Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jól értetted Smice. Laci olajzójánál ahogy sebességbe kapcsol nyit a mágnesszelep és indul az olaj. Közbe van iktatva egy szabályzócsap, aminek a nyitásával vagy szűkítésével lehet befolyásolni a cseppek gyakoriságát. Egy rém egyszerű szerkezet.
Ez pont pumpás.
Így kattog.

http://youtu.be/st7XN1lN5NE
Nem, nem így van, legalábbis Laci nem ezt írta. Vagy én értettem félre, de akkor majd Laci kijavít. :)

Neki nem cseppeket nyom, hanem folyamatosan jön az olaj, amit folyamatosan levisz a lánc.
A cseppet csak álló helyzetben látja, amikor nem érintkezik a lánc az olajzóval, akkor 3,5 perc alatt gyűlik össze annyi olaj, hogy elcseppenjen.

Ez pont ugyanaz, mint a PD 3-as álláson. Ugye 3-4 nyitás egy csepp. 3-as álláson 3-4 nyitás az kb. 3,5 perc, annyi mint Lacinál. Nekem is 3-ason van, mint Lacinak, ezek szerint hasonlóan olajzunk (ha a csepp is ugyanakkora, ezt persze nem tudom).

9-es álláson 20 mp-enként nyom egyet, tehát 3-4 nyitással számolva kb. percenként jön le egy csepp.
Neked 7-8-as álláson sem sokkal több, valahol 1-1,5 perc közti idő telik el 3-4 nyitásra, tehát mondjuk 1,5 percenként jön le egy csepp. Nem 3,5 percenként, mint Lacinál.

Szólj, ha valahol rosszul matekoztam, simán lehet, hogy elnéztem valahol a számokat...
Szerintem amint előre rakod elkezd porolni neked is a lánc!
Amúgy kösz, Ivzo barátom a feleeert megcsinálja a házit. Csak nem akartam sima gravitációst, gondolván én hülye hogy az elektromos pumpás jobban fog kenni minden helyzetben ...
Mondtam már hogy az egész elektromos házi cuccomat odaadtam volna 15-é?
Amúgy a scott 25 volt kézben,és rendesen olajozza a gumit alacsony fokozaton is,van hova fejlődnie..
Bár vicces lesz besuvasztani előre a gumis csillapítós lánckerékre.
Ebben igazad van, csak..
Nem mindegy hogy majd fullon tud annyit, amennyit egy másik nagyokat horkolva alapjaraton, mint pl az Ivzo és Cblaci féle rendszer bagoert. Vagy ez fullon kuszkodve sok pénzért.
A másik, esoben poccintenek egy kicsit rajta kitör a gejzir a Pdoiler ott meg elfogy..
És mondtam már hogy kurva drága volt?
Nem mindegy a fokozat ha megvan a kívánt cseppekben gazdag gumikép?
Igen, csak avval az igencsak nem elhanyagolható apró különbséggel, hogy cblacinal minden nyitás egy kövér csepp olaj, míg egy normál cseppet a pdoiler 3- ik, 4- ik nyitasra tud nagy nehezen megszulni.. Tehát cblaci felé 3.5 perc az a Pdoilernél kb. a 7-8- as állás, ergo az előtte lévő 6 -7 fokozat totál felesleges rajta...
Ne haragudj, de én pl. azért nem szóltam az előzőhöz hozzá, mert nem derült ki, mit is akarsz valójában. A javításhoz kérsz segítséget, bontott alkatrész beszerzéshez, vagy motorvásárláshoz?

Itt is azzal kezdesz, hogy nem akarod eladni, aztán meg azt írod, mindenképp eladod, mert... nincs barátnőd...? Nekem kicsit zavaros. :)

De szerintem simán el tudod adni, ha őszintén beszámolsz a hibáiról, egy azoknak megfelelő árral biztos találsz olyat, aki szívesen megveszi és megbütyköli, nem olyan nagy hibák ezek.

A sebességmérő is sima mechanikus, semmi bonyolult nincs benne, 3 fő része van, ezzel 3 hibalehetőség:
- az egyik a keréken lévő meghajtó csiga, nagyon egyszerű szerkezet, vagy forog, vagy nem, nincs túl sok lehetőség; ha tényleg le van törve a füle ahogy írták, akkor csere
- a másik a meghajtó spirál, ami az előbbitől megy az órához, ha ez elszakadt, akkor csere, az előzőhez hasonlóan ez is szinte filléres tétel (pár ezer forint)
- a harmadik maga az óra, ez a legbonyolultabb, de ez sem vészes, szétszeded, és látod, hogy ha valami miatt beakadt a mutató vagy koszos a csapágy vagy akármi. Megtisztítod, összerakod.

Kb. ennyi, én ezért nem adnám el, de Te tudod.

Na ezt nevezem komoly és igényes munkának. Nagyon tetszenek pl. az alu kapcsoló/visszajelző elemek is (az olajzófejről nem is beszélve), ha tudnék, én is ilyeneket faragnék magamnak.

Más kérdés, hogy viszont pofám nem lenne ahhoz, hogy ezt a sok munkát mással végeztessem el.
Egyetértek Zimivel, nekem is - többek közt - azért tetszik, mert teljesen normális motor formája van. Nem olyan kifacsart "csopper", mint amit pl. outsider-nek linkeltem, ami már inkább paródiája a motornak. Meg nem is transformeres.

Én alapvetően sportmotor párti vagyok leginkább, de ennek olyan szépek a vonalai/arányai, hogy egyszerűen még ránézni is jó. Ugyanezt érzem pl. a W800-nál.
Nem klasszikus cruiser, de klasszikus MOTOR.
Hű. de aktív lett ez a fórum. :) Helyes.

Fisi, ha jobban belegondolsz, Lacié pont úgy múködik mint a PD, leszámítva a pumpát.
A 3,5 perc/csepp az megfelel a PD 3-as állásának kb., mert ugye 4 nyitással ahogy írod kb. a 3-as álláson lesz a PD-n is 3,5 perc / csepp.

De igazából Lacinak is nem cseppek jönnek, hanem olajosan tartja a kenőfejet. Pont mint a PD.
No ez az amit mondok. A Pdoilernél legtöbbször 4 nyitás zárás mire egy csepp lejön. Ha úgy lenne mint nálad akkor lenne értelme a 9 fokozatnak igy meg mindössze az utolsó 2-3- nak van ...
Nekem nem úgy működik hogy egy nyitás egy csepp, hanem 3,5perc/csepp. Átfolyásos a rendszer, szabályzócsapon és mágnesszelepen keresztül ami "üres" fokozatban lezár. A csepegés számát sztenderen állítottam be, ilyenkor eltávolodik a lánc a vezetőtől, menetközben nincs csepegés mert mielőtt lecseppene elviszi a lánc a láncvezetőről, ami egyébként folyamatosan olajnedves és általa a lánc is.
Nem akarok puncsolni (vitatkozni jobban szeretek ) de látva a képeket fejet hajtok a precizitásod felett. Ezzel viszont tényleg az a gáz ha olyannak építed be akinek lövése sincs hozzá, aztán egy sterimobos mosás, vagy bármilyen javítás, esetleg sérülés során beüt a ménkű valahol, akkor aztán lehet keresni a hibát, ami nyilván rád várna mert ő nem mer hozzápiszkálni.
Na jó, egye fene, ha lenne egy világjáró motorom, amit mondjuk egy úton belül sütnék ropogósra, majd belevágnám a hóba, aztán beleforgatnám sóba is... akkor szerelnék rá ilyen űrtechnikát, sőt akkor már elmehetnék vele a Marsra is ahol büntetlenül égethetném a vas-oxidos kőzetformán a gumit, azzal a felemelő tudattal, hogy a láncom túléli az univerzumot is.
Amíg viszont csak ez az öreg 3in1 (melójárat+túrák+adrenalin) csatalovam lesz az istálóban, addig tökéletesen kiszolgál az én kistérségi megoldásom is. Annak viszont örülök, hogy elisered a fapados megoldást is, sőt ezek szerint használsz olyat is.
Ha evvel nem vittél csajt akkor kell egy nagyobb, vagy hogy érted!? Rögtön ketten alljatok fejre mert nem lesz tapasztalatod utasszállításban?
Igen, nincs új a nap alatt! Az ER é is szinte ugyanilyen belülről! :)
Egyáltalán nem tipikus hiba. Nem szokott meghibasodni!
Alul a hajtásnál jellemzöen van két fül, amit ha nem illesztenek a kerékagyba szereléskor, elgörbül, és akkor nem kapcsolódik, így a kerék nem hajtja meg a számlálót. A hagyományos órákban a behajtásnál, meg van hajtva a számláló fogaskerekekkel, a sebességmérő pedig egy mágneses kerék és egy körülötte levő harang "kapcsolata". Mivel itt nincs "fizikai" alakkal záró kapcsolat, csak a mágneses mező, így ha a harang csapágyazása elkoszosodik, akkor nem fog tudni kitérni, nem tudja a mutatót kitéríteni a rugó ellenében.
Ilyen hibával nem adom el az ER-5-ösöm. Nem vagyok ekkora tahó. Így nem lehet eladni, ki az a barom aki így megvenné...

Tovább kérdezek. A sebességmérő hibája mennyire tipikus. Mi tud itt elromlani, hogyan működik?

Ennek a motornak még egy hibája van, hogy nem ült még hátul nőszemély. Végtére is azért váltanák, mert nem árt a széleskörű tapasztalat. Többféle motor.
Köszi ,szép ami szép!
Sima scottoiler mini.Dual fejjel.
Láttam 2 embernél működni szal megy az............csak én vagyok túl igényes az olajozott gumira, esetleg nem jól csinálom,bár szín gyári ajánlás.
Szóval törpölés igényel.
Az előbb az egyik kép nem volt jó...
Nekem inkább modern mint Klasszikus! :)
Na ilyen Stelvios dolgok egyenlőre még nem fenyegetnek!