Szia!
Hasonló gonddal küszködök én is. Egyre gyakoribb a gázadásra a fulladás és a random motorleállás. Ilyen lefulladás után csak nagy nehezen akar beindulni, de utána úgy megy mintha tök egészséges lenne (kb. 2-3 percig és ismét jön a fulladás). Karbi takarítás és szinkronizálás (2-szer is az elmúlt hónapban) + üzemanyagtank pucolás és benzinszűrő csere megvolt, de nem javult a helyzet. 2 napja hoztam el a szakitól, ott tökéletes volt, mondom ma megyek egy nagyobb kört, megnézzük milyen hosszabb távon. Elindulás után kb 4 perccel jöttek a gondok. Nálad is előfordult egy ilyen pukkanó hang a kipufogó felől amikor befulladt? Nagyjából ezt a hangod ahhoz tudnám hasonlítani mintha valaki összecsapná a két kezét.
Látom beindult a láncolajzó segélyvonal. :) Köszi mindenkinek. Sajnálom a dolgot, mert én javasoltam a PD-t Fisinek, mert nekem tökéletesen bevált. Ő meg mióta megvette csak küzd, én meg nem nagyon sokat tudok segíteni... ( De remélem sikerül a végén megfelelő működésre bírni.
Most sok időm nincs sajnos bekapcsolódni, de felrakok pár képet az én láncomról, amit Fisinek is elküldtem. Szerintem ez jó, nekem kb. olyannak tűnik, mint a K.Istváné.
Bár hogy őszinte legyek, én szerintem vak vagyok ehhez, mikor néztem a Bandit fórumon a képeket a többiek láncáról, amik elvileg jól voltak kenve, nekem némelyik tök száraznak tűnt.
Fisinek is mondtam, nekem a legjobban az a módszer jött be az olajozás ellenőrzéséhez, hogy végighúzom a láncon az ujjam (vagy egy zsebkendőt), akkor egyértelműen látszik hogy van-e és mennyi.
A félperces csepp meg szerintem nagyon esetleges, nem mindegy, milyen sebességgel mész, milyen olajat használsz, meg mennyit nyom ki a cucc... Szerintem nincs erre általános szabály. Tényleg Fisi, ez Stihl olaj, vagy még amit a PD-hez adtak? A Stihl nekem kicsit hígabbnak tűnt, azzal talán hamarabb lecseppen.
A 10 perces mérést megcsinálom, az úgy tényleg korrekt, most már engem is érdekel. :) De nem ígérem hogy holnap, mert nagyon el vagyok havazva, ezen a hétvégén is dolgozom... :(
Na jöjjenek a képek, aztán jóéjt mindenkinek, és tényleg köszi a sok hozzászólást. (Egyébként a két kép ugyanabban az időpontban készült, mégis a második képen olyan nekem, mintha száraz lenne a lánc, ez elsőn meg kellően olajos; mondom, vak vagyok ehhez. :) Mondjuk az látszik, hogy nem matt-száraz, meg ha lehúzom zsepivel, ott az olaj egyértelműen.)
No ez a mennyiségi dolog nem is rossz. Leszervezem smiceval a mérést! Mondjuk elsore a fejrol leszedve csak simán a cső végén mennyit ad le.
Szerinted is kevés ami rajta van István ?
Azt próbáltam meg körülírni a korábbi posztomban. Nincs általános recept. A időintervallum, meg a csepp kövérséges nem állandó, és nem elegendő egy városi furikázásra vagy egy autópálya rohamra.
Kiindulásnak megfelelő egy fél perces idővezérles, de mint olvasható, van akik nagyon távol találja meg a neki jó beállítást ettől.
Èn arról nem vagyok még mindig általad meggyőzve, hogy a rendszer mennyiségi hozama megfelelő alapállapotban, mondjuk Smice -ével ha összehasonlítod. Tehát mondjuk egy 5ml-es fecskendőben felfogni a csöpögő olajat, 1 és 9-es beállításnál, és összehasonlítani a mért mennyiségeket Mondjuk 10 perc intervallumban. Utána lehetne "aggódni", hogy nem jön le ugyan azon mennyiség valami oknál fogva, ezért kell neked már majdnem a legnagyobb fokozatra rakni mondjuk.
Nem biztos hogy sokat számít, de szerintem jobb ha a görgő vége van megcélozva, nem közepe, így be tud kúszni a görgő belsejébe is magában tud tartani ott a lánc némi kenőanyagot, meg jut egy pici az o-gyűrűkre is, meg a lánc oldalára, ami szintén fel tud venni komolyabb mennyiségű olajfilmet, mely következő alkalom el tud kúszni a kívánt helyekre.
Itt van két motorom láncának állapota. Látható, hogy a görgök mattok, nem fényesek, de azok nem tocsognak annyira az olajban. Nem nagyon vannak takarítva. A küllős Yamahán az az eredeti 1986-os lánc. Az 1400-esen kb 3000 km óta nem igen volt takarítva, és kapott pár 100 km esőt is. Télen rendetlenkedett a elektronika, nem sikerült a kb 8 km es intervallumot beállítani, ez kb most valahol 4-5 km között van. Több olajat így sem vesz fel a lánc, csak a környezete olajosabb.
Nem tudom, korábban javasoltam az is, hogy ujjbeggyel azonos olajjal kend be vastagon a láncot, nagy állványon forgasd meg a 160-180-al a hátsó kereket 5.6.-ban, aztán nézd meg hogy mennyi tud rajtamaradni, meg hová válik le a felesleg.
No, annyit csináltam vele, hogy lejjebb tettem az ecsetet, és rovidebbre vágtam a szoret hogy hamarabb elcseppenjen az olaj. Amúgy röhej mert már vagy a tokom is olajos itt csak a lánc nem. 8- as állás fél percenként cseppent. Már csak egy van a 9- es az 25 másodpercenként... Az utolsó képen ha látszik hogy ha felnyomom csumara a lancagat kézzel akkor az ecset jól bele ér a lancba. De a műanyag kissé feljebb van, nem tudom így jó lesz e. Ha nem akkor kuka és Ivzo házi olajzója kerül fel majd. Ezt tudom tuti egy forintot nem adok ezért a szarert...
Az enyém 3,5 percenként cseppen egyet, de ez csak viszonyszám mert működés közben nem csepeg hanem nedvesen tartja a láncvezetőt amiről a lánc szedi le. Ha viszont szenderen áll a motor eltávolodik a lánc, így a csepegés gyakoriságát állítva tudom a mennyiséget szabályozni egy csap segítségével. Idén még nem is nyultam hozzá, sikerült egy olyan mennyiseget beállítani a 3,5 perces intervallummal ami tökéletesen nedvesen tartja a láncot de ugyanakkor nem taknyolja össze a lác környezetét sem. Nem tudom a PDoiler mennyit nyom egyszerre vagy milyen fokozatokat tud, ebben tényleg olyan tud segíteni aki olyat használ.
Ez tényleg karcsú, nyilván az se jó ha úszik az olajtól de a folyamatos olajfilm az én láncomon jobban látszik. Össze kell hasonlítani ugyanilyen rendszerrel és akkor ki kell derüljön mi a hiba.
Itt vannak az ígért képek, a mennyiséget kb 5-600 km távlatából nézzétek. Szerintem nagyon kevés, mint pl az alsó lengővilla ágon is látszik mennyi verődött ki
Olvastam a háttérben a vitát láttam a képeket. Ezekrol nem sok mindenre tudtam következtetni sajnos. Csak azt tudom hogy kísérletezek és állítom ide meg oda, a láncon van némi olaj stb de ha pl a gorgokon húzom végig az ujjam alig alig van film rajta.
Inkább folyna orrran száján akkor valamivel lefojtanam de a kevesbol többet nem tudok csinálni.
Itt egy olajzót régebb óta használó ember kellene. Mert bár Ivzo régebb óta használ egy sk készítésut de neki jóval több van rajta de ő sem igazán biztos benne hogy melyik a jó állítás.
Én is úgy vagyok vele inkább a több lenne kicsit a jobb
Miért van két bowden a gázmarkolatnál?Eddig azt hittem a két karbinak külön madzagja van.Tegnap olajoztam a cuccot és akkor vettem észre,hogy a két drót ellentétesen mozog.
Hasonló gonddal küszködök én is. Egyre gyakoribb a gázadásra a fulladás és a random motorleállás. Ilyen lefulladás után csak nagy nehezen akar beindulni, de utána úgy megy mintha tök egészséges lenne (kb. 2-3 percig és ismét jön a fulladás). Karbi takarítás és szinkronizálás (2-szer is az elmúlt hónapban) + üzemanyagtank pucolás és benzinszűrő csere megvolt, de nem javult a helyzet. 2 napja hoztam el a szakitól, ott tökéletes volt, mondom ma megyek egy nagyobb kört, megnézzük milyen hosszabb távon. Elindulás után kb 4 perccel jöttek a gondok. Nálad is előfordult egy ilyen pukkanó hang a kipufogó felől amikor befulladt? Nagyjából ezt a hangod ahhoz tudnám hasonlítani mintha valaki összecsapná a két kezét.