Hát ebből is tanultam, köszönöm szépen.
Egyébként itt a válasz az eladótól: Sorry,it is not OEM,and there is not any E marke.pls noted with thanks. Magyarul nem lesz itt jó.
Nem, jól mondja Zoli, a lámpatesteket gyárilag úgy készítik, hogy vagy balos, vagy jobbos közlekedéshez, utána már nem lehet állítgatni. Nem tudom pontosan hogy csinálják az aszimmetrikus csóvát, lehet típusonként is eltérő, de gondolom pl. a foncsor alakjával, úgyhogy azon utólag nem tudsz módosítani.
(Illetve vannak speciális megoldások: hallottam egy angol pasiról, aki Belgiumban dolgozik, és sokat jár a két ország közt saját kocsival... Na ő valami 100.000-es nagyságrendű összegért szerzett és szereltetett be speciális lámpatesteket, amiknél egy kapcsolóval lehet állítani, hogy jobbos vagy balos legyen.
A poén az, hogy megbukott vele a műszakin, kidobatták vele, és azóta két lámpaszettel jár, mindig van a kocsijában egy jobbos meg egy balos és a két ország közt átszereli... A két lámpaszett persze együtt is töredékébe került a speciális kapcsolósnak. )
90 -es évek közepén 1.6 BX Citroën a család autója. Akkor jártam szakközép technikumba...a műhelyvezetőnek is az volt...Sok apró baj volt vele, édesapámnak már gyöngyözött a homloka, nekem meg fülig ért a szám! Soha nem látott szervizt, mindent megcsinálhattam rajta...Fórum még sehol nem volt, internet meg pláne...
Egy alkalommal a porlasztó került a kezembe...Talán dupla torkos weber... kaptam hozzá javítószettet, de a fojtók tengelyei szintén ki voltak kopva...bevittem a műhelybe 1 mm-rel fel lett fúrva, kapott fél millis rézperselyt, tengelybe lett dörzsárazva. Utána 10 literes fogyasztásból (benzin) lett 7 liter körül.
Azt hiszem nem sokban különbözik akkor az életutunk e tekintetben!?
Mondjuk én kifejezetten kerestem, és keresem ma is a megoldhatatlannak tűnő feladatokat...Igaz van hogy a sírógörcs kerülget...de tudom, hogy minden egyes ilyen megmérettetés nemesebbé és edzettebbé tesz. (((Az egyetlen hátulütője, hogy nehezen kezelem azokat még akik nem tényekkel hanem csak véleményekkel érvelnek, és nem tudásuk van, hanem csak jól informáltak. De igyekszem levetkőzni ezen arroganciámat is...de nem megy egyik napról a másikra... )))
Azt hiszem veled kapcsolatban sem volt túl szép a belépőm...mentségemre legyen, hogy talán profitáltál belőle, meg mások is. Azóta igyekszem visszafogottam megszólítani, így nem vizionálj a mondandóm mögé semmilyen felsőbbrendűséget, (az egyenrangú vitapartnereket igyekszem megbecsülni, mert nem sok van belőlük).
Percig nem gondoltam hogy a levegőbe beszélsz. A folytószelepes képről viszont eszembe jutott valami. 12-éve amikor megvettük az első Puntónkat (5éves volt) az első két év problémamentesen telt, majd produkált egy olyat hogy néha rángatva gyorsított, volt hogy hetekig semmi, de volt amikor naponta előjött a hiba. Mint említettem injektor dugulásos problémám nem volt, de akkor kipróbáltam vagy 3féle kegyszert, egyik se segített. Elvittem motordiagnosztikai vizsgálatra, az analizátor a folytószelep potméterének hibáját hozta ki, megrendeltem a gyári Magnetti Marelli potit, kemény 27ezer forint volt, ezelőtt 10-évvel... majd seggre ültem amikor kipróbáltam és ugyanúgy fennállt a hiba! Azt mondta a diagnosztikás szerinte injektort kell cserélni mert a folytószelep háza a tengelynél oválisra van kopva és egy bizonyos helyzetben a levegőarány változása miatt felborul a rendszer. Horror lett volna az injektorház is, nem hogy egy komplett egység, központi injektoros volt a gép. Először én is filcszerű anyaggal tömítettem az egyébként tényleg kikopott tengelyfészket kívülről, de aztán egy ügyes CNC-s ismerősöm megperselyezte a házat, először erősebb visszahúzó rugó kellett mert olyan paszentos lett. A hiba viszont ugyanúgy megmaradt mert olyan lamdaszonda cirkusz volt ami nagyon ritka, elszegényedett a keverék, nem pedig feldúsult, legalábbis ezt mondták az okosok amikor ecseteltem a tényleges okot... egy tizenezer forintos utángyártott lamdaszonda oldotta meg a problémát amit akkor már saját kútfőből kipattant elhatározásból cseréltem ki, persze előtte egy ismerősöm jóvoltából még egy bontott komputert és egy benzinszivattyút is kipróbáltam. Azután még 6évig használtuk problémamentesen a kisautót, nesze neked Bosc analizátor!
Ezt csak azért írtam le hogy lásd Te is hogy én se a levegőbe beszélek, nem szakmám az autószerelés de szeretem megismerni azt a gépezetet ami engem szolgál, eddig még nem csináltam kárt, de a kíváncsiságom sok ezer forintott takarított már meg nekem.
A szűrőház alján egy nagyon nehezen hozzáférhető helyen van egy rugósszorítóval ellátott dugó, azt le lehet venni és ha trutyis a szűrőház akkor ott ki tudna folyni, eddig még soha nem szedtem le, látom minden szűrőcserekor hogy felesleges lenne. A Kovács Peti 1,2-es Inazumájának szűrőháza másabb, ott lecsapoló cső is van, pont most vettem észre a legutóbbi túrán Erdélyben.
Tényleg jól szétrámoltad a karbit, erre nekem remélem nem lesz szükségem, majd egy napig pepecseltem egy sima karbitisztítással is pedig nem mentem bele ilyen mélységekbe, ettől függetlenül én is alapos munkát végeztem és szerencsére jó lett a gép!
Mindenképp megkérdezem. Viszont ezt nem értem: hogy érted, hogy nem úgy van beállítva? Autónál lehet jelentősége, de szerintem ott is csak beállítás kérdése...
Olyan problémám van, hogy kb. 2-3 km. motorozás után megálltam nagyjából fél órára. Majd amikor el akartam indítani a motort, akkor csak egy csattanást hallottam a blokk felől. Az a gyanúm, hogy nem a behúzó relé volt. Kicsit arrébb toltam a gépet, gondolván, hogy majd megmozdul a belseje és elindul. Ekkor már tekert az önindító, de nem indult be. Aztán hátrébb toltam egy pár métert, majd újra önindítóztam. Az meg forgatott rajta kettőt és megint megállt. Mint ha egy csavarhúzót dugtam volna a fogaskerekek közé.
Ha tud valaki, akkor adjon tanácsot, hogy mi lehet a baj!
Huhh lehet 3x átsiklik egy fenti utasításra 4.re nem megy át.De előfordulhat hogy beesel egy átfogó razziába és a yard megnézi az E jelet.
Speciel nekem nem nézték még egyedi forgalombahelyezésnél sem a lámpát.
Viszont ahogy néztem ausztrál ebay-en van fenn ha arra a piacra gyártott modell pont fordítva fog világítani.A balos a közlekedés.
Én mindenképp rákérdeznék ezekre az eladónál.
Persze mostanság nekem is volt pár kihívásom azzal a nehezem beazonosítható anyaggal, ami kicsapódik a fúvókákon. Mostanában már ultrahangos mosóban mosom a porlasztókat, meg vettem fúvókákhoz dörzs-ár készletet, és azzal "forgácsolom" már ki a makacs lerakodásokat, körkörössé téve a furatot, és visszajavítva a felületét.
Pár hete túl estem a fojtó tengelyek filctömítés cseréjén is a gixernél. Azt hiszem annál jobban már nem lehet szétszedni a porlasztókat... . Olyannyira, hogy későbbi szervizkönyvek már nem tárgyalják ilyen mélységig, sőt egyes leírások tiltják a fojtó szelepek kivételét...
Pár kép, hogy ne csak a levegőbe beszéljek a lecsapatóról, meg amit fel lehet vele fogni...
Végülis megint ugyanoda lyukadunk ki: Ha valamit nem te intézel magadnak, jó eséllyel többe kerül és/vagy még szar is lesz.
Amúgy hol található ez a bizonyos E szám? Most megpilláztam a műanyag házat, de azon csak belül van adat. Esetleg az üvegen van? Azt sajna már nem tudom csekkolni
Ennyit megér. Műszakin nem biztos, hogy feltűnik, de lehet kölcsön is kérni egy lámpát arra a 2 órára...
Ha lehetek ilyen beképzelt, én a KPM, most NKH-hoz hordom műszaki vizsgára a dolgaimat, mert sokkal olcsóbb, mint másodkézből, a többiről meg ne is beszéljünk... Legutóbb a kis "csirkeszárnyat" vittem és igazából át sem nézték, mert látták, hogy pöpec. Ha roncsot viszel sportdobbal ,akkor lehet, hogy a lámpa E-betűje is hiányozni fog...
Nem hülyeség amit Zoli ír, gyakorlatilag nagy ívben szarnak az ilyesmire. Szerintem azt sem vennék néha észre hogy van- e rajta lámpa vagy sem...
Szerintem nagy gond nem lehet vele.
Na frankó. Jó ezt is tudni
Egyébként nem értem: leműszakiztatod a gépet, hazafelé összetöröd a lámpát. Kicseréled egy utángyártott valamilyenre, ami ugyanolyan szabvány izzóval üzemel, frankó stb. El kéne vinned újra műszakira?
Mindenesetre kössz a tippet, ennek mindenképp utánajárok.
Egyébként itt a válasz az eladótól: Sorry,it is not OEM,and there is not any E marke.pls noted with thanks. Magyarul nem lesz itt jó.
(Illetve vannak speciális megoldások: hallottam egy angol pasiról, aki Belgiumban dolgozik, és sokat jár a két ország közt saját kocsival... Na ő valami 100.000-es nagyságrendű összegért szerzett és szereltetett be speciális lámpatesteket, amiknél egy kapcsolóval lehet állítani, hogy jobbos vagy balos legyen.
A poén az, hogy megbukott vele a műszakin, kidobatták vele, és azóta két lámpaszettel jár, mindig van a kocsijában egy jobbos meg egy balos és a két ország közt átszereli... A két lámpaszett persze együtt is töredékébe került a speciális kapcsolósnak. )
Egy alkalommal a porlasztó került a kezembe...Talán dupla torkos weber... kaptam hozzá javítószettet, de a fojtók tengelyei szintén ki voltak kopva...bevittem a műhelybe 1 mm-rel fel lett fúrva, kapott fél millis rézperselyt, tengelybe lett dörzsárazva. Utána 10 literes fogyasztásból (benzin) lett 7 liter körül.
Azt hiszem nem sokban különbözik akkor az életutunk e tekintetben!?
Mondjuk én kifejezetten kerestem, és keresem ma is a megoldhatatlannak tűnő feladatokat...Igaz van hogy a sírógörcs kerülget...de tudom, hogy minden egyes ilyen megmérettetés nemesebbé és edzettebbé tesz. (((Az egyetlen hátulütője, hogy nehezen kezelem azokat még akik nem tényekkel hanem csak véleményekkel érvelnek, és nem tudásuk van, hanem csak jól informáltak. De igyekszem levetkőzni ezen arroganciámat is...de nem megy egyik napról a másikra... )))
Azt hiszem veled kapcsolatban sem volt túl szép a belépőm...mentségemre legyen, hogy talán profitáltál belőle, meg mások is. Azóta igyekszem visszafogottam megszólítani, így nem vizionálj a mondandóm mögé semmilyen felsőbbrendűséget, (az egyenrangú vitapartnereket igyekszem megbecsülni, mert nem sok van belőlük).
Az enyemnek is van,uk es eu normas kivitele.
Ezt csak azért írtam le hogy lásd Te is hogy én se a levegőbe beszélek, nem szakmám az autószerelés de szeretem megismerni azt a gépezetet ami engem szolgál, eddig még nem csináltam kárt, de a kíváncsiságom sok ezer forintott takarított már meg nekem.
A szűrőház alján egy nagyon nehezen hozzáférhető helyen van egy rugósszorítóval ellátott dugó, azt le lehet venni és ha trutyis a szűrőház akkor ott ki tudna folyni, eddig még soha nem szedtem le, látom minden szűrőcserekor hogy felesleges lenne. A Kovács Peti 1,2-es Inazumájának szűrőháza másabb, ott lecsapoló cső is van, pont most vettem észre a legutóbbi túrán Erdélyben.
Tényleg jól szétrámoltad a karbit, erre nekem remélem nem lesz szükségem, majd egy napig pepecseltem egy sima karbitisztítással is pedig nem mentem bele ilyen mélységekbe, ettől függetlenül én is alapos munkát végeztem és szerencsére jó lett a gép!
Olyan problémám van, hogy kb. 2-3 km. motorozás után megálltam nagyjából fél órára. Majd amikor el akartam indítani a motort, akkor csak egy csattanást hallottam a blokk felől. Az a gyanúm, hogy nem a behúzó relé volt. Kicsit arrébb toltam a gépet, gondolván, hogy majd megmozdul a belseje és elindul. Ekkor már tekert az önindító, de nem indult be. Aztán hátrébb toltam egy pár métert, majd újra önindítóztam. Az meg forgatott rajta kettőt és megint megállt. Mint ha egy csavarhúzót dugtam volna a fogaskerekek közé.
Ha tud valaki, akkor adjon tanácsot, hogy mi lehet a baj!
Köszönettel...
Speciel nekem nem nézték még egyedi forgalombahelyezésnél sem a lámpát.
Viszont ahogy néztem ausztrál ebay-en van fenn ha arra a piacra gyártott modell pont fordítva fog világítani.A balos a közlekedés.
Én mindenképp rákérdeznék ezekre az eladónál.
Pár hete túl estem a fojtó tengelyek filctömítés cseréjén is a gixernél. Azt hiszem annál jobban már nem lehet szétszedni a porlasztókat... . Olyannyira, hogy későbbi szervizkönyvek már nem tárgyalják ilyen mélységig, sőt egyes leírások tiltják a fojtó szelepek kivételét...
Pár kép, hogy ne csak a levegőbe beszéljek a lecsapatóról, meg amit fel lehet vele fogni...
Amúgy hol található ez a bizonyos E szám? Most megpilláztam a műanyag házat, de azon csak belül van adat. Esetleg az üvegen van? Azt sajna már nem tudom csekkolni
Ha lehetek ilyen beképzelt, én a KPM, most NKH-hoz hordom műszaki vizsgára a dolgaimat, mert sokkal olcsóbb, mint másodkézből, a többiről meg ne is beszéljünk... Legutóbb a kis "csirkeszárnyat" vittem és igazából át sem nézték, mert látták, hogy pöpec. Ha roncsot viszel sportdobbal ,akkor lehet, hogy a lámpa E-betűje is hiányozni fog...
Szerintem nagy gond nem lehet vele.
Egyébként nem értem: leműszakiztatod a gépet, hazafelé összetöröd a lámpát. Kicseréled egy utángyártott valamilyenre, ami ugyanolyan szabvány izzóval üzemel, frankó stb. El kéne vinned újra műszakira?
Mindenesetre kössz a tippet, ennek mindenképp utánajárok.
Kerdezz ra elobb az eladotol hogy benne van e az E szam.
link