Hát jahm a többől valahogy lehet kevesebbet csinálni, de a kevésből többet elég macera. Te nem tudsz egy kis videót csinálni arról hogy egy nyomatra mennyi olaj jön ki a Scottnál a cső végén?
Dehogy lőttem.
Egyszerűen a motorozás van speciel parkolópályán az otthoni dolgok miatt.
Már van két komplett rendszerem.El vagyok látva.
Egy házi elektromos és egy gravitációs.Pénzben kb ott vagyok a kettővel mint te a PD-vel.
Majd ha már az otthoni munkák rendeződtek eltökörészek a scottal mert jónak tartom csak ki kell kísérleteznem a saját beállítást.
Amire most sajnos nincs annyi időm mint a múltban.
Smice- nak igaza van de hozzáteszem, amúgy tényleg csak a praktikum miatt éri meg felrakni. Nekem az Er- 5 sprével elment első lánccal 45 ezer km- et.
Évente én 1- maximum másfél flakon sprét használtam el- ennek ára kb. 2500- 3500 ft.
Ez a fos PDoiler postával stb volt 34- beszerelés sk, Ivzo segítségével. Plusz ha veszel egy flakon olajat az még 2- 5 ezer ft.
Tehát kb 10 év alatt jön vissza az ára szigorúan véve.
Én pl. nehezen hiszem el hogy evvel a fos kis olajjal ami rajta van, csak ahol épp kéne ott nem nagyon 2- 7 x- es lesz a lánc élettartama!
Ami viszont jó: a Zének nincs középtámasza ellenben az Ernővel, és így túra közben jóval macerásabb fújnia láncot + plusz az említett előnyök esőben is lesz némi olaj rajta, meg nem kell várni míg megszárad, nem kell foglalkozni a láncápolással. Extra kényelem ennyi a kulccsszó- de pénzben semmivel nem gazdaságosabb mint a spré- csak ha a házi megoldást választod!
Ott tudsz spórolni, a bolti kütyükkel nem!
Attól függ mi a célod. Ha csak élettartamot akarsz hosszabbítani, és 30.000 km-enként új motort veszel, akkor nem éri meg, addig egyébként is bírja a lánc.
Ha csak pénzt akarsz megtakarítani, és olyan keveset mész, hogy pl. 10 év alatt használsz el egy láncspray-t, akkor nem éri meg, nem jön vissza a készülék ára.
Minden egyéb esetben szerintem érdemes feltenni, tekintve az élettartam hosszabbítást, az egyszerűséget (nem kell fújkálni, nem kell tisztítani, csak mész, nagy ritkán utántöltöd egy 1 perces művelettel, aminek során még nem is koszolod össze magad), rengeteg időt takarít meg, és mindig kenve van a láncod, eső után is. Az olaj meg sokkal olcsóbb mint a spray és kevesebb kell belőle.
Aha a fecskendőről. Nem kísérletezek nemsokára rendelek a vörösből vagy kékből egy botellával azt meglátjuk. Mondjuk elég drága. De lehet csak 2,5 decist rendelek. akkor viszonylag olcsón megúszom..
Nemtom, első körben a zsírban oldódó ételfestékek jutnak eszembe, én azokkal próbálkoznék, valami jó feltűnővel...
Most már lépek, majd írd meg miről dobjak képet, a fecskendőről?
Akkor megbizonyosodtam arról hogy szerintem az enyém sem adagol többet de neki állok és megcsinálom én is a tesztet- esetleg egy fényképet priviben dobhatsz hogy lássak is vmit. Festett olaj nem rossz ötelt de mivel fessem, és mire ez kifogy...
Na igen, vannak akik élvezik, ha másokat lejárathatnak... Én is gondolkoztam kamerán amúgy, de a fene se töltené fel a videókat, nekem csak arra kéne, hogy egy esetleges baleset után meg tudjam mutatni a rendőrnek, mi történt. De még nem vettem, annyira azért nem érzem égető szükségét. :)
Különben még egy dolog eszembe jutott, nem is értem, korábban hogy nem gondoltam rá: Neked ugye az a fő bajod, hogy nem elég látványos az olaj a láncon. Na, gondolom erre találták ki a festett olajokat. A Scottoiler-nek pl. a normál olaja kék, de van piros is, a PTLube meg pl. narancssárga. Azoknál szerintem könnyebben látható, hogy hogy olajoz a rendszer. Szóval nem akarsz ilyen színeset próbálni?
Szerintem házilag is meg lehet festeni amúgy.
Ne rád gondoltam smice, ill. nem a mesélőkre!
Legutóbb pl. egy srác rakott fel videót egy szerintem egyáltalán nem cinkes előzésről amit a szembejövő autós követett el. Előtte 100-at mutatott a motoros órája lakott területen belül...
Támadták is érte, le is szedte a videót.
A kamera nem véd meg senkit, bár vannak helyzetek amikor jól jöhet, ettől függetlenül sokan demonstrálni használják felfújva a legkisebb szitut is.
Szerintem olyannak kell lennie, ha a fogaskeréken látod az olajat, meg a görgőkön is van, akkor szerintem OK. A papírzsepi egyértelműen megmondja, mennyi olaj van a görgőkön amúgy. De vastag filmre ne számíts a görgőkön, a lánckerekek kinyomják amikor összeérnek, ha sok van. A többi helyen azért van több mert az nem préselődik össze egy másik fémfelülettel.
Jogos, hülyék mindenütt vannak. Én sem akarom szítani az ellentéteket, így bár tényleg minden nap tudnék mesélni, nem teszem. Sőt általában már fel se veszem a "merényleteket", hozzászoktam, a városi közlekedés ezzel jár. Csak nagy néha kibukik belőlem... :) De igyekszem nem sokszor panaszkodni.
Hidd el, tudom, mit csinálok... amikor először töltöttem fel az olajzó felszerelése után, akkor így csináltam, de most már nem úgy kezdődik, hogy cső lehúz, ahhoz előbb le kell szedni a bal hátsó idomot... Amihez le kell szedni a jobb hátsót is. De ezekhez előbb le kell szedni a hátsó ülést, majd le kell szedni az első ülést... Ahhoz meg mindkét oldalsó idomot le kell szedni... És vissza ugyanez. És akkor még csak legóztam, az olajzóhoz nem is nyúltam. :)
Szóval nagyságrendekkel fájdalommentesebb, ha szépen rákapcsolom a pumpát, amíg megvacsorázok, addig végigmegy.
Így is történt, nem ez a gond, csak nem tudtam hogy kiürült az egész rendszer. Ha tudtam volna, nem térdelek ott a motor mellett 3 nap is ebben a jó kis októberi 10 fok körüli időben. :) Na mindegy, magamat szívattam.
Na de a lényeg, lemértem: kicsit nyom. Olyannyira, hogy nem tudom pontosan leolvasni, ráadásul pont ott le is kopott a skála a fecskendőről. Az biztos, hogy 0,2 ml alatt van. Talán mondjuk 0,15 körül...
Te mennyit mértél?
Ja, ezt amúgy úgy mértem, hogy olajzó 9-es álláson, és a legelső villanásnál indítottam a 10 perces visszaszámlálót.
Egyébként el van téve a fecskendő az olajjal, ha hajszálpontos értékre vagy kíváncsi, akkor beviszem a munkahelyemre, ott van eszköz legalább százezred milliliter pontosságú térfogatmérésre is. De ha nem muszáj nem viszem be, mert ha rajtakapnak hogy mit mérek, szerintem búcsút inthetek az állásomnak...
Mesélek én is, bár az én történetem egy másik szemszögből közelíti meg az örök ellentétre kárhozatot autós-motoros viszonyt.
Néhány napja hazafelé tartottam a délutáni csúcsfogalomban a céges flotta egyik Ranger terepjárójával. Igazi betondzsugelharc van délután 4körül a városon átvezető főutak mentén, nagyon észnél kell lenni, sőt nem árt ha over centeres az ember nyaka, mint az Ördögűző című film főszereplőjének. Négysávos úton próbáltam bevergődni a két balra tartó sávba az előzékenységet még hírből sem ismerő kamionosok (tisztelet a kivételnek!) közé, ekkor tűnt fel hősünk a tükörben. Nem akarok tipizálni, ezért köbcentit és motormárkát sem írok mivel egy bizonyos hülyegyerek típus képviselőjéről van szó, ami igazából márkafüggetlen. A sisakjára egy junoszty TV (idősebbek ismerik) méretű kamera volt szerelve, talán az zavarta, esetleg valami front hatott rá negatívan... nem tudni, de az biztos hogy feltünően ideges kapkodással harcolt az egyébként tömött sorok között. Időben kiraktam az indexet balra, miközben irgalmat remélve vártam némi előzékenységet a kanyarodó sávban haladóktól. A kamionok között egy autós villantva jelzett nekem és beengedett maga elé ahol nyugodtan folytathattam földi zarándokutamat. Ekkor jött a kamerás ember aki úgy gondolta neki villogtak, holott jóval mögöttem az előzékeny autós mellett járt. Nem volt komoly a szitu mert bőven volt helye, még úgy is hogy indokolatlanul gyorsított majd elkezdett villogni és bőszen nyomogatni az első féket amitől úgy bólogatott a motor mint a matrjoska baba, már attól féltem hogy a produkció közben elfékezi az elejét és beletörölközik az aszfaltba. Tisztán látszott hogy valamiféle sértett motoros öntudatot hajszolt kamerával a fején, miközben a motorosok elnyomását próbálta demonstrálni valami eszméletlen nevetséges és mesterkélt módon, nulla rutinnal! A történet szépséghibája csak annyi, hogy miután megelőzött annyira el volt foglalva a kamerájával hogy majdnem sikerült belegabajodnia egy biciklis jómunkásemberbe, aki egyébként fingom nincs mit keresett a négysávos út közepén... Azóta mégjobban figyelem itt a SportMotoron a videókat mert ha felismerném a feltöltőt esetleg a helyszint biztosan leoltanám az agyát. A sisak amennyit látni engedett abból arra következtettem fiatalabb korosztályból való a rider, a motor meg kezdő paripa lehet a maga kis 100-as környéki hátsó tappancsával. Szóval ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy minden kategóriának megvannak az idiótái, akik sokszor értelmetlen viselkedésükkel szítják tovább az amúgy is elmérgesedett ellentéteket.
Nem buhera! Maga az elv és a megvalósítás jó csak nem ennél. Szerintem egy nagyon jó dolog lancos motornal az olajzó! Mint elvet ajánlom csak pdoilert neeee!
Van egy haverom, két éves az 1300-as banditja, 83ezer km-rel. Na, neki kell...
Új nagy Versys
A látvány összhatása összehasonlíthatatlan a régivel- legalább is nekem
Egyszerűen a motorozás van speciel parkolópályán az otthoni dolgok miatt.
Már van két komplett rendszerem.El vagyok látva.
Egy házi elektromos és egy gravitációs.Pénzben kb ott vagyok a kettővel mint te a PD-vel.
Majd ha már az otthoni munkák rendeződtek eltökörészek a scottal mert jónak tartom csak ki kell kísérleteznem a saját beállítást.
Amire most sajnos nincs annyi időm mint a múltban.
Akkor marad ez. Te már belőtted a kütyüt? Nem kell egy alig olajzó olajzó?
Van.Akár vihetitek is.De hogy sose fog kék lenni a láncon az fix.
Évente én 1- maximum másfél flakon sprét használtam el- ennek ára kb. 2500- 3500 ft.
Ez a fos PDoiler postával stb volt 34- beszerelés sk, Ivzo segítségével. Plusz ha veszel egy flakon olajat az még 2- 5 ezer ft.
Tehát kb 10 év alatt jön vissza az ára szigorúan véve.
Én pl. nehezen hiszem el hogy evvel a fos kis olajjal ami rajta van, csak ahol épp kéne ott nem nagyon 2- 7 x- es lesz a lánc élettartama!
Ami viszont jó: a Zének nincs középtámasza ellenben az Ernővel, és így túra közben jóval macerásabb fújnia láncot + plusz az említett előnyök esőben is lesz némi olaj rajta, meg nem kell várni míg megszárad, nem kell foglalkozni a láncápolással. Extra kényelem ennyi a kulccsszó- de pénzben semmivel nem gazdaságosabb mint a spré- csak ha a házi megoldást választod!
Ott tudsz spórolni, a bolti kütyükkel nem!
Attól függ mi a célod. Ha csak élettartamot akarsz hosszabbítani, és 30.000 km-enként új motort veszel, akkor nem éri meg, addig egyébként is bírja a lánc.
Ha csak pénzt akarsz megtakarítani, és olyan keveset mész, hogy pl. 10 év alatt használsz el egy láncspray-t, akkor nem éri meg, nem jön vissza a készülék ára.
Minden egyéb esetben szerintem érdemes feltenni, tekintve az élettartam hosszabbítást, az egyszerűséget (nem kell fújkálni, nem kell tisztítani, csak mész, nagy ritkán utántöltöd egy 1 perces művelettel, aminek során még nem is koszolod össze magad), rengeteg időt takarít meg, és mindig kenve van a láncod, eső után is. Az olaj meg sokkal olcsóbb mint a spray és kevesebb kell belőle.
Most már lépek, majd írd meg miről dobjak képet, a fecskendőről?
Akkor megbizonyosodtam arról hogy szerintem az enyém sem adagol többet de neki állok és megcsinálom én is a tesztet- esetleg egy fényképet priviben dobhatsz hogy lássak is vmit. Festett olaj nem rossz ötelt de mivel fessem, és mire ez kifogy...
Szerintem házilag is meg lehet festeni amúgy.
Legutóbb pl. egy srác rakott fel videót egy szerintem egyáltalán nem cinkes előzésről amit a szembejövő autós követett el. Előtte 100-at mutatott a motoros órája lakott területen belül...
Támadták is érte, le is szedte a videót.
A kamera nem véd meg senkit, bár vannak helyzetek amikor jól jöhet, ettől függetlenül sokan demonstrálni használják felfújva a legkisebb szitut is.
http://pdoiler.co.uk/
Szóval nagyságrendekkel fájdalommentesebb, ha szépen rákapcsolom a pumpát, amíg megvacsorázok, addig végigmegy.
Így is történt, nem ez a gond, csak nem tudtam hogy kiürült az egész rendszer. Ha tudtam volna, nem térdelek ott a motor mellett 3 nap is ebben a jó kis októberi 10 fok körüli időben. :) Na mindegy, magamat szívattam.
Na de a lényeg, lemértem: kicsit nyom. Olyannyira, hogy nem tudom pontosan leolvasni, ráadásul pont ott le is kopott a skála a fecskendőről. Az biztos, hogy 0,2 ml alatt van. Talán mondjuk 0,15 körül...
Te mennyit mértél?
Ja, ezt amúgy úgy mértem, hogy olajzó 9-es álláson, és a legelső villanásnál indítottam a 10 perces visszaszámlálót.
Egyébként el van téve a fecskendő az olajjal, ha hajszálpontos értékre vagy kíváncsi, akkor beviszem a munkahelyemre, ott van eszköz legalább százezred milliliter pontosságú térfogatmérésre is. De ha nem muszáj nem viszem be, mert ha rajtakapnak hogy mit mérek, szerintem búcsút inthetek az állásomnak...
Néhány napja hazafelé tartottam a délutáni csúcsfogalomban a céges flotta egyik Ranger terepjárójával. Igazi betondzsugelharc van délután 4körül a városon átvezető főutak mentén, nagyon észnél kell lenni, sőt nem árt ha over centeres az ember nyaka, mint az Ördögűző című film főszereplőjének. Négysávos úton próbáltam bevergődni a két balra tartó sávba az előzékenységet még hírből sem ismerő kamionosok (tisztelet a kivételnek!) közé, ekkor tűnt fel hősünk a tükörben. Nem akarok tipizálni, ezért köbcentit és motormárkát sem írok mivel egy bizonyos hülyegyerek típus képviselőjéről van szó, ami igazából márkafüggetlen. A sisakjára egy junoszty TV (idősebbek ismerik) méretű kamera volt szerelve, talán az zavarta, esetleg valami front hatott rá negatívan... nem tudni, de az biztos hogy feltünően ideges kapkodással harcolt az egyébként tömött sorok között. Időben kiraktam az indexet balra, miközben irgalmat remélve vártam némi előzékenységet a kanyarodó sávban haladóktól. A kamionok között egy autós villantva jelzett nekem és beengedett maga elé ahol nyugodtan folytathattam földi zarándokutamat. Ekkor jött a kamerás ember aki úgy gondolta neki villogtak, holott jóval mögöttem az előzékeny autós mellett járt. Nem volt komoly a szitu mert bőven volt helye, még úgy is hogy indokolatlanul gyorsított majd elkezdett villogni és bőszen nyomogatni az első féket amitől úgy bólogatott a motor mint a matrjoska baba, már attól féltem hogy a produkció közben elfékezi az elejét és beletörölközik az aszfaltba. Tisztán látszott hogy valamiféle sértett motoros öntudatot hajszolt kamerával a fején, miközben a motorosok elnyomását próbálta demonstrálni valami eszméletlen nevetséges és mesterkélt módon, nulla rutinnal! A történet szépséghibája csak annyi, hogy miután megelőzött annyira el volt foglalva a kamerájával hogy majdnem sikerült belegabajodnia egy biciklis jómunkásemberbe, aki egyébként fingom nincs mit keresett a négysávos út közepén... Azóta mégjobban figyelem itt a SportMotoron a videókat mert ha felismerném a feltöltőt esetleg a helyszint biztosan leoltanám az agyát. A sisak amennyit látni engedett abból arra következtettem fiatalabb korosztályból való a rider, a motor meg kezdő paripa lehet a maga kis 100-as környéki hátsó tappancsával. Szóval ezzel csak azt akartam érzékeltetni, hogy minden kategóriának megvannak az idiótái, akik sokszor értelmetlen viselkedésükkel szítják tovább az amúgy is elmérgesedett ellentéteket.