Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!
Hasonló gonddal küszködök én is. Egyre gyakoribb a gázadásra a fulladás és a random motorleállás. Ilyen lefulladás után csak nagy nehezen akar beindulni, de utána úgy megy mintha tök egészséges lenne (kb. 2-3 percig és ismét jön a fulladás). Karbi takarítás és szinkronizálás (2-szer is az elmúlt hónapban) + üzemanyagtank pucolás és benzinszűrő csere megvolt, de nem javult a helyzet. 2 napja hoztam el a szakitól, ott tökéletes volt, mondom ma megyek egy nagyobb kört, megnézzük milyen hosszabb távon. Elindulás után kb 4 perccel jöttek a gondok. Nálad is előfordult egy ilyen pukkanó hang a kipufogó felől amikor befulladt? Nagyjából ezt a hangod ahhoz tudnám hasonlítani mintha valaki összecsapná a két kezét.
Ja és ez már szerintem is jó...
Látom beindult a láncolajzó segélyvonal. :) Köszi mindenkinek. Sajnálom a dolgot, mert én javasoltam a PD-t Fisinek, mert nekem tökéletesen bevált. Ő meg mióta megvette csak küzd, én meg nem nagyon sokat tudok segíteni... ( De remélem sikerül a végén megfelelő működésre bírni.

Most sok időm nincs sajnos bekapcsolódni, de felrakok pár képet az én láncomról, amit Fisinek is elküldtem. Szerintem ez jó, nekem kb. olyannak tűnik, mint a K.Istváné.
Bár hogy őszinte legyek, én szerintem vak vagyok ehhez, mikor néztem a Bandit fórumon a képeket a többiek láncáról, amik elvileg jól voltak kenve, nekem némelyik tök száraznak tűnt.
Fisinek is mondtam, nekem a legjobban az a módszer jött be az olajozás ellenőrzéséhez, hogy végighúzom a láncon az ujjam (vagy egy zsebkendőt), akkor egyértelműen látszik hogy van-e és mennyi.

A félperces csepp meg szerintem nagyon esetleges, nem mindegy, milyen sebességgel mész, milyen olajat használsz, meg mennyit nyom ki a cucc... Szerintem nincs erre általános szabály. Tényleg Fisi, ez Stihl olaj, vagy még amit a PD-hez adtak? A Stihl nekem kicsit hígabbnak tűnt, azzal talán hamarabb lecseppen.

A 10 perces mérést megcsinálom, az úgy tényleg korrekt, most már engem is érdekel. :) De nem ígérem hogy holnap, mert nagyon el vagyok havazva, ezen a hétvégén is dolgozom... :(

Na jöjjenek a képek, aztán jóéjt mindenkinek, és tényleg köszi a sok hozzászólást. (Egyébként a két kép ugyanabban az időpontban készült, mégis a második képen olyan nekem, mintha száraz lenne a lánc, ez elsőn meg kellően olajos; mondom, vak vagyok ehhez. :) Mondjuk az látszik, hogy nem matt-száraz, meg ha lehúzom zsepivel, ott az olaj egyértelműen.)
Ami ezeken a képeken van, szerintem már jól néz ki.
No ez a mennyiségi dolog nem is rossz. Leszervezem smiceval a mérést! Mondjuk elsore a fejrol leszedve csak simán a cső végén mennyit ad le.
Szerinted is kevés ami rajta van István ?
Azt próbáltam meg körülírni a korábbi posztomban. Nincs általános recept. A időintervallum, meg a csepp kövérséges nem állandó, és nem elegendő egy városi furikázásra vagy egy autópálya rohamra.
Kiindulásnak megfelelő egy fél perces idővezérles, de mint olvasható, van akik nagyon távol találja meg a neki jó beállítást ettől.

Èn arról nem vagyok még mindig általad meggyőzve, hogy a rendszer mennyiségi hozama megfelelő alapállapotban, mondjuk Smice -ével ha összehasonlítod. Tehát mondjuk egy 5ml-es fecskendőben felfogni a csöpögő olajat, 1 és 9-es beállításnál, és összehasonlítani a mért mennyiségeket Mondjuk 10 perc intervallumban. Utána lehetne "aggódni", hogy nem jön le ugyan azon mennyiség valami oknál fogva, ezért kell neked már majdnem a legnagyobb fokozatra rakni mondjuk.

Nem biztos hogy sokat számít, de szerintem jobb ha a görgő vége van megcélozva, nem közepe, így be tud kúszni a görgő belsejébe is magában tud tartani ott a lánc némi kenőanyagot, meg jut egy pici az o-gyűrűkre is, meg a lánc oldalára, ami szintén fel tud venni komolyabb mennyiségű olajfilmet, mely következő alkalom el tud kúszni a kívánt helyekre.

Itt van két motorom láncának állapota. Látható, hogy a görgök mattok, nem fényesek, de azok nem tocsognak annyira az olajban. Nem nagyon vannak takarítva. A küllős Yamahán az az eredeti 1986-os lánc. Az 1400-esen kb 3000 km óta nem igen volt takarítva, és kapott pár 100 km esőt is. Télen rendetlenkedett a elektronika, nem sikerült a kb 8 km es intervallumot beállítani, ez kb most valahol 4-5 km között van. Több olajat így sem vesz fel a lánc, csak a környezete olajosabb.

Nem tudom, korábban javasoltam az is, hogy ujjbeggyel azonos olajjal kend be vastagon a láncot, nagy állványon forgasd meg a 160-180-al a hátsó kereket 5.6.-ban, aztán nézd meg hogy mennyi tud rajtamaradni, meg hová válik le a felesleg.
No, annyit csináltam vele, hogy lejjebb tettem az ecsetet, és rovidebbre vágtam a szoret hogy hamarabb elcseppenjen az olaj. Amúgy röhej mert már vagy a tokom is olajos itt csak a lánc nem. 8- as állás fél percenként cseppent. Már csak egy van a 9- es az 25 másodpercenként... Az utolsó képen ha látszik hogy ha felnyomom csumara a lancagat kézzel akkor az ecset jól bele ér a lancba. De a műanyag kissé feljebb van, nem tudom így jó lesz e. Ha nem akkor kuka és Ivzo házi olajzója kerül fel majd. Ezt tudom tuti egy forintot nem adok ezért a szarert...
Az enyém 3,5 percenként cseppen egyet, de ez csak viszonyszám mert működés közben nem csepeg hanem nedvesen tartja a láncvezetőt amiről a lánc szedi le. Ha viszont szenderen áll a motor eltávolodik a lánc, így a csepegés gyakoriságát állítva tudom a mennyiséget szabályozni egy csap segítségével. Idén még nem is nyultam hozzá, sikerült egy olyan mennyiseget beállítani a 3,5 perces intervallummal ami tökéletesen nedvesen tartja a láncot de ugyanakkor nem taknyolja össze a lác környezetét sem. Nem tudom a PDoiler mennyit nyom egyszerre vagy milyen fokozatokat tud, ebben tényleg olyan tud segíteni aki olyat használ.
Lanckerek dekli belseje. Amúgy ha jól hallottam fel percenként egy csepp a jó!? Ezt a pdoiler 8as allason tudja..
Ez tényleg karcsú, nyilván az se jó ha úszik az olajtól de a folyamatos olajfilm az én láncomon jobban látszik. Össze kell hasonlítani ugyanilyen rendszerrel és akkor ki kell derüljön mi a hiba.
Ez eleg gaz.
De legalabb tiszta.
Smice, K. István, Eryk, Cblaci!

Itt vannak az ígért képek, a mennyiséget kb 5-600 km távlatából nézzétek. Szerintem nagyon kevés, mint pl az alsó lengővilla ágon is látszik mennyi verődött ki
Jó sokáig keverd mert mindig lesz az alján egy kevés maradék de ha elő melegited sokkal könnyebb dolgod lesz!
Ahogy írták Naderóbert, egy húzó és egy toló ága van!
Arra ám! :))
Szia István!

Olvastam a háttérben a vitát láttam a képeket. Ezekrol nem sok mindenre tudtam következtetni sajnos. Csak azt tudom hogy kísérletezek és állítom ide meg oda, a láncon van némi olaj stb de ha pl a gorgokon húzom végig az ujjam alig alig van film rajta.
Inkább folyna orrran száján akkor valamivel lefojtanam de a kevesbol többet nem tudok csinálni.
Itt egy olajzót régebb óta használó ember kellene. Mert bár Ivzo régebb óta használ egy sk készítésut de neki jóval több van rajta de ő sem igazán biztos benne hogy melyik a jó állítás.
Én is úgy vagyok vele inkább a több lenne kicsit a jobb
Köszi, hamar megtaláltam én is, eddig valahogy elkerülte a figyelmemet. Remélem lesz Debrecenben és akkor megkapja a kis robesz
Szerintem erre gondolt Fisi. Nem egy horror összeg.
Szia! Megnézem a honlapjukon, eddig nem is tudtam hogy van ilyen is, mondjuk nem is néztem mivel kétütemű motorral több mint 20-éve nem volt dolgom.
Inkább legyen kicsit "retyemókos" a felni... az olaj nem hazudik. Meg sz.tem nincs az a fajta amiből ne kerülne a kerékre...
Köszönöm
Meg az egyenek turokepessege sem egyseges az olajcseppekkel szemben.
Biztonsági okokból! Ha a visszahúzó rugó eltörne, is legyen esélyed elzárni a fojtószelepet visszafele tekerve a gázkart.
Miért van két bowden a gázmarkolatnál?Eddig azt hittem a két karbinak külön madzagja van.Tegnap olajoztam a cuccot és akkor vettem észre,hogy a két drót ellentétesen mozog.