Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jah, azt valahogy átugrottam. Nagyon prörög a fórum. Köszi szépen!
Köszi szépen a választ!

Kicsit elgondolkodtam, hogy pl. pályamotorozáshoz is csökkentik a nyomást... Eddig nekem evidensnek tűnt, hogy csak azért, mert ott nagy terhelésváltások érik a gumit, jobban deformálódik, ergo jobban melegszik és benne a melegebb levegő kitágul, nagyobb nyomású lesz, és ezt kompenzálják.
De most kezdek rájönni, hogy magát a melegedést is befolyásolják így, a leeresztett gumi nagyobb felületen érintkezik, jobb a hőleadása.

FeherCapa380 boncolgatta egyszer, hogy azt, hogy a verseny végére mennyire fog elkopni a gumi, elsősorban a guminyomás megválasztása befolyásolja, és nem az, hogy pl. mennyit kanyarodik csúsztatva a versenyző. Most már kezd összeállni a kép: melegebb gumi jobban kopik, a gumihőmérsékletet meg a nyomás befolyásolja a hőleadó felülettel.

Kösz a megvilágosodást!
Kipufogó ezüst. Alant volt egy link. Prisma color vagy mi.
Szerintem nem rossz! Amúgy mivel festetted?
De csak mert Te kérted!

Tegnap este megméregettem a láncot, mert kicsit beparáztam, hogy lehet nekem is keveset nyom, aztán szétmegy itt a láncom...

Na hát a gyári érték 20 szem távolságánál 317.5-318.2 mm, amikor nagyobb, mint 323 mm, akkor kell cserélni.
Én stabilan mindenhol 318.5-eket mértem... Na hát ennyire van (nincs) "megnyúlva". Úgyhogy még sok közös km-nek nézünk elébe, az olajzó meg nem tett neki rosszat az elmúlt kb. 10e km alatt.

Azért aki szerint a láncspray "nem jön le", annak megmutattam volna a láncvédő belsejét... Most kitisztítottam, mintha ráolvadt szurkot kapartam volna. Alatta viszont konzerválódott a gyári felület. :)
#32 K.István
Most így újraolvasva ezt a hozzászólást, valami szöget ütött a fejemben.
Szóval a gumi hőleadása elsősorban az út felé történik, az érintkező felületeken? Valamiért azt hittem, hogy a gumi hőleadása elsősorban sugárzással, meg "léghűtéssel" valósul meg.
Akkor tulajdonképp egy jól megpakolt járművön azért emeljük a nyomást, mert egyébként a jobban kilapult gumi túl sok hőt adna le, nem melegedne fel kellőképpen?

Erre nem válszoltam, csak most vettem eszre... Szerintem a szilárd felületek, vagy folyadékok között nagy´sgrenddel jobb a höátadás, mint a gázokkal-levegövel...viszont a megterhelt jármü abroncsaiban azért emekjük a nyomást, hogy az abroncs szövetszerkezet meg kapja a "támogatást", hogy a tervezett alakkal tudjon gürdülni. Tudjuk, hogy a laposabb gumi, oldalfala "megrogyik" több alakváltozással höt termel, és jobban fárad, plusz autógumi estében futófelület közepét, meg "megememeli" meghajlítja, még ha túlfújod, akkor meg kinyomja, és a futófelület közepe, fog "leérni" ez fog kopni. Ès ezek a kopasok mutatják legjobban, azok okozta gyorsabb elhasználódás, hogyha nem atervezett nagyságú felület érinkezik akkor, az abroncs hamarabb "megolvad" és leválik a réteg.
A motorka meg igen jól néz ki .
Van olyan is. Nekem a Cb Laci féle fapados verzió van. Most csináltam hozzá új tartályt, mert az előző szivárgott egy kicsit. Nyomtató festék visszamentő tartályát faragtam be a farokidom mögé.
No- ezt a képet szépen meglőtted!
Grat!
Nekem sem jön be a fekete dob, ezért lefestettem, de kár volt, szép nem lett, de legalább csúnya és jobban látszik rajta a sérülés, mint a matt feketén. Gyárinak még 1km-ről sem néz ki. Majd lehet meglepem magam 40-edikre egy Handoval, csak kéne hozzá rm cső is.

Azaz!
Na jól van, mostmár beszéljünk az olajzóról!
Szerintem a megfelelő előkészítés a kulcsa az egésznek. Ez a Te esetedben valószínű nem lesz egyszerű, ha tényleg van ráégett majd később lepattogzott lakk is. Biztos megoldható, csak idő legyen rá.
Na ezért gondolkodtam, hogy egyszer talán még kipróbálom a feketét. Ha Neked működik akkor tán csak nekem is fog. Új reményt adtál. :)

Csak ahhoz még rá kell szánjam magam, hogy lefeketítsem a dobot. (Végülis... a motoromnak volt gyári fekete dobos verziója is.) Meg lelkierőt és szabadidőt kell gyűjtenem. :)
Mindenesetre köszi a tippet.
A Hondán gyárilag fekete és matt a dob, így nálam ez volt a kiindulási alap. Az első esetben is és utóbb is a festés után a motoron kezdtem a "száritást". Természetesen porszáraz volt mikor fel lett rakva, de igazából a meleg hatására keményedik meg a festék. Szóval motor indít, pár perc alapjárat, büdös, már-már füst szerű dolgok, majd leállít. Ezt megismételtem még kétszer, utána ki az útra. Az eső az első festéknél se okozott gondot, csak idővel kiszürkült, de állt a könyökön is. Ennél a másodiknál a könyök még most is fekete, esőt kapott egy túra alkalmával majdnem egész nap, de az se bántotta. Szóval eddig a Motip bevált. Én ajánlom kipróbálni. Lakkon nem is gondolkoztam, így arról nincs tapasztalatom.
Talán már írtam, de én is sokat szoptam a festéssel. Pontosabban, először festeni próbáltam, utána már csak lakkozni, és csak a dobot (ami szerintem nem is melegszik annyira, mint a könyöknél).
Kb. úgy jártam mint Te, először festékkel próbálkoztam, elvileg 450 fokot bír ha jól emlékszem, ez volt a legviccesebb, mert sose száradt rá, Hidegen OK, de egy hosszabb menet után a meleg dobon megint krémes lett, le lehetett törölni (a motoros ruhámmal persze ). Ez a sokadik út után is ilyen volt, mindig rászáradt-megolvadt-rászáradt-megolvadt, sose lett végleges...
Aztán próbálkoztam ugyanazzal a MOTIP-pal amit eryk04 linkelt, csak a színtelen lakk verzióval, elvileg 650 fokot bír. Egy darabig bírta, utána lepattogzott. Végül szereztem ultrabrutál 900 fokot is kibíró lakkot, ugyanez, az is foltokban lejött egy idő után (máshol meg úgy ráégett, hogy nem lehetett lerobbantani se).
Pedig próbálkoztam én mindenhogy, a kétfázisú szárítással is (először szobahőm, majd sütőbe berakni X fokra - valamelyik flakonhoz írták), kísérleteztem rétegvastagsággal, rétegek számával...
Akármi, akárhogy, egy ideig jó volt, aztán lejött. Pedig kizárt, hogy 1000+ fokos legyen a dob, szóval elvileg ha másnak nem is, de az utolsó lakknak bírnia kellett volna. De szerintem ha hosszabb úton jól felforrósítom a dobot, aztán egy pocsolyából odaverek pár csepp 4 fokos vizet, na azt nem bírja, ott jön fel. Aztán ha egyszer megkezdte, már hamarosan hullik le az egész. Főleg pár ilyen "forró dob + elered az eső" menet után.
Úgyhogy irgalmatlan sz.pás na meg idő és pénzelb...ás után én teljesen feladtam ezt a festés dolgot, de máshol is olvastam, hogy nincs végleges kipufogófestés, már legalábbis házilag. Majd lehet egyszer még nekiugrok, ha hiányzik a szívás az életemből.
Azt is olvastam, hogy a fekete lakk jobb eredményt ad, mint a színtelen, úgyhogy talán azzal lehet érdemes próbálkozni, de én meg nem akartam fekete dobot.
Szia Bokkon!
Ha már fisi megemlített engem, akkor írok pár sort a kipufogó festésről. Nem egy különleges dolog, jó festék kell és gondos előkészítés. Ahogy már Laci is írta korábban, alaposan le kell csiszolni, majd mehet a festék. Szerintem se kell a rozsdamaró. Én áttöröltem hígítós ruhával, hogy ne legyen poros meg zsíros a kezemtől és mehetett rá a festék. Először ezt használtam, de ez viszonylag gyorsan kiszürkült a könyökökön. Hátul a dob szép volt, de összességében nem volt jó. Másodszor ezzel fújtam. A mai napig bírja, nem szürkül, nem rozsdásodik, nem pereg. Szóval ez bejött idáig. Próbálkozz, sok sikert!
Köszi, de működött a dolog altató nélkül is
Engem bárki megszólíthat, erről azok tudnának legtöbbet mesélni akik pl. email-ben kértek segítséget ismeretlenül, mégsem maradnak válasz nélkül. Konfrontálódni nem is fogok, főleg nem olyan fórumon ahol én is csak vendég vagyok.
Oké Laci. Tudomásom szerint mi nem konfrontálódtunk eddig, de akkor kérésedre nem szólítalak többet meg. Leb wohl!
Mert csak a nekem íródott hozzászólást olvastam...
Nekem a kandallófesték bevált, vagyis 2évig biztosan bírta, utána nem tudom mert eladtam a motort. Valahol megvan a festék fotója, a lényeg hogy gondosan fémtisztára kell dolgozni a felületet.
Amúgy meg tényleg aludni kellene már
Hát alant emlegettelek- nem olvastad?
Amúgy te miért nem alszol még?
Micsinálni?