amugy kiszedtem a gyertyat es
kicsit ranyomtam az oninditora. Es hat a hengerbol durvan feltort a benzin.
Szerinten nem zárt a tű szelep a karbiba,esetleg azon a hengeren nem volt gyújtás. A légszűrőház levezető cső végéből vedd ki a dugót hogy van-e benzin benne,mert ha van akkor biztos hogy túl folyt a benzin.
Valszeg itt is így van, de mivel épp csak nyit zár , egy szemvillanás alatt- így az elektronika nem tilt le teljesen. Csak épp kicsit megszakítja a gyújtást..
Így logikus, csak azt gondolnám ez egy sima kétállású kapcsoló, vagy teljesen elveszi a gyújtást, vagy semmit nem csinál.
A Ninja 250R-nél egyes motorokon meghibásodott a dőlésérzékelő, kb. ugyanez a lényege, hogy ha úgy érzi, földön a motor, akkor leveszi a gyújtást. A hibás érzékelőknél pontosan ez történt, egyszercsak megállt a motor menet közben, és ha már egyszer levette a gyújtást, addig nem mozdult, míg kézzel újra nem indítottad. De ilyet nem gondoltam volna, hogy leveszi a gyújtást, aztán megint ráadja, megint leveszi-ráadja, leveszi-ráadja...
Na mindegy, örülök, hogy megoldódott a történet szerencsésen, ez a lényeg! :) Ezért nem kell eladni a motort minden kis hibáért! ;)
Pukkanó hangot is ez a kapcsoló okozhatta szerintem...
Mivel hogy ugyanúgy volna ott ahol elvette a gyújtást, ahogy némelyik pihent agyú is szokott például motoros találkozón szórakozni a gyújtással .. Vagy felvonuláson kapcsolgatják a vész leállítot és ezzel durrogtatnak..
Hali!
De a röhej az, hogy ma amikor elmentem szerelőhöz, már akkor minden tökéletes ment, mintha valaki az éjszaka beszökött volna a garázsba és megcsinálta volna. Itt kezdtünk el gyanakodni valami elektromos hibára. Ott a szerelő kollégája mondta hogy próbáljuk meg a sztender kapcsolóját kikötni, neki is volt ilyen problémája a saját robogójával.
A fulladást úgy, hogy ugye valami betojt a kapcsolóban és a bukkanónál gondolom ahogy megmozdult a sztender vagy valami érintkező a kapcsolóban, egy pillanatra úgy érzékelte mintha lehajtottam volna a sztendert, ezért biztonsági okból ő úgy gondolta, hogy le akarja állítani magát (ugye van ez a védelem hogy ha lent van az oldalsó sztender és sebességbe rakod a motort, ő leállítja magát). De mivel ez csak egy pillanatig tartott, ezért csak befulladt egy pillanatra a motor. A pukkanó hang miértjére még nem jöttünk rá, de azóta nem jelentkezett.
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy a problémámat (fulladások, leállások) az oldalsztender kapcsolója okozza. Eddig nem tűnt fel, de mindig egy nagyobb bukkanó után fulladt be a motor. Most, hogy ki lett kötve, óramű pontossággal pötyörög a motor, nem fullad, nem álldogál le. Most 1 hét tesztfázis következik így és ha tényleg csak ez a probléma, akkor megoldódott ez a bosszúság is. Szorítsatok
Az igaz hogy sajnalnam eladni. Mivel tetszik a moci es kulsore nem is nez ki ugy hogy szet lenne hajtva. Blokkon nincs semmi serules. Csak az hogy miota megvan alig tudtam menni vele. :/ amugy kiszedtem a gyertyat es kicsit ranyomtam az oninditora. Es hat a hengerbol durvan feltort a benzin. Ha minden zarna ahogy kell akkor szabadna hogy ilyen tortenjen?
Mindenképp, köszi a jó tanácsot. Szerintem a héten megyek a Kawához, úgyis akarok még ezt-azt. Mondjuk az, hogy mikor lesz megint időm beszerelni őket, az más kérdés...
Én sem adnám el a helyedben. Eleve ott vesztesz, hogy annyiért már úgyse tudod eladni, mint amennyiért vetted, utána meg ha az árából veszel egy másik használtat (mert új motort nem fogsz tudni), az ugyanúgy lutri - a használt MINDIG az. Lehet kifogsz egy sokkal rosszabbat, aztán már bánhatod. Akkor add el, ha új motort tudsz venni helyette.
(Amúgy a tankod tényleg feltűnően javított.)
Ha viszont foglalkozol egy kicsit a géppel, szétszeded, kicseréled ami rossz, akkor valószínű kis költségből lesz egy olyan motorod, ami megbízható, még sokáig kiszolgál és már ismered a belsejét.
Amúgy tényleg jó kis motorok ezek, igazi igásló, ha egyszer rendbehoztad, sokat kibír. Én amúgy a tűszeleppel szívok, nem akarnak zárni, ezért fulladt meg az egyik henger - használtan vettem, olasz import, de remélhetőleg ezzel a pár száz forintos tétellel rendbejön.
Na én is ezt akartam írni éppen.Rútul nem mindegy mire használnak egy gépet. Pl az autómat az átlagosnál biztosan többször indítom.A motort viszont rövid útra elő se veszem.
Nemrégiben nekem is indítózáskor nem mindig reagált, ilyenkor az önindító felől sercegő hangok jöttek. Én is a szénkefékre gyanakodtam, aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve WD 40-el befújtam az indítógomb mellett a kapcsolóhoz, és azóta tökéletesen működik. A kapcsoló volt már kontakt hibás. Egy próbát talán megér....
Azért ilyen hamar nem szabad feladni!Bosszantó egy helyzet,de biztos orvosolható.
Lehet elektromos hibák sorozata(,indító relé beégés,fő kábelek csatlakozásainak kontakt hibája,gyertya pipa,-gyújtó kábel beégés,szakadás), lehet üzemanyag ellátási probléma(benzincsap dugulás,karburátor dugulás,nem megfelelő üzemanyag szint,szelep hézag,-de ez 50ezer alatt nem valószinű.)
Biztos velem van a baj, de ez nekem kicsit félmegoldás.
Nem lehet azt a kapcsolót szétszedni, kitisztítani?