Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mindenképp szárazon teszik a gépbe mellékelve a savat dobozban.3 hónap míg idehajózik konténerben japánból.
A felsavazott cucc kb KO lenne mire europában leteszik.
Ha nem bemutatómotor a kereskedés sem teszi bele a savat............mért is tennék.
Mikor megvetted a beüzemeléskor a benne lévő cuccot felsavaták és viheted.Logikus nem?
Több évig eláll savazás nélkül egy akku.
Már megcsináltam a múltkor, mikor írtad, csak még nem volt időm lefényképezni. (Most már olyan szinten van a fényképezőgépünk akksija, hgy egy képet lehet vele nyomni, utána 2 napig kell tölteni. Nemrég még bírt 3-4 képet is akár. Ráadásul olyan speckó akksi kell ebbe az Olympos-ba, amit sehol nem gyártanak már...).

De el van rakva neked egy WC-papíron egy dobozban. Csak a feleségem meg ne találja, mert szerintem nem gondolná, hogy az nem szemét...
Na végül én is ezzel raktam vissza, hogy amíg teker, addig mindegy, hány éves. :) De talán amúgy jobban számít a felsavazás időpontja, mint a gyártásé...

Az én motorom is 2009-es modellév, azaz legkésőbb 2008-ban már legyártották és leszállították a raktárba (ha nem is a kereskedésbe, de a területi elosztóhoz, ez a magyar Kawa motorok esetében Hollandiában van). Én 2010-ben vettem meg, kb. 2010 közepe óta használom.
Nem tudom, hogy van, gondolom nem feltöltve áll az akksi a boltban, szerintem legyártáskor beleteszik (szárazon töltve), majd eladáskor felsavazzák.
Magyarul a 2010-ben vásárolt motoromban szerintem már 2008 óta benne van az akksi (amit lehet 2007-ben gyártottak ).
De az is lehet, hogy nem akksival tárolják, hanem eladáskor raknak bele újat, tehát nálam 2010-es akksit raktak a 2009-es motorba.
A fene se tudja, hogy van ez. Meg kéne kérdezni egy kereskedőt.
Má mármint a lánc ágra felülről és belülről..
Mikikem!

Ha megjavult már az olajzod és ráérsz, akkor pls mailben annyit tegy még meg nékem hogy ranyomsz úgy egy papír torlot hogy bele menjen a gorgokhoz is . És a lenyomat képét küld el légyszi. Cblaci küldött már egyet ahhoz szeretném hasonlítani majd.
Köszi !
Ez mekkora elvonatkoztatas lett már!
Pedig csak Parat akartam kissé cseszegetni, nehogy jól érezze már magát!
Annyira nem izgat, mert teker, mint a bivaly. Nem mai, mert a hátulján már kicsit kopott, de azért azt se hinném, hogy még a gyári (ezt már tisztáztuk itt lejjebb) mivel a motorom 2000-es évjárat. Bár láttam olyat, hogy 3-4 év volt a motor gyártási éve és az első forgalomba helyezés között.
Csak kíváncsi voltam, ennyi. A múltkor írta itt valaki, hogy 11 évet ment a Yuasa-ja és mintha ilyet láttam volna az enyémben is...
Egyszer én is keresgettem rajta a gyártási évet, de úgy emlékszem nem találtam... Vagy legalábbis a rányomott számokból nem tudtam kitalálni.

Találtam pár leírást neten, de egyiket sem lehet ráhúzni erre a számsorra (se az enyémre). Olyat is találtam, hogy valami nagyon kaotikus kódrendszerük van, és nem hozzák nyilvánosságra a megfejtését, de ha elküldöd a gyárnak a kódodat, akkor megmondják a gyártási évet.

Szóval ha nagyon érdekel, írj nekik egy e-mail-t szerintem.
Ez van, fogadd el. A hengered eszi a telóolajat.

Amúgy vízgőz lesz az, a 0 km-es motorok is csinálják. Az autók ugyanígy, ahogy Laci is írta. Párás reggeli levegő, semmi más.
Ebben semmi trükk nincs, igazából valahol volt is egy cikk, hogy a Yuasa és az Exide gyár egy volt régen, csak idővel szétváltak..
Én csak a Z-t láttam eddig Tőled, az elődöt nem, de ez is elég szalon állapotú volt a nyáron. Szóval nincs szégyenkezni valód.
Akkor egy kisebb erdőt vágjatok ki, mert öreg vagyok mint az országút.
Nekem is Exide volt a motorban mikor hozzám került és persze nem tudom mikor lett belerakva. Öt évig tette a dolgát hibátlanul, mikor egy tavaszi beüzemelést már nem akarta leaszisztálni. Én annyira elégedett voltam vele, hogy ugyan olyat vettem bele. Eddig ez is jól működik.
Jajam ám, túltesz rajtam is pucolásban, hótt szakadtnak érzem magam sokszor mellette..
Megbeszéltük!
Gyújts alá!
Majd Laci megfőz Téged, az lesz a büntije!

Épp itt a tartósságról lévén szó írtam Bitu barátomnak akinek eladtam az Er-t csak nem válaszolt még hogy mennyi km van a masinában- de ha tudott haladni vele akkor igencsak átugrotta már a 60 ezer km- t.
Mondjuk már ez sem a gyári Yuasa- de valóban a legjobb választás, de jók az Exide akkuk is
Elvileg a tetejébe van belenyomva a gyártási év, ha jól rémlik a Hondámba volt ilyen. Most Varta van, az is majdnem ilyen jó.
Hogy ez jó-e? A legjobb!
Tudom!
Kivettem az akksit megnézni.
Ilyen van benne (ez valami jó cucc nem?)
Az a kérdés, hogy honnan lehet megállapítani, hogy hány éves?
Csak ezt az egy számot találtam benne.
Lacikám, a Te rongy Suzukidat sokan irígylik ám. Nagyon király gép az.
A nagy Kawasaki isten előtt engem áldoznátok fel? Laci meg aprítaná alám a fát. Hát szépen vagyunk.
Az ócska majdnem 50e.-t futott csirkeszárnyasomból is annyi olaj jön le cserekor mint amit beletöltöttem, nem füstöl csak gőzöl. Lehet csak egy átcimkézett Kawsakim van?
Félre a tréfával, ezek a motorok-márkától függetlenül- ha megkapták a legszükségesebb gondoskodást, nem szoktak csak úgy betegeskedni.
Zsolti jó gyerek, de nem szeretnék vele egy bográcsba ülni, nem lehetne hogy az én büntetésem mondjuk krumpli pucolás vagy tűzrakás legyen nekem amúgy is csak egy rongy szuzukim van
No megkönnyítem a dolgod inkább!

Fogd úgy fel ahogy eddig- a Kawa a legjobb, és elnyűhetetlen vasakat gyárt, de fájdalom azok az amatőr olaj gyártók, egyszerűen nem tudnak hozzá illő, hasonló magas színvonalú olajokat hűtővíz adalékot gyártani!

Ezért kell néha kicserélni! Vili?