Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mert a törzsfőnök leugatta.Meg a többi tróger se volt elég készséges.Pedig falubelim az istenadta.Sokan beesnek ide de kevesen maradnak.
Nem olvastam vissza, de mégis, Asta3 miért akadt ki?
Hanem Trógeeer!
Hosszú lenne elmesélni és nem is való ide. Örülök a TKB-nak és a pólót is nagyon köszönöm, fura volt, hogy egy olyan csapattól kaptam akikért semmit nem tettem, míg másokért...

Tavasszal majd átbeszéljük egy jó sör mellett!
Tény ami tény.Nem voltál elég empatikus az alannyal.De ez úgysem az Érzelgős Kawaskis Banda (ÉKB)
Én meg inkább nem szólok hozzá a témához- mert megint az jön le hogy nagyon rossz napom lesz! (asta3)

Lacikám!

Ezt a "Most én se tartozok sehova, csak tengek lengek és írok oda ahol van egy kis élet és szóba állnak velem. " dolgot ugye csak viccből írtad le?
Főleg miután még TKB tag is lett belőled
Ne hisztizz, tanulj! Ez baráti jó tanács, nem oltás.
Suzuki GSX 750 Inazuma, így keresd. A sima inazumára kerestem pl a használtauto.hu-n és nem azt dobta, amit akartam. Aztán koppintottam Laci profiljából

Laci, köszönöm szépen, élek a lehetőséggel, ha aktuális lesz.
Azért gondold ezt át, bár semmi közöm hozzá. Van tapasztalatom a csalódásokban, én is próbáltam igazi közösséget összehozni de az volt végül hogy csak én vettem komolyan. Most én se tartozok sehova, csak tengek lengek és írok oda ahol van egy kis élet és szóba állnak velem. Fisinek valszeg rossz napja volt, ő amúgy egy remek közösségi ember, háromszor annyi csapatépítő energiával mint pl. én.
Sokszor egyébként többet ér az ha valaki őszinte, legközelebb lehet pont annak számít a legtöbbet a szava akit korábban bántónak hittél.
Ha komolyabban képbe kerül motorválasztáskor az Ina, akkor keressetek nyugodtan /mozsonyil@gmail.com/ és segítek mire figyeljetek. Igazából nincs komolyabb típusbetegsége, bár az egyik márkatársam tankrozsdásodásról számolt be, ráadásul vett egy bontott tankot amiről miután letisztították a festéket szintén olyan volt mint a szita... nem tudom pontosan melyik gyártási évnél van ez a gond, az enyém 99-es de az nem olyan szerencsére. Szóval zseblámpát vinni kell és bele kell kukkantani a tankba. Egy idősebb márkatársam akarta eladni nemrég Szabolcsból, 750-es jó állapotú a gép, aztán mégsem adta el inkább vett mellé egy sportmotort.
Ó basszus ezt kerestem! Nyáron láttam egy ilyet Keszthelyen, de sajnos elfelejtettem a nevét, mire fel tudtam volna írni, telefon sem volt nálam. Még nem láttam ilyet és nagyon tetszett. Fekete volt.
Szeretném elegánsan lezárni. Befejezem a fórumozást, és ha lehet törlöm is a profilom. Ebben én is hibás vagyok.

Köszönöm azoknak a jó motorosoknak akik pozitívan álltak hozzá. Nincsen itt helyem. Zárjuk le. Előre is köszönöm.

Szeretnék olyan közösségbe tartozni, akikhez tényleg tartozom. A sorozatos csalódások után ezt a vonalat idénre lezárom. Ezúttal kocsival megyek túrázni, és valószínűleg a motor kap egy szervízt.
Hát igen....a szerelő. Motoros téren nincs még tapasztalatom szerelővel, de gondolom ugyanaz a helyzet, mint az autónál: Rohadt nehéz megbízhatót találni. Én speciel olyan vagyok, hogy addig kutatok, kérdezek még meg nem értem valaminek a működését teljesen, ami épp akkor érdekel. És ezután szoktam eldönteni, hogy megoldom én, vagy jöhet a szerelő. Vannak azért szerintem olyan dolgok, amit egy szerelő sem tud jobban (szebben) megoldani, mint egy lelkes és precíz amatőr. Az általad említett karbiszinkron ellenőrzés és ilyen szerintem. De a pilot és egyéb csavarok tekergetése tényleg szakember dolga.
Ami az inazumát illeti, öcskös tavasszal motort vesz, úgyhogy mondtam neki, hogy erre is guglizzon rá.
Köszi! Kevés Inazuma van, de vagyunk azért páran 750 és 1,2-es tulajok, 400-as is van de abból van a legkevesebb. Ezért is szeretem mert nem tucatmotor, nem sok jön szembe az utakon, ugyanakkor megbízható és takarékos.
Minden drága ami a motorozáshoz kötődik, a szinkron teszter sem egy különleges valami, igazából nincs rá logikus magyarázat, mint ahogy a féktárcsák horror árára sem a személyautókéhoz képest.
Nem emlékszem hogy olvastam volna valahol a vákumértékekről, a lényeg hogy azonos hatásfokon dolgozzanak a hengerek, ez pedig az azonos vákumértékekből látszik, bár vannak ott még finomságok, nem elég csak a szinkron csavarokat tekergetni, kellene üveggyertya meg a pilot csavarokkal is kell finomhangolni amit igazából egy szakember ismer pontosan. Ez a dolog az amiért én is szerelőhöz viszem, persze ő olyan akinél ott lehetek miközben a motorommal foglalkozik. Ellenőrizni használom a sajátomat, ha eltérést tapasztalok akkor elviszem és ő beállítja. A skálázás felesleges egyébként, a lényeg hogy egyformák legyenek a folyadékoszlopok.
Gratula a hozzá állásodhoz
Eszméletlenül tetszik az inazuma, ha lesz következő gépem sok év múlva erősen meggondolom.
Egyébként mi a rossebb olyan drága egy ilyen kivitelű gyári szinkron műszerben? Ha jól értelmezem, a manual nem adja meg, hogy egyébként mekkora vákumot kellene szívnia a motornak, csak a megengedhető eltérés mértékét. Szóval gondolom skálázás nélkül is megoldható a szinkron. Vagy tévedek?
Ezek csak azok a dolgok amikről fotók készültek, ezeken kívül a legtöbb a sufni valamelyik eldugott szegletében éli eseménytelen életét, mindaddig amíg megint újra elő nem kerül egy munka apropójaként.
Lacikam! Le a kalappal, nagyon bírom a precízséged! Mondjuk az általad fényképezett dolgok éppen akkora nagyon egyedi dolgok amiket boltban nem is lehet kapni, kivéve a szinkron tesztert. Mondjuk drága abból a bolti de nekem méretre az szimpatikusabb lenne, evvel félre ne értsd nem szólom le az általad készített cuccot! Jó az a tank forgató!:)
PERVERZ! Pfúj !
No akkor veszek én is.Eddig nem éreztem a hiányát.Szerszámozás terén amúgy elég jól állok.
Ezt én nem látom ennyire tragikusnak. A nyomatékkulcs persze kell, bár van aki leél egy életet úgy hogy "érzésre" jobban dolgozik mint akinek ott sorakozik a teljes Würth paletta a műhelyében, mert ha van pénze szerszámra még nem feltétlenül jelenti azt hogy tudja is használni, ismerek ilyen embert...
A célszerszámok általában drágák és egy adott dolgon kívül egyébként haszontalanok, de nagyon sokat ezekből magunknak is legyárthatunk. Persze néha odacsípjük a kezünket, de az is előfordulhat amikor nem sikerül egyből megoldást találni, de ettől még nem kell rugdosni az asztalt és felgyujatani a garázst. Kérni én sem szeretek mert a szerszámaimat nagy becsben tartom és én sem szeretem kölcsön adni. Néha pedig előfordul amikor a hidegvágó a legjobb megoldás.
Nagyon sok dolgot nem lehet könyvből megtanulni, kell hozzá tapasztalat is. Régebben én is hamarabb mertem tanácsokat adni, ma már óvatosabb vagyok ilyen téren, mert a legjobb anyagra is rámondhatják hogy szar, pedig csak nem megfelelően bántak vele, ilyen volt a leömlőfesték is...
Szóval én nem járok a szomszédba, de még motorszerelőhöz is csak végső esetben, inkább igyekszem magamnak megoldani a dolgokat, sőt igazából abban bízok a legjobban amit én végeztem el, legyen az fék vagy telószerelés vagy bármi. A szerszámaim java része még legénykoromból való, vagyis több mint 20 évesek. Régen is kellettek saját készítésű szerszámok, még mindig őrzöm a simson blokk széthúzómat amit hulladék vasakból raktam össze. Régen festettem üzemanyagtankot de bármikor megcsinálnám ha kellene, mert ahhoz is csináltam forgatható festőálványt. A szinkron teszterrel a múlt héten ellenőríztem le a motort, nem kellett állítani de így nyugodtabb vagyok hogy csináltam egyet amit bármikor elővehetek. A gyertyakulcsom se gyári, kikísérleteztem milyen szögben kell csuklania hogy könnyen boldoguljak, a Hondához is csináltam, de ehhez egy kicsit másabb kellett. Szóval a sok rizsa után kiegészíteném a négy pontot egy ötödikkel aminek nem garázségetés a vége.
Tehát az 5. pont: Az ember megismeri amit javítani akar, elolvassa a manuált, gondolkodik rajta vagyis megoldást keres, majd úgy áll hozzá a feladathoz, hogy a munkadarabban és magában se tegyen kárt.
Sikerülhet!
Brake Disc Mounting Bolts
Crankcase Bolts (8 mm)

Nagyon állat gép! 2 ütem 750 köb és 3 henger- odabax!
Meg a Mach II vagy III? 500- as 3 henger 2T
Hű, mit hagytam ki tegnap este. :) Nekem csak teljes kiőrlésű BL200-as lisztem van, azzal is 3 Nm lesz 2 kiló?

Egyébként többek közt pont ezért írtam, hogy sose lesz pontos, mert lehet házi barkácsolni "ráakasztom a lisztes zsákot" módszerrel, de abban a pillanatban hogy az erőkar kimozdul a vízszintes helyzetből, oda a szépen számolt nyomaték (mert a liszt továbbra is függőlegesen lefele fogja húzni, ami meg már nem 90 fok).

Na de most már sokféleképp el lett magyarázva, hogy venni kell egy nyomatékkulcsot. :)

Általában amikor az ember olyan munkafolyamatot akar végezni, amihez speciális szerszám kell, többnyire kétféle vége lesz a dolognak:
1. Elmegy az ember a szerszámboltba és vesz egy célszerszámot.
2. Az ember megpróbál az otthon lévő szerszámokból valamit kiokoskodni, amivel tönkreteszi a munkadarabot ÉS a szerszámokat, odacsípi az ujját, erre felkapva a fejét beveri, mire mérgében rugdosni kezdi az asztalt, amitől nemcsak a lábujja törik el, hanem az asztalról is leborul a hetek gondos munkájával felpakolt és berendezett halom cucc, majd két infarktus és 3 agyvérzés után az ember felgyújtja a garázst.
Majd ezek után amikor végre lenyugodott, elmegy a szerszámboltba és vesz egy célszerszámot.



(Na jó, beismerem, ezen kívül még van pár fehér holló ritkaságú eset, pl.:
3. Kölcsön kérem a szomszédtól, mert véletlen pont autószerelő.
4. Megoldom okosan pöröllyel és hidegvágóval. :))