Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

És ez a benzinfolyás probléma valahogy megelőzhető ellenőrizhető?
Szaisztok :)
Nem is olyan rég én is pont ezzel a benzin túlfolyásos probémával küzdöttem ( 2x is megfolyt a benya ). Kettő szakinál is járt a mocim az elsőt inkább hagyjuk 2 napig volt jó miután haza hoztam... semmit nem csinált vele de cserébe a pénzt szépen elkérte.. Ahová másodjára vittem teljes mértékben meg vagyok elégedve azóta tökéletesen dolgozik a moci ( kopp-kopp ). Na de visszatérve a hibára.. Nekem is egészen annyira megfolyt, hogy a légszűrőház is telement benzinnel. Első szaki megoldotta úgy a problémát, hogy a benzinszinteket lecsökkentette a karbikban.. ( taps neki ) de utána ujra megfolyt csak nem annyira nagy mértékben.. Nekem is szintén csak az egyik henger dolgozott és pont az volt mint nálad hogy nem pörgött fel gázadásra inkább fulladt.. Egy hengerrel hajtottam haza biztos nagyon a javára volt szegénykémnek És végül, hogy mi is volt a probléma? A csap nem zárt rendesen és a bal oldali tűszelep sem.. ezeket a szaki megcsinálta kapott új szelepet + olaj, olajszűrő, meg még egy ráadás benzinszűrőt a benzincsőre ami megy karbihoz meg be lett állítva a szinkron és azóta semmi gondom nincs vele.. szivatóval hidegen is pöccre gyullad.. Szerintem te is hasonló cipőben jársz, nem nagy porbléma csak kicsit bosszantó főleg ha egymás után kétszer szembesülsz vele. De ha orvosolod ezeket a problémákat biztos, hogy rendben lesz a vas remélem tudtam segíteni
Még nem. Megyek majd pár hét mulva. Köszi.
Csak várni kellett, és lám, megjöttek az őszi akciók, ilyenkor érdemes vásárolni:
http://www.tesztmotor.hu/akciok/superzone_evzaro_akciok_2
014


Lentebb meg Pálesz hirdette az Ivanics akciót. Mondjuk Neked távol van mindkettő, de ha többmindent akarsz egyszerre venni, simán megéri egy út szerintem. Bár lehet már mindent megvettél azóta...
No ezért pörögtem fel a múltkor kasubaszilárdra, aki végül is besértődött- aztán inkább autóval ment el motor túrázni...
Ezért mondom mindig, ha vmi nem tiszta nem kell kendácsolni, ez nem egy Etz!
Még azok is tovább bírták volna, ha nem sufni tuningolták volna oly sokan őket...
Annyira nem nagy, de súlyosbítod!

Az olaj teljesen normális, ott olajnak kell lennie. Ha benzin is jött ki, azt jelenti, hogy a hengerből lefolyt a benzin a forgattyúsházba, valószínű a henger falán sem lehet sok olaj, szóval NE JÁRASD, nincs a dugattyúnak kenése! De lassan másnak sem, mert írtad, hogy kifolyattad az olajat, ráadásul ami benne meradt, az nem olaj, hanem olaj-benzin elegy. Ami egyáltalán nem jó. Le kell engedni az egészet, és friss olajra kicserélni, de csak miután megszüntetted a benzinfolyást.
Az meg tűszelephiba, meg benzincsap, mert a csapnak el kellett volna zárnia, és akkor nem telik meg henger meg légszűrőház meg minden benzinnel, de ezek szerint nem zár.

Szívatóval 5000-ig , keveset kap: valószínű csak egy hengered jár, a telefolyt meg nem.

Amúgy a szívótorok előre lejt a henger fele (vízszintes talajon), szóval ha a légszűrőház megtelt, akkor a henger már régen tele volt, ezért akadhatott meg.

(És lám, K.Istvánnak tényleg igaza van. :) )

Tűszelep, benzincsap + olajcsere: ezek nem nagy dolgok, nem költségesek, úgyhogy egyáltalán nincs nagy baj, csak könyörgöm ne járasd szegényt, illetve tényleg vidd el szakemberhez, ha nem vagy biztos a dolgodban.
Akkor "Talált, süllyed!" Istvánnál a pont!
Két variáció van, vagy megismerni a paripát alaposan (manuál, robbantott ábrák tanulmányozása... stb), vagy irány a szerelő bácsi.
Ahogy István is mondta, valszeg a benzincsap szarta el magát, és esetleg a tűszelepek nem zárnak jól. Jó hír ha régebbi típusú Ernőd van, hogy ahhoz lehet felújító szettet kapni a csaphoz is. Tűszelepben én inkább a gyárit preferálnám!
Azért, mert a gyújtás oldali részben is van olaj... Tudtommal...
Szerintem elöször a gyökérokot kell megoldani, vagyis a benszint-töszelep, benzincsapra kéne fókuszálni.
A kartegáz csö van a gyújtás deklitöl a légszüröházhoz vezetve?

Kényelmetlen leírni, neked meg olvasni, de ha nem bírsz a technikával rá kéne bízni egy jártasabb lényre a hiba feltárását, és probléma megoldását, neked a leírasodból ez tükrözödik.
Fejlemények vannak. Valószínű, hogy a benzincsap és a jobboldali tűszelep szívatott meg. Annyira megtelt a légszűrőház, hogy a benzin befolyt a gyújtáshoz. Levettem a baloldali deklit és kifolyt belőle kb. egy liter üzemanyag, némi motorolajjal keverve. Kitakarítottam a gyújtás részt, belenéztem a karbikba, ott szemre minden OK volt. Gyújtásdekli nélkül kicsit megforgattam a motort az önindítóval. Nincs megszorulva. Megpróbáltuk elindítani a gépet, hogy kidolgozza a bennemaradt benzint. Be is indult a baloldali hengerrel. Le is állítottam, jobb gyertya ki, kiégettem, visszaraktam, elindítottam. Sikerült is de visszaprüszkölt a karbikba. Szívatóval fel tudott pörögni 5 ezres fordulatig, gázadásra úgy csinált, mint ami keveset kap. A visszapisszegést nem hagyta abba. Gondoltam megint van egy kis üzemanyag a gyújtásnál. Dekli le, megint folyt... a motorolaj. Oldalra döntve lassan kiöntöttem a blokkból az olajat. DE MIÉRT FOLYT KI AZ OLAJ OTT? Itt állt meg a tudomány...
Ebből szakember lesz, mert típusismeret hiányában nem nyúltunk bele mélyebben. NAGY A BAJ!
Segítsetek!
Köszönöm előre is!
Kösz a kiegészítést! Igen, valóban többféle eset lehetséges.
Akkor a mostanit egyszerűen rá kell húzd az újra, így a külseje bőr lesz és a protektor is ott lesz alatta
Szerintem azt kell figyelembe venni, hogy túlfolyáskor merre tud folyni az üzemanyag. Mert szeintem a szívótorok elég rítkán van vizszintes pozicióban, vagy a hengerfele, vagy a légszüröhaz fele lejt. Viszont ha pl a henger feltelik, akkor utána a légszüröházat kezdi tölteni. Ha elég ideje van, a hengerben annyi folyadék gyülik össze, hogy az összenyomhatatlansága miatt, lesz az a "csavarhúzóval megakasztom" szindróma...de gondolom ezzel nem mondok újat...ilyenkor ha tovább eröltetjük egyesek tapasztalata szerint akár kitépve a gyertyamenetet, kilövi a gyertyát is. Ìgy azt mondanám, hogy a jprobléma különbözö lefolyásu lehet, attól függöen, hogy merre indul el az üzemanyag, és mennyi idö alatt mekkor a mennyiség szabadul el. De ezt csak úgy kiegészítés képpen...
Ne gyújtsd meg, inkább keress egy gyorsan forgó köszörűkövet és nyomd hozzá a kesztyűs kezed erősen sokáig! Na ez sokkal realisztikusabb teszt. :)

Amúgy én magamnak azért nem venném meg, mint Parabellum: én a hosszú szárú kesztyűt szeretem, amit kívülről rá tudsz húzni a kabátra. Úgy biztos nem fúj be a menetszél, ami főleg hidegben, esőben aranyat ér. (Plusz eséskor sem csúszik fel a kabát ujja az aszfalton, ha pl. kézzel előre sodródsz.)
Ilyenhez sajnos nekem is volt szerencsém... :( De nem volt ilyen "csavarhúzóval megakasztom" érzés, simán forgott, annyira, hogy amikor menet közben ez egyik henger leállt emiatt, a másikkal még hazajöttem. (Biztos jót tett a benzinnel "mosott" hengernek... De akkor még nem tudtam, mi a gond.)
Meg tényleg volt benzinszag, sőt a kipufogón folyt is ki egy kis benzin...

Mindenesetre nem árt ezt is ellenőrizni, nem kerül szinte semmibe.
A Pista bácsik már csak ilyenek, mindig igazuk van!
link
Èn akkor is tudom, hogy igazam van!
Akár az is lehet, de olyankor kísérő tünetként intenzíven jelen van a benzinszag. Vannak esetek amikor soha nem derül ki, mert kérdező emberünk később már nem jelentkezik, pedig másnak lehet hogy pont az ő esete nyújtana segítséget...
Elkepzelhetö, hogy tùlfolyt a porlasztó meg befolyhatott a hengerbe a benzin. Ki kène tekerni a gyertyakat ès àtforgatni motort. Meg le kène ellenörizni benzincsapot tüszeleket.
Na erre nem is gondoltam. Majd az egyiket meggyújtom, hogy kipróbáljam.
Most bőr kesztyűm van, de abban meg nincs protektor
Ebben bízok én is Fisi!
Nagyon nehéz erre választ adni, mert nem lehet a leírásod alapján behatárolni hogy mi állt be. Egyik cimborám motorja először nem is tekert, minden visszajelző elhalványodott amikor megnyomta a "start" gombot, mintha megszorult volna az egész motor. Aztán megmozgattuk és akkor már tekert, de túl könnyen... mindez egy túrán történt, csak álltunk ott tanácstalanul de sejtettük hogy nagy a baj. Utánfutón vitték haza és szétszedés után derült ki hogy a vezérműlánc szakadt el, ráadásul a főtengőről le is tört néhány fogat. Nem akarlak ijesztgetni de jobb az ilyen "Mint ha egy csavarhúzót dugtam volna a fogaskerekek közé" hibákat óvatosan kezelni és inkább megmutatni hozzáértőnek. A fórumos kérdezz-felelek csak egyértelmű hibáknál segítség, vagy üzemeltetési szokások megosztásában.
Sokszor magamnak is köszönhettem a fekete levest, nem mindig tudtam a helyén kezelni a dolgokat. Egyszer Lecsóval is volt egy kis szóváltás a Motorozz.hu-n. Egyik 750-es tulajjal írogattunk arról hogyan nyitom ki a vákum csapot egy orvosi fecskendő segítségével, erre ő röviden beírta "Erre találták ki a PRI állást", én meg egy következő kommentnél utaltam rá hogy hülyének néztek. A 750-es csapja egyébként csak vákumos működésű, nincs rajta "kézi" lehetőség. Aztán írt Lecsó hogy sok a tájékozatlan user ő meg a fűnyíró elvet alkalmazta velem szemben és hogy bocs. Korábbról is olvastam már az írásait és tudtam mekkora szaktekintély, ennek ellenére mégse hagyta szó nélkül hogy ő tévedett, merthogy a 750-es Inazuma csapja tényleg nem szokványos... nagyott nőt a szememben mint ember Nevelő hatása is volt a történetnek, azóta én is csendesebb vagyok mert nem mindig jó az ha azonnal ugrik az ember, főleg ha a másik nem is pont arra gondol amire ő.
A láncolajozós történet meg végül jól sült el, ott meg nekem kellett elismerni hogy bizony jobban működik a dolog mint ahogy azt valaha is elképzeltem.
Gyakorlatilag erre van a Spuri nem? Hogy ne keljen kiszerelgetni az injektort- szedné ki a fene ..