikus CC meg minden körülmény között rosszabb lesz.
Egy szett full uj EBC HH-talaltam egy ebayen 200 dollarert lőtt daytona 675 feknyeregben,ezt vidaman felraktam a streetre,egy R1 radialis felso pumpaval,valam brutalbetegen harapott,parszor asztittem lefejelem az elso sarvedot.
A vicc hogy egyik sem "eszi" a tarcsat.lassan mar 40e-en tul sem latok szignifikans kopast.
Egyébként a gyári is szinter, de szinter és szinter között is van különbség. Én minél kímélőbbet vennék, minél inkább "street" vagy "road" jellegűt, kerülném a "sport", "racing" betéteket. Kopjon inkább a betét, mint a tárcsa. Amit a marketingszövegben írnak, hogy jobb fékhatás érhető el vele, az úgy értendő, hogy pl. ha pályázol, ahol akár pár másodpercenként jön a teljes gáz-satu fék felváltva, és ezt egész nap csinálod, a betétnek/tárcsának nincs ideje lehűlni, folyamatosan magas hőmérsékleten dolgozik, akkor ott kijön a különbség betétek között, az tényleg érezhető. De ott nem is szempont az alkatrészek élettartama. De egyébként egy "road" betét túrás, általános felhasználáskor még jobb is lehet, alacsonyabb hőmérsékleten lehet jobban dolgozik, mint egy magas hőmérsékletre tervezett "racing". És van egy olyan érzésem, hogy az ER-5-ből nem pályamotort építesz. :)
Különben a nevesebb gyártók egyikével sem tudsz mellényúlni, és sok különbség nem is lesz, tapasztalatom szerint a kisebb kategóriákban nem nagyon fejlesztenek, egy Brembo sem nyújt többet, csak azért, mert Brembo. Nissin, EBC, Lucas/TRW, Ferodo, Brembo, GoldFren, Tokico, ezekből nyugodt szívvel választanék valami túrásat, mind ugyanúgy működni fog. Az első 3-at próbáltam is ebből a listából. Most lehet azt venném, ami épp a legolcsóbb/legkönnyebben elérhető. Ha Brembo van, akkor Brembo-ból meg Blackiex nyomán az LA szériát keresném (a CC az organikus).
Amúgy ha kifejezetten a fékerőnövelés a cél, akkor én arra a nagy tanulságra jöttem rá, hogy ennek a féktárcsa növelés az egyetlen értelmes módja. Ha úgy érzed, a gyári féktárcsa alulméretezett (a vezetési stílusodhoz), akkor tehetsz rá bármit, nem lesz olyan fékbetét, amivel ezt kompenzálni lehetne. Nagyobb tárcsa - nagyobb lassulás; szinte minden más csak porhintés. ;)
Nem tudom, milyen evjaratu motorrol van szo, de a gyari Tokico betet is HH-s (azaz szinter).
Brembo 07KA19SA fékbetétet használt már valaki gyári tárcsával?
A fiam motorjában cserélném és ez lenne az egyik jelölt, a másik meg a Nissin 2P260NS.
Olvastam, hogy volt olyan amikor a brembo megette a gyári tárcsát, na de melyik brembo SA SL,SC,SR?
Az egyik kereskedés honlapján ennyi infó van róla: "Szinterezett első (SA), illetve hátsó (SP) fékbetét, rendkívül jó fékhatással. Gyári betétek helyett tökéletesen megfelel, és sokkal jobb fékhatás érhető el, azonban nem kopik sokkal gyorsabban."
Némi plusz fékhatásnak nem vagyok ellenére, viszont nem szeretném gyorsan megetetni a tárcsát a betéttel.
Árban minimális a különbség, úgyhogy nem az fog dönteni.
Ez a saját tárhelyem, innen mennie kell. Publikusra van állítva a file.
https://www.manualedereparatie...
szolosikatalin2@gmail.com
Sziasztok. Eladó sorba került szeretet motorom. Gondoltam itt is megosztom veletek.
Maradt polcon egy új, egyszer kipróbált K&n mosható olajozható légszűrőm Kawa Er 5 höz!
Ár 20 ezer, telefonon érdeklődjetek ha érdekel valakit!
Hetven haromnyolcvanegy nullahét harmincöt
Köszi! Ide már nem nagyon nézek fel, de majd figyelem ha mégis itt írna valaki!
Üdv skacok jó motorozást!