Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ja, neki volt becelluxozva! Rémlik.
Ja azt hittem még csak nézegetsz. Mondjuk neki egyébként is el volt törve az egyik, szóval talán 3 gyári maradt neki. De ettől függetlenül hátha megveszi a LED-est. (Persze lehet azóta ő is vett...)
Már vettem, amint látod, de azért hátha kell neki.
Köszi.
Jut eszembe, MonaM. nevű felhasználó keresett itt egy időben LED indexeket, őt lehet érdekelné a csere... Keress vissza itt a fórumban, aztán írj rá.
Gyáriasodik a gép.
Azon tény felett, hogy erösen megtévesztés kategória amit csinál a cég meg sok hasonló üzletpolitikáju cég, egy német ebay.es gyártó ezen árfekvésban adja a bizonylatokat, söt azt is olvashatod, hogy a LN normát ( német "luftfahrtnorm" azaz repülögép gyártási ipar normái)
Vagy ha kupi, emlékszem barátom Yoshi dobjára, amin brand feliarat alatt ott volt keményen, hogy "use only racetrack"!
Hát ez már túlmutat a hobbybütykölésen. Be kell tartani, amit írnak és rendben lesz.
Ismerni kéne a meghúzási nyomaték számításának képletét, azokban szereplö constansokat, amik nem is annyira constansok. A sürlódási tényezö a meneteken , és a csavarfej alatt nagyon is befolyásolja a kötés szilárdságát. Csak a két végletet említeném, mondjuk a kenöanyaggal ellátott felületek kapcsolódás, vagy a koszos rozsdás roncsolódott felületeké...
Hát jah. Jelenleg pl. a min. alatt van benne a fékolajszint, úgyhogy mindenképp csere lesz. Meg kompletten takarítom, (ellenőrzöm) a fékrendszert, uh sztem egy kezdőnek, mint én valszeg jó lesz az a fék gyáriként is
Szerintem a számítógépes tervezés fejlődött ennyit, illetve gondolom az összeszerelés során így vannak beállítva a gépek, nyomatékkulcsok, stb.
Mondjuk kíváncsi lennék rá, hogy mondjuk szakszervizben nyomatékkulccsal húzzák-e meg pl. az üzemanyagtank rögzítőcsavarját.
Igen tényleg érdekes, ER-5 2004 előtti szervízkönyve is 100 oldal, 2004-től 300 oldal... :) Régebben úgy tűnik, jobban támaszkodtak a karbantartók szakértelmére, tapasztalatára. Pl. amit a fékcsöveknél is írtam, a 2008-as Ninja szervízkönyvben ott van, hogy kötelező csere 4 év/48e km, a pár évvel régebbi ER-5-höz meg csak annyi van, hogy cseréld, amikor látod, hogy kell. Az újabbakban sokszor részletesebbek a leírások, sok fényképpel...

Azt viszont én sem értem, hogy régebbi szervizkönyvekben a nyomatékoknál én is tartományokat látok, az újabb Ninja könyvben meg pontos értékek vannak, akár 2 tizedesjegy pontossággal megadva néhol. Ez miért van? Régebben nagyobb volt az anyagok tűrése, vagy nem volt elvárható, hogy minden műhelyben kellően pontos szerszámmal dolgozzanak...?
Esetleg ha elégedetlen lennél/leszel egyszer a fékhatással, szerintem akkor sem a cső az első. Hanem pl. ellenőrizni, hogy milyen a fékolaj, lehet már fáradt, lehet sosem cserélték... Egy olajcsere is tud meglepő javulást hozni. Meg akár egy jobb betét is egyesek szerint (erről nincs saját tapasztalatom).
Közben eszembe jutott ( pár évig munkavédelmisként dolgoztam), hogy csak olyan terméket lehet forgalomba hozni, ami megfelelel az uniós előírásoknak (CE jel, stb..) Szóval valamiféle megfelelőséget igazolnia kell a gyártónak, ha el is akarja adni a termékét.
...Na igen.
Én mondjuk annyira nem vagyok otthon fékcsőgyártás témában, pl. azt sem értem, mi az, hogy a boltban gyártják le a fékcsövet - nem a Goodridge gyártja Angliában? Nem a Goodridge garantálja, hogy nem szakad szét a fékcső? Ezek szerint nem.
A másik amit nem értek, azt írják, tudnának műbizonylattal is árulni fékcsöveket, csak kicsit drágább lenne - akkor nem kézenfekvő lenne a bolt részéről a megoldás, hogy árulnák a jelenlegi verziót, nagybetűs "CSAK ZÁRT PÁLYÁS HASZNÁLATRA!" felirattal, meg egy utcai verziót, műbizonylattal, egy ezressel drágábban, és akkor tiszta lapokkal játszanak, a vevő dolga eldönteni, mit szeretne.

De az alapgondolatot tekintve szerintem igazad van, én sem nagyon módosítgatok semmit a gyári dolgokon, pont ezért, mert a gyár azzal a rendszerrel, amit rárakott, letesztelte a motort, és garantálja, hogy működni fog - az utángyártók meg ezt nagyon ritkán teszik meg.
Pl. a kipufogóm kicsit lehorzsoltam, mondták is, rakjak fel utángyártottat, ajánlottak is (persze mindenki mást), aki otthon a sufniban olcsón készít hozzá egy szépet - OK, csak arról az életben ki nem derül hogyan befolyásolja az áramlást, hogyan hat a motor teljesítményére, élettartamára...
Ajánlottak könnyített felnit is, ugyanez - szép, sportos, meg minden, de semmi nem garantálja, hogy nem pont alattam fog széttörni, vagy egyéb módon károsan befolyásolni a motor viselkedését, ugyanis semmilyen teszt elvégzését nem tudták igazolni.

Na mindegy, ezen lehet még vitázni, mert tudom, sokaknál jól működnek az utángyártott dolgok - én inkább a biztosra megyek és (ezért is) maradok a gyári, vagy legalább valami igazolhatóan bevizsgált megoldásoknál.
6 ezrenként ír elő ellenőrzést és ha van vmi gond vele akkor csere. 4 évente viszont kéne cserélni vmi porvédőt, meg oil seal-t (szimering?) a fékdugattyún és a fékhengeren is. Ennek még utánanézek.
Isten ments, hog yversenyezzek, szóval ezért biztos nem cserélem a csövet. Meglátjuk, hogyan alakul a költségvetés tavaszra és ha belefér cserélem. De meggyőztek a srácok, szóval nem ez lesz a legfontosabb. (amikor próbáltam a mocit, nem volt gondom a fékezéssel, sőőt)
"Az üzemi nyomáshoz lenne hozzátenni valóm......anno a héfalnál csináltattük ahol műbizi, stb. volt hozzá és nyomáspróba is 300bar-ral.....mondták, hogy annyi is előfordulhat néha......volt egy motorosbolt (azt hiszem a corsaro) ahol ki volt állítva két fékrendszer amin ki lehetett próbálni miért jobb az egyik mint a másik, de a lényeg, hogy volt rajtuk nyomásmérő óra......ha valaki nyomott rajtuk akkor érzésre a saját motorjához képest simán levette, hogy a 80-90-et mindenki egy átlag fékezésnél eléri, de vészféknél egy radiálisnál azonnal szinte észrevétlenül megvan a 250 fölötti érték is, de nagyobb húzással a normál fék is ott volt......."
Tegnap Tsanyi füzte hozzá...
Csak azt szerettem volna kidomborítani, hogy egy fékcsövet gyártó, föleg ha ilyen magasra pozicionálja a termékét, adjon róla bizonyítványt, hogy a terméke milyen paramétereket teljesít, és hogy az az én motorom tipusához készült. Ìrom ezt azért mert, más gyártók ezt ezért az összegért adják. Ugyakkor teljesen tisztában vagyok az elönyeivel, mert magam is 6-7 éve használom, meg vagy fél tucatot instaláltam másoknak. A gépjármügyártásban nagyon szigorú szabályozások vannak...a beszállítóknak nagyon komoly auditokon kell megfelelniük.
Azt tudd, hogy a gyári gumicső elöregszik egy idő után, ezért időnként cserélni kell. (A Ninjámnál pl. az előírás 4 évenként vagy 48e km-enként, ER-5-nél talán nincs konkrétan így megadva, csak hogy minden szervíznél ellenőrizd, és cseréld, amikor szükséges.) A teflonbelsős "fém" fékcsövek meg elvileg örök életűek. Szóval lehet rájuk befektetésként tekinteni, ha a motort sokáig/sokat használod... Én majd az esedékes fékcsőcserénél elgondolkodom rajta.

Érezhető különbség van, de annyit nem számít szerintem, hogy muszáj legyen cserélni, hacsak nem versenyzel. Gumicsővel is kitűnően meg lehet állni, és a cső "felfújódása" (hehheh) miatt blokkolásra is kevésbé hajlamos a gumi.
Megnyugodtam.
Jól írtad a működését, nincs mechanikus blokkolás. Az autókon azért van visszajelző pl. kézifékre, mert attól még tudsz menni, menet közben is be tudod húzni stb., és akkor nem árt ha látod, nehogy elfelejtsd kiengedni, és úgy menj vele km-eken át.
Motornál meg el sem tudsz indulni. Ez maga a visszajelzés.

Műszakinál szerintem soha az életben nem nézték még meg senkinek az oldalsztender kapcsolóját... Ilyen apróságokkal nem foglalkoznak. Viszont én is hallottam olyanról, hogy valakinek betegeskedett a kapcsoló, aztán akkor is leállította a motort, amikor nem kellett volna, így inkább egyszerűen kikötötte (tisztítás/javítás/csere helyett); én ezt nem javaslom. (Bár egy idő után már elég reflexszerű, hogy ráülök a motorra és felrúgom a sztendert...) De ha neked leállítja a motort, akkor tuti be van kötve és működik.
ÉS ment egy videó is. Korábban írtam, hogy hirtelen gázadásra lekönyököl. Szerintetek?
Nah, feltöltöttem pár képet egy galériába a motor jelenlegi állapotáról. Ha van kedvetek nézzétek meg.
Kérdések: A karcos tank, menthető szerintetek, újrafújás nélkül?
És a karcos bal oldali dekli?
A lámpából csak az üveg tört ki, de szerintem nem lehet külön kapni, úgyhogy csere.
A műszerfalat megpróbálom ala fisi szétkapni és szükség esetén műanyagoshoz vinni.
A csorbult hátsó felnit ma viszem át Veszprémbe. Ott a szaki megmondja a tutit (ha menthető akkor kb 12 e porfestéssel együtt). Szemre nem vészes. (jah, pirosnál belepattintottak hátulról Öcskösbe) Az un. swingarm -nak (lengőkar?) és a kerék tengelyének szemre semmi deformálódása nincs. Meg középsztenderen megforgattam sebességben, nem szorul, meg ilyesmik.
Hát igen. Meg ha jól emlékszem a lánc is odaveri az összes dzsuvát. Sárral, kenőanyaggal keveredve. Úgyhogy fontos a rendszeres checkolás. Más kérdés, hogy tele van a tube olyan videókkal, hogy a hibás kapcsoló csatiját egyszerűen megpatkolják. Tényleg, műszakin ezt is ellenőrzik?
Érdemes ellenorizni a kapcsolón lévő Gumi harangot! Még zsír új volt a gép fél éves mikor is a tecso előtt egyszer csak megtaláltam a Motor alatt leesve. Kis sziloval rögzítettem utána úgy is adtam el . Ha meg leesik hamar tele megy kosszal a kapcsoló ..
Teljesen jól oldottad meg a házi feladatot!
Bizony, ez egy elektromos kapcsi és úgy működik ahogy leírtad! Illetve úgy tudod még Kihajtott tamasszal és sebességbe rakva indítani a gépet ha behuzod a kuplung kart de amint kiengedned lelovi a gyujtast! Eléggé hasznos dolog ez!
A Zé ben még erősebb a biztonsági faktor gondolom a nagyobb lóerő miatt. Ott hiába van a kuplung behuzva berakod sebességbe Kihajtott tamasszal azonnal elveszi a gyujtast...
Na asszem megfejtődött a dolog. Szó nincs mechanikus blokkolásról. (mekkora baromság is lenne). Az "üres" kapcsoló, meg a starter lockout switch ( ami a kuplung karban van a biblia szerint ) összeköttetésben van az oldaltámasz kapcsolóval, meg a CDI-vel. Azaz, ha sebességben van a motor, és a kuplung karral eléred azt a pontot, amikor kapcsol benne ez a " starter lockout switch" (talán indításgátló kapcsolónak fordítanám) és az oldaltámaszod kapcsolója is aktív, a vezérlés egyszerűen elveszi a delejt és lefullad a moci. A rajzból ennyit vettem le. És megint feleslegesen zaklattalak titeket Na joccakát. De azért szóljatok, ha teljesen hülyeséget írtam.