Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sajnos igen tudom...emberek írják...és ugye nem az írja aki tervezte.

De azért a japóktól a tökéletest várja az ember.
Ha valòban mèrnök vagy, ès irtàl mar hasonlòt, akkor tudhatod, hogy mennyire szent ìràs...
Végül is arra akartam kilukadni, hogy még egy magamfajtának sem kell megijedni a motorszereléstől. Meg, hogy a repair manual nem szentírás...
Én ilyen kényszeres anekdotázó vagyok. Hajlamos vagyok hülyeségeket is írni.
őőő- most nekem kissé zavaros ez a megindulás, nem értem most keseregsz, vagy anekdótázol, no mindegy..
A tankról a kép mi akar lenni?
Hát kárpitost szerintem nem nehéz találni, helyi szinten, csak tudd mit szeretnél tőle. Nemsokára itt a tél- lesz erre idő bőven, ne aggódj.
Én is tavaly nem egyszer fagytam a Zéhez oda a garázsban- és én még akkor szinte nem is mentem vele, csak álltam az 5- 6 fokos garázsba, ment a kis hősugárzó a lábamra én meg hajkurásztam a karcokat, vagy Er- ával fóliáztunk meg ilyenek!
Mondjuk akkor tisztább volt a gép mint most, de még egyszer nem mosom le- így megy aludni egy bogártemetővel az elején..
Hülyén szereltem a motoromat először hogy csakúgy elvittem szervizbe Ez egy fejlődési folyamat. Minden kezdő átesik rajta. Így tanul a kutya. Én egyedül kezdtem, aztán egy motorosnak egyszerűen jön az inspiráció, jön a társaság. Ez egy ilyen közeg. Nagyon jó motorosokkal beszélni, bennük egyszerűen jön az inspiráció. Valami ilyesmi élményem van.

Először én is motorozni akartam. És ha nem is volt igazán okom rá, de előbb-utóbb szétszedtem a gépet. Találtam rá okot, látni akartam belülről. Ez így működik. Egészen lebontottam a hengerekig. Aztán amikor láttam, hogy a KKU sem segít, akkor meg kijózanodtam. Ezt úgy kell kell végigcsinálni, hogy se a motorodban, se a magadban ne tegyél kárt. Ennyi. Egy ideig azon kínlódtam, hogy visszaakasszam a gázbovdent a benzin tank alatt. Az ember belejön, a szerelőnek az ujja végén is szeme van.

Én nem tagadom, hogy most is kezdő szerelő vagyok. Elektro-mérnök lévén elismerten relatív gyenge vagyok a gépészetben.

Még mindig kárpitos keresek. Kaptam több tippet, de ez megint új dolog nekem. Van kárpitos Győrben, csak én még idén rá akartam ülni a gépre.

Sokmindenben elvesztettem a motivációt, de az, hogy a motor rendben legyen az valahogy mindig hozta magát.

"Jön a hideg". Tervezzen előre a rosseb. Legyen aminek lennie kell.
Ennyire nem vészes a helyzet!

Az olaj épp hogy látszik a gumi oldalán. A futó felületre nem igazán kerül belőle! És ez is igen halványan látszik ami az oldalán van.
Nem csak Fisinek bírta addig. Rosinantén is kb. annyinál cseréltem.Pedig én nem vittem túlzásba az ápolgatását.
Most én olvasom fordítva a könyvet vagy neked az jó,hogy olajos a gumid.Én aggódnék mélyre dönteni ha olaj kerül rá.
Persze, de azt folyamatosan kented és tisztítottad. Amúgy nem a láncban van 10e, csak 10e óta van fent az olajzó legalább (de lehet inkább 12). Azt gondolom, hogy ha 10e km-en keresztül elégtelen kenést kapna (ráadásul nem is tisztítom, és esőt/sarat is kap rendesen), akkor az csak meglátszana a láncon.
No meg szép is lenne, ha 10 ezer km után el lenne vmi kopva, az Er 45 ezret ment a gyári lanccal, ebből 32 ezerig nem kellett hozzá nyúlni az állítással!
Hátsó doboz tartó kar érdekelne. Nincs valakinek ötlete? Kapaszkodó helyére nem lehet bindzsizni valamit? A karos, ami végigmegy a hátsó idom alatt, állítólag 2001utánira való. Lehet hogy ezért hiányzik a sisakzárom?
Én ismerem személyesen, egy másik fórumon futottunk össze. Nem szarral gurigázik.
http://youtu.be/JrgGmlKkCfo
Az jó! Igen 9- en kb. 20-25 másodpercenként nyom. No most ha hátul minden olaj akkor csak ken! Azt próbáld egyszer ki hogy papírzsebkendő csucskevel a gorgo felületet lehuzod és mit mutat. Majd egy képet is kuldj pl. De csak egy gorgot !
Hát igen, a gyári megoldásnál nem nagyon van jobb. De az se nagyon reprodukálható otthon. Mégha sikerülne is pont ugyanolyan festéket szerezni.

Az olajzót úgyis addig fogod izélgetni, amíg jó lesz, amilyen kitartó vagy. :) Látom már van fény az alagút végén.
Amúgy lemérted, mennyit nyom? Az rendben van?
Még egy hibalehetőség eszembe jutott, lehet a vezérlőd rossz, és ritkábban nyom, mint kellene. A cucchoz mellékelt papírokban le van írva, hogy milyen gyakran kéne nyomnia, azt hiszem 9-es álláson kell 20 másodpercenként (de nézz utána), majd mérd már meg ezt is, hogy stimmel-e.
Én tudom, csak ez szokott a legfőbb olajzó elleni érv lenni, hogy az olaj lejön a láncról, a spray meg nem...
Lancspray esoben lejön kb 50 km alatt csissz tisztára..
Ami meg röhej hogy a Zé könyöke gyárilag festett, pedig mikor még fényképen láttam totál azt hittem hogy rozsdamentes mint az Ernőe volt!
Erre kiderül hogy nem! De le sem ég róla!
Egyedül a könyök összekötők körüli hegesztesnel rozsdasodik nagyon kis mértékben..

Amúgy mi lett itt valami elméleti laboratórium?
Lánc...
Most 7- en is hamar össze dzsuvazza kb 150 km alatt a felnit a gumit vékonyan meg van a rendszamon is. De a gorgok meg Szinte nem is olajosak. Elég fura hogy vissza kéne venni de ez a gorgo szárazság nem visz rá. De ezek szerint csak olajoz ez a szar?!?!
Amin meglepődtem, hogy nem is olyan drága, a 2 kipuf könyökkel együtt 30-40 körül lenne, és ebben benne van a homokszórás is.
Amúgy kb. ennél a cikknél mondtam le a házi festésről:

http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2013/02/13/miv
el_fessem_a_kipufogot/


Ha már a Totalbike-os Motordokinak sem sikerült a festés... Pedig ő szakmailag, szerszámilag is valószínű nagyságrendekkel jobban áll nálam.
Na ezt a kerámiafestést én is megtaláltam anno, valóban ez lenne a legjobb megoldás, ez profi és tényleg nem jön le, szinte beépül az anyagba. Szerintem amúgy erről van szó:
http://www.zircotec.com/page/-...
http://www.youtube.com/watch?
v...


Amiért nekem ez nem múködik:
- Érden vannak, ha jól látom, én meg Belgiumban, ezért nem akarom Érdre levinni a motort (vagy lepostázni a dobot), itt meg nem tudom hol foglalkoznak ilyennel
- Ezt speciális eljárással viszik fel (plazmaszórásnak hívják, ha jól tudom), ez tipikusan olyan, amit nem lehet otthon elvégezni
- Valószínűleg az ára is elég magas, én meg azt terveztem, megoldom otthon olcsón... :)
- Ráadásul elég vastagnak és darabosnak tűnik a beépült réteg, szerintem elfedné a dobon az eredeti Kawasaki gravírozást (típusszám, decibel, engedélyszám stb.), azok szeretném, ha megmaradnának (sima festék/lakk alatt bőven látszanak)

De tényleg ők lennének a legjobbak, nagyon profik, már én is gondolkodtam rajtuk... Köszi a tippet!
Szerintem az annyira minimális, hogy gyakorlatilag elhanyagolható ( a levegő 78%-a amúgy is nitrogén). Itt egy jó cikk a gumigázról: http://gumibiznisz.hu/20100706...

De tény, hogy a tiszta nitrogénnek nagyobb a fajhője egy icipicit, több hőt kell közölni ugyanakkora hőmérsékletváltozáshoz, versenypályán ennek lehet minimális szerepe.
De szerintem leginkább azért töltik a kereket pályán homogén gázzal, mert annak kiszámíthatóbb a viselkedése, mint egy gázelegynek, márpedig ott pontosan kell számolni a versenygép minden paraméterével a pálya minden részén. Forma 1 szinten ez fontos, hobbipályázásnál szerintem teljesen mindegy, levegő van-e a gumiban vagy nitrogén.
http://www.kepesmotor.hu/kipuf...

Itt a megoldás: speciális amerikai festék versenyautókhoz, nagyon magas hőmérsékleten is rajta marad a kipufogón és a könyökön is. Azt állítja, hogy nem jön le semmilyen körülmények között sem. Matt feketében és krómutánzatúban is van, állítólag nagyon jó utánzat, tükrös. Vállalják a festést, de szerintem megmondják a festék pontos márkáját is, ha rákérdezel. Remélem még él a szám, a Jawamra akartam, de egyenlőre szünetel a projekt. Egy telefont megér, mert szerintem nagyon ígéretes.
Lehet hülyeséget írok, de nem azért használtak (használnak) levegő helyett más gázokat-talán nitrogént- hogy kevésbé változzon a nyomás a hőmérséklet hatására?