Jópár éves kép, azért ilyen minőségű, de a kocsi színét nem torzította el. Bézs vagy inkább világosbarna, nem tudom pontosan megmondani, csak az alapszínekben vagyok biztos
Hamár 1200-es Lada, megmutatnám a nagypapámét. Nagy becsben tartja a gömbszeműt mai napig, 95 ezer km-el, esőt soha nem látott, havat is csak egyszer amikor útközben elkapta őket a hóesés. Apum mesélte, hogy gyerekkorában ha elkezdett esni az eső, fel lettek zavarva a buszra, nemám az esőben hajtották a Ladát. Rendőrök is csak azért állítják meg a nagyszülőket, hogy ámuljanak, én meg ha meglátogatom őket első köröm a garázsba vezet
Ja a Skoda story persze nem 5 éve történt akkor kb 6 éves lehettem, vagy még annyi sem.
A Ladákat nagyon szerettem, persze a maga korában. A 107- és belseje tudna pajzán históriákról beszélni ..
Nekem szerencsére kimaradt ez az egész trabantos sztori az életemből .
Első autó 110 es Skoda volt. erről annyi az emlékem hogy egyszer a fater bele durrant egy este, egy kivilágítatlan lovas kocsiba. Én bőgök a hátsó ülésen, a fószer meg úgy esett a töltésről le, hogy rá borult a lovaskocsi, és alá szorult.
Persze szerencsére nem lett semmi baja. Csak le kellett nagy nehezen szedni róla a kocsit.
Ezt a faterék eladták javítás után , mondván törött, no persze utána még 25 évig használta itt helyben az új tulajdonosa ....
Azóta is mindig azt hallgatom milyen jó autó volt. Mondjuk a mostani Feliciam miatt el is hiszem.
Aztán jött 1200 s es lada, én már azon tanultam. Nagyon szeretem jó kis autó volt, bárcsak 140 volt a végsebessége, illetve egész pontosan 138. Kalandok egész sorát éltem meg vele, volt ebben jó is rossz is.
Utána jött egy 21 07 5 sebességes, ezerötszázas s*** akás, ami a mai napig megvan. Először egy szinte új autónak tűnt, igaz az is volt fél éves korában vettük. De új kora óta egyfolytában eszi az akkukat, hiába vittük el 80 szerelőhöz. Mai szemmel egy nehéz sokat fogyasztó elég eke autó , amivel persze nekem kell küzdeni, mivel fater már csak hajtja....
Az álom nekem meg egy új Octávia , de egy középső középső szeriason kívül , bármelyik jöhetne.
Szóval kicsit elhanyagoltam a lényegtől , a lényeg az, hogy a családban Wartburgok - voltak. mindig jókat derültem, a kivitelezésen, de azért a mai napig tetszenek.
Szép idők voltak, jobb világot éltünk bizonyos dolgokban akkor.
Nem politikai dolgokra gondolok!
Mikor a Trabantból átültünk a Suzukiba, mi is úgy éreztük, hogy űrtechnika. Idővel megszoktuk, de eleinte megszólalni sem mertünk, olyan volt, mintha legalább egy elnöki limuzinba ülhetnénk... Már eleve az ilyen apróságok, hogy mozgatható az ablak, a biztonsági öv magától visszamegy, vagy a kasztni tényleg szigetel, és nem jön be a menetzaj/hideg/eső... És akkor a légzsákról, menetteljesítményről stb. még nem is beszéltem.
Így visszagondolva vicces, egy Suzuki Swiftről van szó! De a Trabant után másképp néztünk rá...
Meg érdekes, amikor mai autótesztet olvas az ember, aztán ilyeneket kritizálnak, hogy miért nincs automata 2 zónás klíma, hogy néz ki a műszerfaldekoráció, lehetne egy kis aranyozott diófaberakás, nem tökéletesen kristálytiszta a térhatású hifi rendszer 200 fölött...
El vannak a maiak kényeztetve. (Trabant audio system = apám fél kézzel tekergeti a zsebrádiót. Van amikor nem csak recsegést sikerül behoznia.)
Ismerős.
Mi is agyonnyúztuk, néha kisteherautóként volt használva, vittünk vele rakás téglától kezdve sok láda cseresznyéig mindent.
Akinek meg hosszú a lába, a komplett első ülést kiszedhette, és beülhetetett a hátsó ülésre vezetni, mint Hightower a Rendőrakadémiában.
Dehogy sértődök! :) Tudom, hogy nem vagy troll. Azért is válaszoltam komolyan, egy random kötekedő véleményével nem foglalkoztam volna. :)
Hát igen, sok szép emlékem fűződik a Trabihoz, mert az volt az első autó, amit a magaménak tudhattam. Miután megvettük a Suzit, gyakorlatilag a Trabantot én használtam. Persze nem mindig akarták, hogy használjam... De volt ám éjszaka kilopózás, szökés a Trabanttal, visszaúton persze lefulladtam, és nem indult be újra, lemerült az akksi, árokba letol, gyaloglás haza... A házba szó szerint be kellett törnöm, aludtam egy órát, hajnalban buszozás vissza, haverral próbáltuk indítgatni, töltögetni, az Istennek nem indult be... Persze kiderült, elfogyott a benzin... De közben a haver autója is lemerült... Hajnalban a semmi közepén...
Na szóval volt kaland rendesen. :) Szerettem a Trabantot, bár tény, hogy inkább volt szerethető, mint jó kocsi. Mai közlekedésbe nem való, se biztonságtechnikai téren, sem a 80-as végsebességével, sem a karbantartásigényével... De a maga korában szerintem is jó volt, mindenhol elment, rossz út, térdig érő sár, sziklás hegyi terep nem volt akadály, plusz volt egy egész rendes csomagtere. Még a horvát tengerpartra is lementünk vele. A határőr csak legyintett, mikor meglátta a felpakolt kocsit "menjenek csak, úgyse jutnak messzire ezzel..."
Meg olcsó volt a 91K benzin. :)
(Jaj, másik kedvenc sztorim, bár ezt csak hallottam: apámék a 80-as években, nagy nehezen, de végül kijutnak nyugatra... Elmennek Párizsba a Trabanttal rokonokhoz. Útközben egy pihenőnél odajön egy olasz, nézegeti, tapogatja... "Ez igen!" "Ügyes!" Apámnak dagad a melle, hogy ennyire le vannak nyűgüzve a kocsijától. Majd az olasz megkérdezi: "Maga építette? Egész jól megcsinálta ahhoz képest..." Apám arcáról lehervad a mosoly, a fickó meg nem akarta elhinni, hogy ez a papír kocsi eredeti német gyártmány... )
Egyébként azért furcsállottam kissé, amit írtál, mert a 90-es években szerintem meghatározó része volt az utcaképnek a Trabant. Legalábbis keleten biztos. Nem volt az olyan rég. A 90-es évek meg lefedi a gyerekkorom nagy részét.
Érdekesség, hogy pl. a 80-as évek végén a U2 zenekar Berlinbe ment, ahol lefektették az "Achtung Baby" c. legendás albumuk alapjait, és olyan dalokat írtak, mint a "One". És ott találkoztak a Trabanttal is... Annyira megtetszett nekik, hogy az egész Achtung Baby korszakukhoz Trabantos dekorációkat használtak.
Van egy használt benzim csapom amit amit azért vettem hogy legyen tartalék,mert korábban is küszködtek itt a csappal.
Szétszedtem hogy tudjam milyen belülről.Szerintem könyen átalakítható kézi működtetésre.A vákum membrán helyére (a mellékelt képen) egy ugyan olyan alakú benzin álló tömítést kell berakni,mivel a vákum külön rész a benzin oldaltól.Annyi lesz a változás hogy kicsit megvátozik a csap álláas:az on-zárva,pri-nyitva,res-tartalék.
Nehogy megsértődj itt nekem !Elsőre hihetetlen volt,hogy még volt dolgod aktív papír jaguárral.(Tényleg fiatal vagyok mert mondják,hogy még nem nőtt be a fejem lágya.) Bár akkor mikor születtél éppen Zil 157-et vezettem divatos zöld szerkóban.
Nekem is volt Trabantom (kettő is, egy kék és egy fehér), nem volt az rossz a maga idejében, persze néha igényelte a törődést, ami sokszor volt bosszúság is. Kellet az, megtanított tisztelni a technikát, mint ahogy a GAZ66 is, ma meg a fiatalabb kollégák szidják az Ivecót... nekem meg űrtechnika volt amikor legelsőnek beleültem.
A másik téma, a robesznál tönkrement a vákumcsap és tűszelepet is cseréltem, akkor én is elgondolkodtam a manuális csapon... de aztán mégis egy univerzális vákumcsapot vettem, mert a jót könnyű megszokni.
Akkose.
Elcseszett bizgere volt a trabi.
Minden 160 alatti ürge fura gornyedt tartasban ult mert nem latott ki a mini ablakon.
En se.
Utaltam.ismeros srac imadta.fel evig logott ki a rotakapa fogoja a pokozott csomagtartobol.
A hycomat automatakuplungjat ruhelltem a legjobban.
Semmi gond! :) De miben is kételkedsz? Abban, hogy Trabink volt? Pedig de, nem olyan hihetetlen történet. Apám az első Trabija után (amivel én még nem találkoztam, kék volt) vett még egyet (Trabant 601S, sárga, rendszáma GX-08-85, majd miután új rendszámformátumot vezettek be, BUG-671). Én ebben töltöttem a gyerekkoromat, már egyetemista voltam, mikor eladtuk (talán 2004-2005-ben, vagy 60.000-70.000 Ft-ért...), akkor már 20 éven felül volt (én 85-ös vagyok). Akkor már megvolt egy ideje a piros Swift, amit talán 2000 körül vettünk a Trabi helyett/mellett...
Két ütem, 4 sebesség, kormányváltó, lent a páratlan, fent a páros, bár a 4-est a végén már nem nagyon vette. A lámpa, ablaktörlő pogácsányi tekerőgombokkal működött. Én ezen tanultam meg vezetni, apám segítségével, egy élmény volt, szerintem ma már nem sokan tudnának egyáltalán kormányváltóssal menni. Klíma nem volt, az ablak kézzel tekerős, persze se szervo, se központi zár, még fejtámla se... és csak két ajtó. A kesztyűtartó csak egy "polc", ott volt a benzincsap is, meg a hűtés-fűtés, ami annyira nem sokat ért, de volt egy tolattyú, amivel be lehetett állítani, hogy alul, vagy felül jöjjön a hideg/meleg...
Na így már hihetőbb? :)
Hát nem egy nagy sztori, nagyjából ennyi. Azért jóval fiatalabb lehetsz, mint gondoltam, ha neked ennyire kimaradt a Trabant korszak, sokáig futottak nagy számban... Legalábbis a keleti országrészben biztosan, még ma is lehet találkozni a 2 üteművel. Nem volt egy nagy kuriózum.
Vagy nem tudom, miért nem hihető... :) De kérdezz, válaszolok. De már csak holnap. :)
Minden alkalommal nyakig töltöm.töltöm. Occó benzinkúton persze .Ha megnéznénk a burkus vagy digó árakat akkor még ez olcsó. Spanyolországban mindig olcsóbb.Lichtensten ha olcsó benya kell.
Értem, miről beszélsz, én Trabantban nőttem fel. :) Nyit-Zár-Tartalék. :)
De nem a benzincsap a fő bűnös, hanem a tűszelep, ezért hiába cserélsz benzincsapot, nem fogod megelőzni. Nálunk az ER5-nél a benzincsap kifogástalanul működött mindig, most is, mégis előjött ez a probléma: menet közben szívta meg magát a henger úgy, hogy le is állt. Csak mivel a csap jó volt, legalább álló helyzetben nem ömlött bele a benzin. De a megelőzésben nem segített.
Azt lehet csak, amit István mondott, a karbik leeresztőjénél időnként ellenőrizni, hogy a tűszelep rendesen zár-e. Aztán időben cserélni. Ehhez szerencse is kell.
Megelőzni benzincsap cserével lehet.Mechanikusat tennék a sajátomba.De ennek 04-óta semmi baja.De tényleg.Nem értem mi a gond azzal amit vettetek.(((Ha nem szereted a használt nőt,ruhát,fogkefét)akkor tényleg minek.
Vegyél újat!Hidd el élvezetes!(Drága?Kifaxt érdekel.)
Rosinantét persze nem adom el.
Gondolkozok egy (valódi) benzincsap beépítésén. Amúgy nekem nem volt gondom EZZEL SE de attól még érdekel. Szigorúan magán vélemény:csap nyit avagy zár szeretem eldönteni.Ez a membrános izé nem a szívem csücske.
Minden esetben fontos, hogy az üzemanyagtank belül makulátlanu8l tiszta legyen, korróziónak nyoma se legyen. A finom rozsda ugyanis sok probléma okozója. A benzincsap szüröje makulátlanul végezze dolgát. A csapban lévö tömítések és vákuummembrnánok nem tartanak örökké. Ha lehúzod a porlasztóról a benzincsövet, meg a vákuumcsövet, ON és RES álláson nem szabad hogy áteresszen (nyilván a csöben lesz egy kis mennyiség, de utána tömör kell legyen.)
A porlasztóknak általában az alján van leeresztö csavar. Ide rá kell rakni egy átlátszó csövet, és a csap PRI állássán le lehet elleörízni a helyes benznszintet a gyári elöiráshoz viszonyítva. Nyílván ha magasabb, akkor lépni kell... Bele lehet fújni is lehet fújni akár tüdövel a lehúzott benzincsöbe, hogy tartanak -e a tüszelepek. Néhány esetben nem is tüszelep zár rosszúl, hanem a tüszelep üléke alatt levö tömítés a gyenge láncszem.
De jó beléjük a Xado is..
A Ladákat nagyon szerettem, persze a maga korában. A 107- és belseje tudna pajzán históriákról beszélni ..
Első autó 110 es Skoda volt. erről annyi az emlékem hogy egyszer a fater bele durrant egy este, egy kivilágítatlan lovas kocsiba. Én bőgök a hátsó ülésen, a fószer meg úgy esett a töltésről le, hogy rá borult a lovaskocsi, és alá szorult.
Persze szerencsére nem lett semmi baja. Csak le kellett nagy nehezen szedni róla a kocsit.
Ezt a faterék eladták javítás után , mondván törött, no persze utána még 25 évig használta itt helyben az új tulajdonosa ....
Azóta is mindig azt hallgatom milyen jó autó volt. Mondjuk a mostani Feliciam miatt el is hiszem.
Aztán jött 1200 s es lada, én már azon tanultam. Nagyon szeretem jó kis autó volt, bárcsak 140 volt a végsebessége, illetve egész pontosan 138. Kalandok egész sorát éltem meg vele, volt ebben jó is rossz is.
Utána jött egy 21 07 5 sebességes, ezerötszázas s*** akás, ami a mai napig megvan. Először egy szinte új autónak tűnt, igaz az is volt fél éves korában vettük. De új kora óta egyfolytában eszi az akkukat, hiába vittük el 80 szerelőhöz. Mai szemmel egy nehéz sokat fogyasztó elég eke autó , amivel persze nekem kell küzdeni, mivel fater már csak hajtja....
Az álom nekem meg egy új Octávia , de egy középső középső szeriason kívül , bármelyik jöhetne.
Szóval kicsit elhanyagoltam a lényegtől , a lényeg az, hogy a családban Wartburgok - voltak. mindig jókat derültem, a kivitelezésen, de azért a mai napig tetszenek.
Szép idők voltak, jobb világot éltünk bizonyos dolgokban akkor.
Nem politikai dolgokra gondolok!
Valakinek van valami Infója az alábbi Kawa olajról?
http://www.olajmezo.hu/ELF-VEN...
Így visszagondolva vicces, egy Suzuki Swiftről van szó! De a Trabant után másképp néztünk rá...
Meg érdekes, amikor mai autótesztet olvas az ember, aztán ilyeneket kritizálnak, hogy miért nincs automata 2 zónás klíma, hogy néz ki a műszerfaldekoráció, lehetne egy kis aranyozott diófaberakás, nem tökéletesen kristálytiszta a térhatású hifi rendszer 200 fölött...
El vannak a maiak kényeztetve. (Trabant audio system = apám fél kézzel tekergeti a zsebrádiót. Van amikor nem csak recsegést sikerül behoznia.)
Mi is agyonnyúztuk, néha kisteherautóként volt használva, vittünk vele rakás téglától kezdve sok láda cseresznyéig mindent.
Akinek meg hosszú a lába, a komplett első ülést kiszedhette, és beülhetetett a hátsó ülésre vezetni, mint Hightower a Rendőrakadémiában.
Hát igen, sok szép emlékem fűződik a Trabihoz, mert az volt az első autó, amit a magaménak tudhattam. Miután megvettük a Suzit, gyakorlatilag a Trabantot én használtam. Persze nem mindig akarták, hogy használjam... De volt ám éjszaka kilopózás, szökés a Trabanttal, visszaúton persze lefulladtam, és nem indult be újra, lemerült az akksi, árokba letol, gyaloglás haza... A házba szó szerint be kellett törnöm, aludtam egy órát, hajnalban buszozás vissza, haverral próbáltuk indítgatni, töltögetni, az Istennek nem indult be... Persze kiderült, elfogyott a benzin... De közben a haver autója is lemerült... Hajnalban a semmi közepén...
Na szóval volt kaland rendesen. :) Szerettem a Trabantot, bár tény, hogy inkább volt szerethető, mint jó kocsi. Mai közlekedésbe nem való, se biztonságtechnikai téren, sem a 80-as végsebességével, sem a karbantartásigényével... De a maga korában szerintem is jó volt, mindenhol elment, rossz út, térdig érő sár, sziklás hegyi terep nem volt akadály, plusz volt egy egész rendes csomagtere. Még a horvát tengerpartra is lementünk vele. A határőr csak legyintett, mikor meglátta a felpakolt kocsit "menjenek csak, úgyse jutnak messzire ezzel..."
Meg olcsó volt a 91K benzin. :)
(Jaj, másik kedvenc sztorim, bár ezt csak hallottam: apámék a 80-as években, nagy nehezen, de végül kijutnak nyugatra... Elmennek Párizsba a Trabanttal rokonokhoz. Útközben egy pihenőnél odajön egy olasz, nézegeti, tapogatja... "Ez igen!" "Ügyes!" Apámnak dagad a melle, hogy ennyire le vannak nyűgüzve a kocsijától. Majd az olasz megkérdezi: "Maga építette? Egész jól megcsinálta ahhoz képest..." Apám arcáról lehervad a mosoly, a fickó meg nem akarta elhinni, hogy ez a papír kocsi eredeti német gyártmány... )
Egyébként azért furcsállottam kissé, amit írtál, mert a 90-es években szerintem meghatározó része volt az utcaképnek a Trabant. Legalábbis keleten biztos. Nem volt az olyan rég. A 90-es évek meg lefedi a gyerekkorom nagy részét.
Érdekesség, hogy pl. a 80-as évek végén a U2 zenekar Berlinbe ment, ahol lefektették az "Achtung Baby" c. legendás albumuk alapjait, és olyan dalokat írtak, mint a "One". És ott találkoztak a Trabanttal is... Annyira megtetszett nekik, hogy az egész Achtung Baby korszakukhoz Trabantos dekorációkat használtak.
Trabant az "Achtung Baby" borítóján:
http://blurppy.files.wordpress...
A "One" Trabantos videoklipjének forgatásán:
http://www.theartsdesk.com/sit...
Trabantos színpadi dekoráció/világítás a ZooTV turnén:
http://www.stickboydaily.com/i...
Ez mind bőven a 90-es évek... :)
Na azt hiszem elég lesz ennyi Trabant mára...
Szétszedtem hogy tudjam milyen belülről.Szerintem könyen átalakítható kézi működtetésre.A vákum membrán helyére (a mellékelt képen) egy ugyan olyan alakú benzin álló tömítést kell berakni,mivel a vákum külön rész a benzin oldaltól.Annyi lesz a változás hogy kicsit megvátozik a csap álláas:az on-zárva,pri-nyitva,res-tartalék.
A másik téma, a robesznál tönkrement a vákumcsap és tűszelepet is cseréltem, akkor én is elgondolkodtam a manuális csapon... de aztán mégis egy univerzális vákumcsapot vettem, mert a jót könnyű megszokni.
Elcseszett bizgere volt a trabi.
Minden 160 alatti ürge fura gornyedt tartasban ult mert nem latott ki a mini ablakon.
En se.
Utaltam.ismeros srac imadta.fel evig logott ki a rotakapa fogoja a pokozott csomagtartobol.
A hycomat automatakuplungjat ruhelltem a legjobban.
Két ütem, 4 sebesség, kormányváltó, lent a páratlan, fent a páros, bár a 4-est a végén már nem nagyon vette. A lámpa, ablaktörlő pogácsányi tekerőgombokkal működött. Én ezen tanultam meg vezetni, apám segítségével, egy élmény volt, szerintem ma már nem sokan tudnának egyáltalán kormányváltóssal menni. Klíma nem volt, az ablak kézzel tekerős, persze se szervo, se központi zár, még fejtámla se... és csak két ajtó. A kesztyűtartó csak egy "polc", ott volt a benzincsap is, meg a hűtés-fűtés, ami annyira nem sokat ért, de volt egy tolattyú, amivel be lehetett állítani, hogy alul, vagy felül jöjjön a hideg/meleg...
Na így már hihetőbb? :)
Hát nem egy nagy sztori, nagyjából ennyi. Azért jóval fiatalabb lehetsz, mint gondoltam, ha neked ennyire kimaradt a Trabant korszak, sokáig futottak nagy számban... Legalábbis a keleti országrészben biztosan, még ma is lehet találkozni a 2 üteművel. Nem volt egy nagy kuriózum.
Vagy nem tudom, miért nem hihető... :) De kérdezz, válaszolok. De már csak holnap. :)
De nem a benzincsap a fő bűnös, hanem a tűszelep, ezért hiába cserélsz benzincsapot, nem fogod megelőzni. Nálunk az ER5-nél a benzincsap kifogástalanul működött mindig, most is, mégis előjött ez a probléma: menet közben szívta meg magát a henger úgy, hogy le is állt. Csak mivel a csap jó volt, legalább álló helyzetben nem ömlött bele a benzin. De a megelőzésben nem segített.
Azt lehet csak, amit István mondott, a karbik leeresztőjénél időnként ellenőrizni, hogy a tűszelep rendesen zár-e. Aztán időben cserélni. Ehhez szerencse is kell.
Vegyél újat!Hidd el élvezetes!(Drága?Kifaxt érdekel.)
Rosinantét persze nem adom el.
A porlasztóknak általában az alján van leeresztö csavar. Ide rá kell rakni egy átlátszó csövet, és a csap PRI állássán le lehet elleörízni a helyes benznszintet a gyári elöiráshoz viszonyítva. Nyílván ha magasabb, akkor lépni kell... Bele lehet fújni is lehet fújni akár tüdövel a lehúzott benzincsöbe, hogy tartanak -e a tüszelepek. Néhány esetben nem is tüszelep zár rosszúl, hanem a tüszelep üléke alatt levö tömítés a gyenge láncszem.