Most, hogy csitultak a kedélyek, szerintem ez nem olyan nagy tragédia: japán motor japán motorban. Nagy a rokonság, felesleges szerintem itt drámaian differenciálni. Persze mindenkinek lehet kedvence a négyesfogatból. Mindegyik ugyan egy kicsit más, másban jó /pl. szerintem a legszebbek a Yamahák/, de valószínűleg több a hasonlóság mint az eltérés. Egy klub szerintem.
Itt még nincs kész.
Kb. úgy csináltam, ahogy le van írva a service manual-ban.
Csövek le, a csap csavarjai ki, középen lecsúszott egy cső magától, mert ki volt tágulva. Nem tudom mi az, talán levegőztető, egy átlátszó poháron át elmegy hátra a hátsó lengőkar mellé. ebből visszavágtam egy fél centit, és a biztosítót is kicsit összébb nyomtam.
Szóval tank le, kisvödör, majd kicsavartam a leeresztő csavart a vízpumpa alatt. Kivettem a szűrőt, amiből ki lehet húzni a betétet. Kimostam meleg vízzel, meg fültisztító pálcikával, a kis szűrőbetétet kifújtam s. levegővel, de ez nem vitte ki a szemcséket, így fogkefével estem neki. Miután megjelent a tiszta szövet, visszatettem a helyére, bilincseket rátettem. Kicsit megdöntögettem a motort, hogy ami még bent maradt az kijöjjön. Leeresztő vissza, majd lassan felöntöttem -35-ös cuccal, míg elállt a buborékolás, majd beindítottam, míg bugyogott addig járt, utána már nem jött levegő, leállítottam, kupak rá. stb.
O igen, elfelejtettem leírni, hogy ezt a kis ulepitot mosd ki ilyenkor, de akkor csak eszedbe jutott. Ha van kedved írd le te hogy csináltad, hadd okuljanak a többiek is belőle. Amúgy azért írtam, hogy tamaszd ki egy bottal a tankot, akkor segítség sem kell . De leszedve sokkal könnyebb dolgozni meg az alatta lévő cuccokat is így le lehet takarítani.
Mission completed. Nem muszáj kikötögetni, de akkor kell egy másik ember, aki megtartja, hogy ne feszüljenek a csövek és hozzá is lehessen férni a kupakhoz.
A szűrő tele volt valami szemcsékkel, alig tudtam kipiszkálni a szitájából. Olyan volt, mint a csiszolópapírról a szemcsék. Aztán le kellett bontanom a hátulját is, mert a kiegyenlítő tartályban is volt egy teáskanálnyi cucc.
Ezeket a csavarokat meg lecseréltem rozsdamentesre, mert valaki "megkezdte" légszűrő cserekor és úgy mállanak, mint az alumínium.
Nyilván a hülye japánok nem véletlenül írják ezt! :)
Igen. Szedd le a tankot, egy csavar tartja! Előtte csavarozd le a bennzincsapot a konzolrol és alul két benzincsovet is le kell szedned ! Kis biztosító gyűrűkre vigyázz el ne vesszenek. Hátra lehuzod a tankot előtte jól rakd körbe a vázat puha ronggyal hogy ne verd össze. Majd furfangos módon elforditva a vazcso mellett kijön a csap is az maradjon végig a tankon! Van egy elektromos csati is amit szét kell húzni de minden le van írva a könyvben.
Lejön rakd félre a tankot rongyra .
Ajánlom a Liqui Moly fagyállót én 1:1 hez keverem ez -35 fok körül van.
Azt hiszem 1.2 liter kell bele. Legtelenitesre figyelj! De ez is le van írva.
Hűtőfolyadékot szeretnék cserélni, mert úgy tűnik, még nem volt cserélve és nem tudom a dermedéspontját sem.
A szerelési könyv azt írja, hogy szereld le a tankot!
Az a kérdésem, hogy benzin leeresztés és csövek lekötése nélkül meg lehet-e emelni annyira, hogy a betöltő sapkához hozzáférjek?
Vannak még őshüllők, akik "vagongyár"-nak nevezik.
Én holnap akkor a kárpitost keresem meg, meg kerti munka lesz.
(lehetnek, itt olyanok. akik vezettek Rábát katonaként, sofőrként. Őket üdvözlöm.)
Szerintem mindannyian egyetértünk abban, hogy Rába - mint amennyire tudom utolsó magyar ipari krumpli - hogy ez megmaradjon a jövőnek, és újra elnyerje a régi helyét.
Mutatom a képeket amiket délben ígértem.
Az első képen a láncvezető van, alulnézetből készült a kép a motor pedig sztenderen volt (ilyenkor kissé eltávolodik a vezetőtől a lánc), az olajozó tű pontosan a vezető közepén lett átvezetve.
A második kép a tű felső részét mutatja, maga a tű egy szűkített tollbetét amire hasonló anyagból egy kis tányért forrasztottam, így az nem tud lejjebb csúszni, nem olyan igényes mint a Pistáé de működik ez is. Menet közben a lánc görgői leszedik az olajat mielőtt azok szép kövérre híznának, vagyis csepegés nélkül az olajnedves láncvezetőről kerül át a Stihl olaj a láncra.
A harmadik képen fent van a kis takaró dísz ami az Inazuma tartozéka, alig észrevehető hogy olajozó van a motoron.
Ezek a képek még akkor készültek amikor kísérleteztem vele, látszik még a spray maradványa a láncon, amióta az olajozót folyamatosan használom sokkal tisztább a láncom.
No akkor ott az oldalam, és szedd le a 380 vagy mennyi oldalas szerelési könyvet, és ott van egy két apróbb szerelési segédlet is amiket még én írtam anno!
Látod így már egész más a gyerek fekvése! :)
Igazad van bocsánat. Az első hozzászólásomban megpróbáltam bemutatkozni.
Mit mondjak magamról: mérnök vagyok Győrből, nem Audi (hanem ott Győrben van még egy igen régi magyar járműves cég, és én ott dolgozom. Aki nem találja ki, hogy mi a neve...az még gondolkodjon...); kvázi kezdő motoros vagyok. Szeretnék utast, társaságot. Most, hogy szétbontottam az ülést is...hát akkor a héten már nem motorozom az biztos (lassan a szezon is kifut). Gergő a nevem, a motorozz.hu fórumra írkáltam, de úgy értékeltem, hogy inkább befejezem, és szigorúan műszaki kérdésekben fórumozom (keresek egy kárpitost, most van egy kis szabadidőm erre).
Te, nem azért de kissé furan nyomod a dolgokat. Ide jössz se bemutatkozol, se semmi, de tekintsünk el ettől is. Adatlap kitöltés nuku leszarom .
Aztán elkezdesz itt majdnem észt osztani. Majd pattognak tovább a parancsok..
Ülés felújítása bármilyen karpitosnak nem fog gondot okozni valszeg..
De kicsit kevesebb gázzal így elsore mert kisodrodsz...
Suzuki blokk a Kawában!
Kb. úgy csináltam, ahogy le van írva a service manual-ban.
Csövek le, a csap csavarjai ki, középen lecsúszott egy cső magától, mert ki volt tágulva. Nem tudom mi az, talán levegőztető, egy átlátszó poháron át elmegy hátra a hátsó lengőkar mellé. ebből visszavágtam egy fél centit, és a biztosítót is kicsit összébb nyomtam.
Szóval tank le, kisvödör, majd kicsavartam a leeresztő csavart a vízpumpa alatt. Kivettem a szűrőt, amiből ki lehet húzni a betétet. Kimostam meleg vízzel, meg fültisztító pálcikával, a kis szűrőbetétet kifújtam s. levegővel, de ez nem vitte ki a szemcséket, így fogkefével estem neki. Miután megjelent a tiszta szövet, visszatettem a helyére, bilincseket rátettem. Kicsit megdöntögettem a motort, hogy ami még bent maradt az kijöjjön. Leeresztő vissza, majd lassan felöntöttem -35-ös cuccal, míg elállt a buborékolás, majd beindítottam, míg bugyogott addig járt, utána már nem jött levegő, leállítottam, kupak rá. stb.
A szűrő tele volt valami szemcsékkel, alig tudtam kipiszkálni a szitájából. Olyan volt, mint a csiszolópapírról a szemcsék. Aztán le kellett bontanom a hátulját is, mert a kiegyenlítő tartályban is volt egy teáskanálnyi cucc.
Ezeket a csavarokat meg lecseréltem rozsdamentesre, mert valaki "megkezdte" légszűrő cserekor és úgy mállanak, mint az alumínium.
Igen. Szedd le a tankot, egy csavar tartja! Előtte csavarozd le a bennzincsapot a konzolrol és alul két benzincsovet is le kell szedned ! Kis biztosító gyűrűkre vigyázz el ne vesszenek. Hátra lehuzod a tankot előtte jól rakd körbe a vázat puha ronggyal hogy ne verd össze. Majd furfangos módon elforditva a vazcso mellett kijön a csap is az maradjon végig a tankon! Van egy elektromos csati is amit szét kell húzni de minden le van írva a könyvben.
Lejön rakd félre a tankot rongyra .
Ajánlom a Liqui Moly fagyállót én 1:1 hez keverem ez -35 fok körül van.
Azt hiszem 1.2 liter kell bele. Legtelenitesre figyelj! De ez is le van írva.
A szerelési könyv azt írja, hogy szereld le a tankot!
Az a kérdésem, hogy benzin leeresztés és csövek lekötése nélkül meg lehet-e emelni annyira, hogy a betöltő sapkához hozzáférjek?
A képet meg az előző témához:
Vannak még őshüllők, akik "vagongyár"-nak nevezik.
Én holnap akkor a kárpitost keresem meg, meg kerti munka lesz.
(lehetnek, itt olyanok. akik vezettek Rábát katonaként, sofőrként. Őket üdvözlöm.)
Szerintem mindannyian egyetértünk abban, hogy Rába - mint amennyire tudom utolsó magyar ipari krumpli - hogy ez megmaradjon a jövőnek, és újra elnyerje a régi helyét.
Az első képen a láncvezető van, alulnézetből készült a kép a motor pedig sztenderen volt (ilyenkor kissé eltávolodik a vezetőtől a lánc), az olajozó tű pontosan a vezető közepén lett átvezetve.
A második kép a tű felső részét mutatja, maga a tű egy szűkített tollbetét amire hasonló anyagból egy kis tányért forrasztottam, így az nem tud lejjebb csúszni, nem olyan igényes mint a Pistáé de működik ez is. Menet közben a lánc görgői leszedik az olajat mielőtt azok szép kövérre híznának, vagyis csepegés nélkül az olajnedves láncvezetőről kerül át a Stihl olaj a láncra.
A harmadik képen fent van a kis takaró dísz ami az Inazuma tartozéka, alig észrevehető hogy olajozó van a motoron.
Ezek a képek még akkor készültek amikor kísérleteztem vele, látszik még a spray maradványa a láncon, amióta az olajozót folyamatosan használom sokkal tisztább a láncom.
Látod így már egész más a gyerek fekvése! :)
Mit mondjak magamról: mérnök vagyok Győrből, nem Audi (hanem ott Győrben van még egy igen régi magyar járműves cég, és én ott dolgozom. Aki nem találja ki, hogy mi a neve...az még gondolkodjon...); kvázi kezdő motoros vagyok. Szeretnék utast, társaságot. Most, hogy szétbontottam az ülést is...hát akkor a héten már nem motorozom az biztos (lassan a szezon is kifut). Gergő a nevem, a motorozz.hu fórumra írkáltam, de úgy értékeltem, hogy inkább befejezem, és szigorúan műszaki kérdésekben fórumozom (keresek egy kárpitost, most van egy kis szabadidőm erre).
Tényleg becsülöm ezt a motort.
Aztán elkezdesz itt majdnem észt osztani. Majd pattognak tovább a parancsok..
Ülés felújítása bármilyen karpitosnak nem fog gondot okozni valszeg..
De kicsit kevesebb gázzal így elsore mert kisodrodsz...
Ülésfelújítót keresek.