Ha Mo-on vagyok ki sem bújok a mühelyböl, de itt nem lehet a mélygarázsban szerlni, karbantartani, már két feljelentésn vagyok túl a házfelügyelettöl...persze a halaszthatatlan dolgokat megcsinálom most is, csak bújkálok a motorponyva alatt, meg autómosást álcázok, a mosóbeállóban, közben mögötte cserélem a motorkban az olajat, rekordokat döntve...Az hogy a lánccal nem kell legalább foglalkozni...mindhárom rendszámos motoron már rajta az olajozó...és most hogy nemsokára jön a feleségem anyja látogatóba angliából, hozatok vele egy PD-t, már csak azért is mert most már komolyan kiváncsi vagyok rá. Mondjuk csak a pumpát meg a vezérlöt akarom megvenni, a többit sajátból pótolom majd. Èpül még 2 másik motorom valamelyikre csak jó lesz!
Elég az a 160- as gumi, épp hiába a széles ennek is csak a közepe kopik nekem itt az Alföldön...
Arról nem is beszélve hogy egy jóféle PR 3- 4 garnitúra 75 - 84 ezer forint rá...
Viszont a sorkettő blokkot szépen megdolgozták, szép lett kinézetre!
Á respect a kawának, eddig is márkabuzi voltam, de amit idén levágtak, arról sokáig fognak cikkezni az újságok! Remélem a H2- őt igen aprólékosan tervezték meg, nem venném a szívemre ha beégnének vele!
Na menet közben élőben egész jól néz ki valóban, és akkor még a béna küllők sme látszanak!
Ki követte el azt a csúf kipufogót? Hozzák elém, és vessék az oloszlánok elé!
Mi bajod van ezzel a gumival, ezen gyárilag nincs majrécsík
Mert hogy dönteni nem lehet egy csöppet se, az hótbiztos (mondjuk szerintem nem is igénylik, akik ilyennel "cirkálnak")
Ezt én se vágom, főleg, hogy pont most fejtegették a fékezős cikknél, hogy a szélesebb gumitól nem lesz jobb a motor. A csoppereken kifejezetten CSAK a kinézet miatt van, mert NAAAGY, és ami NAAAGY az JÓÓÓ...
A Kawa régi 1300-as 6 hengeresén is 130-as hátsó volt gyárilag.
Az ilyesmin mindig elcsodálkozom egy kicsit:
"A hátsó gumi tekintetében önmérsékletet tanúsítottak a mérnökök, és - valószínűleg - a pénzügyi osztály munkatársaival karöltve egy szerény, mindössze 160-as hátsó gumiban egyeztek ki - a ma oly' divatos úthenger helyett"
Ehhez képest az én eddigi motorjaimon még nem volt 130-asnál nagyobb hátsó gumi, igaz, nem is mai gépek - de nem is kicsik (500-as volt, 1000-es van). Ez ciki vajon?
Nem akarja berakni a linket, valamiért nem működik, de ha rámész az EU-s weboldalra (www.kawasaki.eu), ott megtalálod a Cruiser-ek közt, meg amúgy a nyitókép is az. :)
Nekem pont az tetszik benne, hogy nem erőltetett klasszikus, és nem egy dögnehéz irányíthatatlan valami, mint a legtöbb cruiser. Bejön a forma, nem egy hátrafele lejtő csúszda, nincs minden halálra krómozva, nincs nehezen tisztítható küllős kerék és az eldugott kipufogó is tetszik. Teljesen normális váza és futóműve van, a fékrendszere sincs lebutítva, sőt, ABS-szel is kapható, és a súlya is korrekt, alig több az ER-6f-nél... És az üléspozíció sem kényszeredett, az állítható üléssel/kormánnyal/lábtartóval 3 pozíciót lehet kialakítani. Nekem az egész azt sugallja, hogy egy kényelmes, könnyed, szinte játékos motorról van szó, ami egyáltalán nem jellemző a cruiser-ekre. Egy nagyon kényelmes mindenes.
Szerintem a blokk miatt nem kardános, az ER széria mind láncos kihajtással van tervezve. Meg egy ilyen kis blokknál szerintem nem éri meg átépíteni, a kardánnál nagy a teljesítményveszteség. De nekem bejön a lánc is. :)
Azért valahol vártam, hogy lesz egy részletesebb beszámoló az Intermot kiállításról, mondjuk bemutatják márkánként lebontva az új típusokat. A Ninja H2-ről írtak, de egyébként semmi, pedig a Kawa is több újdonsággal jött ki, az új Versys-ekről egy cikkben sem esett szó itt az oldalon.
Meg most láttam, kijött a Vulcan S. Ahhoz képest, hogy a "csopperek" állnak tőlem a leginkább távol, ez kifejezetten tetszik. Nem is igazán az a klasszikus "csopper" (cruiser), talán pont ezért, és ha jól veszem ki, ez is az ER-6n/f/Versys sor2-es 650-es blokkjára épül.
És hogy miért mondom ezt itt? Nem ismerős a koncepció? ;) Ugyanazon blokkra épül burkolt sportos motor, naked, soft enduro és soft chopper... Ismét teljes a paletta! :)
Ahhoz túl drága volt hopgy csak úgy kidobjam!
De mint mondtam, ha elmegy evvel a hasznhálati móddal ne adj Isten 50- 70 ezret ez a lánc akkor oki, ha viszont hamarabb akkor lánc csere és kurva nagy ívben vágom a kukába!
Fisi, kezdek aggódni miattad!
Szerintem térj vissza a spray-re, sok ez már Neked barátom, komolyan féltem az egészségedet!
Dobd ki azt a szart a fenébe és motorozz gondtalanul tovább!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Elment a sebességmérő. Azt nem néztem, hogy a kilométer számláló pörög-e, de úgy sejtem az sem.
Van itt egy tömb előttem amit az első kerékről szedtem le. Nyilván ez szerelhetetlen, csak azt nem tudom hogy hol a hiba, hogyan működik ez. Ez egy oktató motor volt Fehérváron. Történelmi nyomok vannak a műszerfalon is. Legszívesebben lecserélném, de azt látom, hogy 200euro vagy 60 ezer forint lehet. Ennyit nem akarok költeni.
A "műszerfal"-at nem szedtem szét, szerintem az nem szokott elromolni. A fordulatszám mérő is érdekes, mert először mindig meg kell pöckölgetni, hogy elinduljon (ennek ellenére stabilan működik egyelőre). Ez olyan humoros, hogy nem is akarom megjavítani.
A motororral nagyon elégedett vagyok az iskola rakott bele 50e kilométert, én meg 12ezret kezdőként. Egyetlen műszaki hibám volt, hogy a vízszűrő kis műanyag tartály kirepedt, és elfolyt a víz. Illetve bocs karburátortisztítással elbajlódtam, de vékony tekercskábelel sikerült kipucolni a fuvókákat. Nem 100% néha beleköhög, de megvan az alapjárat.
A menetstabilitásnál felmerültek kételyeim. Nem tudok mit gondoljak a magyar buckákról. ER-5 vagy nem ER-5, de én azt látom, hogy egyes főutakon is komoly bukásveszély van a nyomvályúk miatt. Nem csodálkozom, hogy elment a sebességmérő egyébként. Szlovákiában is olyat kapott a mellső teleszkóp, hogy a motor nem akart visszaállni alapjáratba a sokktól...
Esetleg Honda Deauville-re váltanák, ha valaki tud erre mondani valamit jelezzen.
Na ja, 83e km-nél már nem mindegy, hogy olajzóval vagy spray-vel tette meg.
Amúgy mindenkinek mások a közlekedési szokásai, meg az életkörülményei. Nekem 0 szabadidőm van, az estéket/hétvégéket a gyerekeimmel töltöm, nem érek rá fél napot mosni a lánctrutymót (amit kellett volna, amíg spray-ztem). Olajzóval már nem is kell.
Másik, itt folyton esik az eső, van úgy, hogy egy hónap minden napján. A gépönyvben is benne van, hogy minden esős menet után le kéne fújni a láncot, mert a spray lemosódik. Így napi 2x kellett volna fújnom egy esős hónapban, mert esőben megyek munkába, esőben jövök haza. Meddig tart így egy flakon? Egy hétig talán? Havi szinten 4 flakon kéne? Éves szinten?
És a spray-vel így is volt, hogy egy-egy esős menet után bizony másnapra megjelentek a rozsdafoltok a láncon. Mióta olajzok, nem rozsdásodik.
Szóval spray-vel már lehet rég lerohadt volna a láncszettem, olajzóval meg még mindig nem kopik. (És ugye mennyi is egy új szett ára?)
Úgyhogy őszintén mondhatom, az olajzó a legjobb dolog, ami a motorommal eddig történt. Spórol időt, pénzt, fejfájást, nagyon-nagyon sokat.
De mindenki mérlegeljen maga, hogy neki érdemes-e vagy nem, én csak magamról tudom megmondani. Vannak olyan körülmények, ahol a spray előnyösebb.
Remélem kitalálsz vmi okosságot- iiletve neked mi lesz a véleményed erről a fosról!