Nem tennék. Csak elméletben vizsgáltuk a dolgot. Egyébként a tartalék visszajelzés független attól, hogy a műszer mit mutat. Annak működése, csak a jeladó ellenállásától függne.
Szia.Van ezzel a benya jelzővel egy szerény probléma ( A gyárival mert ugye arra tennél ledet)A probléma az,hogy Xrarra való. Teletankolt géppel elindulok,150-200Km-ig alig fogy.Megyek még 50-et és lekoppan ütközőre.Így nullát jelző mérőnél még 17 liternél többet nem tankoltam.A tartalékra egyszer szorultam után.Akárhány csapatos túrán voltam eddig nem az én lovam miatt álltunk meg tankolni.Már nem megyek csapattal de javaslom ha a banda megáll tankolj.Ha csak öt litert akkor is.Tele tank=nyugalom.Jellemzően a Franciaország az ahol még ennyi átutazás után is beszopom.A kutak nem sűrűen vannak de cserébe este bezárnak.Hétvégét már nem is mondom.Persze vannak automata kutak.Perfekt tudnak burkus nyelven amihez lövésem sincs.(Na jó,Azért mégis csak én beszélek velük.)Felsőfokú angol és német nyelv vizsgával a fiam elakadt.
Bocs de szófosásom volt.Tankolj ha fél alatt van mutató!
A Wartburgnál is full szabadon volt az egész. Gyakorlatilag egy tekercs egy lapkán és kétoldalt csúszott rajta az érintkező. Ki van ez találva, simán lehet, hogy túlgondolom ezt a dolgot.
Köszi. Csak egy bokaszalag műtét. Lesz pár hetem spekulálni.
Ezen még nem gondolkodtam, a Puntónál esett le az állam amikor először szereltem ki a benzinszivattyút, ott meg minden benzinben van mégse robbat még fel egy se
Az Inazuma szintjelzője potméteres, megközelítőleg 400km a teli tank hatótávolsága nyugodt túratempóban. Szerencsére pontos és jól kiszámítható, kb. 100km alatt negyedrésznyit mozdul a mutató, ha beér a piros mezőbe 2liter marad benne. Nem volt az se ilyen pontos, túl hamar beért a piros mezőbe holott még volt benne bőven anyag, az úszó tartóhuzalján hajlítottam felfelé így később ér le az alsó holtponthoz, viszont elég terjedelmes a csúszka ahhoz, hogy így is kitér a full jelzésig a műszer. A tank le volt szedve és úgy kisérleteztem ki, kiszedtem vagy ötször a potit úszóstól, ami azt jelenti hogy annyiszor engedtem le a tankot és töltöttem fel de most legalább pontos.
Jobbulást!
Jah, amúgy valamennyi áramnak folynia kell rajta, különben nem tudnád mérni az ellenállást. Gondolom vagy robbanásbiztos, vagy annyira pici értékek, hogy szó sem lehet szikráról.
Ja neeem. Nem akarok ilyet építeni csak gipszelt lábbal fekszem 5 napja és marhára unatkozom Szóval csak elméletben érdekel a dolog. Azért megpróbálom kideríteni, hogy hogyan működik ez a műszer.
Nem erősségem a gyengeáram, bár tanultam róla mert feltétel lett erősáramú vonalon is, mint ahogy a PLC is, de sajnos abba is csak belekóstoltunk. Konkrétan az ER-5 benzinmérőjét nem ismerem, amiket eddig láttam azok gyakorlatilag olyanok voltak mint egy lágyvasas műszer ami ellenállást mér, vagyis a poti ellenállását méri ami az úszó helyzetétől függően változik. Azon szerintem nem kellene áramot áthajtani főleg ha az eredeti műszert is használni akarod. Ha a műszered pontatlansága miatt csak egy pontosabb tartalék jelzést szeretnél akkor talán egy külön áramkörrel és egy reed-el megoldható, de ez is csak egy ötlet volt.
Laci, látom vágod ezt a témát is Viszont nekem sikerült magamat is összezavarnom és egyszerűen nem találok választ. A lényeg, hogy frankón megterveztem a ledes tartalékszintjelző áramkört (rém egyszerű, kalibrálható, szóval pöpec). Viszont azon agyalok, hogy a jeladó gondolom valami csúszkás módon változtatja az ellenállást. Namost, ha ott áthajtassz valami plusz áramot (a másik áramkör működéséhez) képezhet az szikrát? mert gondolom az nem jó
Szia. Service manualban benne van. Az úszószinttől függően gyakorlatilag kb. 4-100 ohm között változik a jeladó ellenállása. Ez függ a hőmérséklettől, a folyadék lötykölődésétől, stb, de a mérés elve ez. A műszer nem mér (elvileg), ha nincs gyújtás, ez a rajzból tisztán látszik. A műszer tengelyének tehetetlensége (szorulása) miatt maradhat úgy szerintem, mivel nem rugós. Egyébként pont itt van az asztalom szétbontva a műszerfal és tényleg elég "szorosan" mozog a mutató a tekercsben. Ha nem tud megfelelően könnyen kitérni az lehet esetleg mechanikai hiba miatt is. Szóval a lényeg, hogy a jeladód frankón működik, akkor vagy a műszer lehet hibás, illetve rossz kontakt (nem megfelelő testelés) is okozhat téves mérést. Ha pl. a jeladó vezetékei oxidáció, kosz miatt nem jól érintkeznek, ott máris megnő az ellenállás, ami- mint a s manualból is látszik - simán azt eredményezi, hogy kevesebbet mutat a műszer, mint a valós üzemanyagszint. Ez a probléma könnyen orvosolható: Meg kell takarítani a csatikat.
hát mondjuk a meglévő üzemanyagszint jelző is érdekes dolgokat csinál :)
Múltkor tankoltam 10 litert, mert keveset mutatott (több nemnagyon fért bele, bár azért nem töltöttem csurig), mentem egy 100 km-es kört, akkor a felénél állt. Most pár napja megnéztem, és 3/4-re fölment :D
(egyébként nem tudom hogy mér, de látva hogy gyújtás nélkül is mér (és ráadva a gyújtást sem változott), nem elektronikusnak tűnik)
Szia István! Elkövettem azt a hibát hogy nem néztem meg az ER-5 műszeregységét, emlékezetből meg nem ugrott be a benzinszintmérő óra. A CB-1 nem volt ilyen órával felszerelve (a CB 500 se) és valamiért úgy rémlett az ER-5 is ilyen. Így viszont méginkább értelmetlen számomra a "tartalék" állás a csapon, hiszen látjelzése van a benzinszintnek.
A CB-s időkben gondolkodtam ezen és onnan merítettem az ötletet, ami végül nem került megvalósításra mert eladtam a motort. A tank átfaragása nélküli megoldásra gondoltam, nyilván ahol ki van építve az úszós-potis megoldás ott nincs erre szükség és ahhoz lehet ledeket is illeszteni mint ahogy weasels is írta. Amit én hiányoltam a Hondából az csak egy tartalék jelzés volt ami kiváltaná azt hogy a benzincsap "tartalék"-ra állásával kinlódjak, ami ha egy előzésnél adódik akár még kellemetlen szituációt is hozhat. Ez a jeladó lehet akár egy vékonyka reed relé is egy benzinálló csőben, amit az azt körülvevő úszóval egybeépített mágnes működtetne, de lehetne egy kiguberált rezgőkörös erzékelő, vagy egy szintén úszós zárt optokapu... stb, igazából a méret a lényeg, vagyis olyan kütyüt kell összehozni ami az eredeti csap helyére befér egy alaplapra szerelve egy benzinálló csőben elhelyezve, lehetőleg úgy, hogy a kifolyó csonknak is legyen helye és akkor nem kell a tankot fúrni vagy neadj isten vágni. Szerintem te (akinek olyan olajozója van ami még az esőcseppek PH értékét is analizálja) simán tudnál hírtelen két olyan lehetőséget is mondani (az én variációimon kívül) amivel egy ledes jelzést összetudnál hozni egy bizonyos benzinszint alatt. Kár hogy nem csináltam meg anno mert akkor biztosan lenne róla fotó.
Sziasztok. Nem okoskodásból, csak úgy "lábjegyzetként" ha megengeditek:
A ledes visszajelzéshez nem kell szerintem semmilyen plusz jeladó. Az üzemanyagszint visszajelzés a meglévő jeladó ellenállásával arányos. Nos erre a rendszerre rá lehet biggyeszteni egy áramkört, ami az adott ellenállás értéknél bekapcsol egy ledet. Azaz pl. mondjuk bekalibrálod az áramkört arra az értékre,amikor mondjuk 5 l leves van a tankban, így mindíg időben látni fogod, hogyan állsz a benzinnel. Pl. autóknál is így működik a tartalék visszajelzés.
Laci!
Az univerzális vákuumcsapot értem...a jeladós LED-es kitéröt nem. Milyen utólag beépithetö szintjelzök vannak?
Köszi.
István
(Laci ez már nem neked...)
Àltalánosságban azt veszem észre másoknál, hogy nem mindenki látja át a vákuumos csap müködéset. A membrán szakadása két komoly problémával jár. Az egyik, hogy a lyukas memránon levegö és benzin is jut a szívócsonkba, meg nem nyit ki teljesen csap, és egyes kiviteleknél csöpögni fog a szabadba.
Viszont nem a membrán adja a csap tömörségét, leállított motornál, hanem a membránnal mozgatott dugattyú-szelep, a végén lévö o-gyürü, és az ülék ahova rázár. A dugattyú mögött lévö rugó adná a záráshoz az eröt.
Ha már átalakítás akkor én más utat választanék. Eleve nem tartom jó megoldásnak a "tartalék" állást, rengeteget fejlődtek a motorok de ez valamiért megmaradt, holott egy primitív jeladó és egy led-es tartalék jelzés elég lenne a boldogsághoz. A CB-n is 3 állású csap volt, útáltam amikor ledadogott a motor, sőt inkább megjegyeztem a km-állást és még előtte átváltottam... akkor meg minek a tartalék állás. Az inazumán óra van és egyetlen vákum csap zárja nyitja a benzin útját ami egyszerű de nagyszerű megoldás, ha mondjuk Ernőm lenne és baszakodna a csap egyszerűen kiszedném belőle és a helyére csak egy egyszerű jeladót tennék ami mellett lenne egy kifolyó csonk amihez az univerzális vákumcsapot illeszteném. A vákum cső (ami a szívócsonktól indul) adott, az univerzális vákumcsap kis méretű amit el lehet rejteni a tank alatt, jeladót lehet venni fillérekért, jelzéshez meg elég lenne egy led, vagy akár több, mondjuk 3 zöld és a tartalék piros... ez már csak kreativitás kérdése. A robeszhoz valami 1200Ft-ért vettem a csapot, jobb képem nincs róla csak ez amin a régi csap és az automata szivató is rajta van, viszont ez azért jó mert mellette van a benzinszűrő amihez lehet viszonyítani a méretét.
Nekem ami perverzül vagány volt, az a 4 ütemű Warnyú, meg Trabi! Valahogy olyan furi volt, de már modernebb is kicsit, megcsapott a feelingje, no.. Mai napig el tudom nézegetni őket
Sokan mondják,hogy a Trabi a maga idejében jó volt.Ez így is van.Mikor megtervezték és gyártani kezdték teljesen oké volt.A baj az,hogy megállt velük az idő.Persze nem kényszerültek fejlesztésre mert a hiánygazdaság miatt erre is éveket(sokat) várt a boldog szocialista embertípus.
Ha a membrán szakadt, azt ki lehet vágni egy ZUK, volga... benzinszinattyú membránjából általában. Az o-gyürük meg kereskedelmi tételek. Hogy le tudd cserélni a benzincsap membránt lehet egy kevésbé ügyes esztergályosra is szükséged lehet, de a 90-es években még nem nagyon volt japán alkatrész ellátás, mindent otthon javítottunk pótoltunk.
Ha feldobsz pár képet a lehet tudok kontrétumot is mondani, nem csak általánosságot.
Köszönöm a válaszokat!
Szóval, ha olaj van a bal oldalon, akkor az normális. De mégis érdekelne, hogy hol tud átfolyni oda. Hiányzik a típusismeret. Közben kikísérleteztem, hogy a benzincsap sz@r. Ami nyilvánvaló volt. Különben 2003-as évjáratú a szekér, majd keresgélek hozzá benzincsap feljavító készletet, hátha sikerül találni. Meg persze tűszelepet is, lehetőleg gyárit. Nem lesz olcsó, az a gyanúm.
De addig nem indítom be a gépet, míg nincs benne olaj.
De miért durroghatott vissza a karbikba? Nem tisztult ki a gyomra teljesen?
Bocs de szófosásom volt.Tankolj ha fél alatt van mutató!
Köszi. Csak egy bokaszalag műtét. Lesz pár hetem spekulálni.
Jobbulást!
Múltkor tankoltam 10 litert, mert keveset mutatott (több nemnagyon fért bele, bár azért nem töltöttem csurig), mentem egy 100 km-es kört, akkor a felénél állt. Most pár napja megnéztem, és 3/4-re fölment :D
(egyébként nem tudom hogy mér, de látva hogy gyújtás nélkül is mér (és ráadva a gyújtást sem változott), nem elektronikusnak tűnik)
A CB-s időkben gondolkodtam ezen és onnan merítettem az ötletet, ami végül nem került megvalósításra mert eladtam a motort. A tank átfaragása nélküli megoldásra gondoltam, nyilván ahol ki van építve az úszós-potis megoldás ott nincs erre szükség és ahhoz lehet ledeket is illeszteni mint ahogy weasels is írta. Amit én hiányoltam a Hondából az csak egy tartalék jelzés volt ami kiváltaná azt hogy a benzincsap "tartalék"-ra állásával kinlódjak, ami ha egy előzésnél adódik akár még kellemetlen szituációt is hozhat. Ez a jeladó lehet akár egy vékonyka reed relé is egy benzinálló csőben, amit az azt körülvevő úszóval egybeépített mágnes működtetne, de lehetne egy kiguberált rezgőkörös erzékelő, vagy egy szintén úszós zárt optokapu... stb, igazából a méret a lényeg, vagyis olyan kütyüt kell összehozni ami az eredeti csap helyére befér egy alaplapra szerelve egy benzinálló csőben elhelyezve, lehetőleg úgy, hogy a kifolyó csonknak is legyen helye és akkor nem kell a tankot fúrni vagy neadj isten vágni. Szerintem te (akinek olyan olajozója van ami még az esőcseppek PH értékét is analizálja) simán tudnál hírtelen két olyan lehetőséget is mondani (az én variációimon kívül) amivel egy ledes jelzést összetudnál hozni egy bizonyos benzinszint alatt. Kár hogy nem csináltam meg anno mert akkor biztosan lenne róla fotó.
A ledes visszajelzéshez nem kell szerintem semmilyen plusz jeladó. Az üzemanyagszint visszajelzés a meglévő jeladó ellenállásával arányos. Nos erre a rendszerre rá lehet biggyeszteni egy áramkört, ami az adott ellenállás értéknél bekapcsol egy ledet. Azaz pl. mondjuk bekalibrálod az áramkört arra az értékre,amikor mondjuk 5 l leves van a tankban, így mindíg időben látni fogod, hogyan állsz a benzinnel. Pl. autóknál is így működik a tartalék visszajelzés.
Az univerzális vákuumcsapot értem...a jeladós LED-es kitéröt nem. Milyen utólag beépithetö szintjelzök vannak?
Köszi.
István
(Laci ez már nem neked...)
Àltalánosságban azt veszem észre másoknál, hogy nem mindenki látja át a vákuumos csap müködéset. A membrán szakadása két komoly problémával jár. Az egyik, hogy a lyukas memránon levegö és benzin is jut a szívócsonkba, meg nem nyit ki teljesen csap, és egyes kiviteleknél csöpögni fog a szabadba.
Viszont nem a membrán adja a csap tömörségét, leállított motornál, hanem a membránnal mozgatott dugattyú-szelep, a végén lévö o-gyürü, és az ülék ahova rázár. A dugattyú mögött lévö rugó adná a záráshoz az eröt.
Ha feldobsz pár képet a lehet tudok kontrétumot is mondani, nem csak általánosságot.
Szóval, ha olaj van a bal oldalon, akkor az normális. De mégis érdekelne, hogy hol tud átfolyni oda. Hiányzik a típusismeret. Közben kikísérleteztem, hogy a benzincsap sz@r. Ami nyilvánvaló volt. Különben 2003-as évjáratú a szekér, majd keresgélek hozzá benzincsap feljavító készletet, hátha sikerül találni. Meg persze tűszelepet is, lehetőleg gyárit. Nem lesz olcsó, az a gyanúm.
De addig nem indítom be a gépet, míg nincs benne olaj.
De miért durroghatott vissza a karbikba? Nem tisztult ki a gyomra teljesen?