Azóta én is találkoztam emberrel más fórumon, aki ott újíttatta fel a hátsó rugóstagját, és nagyon elégedett a munkával azóta is. De már nem merek ajánlani lassan semmit. :)
Egyik ismerősom ott ujitatta fel de azóta is popec neki. Meg mHmax is ott csináltatta, o sem panaszkodik, pedig jó ideje már, de persze azt sem mondom hogy nincs igazság abban amit mondasz!
Ahány ember annyi tapasztalat.
Miki tesó, annak idején te is lelevelezted az angollal, hogy mindegy hová rakod a fejet.
Másrészt Ivzo házi barkacsa is oda cseppent és úszik a villa vége az olajtol.
Harmadreszt nekem ne utálkodjon látható helyen, mert frászt kapok tőle!
Nemrég láttam itt linket egy pesti cégről ahol valami 15ezer körül újítják darabját. Eddig az ismerőseim közül akinek ilyen gondja volt bontottat vett és nem volt vele gondja, én is inkább azt választanám, lehet hogy szépen felújítják ma már, de egy gyári keveset futott bontatlan még mindig biztosabb szerintem. Nekem régen a Daciának újították fel, aztán később volt egy Punto I-esem és abba is felújított került... egyik se sikerült, újat kellett vennem.
Lehet Fisi nagyfokú tisztaságmániája a megoldás, mert egyébként ha tiszta a lánc tényleg alig látszik az olajfilm. Nem a felni állapotát kellene figyelni, hanem egy papírzsepivel a láncon lévő olajat, a felnim nekem se mocskos az olajtól, csak egy kicsit pöttyös, mondjuk úgy 3-400km után, ettől még a láncom olajos annyira amennyire kell.
Nyilván nem segít, csak nem értem a dolgot. Esküszöm azóta nézegettem az angol fórumokat, ahol ezt használják, hátha találok valami megoldást, de még nem írtak ilyenről (sőt olyannal találkoztam, aki szerint túl sokat nyom, és összekeni a felnijét).
Amúgy már próbáltam segíteni, meg itt többen is megszólaltak, ha visszalapozol, láthatod. Nekem már nincs több ötletem. Az a gond, hogy a nyomás nagyságát nem lehet változtatni, csak a gyakoriságát, azt sem bármeddig, mert túlmelegszik a rendszer. Én barkács hajlamú vagyok, ha az enyém lenne, én lehet nekiesnék az elektronikának, és megcsinálnám, hogy többet nyomjon, esetleg megoldanám a plusz hűtést; de máséval nem fogok kísérletezni, mert ha még az is elromlik, ami eddig működött...
Másik még, amit Fisi tudtommal nem próbált, hogy leszedni az ecsetet és rávezetni a lánckerékre, ahogy más olajzóknál van. Azaz megváltoztatni az olajzás helyét, ahogy írtad.
De ezeken túl már nem tudom, még mit lehetne, kifogytam az ötletekből - olyan sokmindent nem lehet variálni ezen a cuccon... Ha van még valakinek valami ötlete, ne tartsa magába, én ehhez már kevés vagyok.
Azért a láncspray-t nem hagytam rajta! Csak a szemek oldalán, ott már nem volt kedvem tovább súrolgatni fogkefével. :) Lusta vagyok rááldozni a plusz időt, az oldalán meg úgysem olajoz, de alulról-felülről, a görgők felszínén, a láncszemek közt az O gyűrűknél, tehát mindenhol, ahol olajnak kell lennie, ott letisztítottam.
Azóta meg, ahogy Lacinak is, nekem is öntisztuló a láncom, tehát az említett helyeken nem koszolódik be. Az oldala meg olyan amilyen, de nem nagyon érdekel. Majd ha nagyon sok szabadidőm lesz, lehet egyszer nekiesek ott is, de sok értelmét nem látom, mert folyton esőben megyek, láttad, milyen sáros a lengővillám, mint egy krosszmotornak néha: na abból látszik, mit kaphat a lánc.
Ez nálam is megvan könnyedén lehet tisztán tartani a láncot azóta .csak olyan érzésem van mintha a gorgokon es a fogaskerekeken nem lenne vagy alig olaj. Mondom a egész széles felni tele volt pár száz km alatt olajpottyokkel csak a lánc nekem olyan túl tisztanak tűnik
Nem tudom Fisi, az én láncom öntisztuló lett amióta az olajozót használom. Stihl olajat használok és azóta nincs rajta olajos csimbók, mint ahogy a láncspray-nél volt anno. Ha mosom a motort óhatatlan hogy ne legyen vizes, ilyenkor sztenderen megforgatom egy kicsit 6.ban a motort amitől leszórja a lánc a vizet, aztán száraz ruhával megarkolom a láncot és 3-4szer átforgatom kézzel. Ennyiből áll a lánctisztítás, aztán vékonyan átkenem egy kis ecsettel, szintén Stihl olajjal, ez az alaphelyzet, a többi a lánckenő dolga, vagyis a folytonos olajfilmréteg fenntartása. A felnim egy Balatoni út után (880km) kezdett egy kissé már vállalhatatlan lenni, de egy papírtörlővel 2perc volt körbetörölni mert abszolut nem ragacsos és ha letörlöm szép fénye van a felninek amire nem is ragad annyira a por mint a kocsonyásabb láncspray-re.
Lehet nálad nem is az adagolásal van a baj, hanem a kenés helye van rosszul megválasztva. A többieké (akiknek bevált) ugyanott van vajon? Na majd beszélünk, tudod én már ilyenkor...
Én ott látom a hibát hogy szerintem ennek úgy kellene mukodni hogy egy nyitás egycsepp olaj az ecset vagy ccső végén. E helyett sokszor 3-4 nyitás, mire egy kövér csepp elhagyja a cső végét. De mikor Smice küldött egy vidit ott úgy tűnt az övé sem nyom többet. Lehet hogy mivel o rajta hagyta a régi lancspret így jobban itt maradt az olaj mint a lepucolt láncon, nálam?
Fisinek ez sovány vigasz és természetes hogy felesleges kiadásként éli meg. Próbáljatok neki segíteni, mert itt hiába beszéljük ki a tehénből a borjút az olajzó attól még nem olajoz, legalábbis nem úgy ahogy kell.
Mi többször beszéltünk telefonon de nem tudtam segíteni mert nem ismerem testközelből a kütyüt, ráadásul 200km választ el bennünket. Az én fapados verzióm 3motorban dolgozik, szerencsére jól, egyszerű de van azért benne egy-két dolog, kapcsolási rajzot is küldtem hozzá és neten keresztül is tudtam segíteni. Fisinek viszont nem tudok segíteni bármennyire is szeretnék, aki olyat használ annak kell segíteni és akkor talán kiderül hol sántít a dolog.
Hát, igazából várom mikor jössz le, aztán lehet ranezel aztán azt mondod hogy tökéletes.
Amúgy a kiemelő gomba olajzó felőli része is fekete volt az olajtol, csak kéne még valaki aki ránéz, eddig Ivzo nézte meg..
De akkor hogy a pitch-be működik mindenkinek (jelzem nekem is), csak Fisinek nem? Angliában több motoros klub nyíltan hirdeti, több százan ajánlják fórumokon, van aki írja, hogy már a harmadik motorjára veszi... És még erősebb gépekre is felrakják, Tiger 1050-re meg 1000-es V-stromra... Miért csak Fisinek nem?
Persze, mindig beüthet egy selejt ami átcsúszott a minőségellenőrzésen, de ennek meg mekkora volt az esélye... Szar ez így...
Mondjuk meg őszintén te ezzel a cuccal belenyultál a szarba... egyre több ismerősömnek van "fapados" eddig még egy se bánta meg. Van még egy cimborám akinek szintén olyan hiper van mint neked csak a másik típus, először az se akart működni mert aki összerakta elbaszta... most talán jó, csak mostanság kevesebbet motorozik így nem tudom hol áll a dolog.
Hát eddig nem mondok semmit. De az tuti, hogy vissza nézve semmi sok értelme ennek a szarnak eddig. Ha tocsognek az olajban akkor azt mondom oké. Kényelmi faktora nagy de ha így működik mint eddig akkor kalap szar az egész - kb. 10 évnyi lancspre araert. Eddig azt mondom jó jó de nem ajánlom különösebben senkinek. Max a pár ezer forintos házi példányokat...
Ahány ember annyi tapasztalat.
Másrészt Ivzo házi barkacsa is oda cseppent és úszik a villa vége az olajtol.
Harmadreszt nekem ne utálkodjon látható helyen, mert frászt kapok tőle!
www.karaszy.hu
Amúgy már próbáltam segíteni, meg itt többen is megszólaltak, ha visszalapozol, láthatod. Nekem már nincs több ötletem. Az a gond, hogy a nyomás nagyságát nem lehet változtatni, csak a gyakoriságát, azt sem bármeddig, mert túlmelegszik a rendszer. Én barkács hajlamú vagyok, ha az enyém lenne, én lehet nekiesnék az elektronikának, és megcsinálnám, hogy többet nyomjon, esetleg megoldanám a plusz hűtést; de máséval nem fogok kísérletezni, mert ha még az is elromlik, ami eddig működött...
Másik még, amit Fisi tudtommal nem próbált, hogy leszedni az ecsetet és rávezetni a lánckerékre, ahogy más olajzóknál van. Azaz megváltoztatni az olajzás helyét, ahogy írtad.
De ezeken túl már nem tudom, még mit lehetne, kifogytam az ötletekből - olyan sokmindent nem lehet variálni ezen a cuccon... Ha van még valakinek valami ötlete, ne tartsa magába, én ehhez már kevés vagyok.
Azóta meg, ahogy Lacinak is, nekem is öntisztuló a láncom, tehát az említett helyeken nem koszolódik be. Az oldala meg olyan amilyen, de nem nagyon érdekel. Majd ha nagyon sok szabadidőm lesz, lehet egyszer nekiesek ott is, de sok értelmét nem látom, mert folyton esőben megyek, láttad, milyen sáros a lengővillám, mint egy krosszmotornak néha: na abból látszik, mit kaphat a lánc.
Lehet nálad nem is az adagolásal van a baj, hanem a kenés helye van rosszul megválasztva. A többieké (akiknek bevált) ugyanott van vajon? Na majd beszélünk, tudod én már ilyenkor...
Mi többször beszéltünk telefonon de nem tudtam segíteni mert nem ismerem testközelből a kütyüt, ráadásul 200km választ el bennünket. Az én fapados verzióm 3motorban dolgozik, szerencsére jól, egyszerű de van azért benne egy-két dolog, kapcsolási rajzot is küldtem hozzá és neten keresztül is tudtam segíteni. Fisinek viszont nem tudok segíteni bármennyire is szeretnék, aki olyat használ annak kell segíteni és akkor talán kiderül hol sántít a dolog.
Amúgy a kiemelő gomba olajzó felőli része is fekete volt az olajtol, csak kéne még valaki aki ránéz, eddig Ivzo nézte meg..
Mérjük már meg azt hogy mennyit nyom mondjuk 10 perc alatt a tiéd!? Legalább kiderül hogy szar e vagy csak én baszok el vmit
Persze, mindig beüthet egy selejt ami átcsúszott a minőségellenőrzésen, de ennek meg mekkora volt az esélye... Szar ez így...
Amúgy ez még nem is a hiper kategória.