Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Eryk- látom te is ott akarsz ülni a bográcsban a Laci mellett!
Az gőz..
No most erre nem nyilatkozok, mert ha reagálnék akkor gyászba borulna a Hondás világ, és összedőlne a csirkeszárny gyár is ...
Az ok-okozati összefüggés az egy lényeges dolog kérem!
Na most,hogy mondod már értem.Nem cseréltem teló olajat és tönkrement a motor.De a dűzni is belevert a bilux katelébe.
Ezt csinálja vatta új kora óta.Fehéret köhög de jó büdöset.Ezért vélem füstnek.
Nem nem! Szarakodik a billentyűzetem Kawa Z-t akartam írni! Mer az a legjob motra a világnak!
Mindjárt szólok modibácsinak hogy tessen gyorsan törölni mert engem itten felakasztanak, vagy legkésőbb tavasszal a szezonnyitó Kawa bulin a bográcsban végzem
Ha nem fogy az olaj, nincs miért aggódni. Ha olaj kerül az égéstérbe (pl. elöregedett szelepszár szimering, kopott olajlehúzó gyűrű...stb) kékes, folytós szagú a füst. Ha karburálási hiba inkább fekete és gázadásra jelentkezik. Vannak gonosz fehéres füstök is hengerfej hibánál, de az nem csak hidegen mutatkozik és más jelei is vannak. Ebben az évszakben az autók is fújják a ködöt, nem kell emiatt aggódni.
Ez nagyon jó volt Laci!



És igaz.
Semmiképp sem kék, vagy sötétebb füst. Inkább fehér.
Ott a pont Fisinél!
Időben kell cserélni, mondjuk egy Hondára









Jaj nekem most
Látod, nem cserélsz semmit időben, szét is baxtad a motort!
Nekem az a füst mindig fehéres volt és csak pára... Olajcserétől- olajcseréig egy milliliter nem hiányzott soha a betöltött olajmennyiségből, és ugyanilyen a Zé is, pedig az még jobban van küldve..
Nyáron is ha hűvösebb a hajnal akkor kicsit lehet látni ezt a párát.
Már csak az a kérdés milyen színe van annak a füstnek, kékes avagy fekete, mert nagyon nem mindegy... de hátha mégis csak pára 50ezer környékén mást nem lenne szabad eregetnie
Nem vitatkozni akarok de szerintem füstöl is hidegen.Az enyém biztosan.Nem vészes de akkor is füst nem pára.Ilyen időben persze a pára is észrevehető de nyáron biztos a füst lesz az.Lehet a szivató okozza?
weasels81@gmail.com
De ha az általad csinált oldalon lévő service manualrol van szó, az megvan. Egyébként bármi jöhet. Köszönöm
Adj egy mail címet elküldöm az Er-5 leírást
Köszi. Így már mindent értek.Alig várom már, hogy rendbetegyem. Ezt még nem említettem, de kapott egy picit a hátsó felni, meg az első lámpa és a műszerfal, mikor öcsköst megpöckölte egy Golf a pirosnál. Úgyhogy most nem "menetkész". De apránként meglesz tavaszra.
Az nem füst hanem a kondenz pára amit kilok. Látnád a Zét ilyen tájt tuti gozfurdo! :))
Másik fórumon is vagyunk, vagyok de az messze halottabb mint ez..
Szuper! Kicsit csattogós, de ahogy a fórumon olvasom ez teljesen normális. Amíg indul pöccre és megy rendesen, addig tuti nem nyúlkálunk a blokkhoz. A karbitisztítás nem nagy ügy, de a spurit akkor is kipróbálom majd, meg a XADO olajat, ahogy Fisi írta a másik fórumon. Mégegy hülye kérdés: Hidegen füstöl picit, ez is normális ennél?
Amúgy a másik ER5 fórum működik még Fisi?
Ez azért nagy hülyeség!


Én 8 év után de kicseréltettem az olajat a teloban!
Egybol jobb feszesebb lett a rugozas, olyan lett mint új korában!
Szóval ha nem is két évente de legalább 4-5 évente ajánlatos kicserélni benne az olajat!
Rakhatsz spurit a gépbe, de ha nem takarítja ki akkor szét kell kapni!
Az oldalamon ott a service manual, amúgy tényleg lenyomós...
10w olaj bele ahogy írják is. A service manual leírja hogy kell szerelni.
Az Er5 a kategória egyik legjobbja. Én 55 ezer kilóméterrel adtam el. Kraszynak több mint 58 ezer van benne, egyik ismerősöm 68 ezerrel adta el. Ott kellett neki vezermu láncot cserélni de már ő volt a 3.- ik gazdája szóval ki tudja hány kilóméter volt benne .....
Elnyűhetetlen, szép, agilis, jó futóművű gép!
Csak jókat mondhatok róla nagyon szerettem!
És Kawasaki!
Ennyi!
Ötvenvalahány ezer van benne de semmilyen beavatkozást nem igényelt még motorikusan.Olajcsere előírás szerint plusz pár éve hűtőfolyadék meg féklötty csere.A gyújtáskapcsoló szívatott meg két éve.Ennyi.
Igen. A karcokat én okoztam. Dzsuvás volt a teteje és egy csavarhúzóval kapargattam meg, mert azt hittem eltömődött a csavar feje. :) Basszus most néztem meg a service manualban és tényleg úgy kell, ahogy írtátok. Basszus, ez eddig fel sem tűnt.
Mindenesetre a karcokból látszik, hogy már próbálták kipiszkálni. Amit beraktam képet, az 2011 utáni manual-ból van, biztos te is azt nézted.