Csak pár napot görgess vissza Bandit topicban, van fent pár kép mert a téma miatt megint lángokba borul az oldal. Kiindulásnak ízelítőnek, hogy kb kinek mit jelent a jól kent ott láthatod pár képen.
Pont a te és Zoli példáján már hónapok óta "gondolat kísérletezek" hogy vajon hány változós lehet egy ilyen automata kenőrendszer...
Vajon számít e a motor kialakítása, a keletkező örvények, a lánc távolsága a kerék-gumi szélétől, a kenési pont, a lánckerekek mérete.... és még ki tudja mi.
Az kijelenthető határozottan, hogy nincs általános recept! Az összegyűlt tapasztalatok akkora szórással rendelkeznek, hogy képtelenség abból bármilyen következtetést saját magunknak levonni.
Van pár sarokpont ami jó kiindulási alap (ami többeknél működik) ezek mentén kell keresni saját magunk megoldását. Nem favorizálva, semmiképpen sem a többi fölé emelve, de a bonyolult Mccoi ezért ad egy nagy flexibilitást, mert olyan tág határok között változatható a mennyiség és az intervallum hozzávéve a progresszív -sebességgel fordítottan csökkenő kenési intervallumot, és az azonnal kapcsolható két extra funkciót. Ezek biztosítják azt, hogy a legszélsőségesebb körülmények között is elegendő legyen a kenőanyag mennyisége.
Szerintem egy jól kalibrált edénybe felfogva ki kéne mérnetek az egyes fokozatok mennyiségét egy jól kezelhető intervallumba, és összehasonlítani, meggyőződni arról, hogy amit beállítasz, és másnál elegendő, azt neked is tudja-e a cuccod. Utána lehet játszani a mennyiséggel, ami passzol a "temperamentumodhoz", meg esetlegesen az kenési pont változtatásával.
Bele kéne nézni az üzemanyagtankba! Ha csak hangyányi jele van a rozsdának, akkor az újra és újra dugulást fog okozni a porlasztókban.
Ha képen látható cucc ülepszik le az úszóházban, akkor az máshol is jelen van.
Ugyanakkor nem tudni mit takar az hogy kitakarították a porlasztót? Ha egy 9 -10 éves cuccot csak szétszednek, megfújkálnak annak még nem lesz hosszútávú eredménye. Nekem 4-6-8 órám is elmegy egy sornégyes egységre, mire ízeire szedem, a leválasztható apró cuccokat beáztatom, a nagyobb részeket kívülről- belülről elmosom, kifújom több irányból, majd minimum egy garnitúra új tömítés-o-gyűrű szettel összerakom, úszószintet beállítóm. Utána visszaszerelve újrahangolom.
Itt el lehet követni a hibát, hogy csak tünetet kezelünk, ha ugyanis a probléma forrása a tankban benzincsapban van, akkor azt kell kitakarítani, vagy lekezelni, kicserélni, ha menthetetlen.
Atjott a mail. De az egyik kép hibás. Eléggé közel van az ecset a lanchoz én ettől rövidebbre vágtam azt hiszem 12 mm-t et ír. És kb mikor felnyomom a villa aljahoz a láncot akkor ér a lanchoz éppen . Gondolom ennek így kéne lennie nem?
Gondoltam már én is erre, a Laci féle megoldásra de igazából kismillió embernek jó így nekem miért nem? Szal előbb megkuzdok vele aztán majd látom mi merre tovább.
Hát az biztos, hogy nem egyforma a két vas hatása.
Én 140 alatt ritkán megyek, inkább sokszor 150-160-180- néha e felett.
Igazából az Er 5el mentem átlagosan 120-140el nehogy már akkor egy kétszer akkora motorral ne menjek már kicsit többet, persze ahol lehet csakis ott .
Fogok fényképezni, és rakom ide fel de szerintem nagyon gyér az olaj a láncon..
Sziasztok.
Gondban vagyok. Szeretnék egy kis segítséget kérni.
2005 ös Er-em ( 28 000km ) azt csinálta hogy gázadásnál elkezdett fulladni nem járt egyenletesen.. alapgáz is alig volt. El vittem szakihoz kitisztiotta karbit és lám jó lett ment is egy hétig. Utána ugyan az a probléma.. csak még jobban fullad. megnéztem hogy mind kettő henger jár-e és lám az egyik rakoncátlankodott ( egyikkel begyujtott másikkal nem ) .. megrendeltem a kettő új gyertyát, ki is cseréltem. De a probléma nem szűnt meg, csak talán kicsit javult a helyzet.. 3 ezres fordulat körül nem jár egyenletesen, úgymond szaggat kicsit. És 7 ezren felül is elkezd nem pörög tovább.. Tanácstalan vagyok. És egyben mostmár nagyon ideges is esetleg ha valakinek lenne valami tippje azt nagyon megköszönném.
Köszönöm a "csapongó gondolatokat"! :) Mindenből lehet tanulni. Nekem is egyébként hasonló elveim vannak, szeretnék mindent vagy 100 évig használni :), nem pedig mindig újat venni. Ehhez meg kell a karbantartás.
Igazából semmi baj nincs még a blokkommal (gáz is lenne ilyen fiatalon), de sajnos a motoromat kissé mostohán használom, munkábajárás miatt sokat megyek rövid távra, hideg motorral... Persze igyekszem nem is halálra terhelni olyankor. De ha ez a Xado gél csökkenti a kopást, kevésbé mennek el a szelephézagok stb. - már beváltotta a reményeimet.
Szóval nemsokára nyomom én is, aztán meglátjuk. :)
Köszi mégegyszer!
Azért ehhez hozzátenném, hogy szerintem nem csatak a láncom, hanem pont jó. :) Meg azért nagyon eltérő a motorunk és a láncszettünk is. Valószínű a motorozási stílusunk szintén, én pl. sokat megyek városban, kis sebességen. Autópályán pl. én is feljebb veszem.
Amúgy a legtöbben pont azt szeretnék elérni, ami neked probléma, hogy jól is ken, meg nem is csap mindent össze olajjal. :) De Zolinak is igaza van, szerintem ha raksz rá egy csövet a hátsó lánckerékhez, mint a Scottoileren, és nincs az ecset, akkor valószínű nagyobb cseppekben fog összegyűlni az olaj, ha ez a cél.
Fel tudsz esetleg ide rakni pár képet a láncodról, hogy van olajozva? Hátha több szem többet lát alapon kiokoskodunk valamit.
Szia Fisi!
Cb Laci szerencsés helyzetben volt mikor csinálta az olajzóját, mivel a Suzukinál a lánc alsó ága terhelt állapotában folyamatosan hozzáér a vezető gumihoz. Így Ő egy tollbetétnyi vastagságú csövet átvezetett rajta szintest annak külső felületével, így az menet közben szépen "ledörzsöli", hordja az olajat róla. Érdemes volna megnézni, hogy a Kawánál nem áll-e fent ez a helyzet és akkor nem kellene több centiről célozgatni. Sajnos nekem nem volt szerencsém a Hondával, mert annál a lánc egyik ága se éri el soha. Én is jártam már úgy, hogy a lánc beleért az olajzócsőbe, de nálam akkor műanyag volt, így nem tett kárt semmiben. Most egy focipumpacső hosszú tűjét hajlítottam a lánc alsó ága fölé forgásirányba, így ha hozzá is ér esetleg, akkor is csak legfeljebb hátrébb hajlítja de nem tépi le. Sok szerencsét a kísérletezéshez és ne add fel!
Nincs becsípve, nekem alapból a lengő villa tövébe van téve az első lánckerék mögött 4-5 centivel. Szerintem itt is ha van is légmozgás, akkor csak minimális...
Nem szeretném hátra rakni, épp ez volt a cél, hogy ne látsszon. Nyomni nyom, mert 2-3 nyitásra egy szép kövér csepp lecseppen, ahogy észre vettem smice ugyanilyen pumpája is ennyit nyom a videon.
Röhej az, hogy neki 3- on csatak a lánc, nekem meg 7- en nem sok minden...
Szoktam figyelni nem csípődhetett be mert megjelenik az olaj. Bár én mindig azt hittem egy nyitás egy kövér csepp olaj, hát nem...
Full egyenesen jön le a cső a tartálytól a lengő villáig, onnan van kis kanyar de ez sem vészes.
Inkább lennék úgy hogy most össze olajoz mindent, aztán van 7 fokozatom vissza venni, mint kettő bővebbre...
Tedd egy sima fecskendőtűvel a hátsó lánckerékre és tocsogni fogsz mint liba a sárban.
Ahogy észrevettem motorosok tűrőképessége is más.Én agyfaszt kapok mikor pár csepp megy a felnire végigkúszik a gumi oldalán és csíkozza a futófelületet.Jobbára megállok felgyűlik a lánckerék oldalán és induláskor nagy cseppben veri le.
Nálam tervben van az első lánckerékre folyatás.Remélem ott benn távozik a felesleg é a gumira nem jut.
Ez a 3 centiről majd rácsöpög pont a láncra nekem olyan mint a woodoo.
Fenét fog az olajcsepp pont a 200al mozgó láncra csöppenni amikor a motor is 120-al megy van ott akkora légmozgás hogy mindenhova pöttyen csak a láncra nem.
Nemmellesleg, szerintem lenne ott hő meg nyomás, a letörlést én is hülyeségnek tartom. Ettől függetlenül működhet a dolog.
Szvsz. nem akkora hülyeség, mert akár ott is csökkentheti a surlódást a cermet.
Laci!
Kismotorban - Schwalbe elő kezeletem a gépet három tasakkal. Akkora változást nem vettem észre, inkább szerintem ami számít az a 2T olaj használata. Amúgy a Schwalbe váltóba az ásványi Xado van, ott eddig nem vettem észre nagyobb változást.
Illetve de- a váltó pontosabb lett a régi valójához képest!
Én amúgy még mindig erre a fax láncolajzóra vok kiakadva, egyszerűen itt mindenki avval küzd hogy sokat nyom- pl. láttam Zoli 32 olajzóját, hát mit nem adnék érte ha a felét legalább tudná az enyém. Van olajfilm van, de azért az a tele baxa a felnit, gumi oldalát, tocsog a váz az olajtól messze nincs. Minimális kiverődött olaj 7- es álláson és ennyi.
Smice küldött vidit nekem sem nyom kevesebbet a cucc.
Az ecsetet vissza szereltem mert állítólag ha csak simán a cső van jobban ken. Hát így sem. Igaz amikor berugózott a villa elpofozta az ecset szőrét hátra de ha meg nagyon feljebb rakom, akkor minek az ecset?
Szal irgum burgum, drága volt de eddig nagyon nem vok elröppenve tőle. Remélem azért a lánc nem megy gallyra tőle..
Nekem nincsenek egybehangzó tapasztalataim, csak csapongó gondolataim.
Èn egy Highway 1-et öntöttem elsöször 3 fele :Ford focus-GSX1400-SR500...Majd külön gélt raktam a még az 1400-be pirosat is zöldet is...A fordba olajcserekör két zöldet...aztán a tavalyi szerzeméyn GSXR1100-be is két zöldet...
Mivel nem nagyon bontottam meg egyik blokkot sem, nem igen látok felszini változásokat...talán a fordnál betöltönyilástól lehet látni egy két vezérbütyköt, de nem fókuszáltam annyira rá...
Amiért én nyomkodtam az olajba...
-az 1400-es blokkna vibrál ráz így 90 ezer után 11 évesen. De hiába rángattam meg fötengely végét, kihajtótengelyt, kuplungtengelyt, nem találtam, ezeken a pontokon lógást, lehet csak az öregedö zsugorodó motorszilentek miatt jön át több rezgés...a géllel nem változott semmi...
- Az Sr 500 a léghütéses kökorszaki blokkjával is picit csörömpölös, ott sem igazán lett csöndesebb semmi, de nem adom fel...
- A gixer váltója közdutottan szarul van kenve gyárilag, a kéreg leválás a fog ívekröl, és az ezzel járó éneklés a blokk sajátossága. Szóval ez is igen zajos volt, nem vészes, de vájt fülüemnek az...itt sem hallottam, hogy csendesedett volna eddig...
- A fordot szinte csak pályán -hosszú távon használjuk, a 140 ezer km környékén járó motor még csendes, annak örülnék, ha a korongos szelephézagállítás minél késöbb válna szükségessé...
Mivel javarészt olajcserekor nyomkodjuk bele az adalékot is, ezért nem tudom elkülöniteni a jotékony hatását, hiszen mind tudju, hogy csak simán egy megfáradt olaj helyére beöntve a friss tiszta olajat, önmagában is csendesíti már a zajosabban járó öregolajos blokkot.
Tudjuk azt is, hogy a régebbi jármüvek kevésbé kihegyezett eröforrásai, simán elgurulnak 100 ezer km -eket. Futásteljesítményük inkább a használat szakszerültlenségén múlik, mint a gélek hiányán. Nem jelentem ki, csak megjegyzem, hogy aki nem hanyagolja el a eröforrást, és szakszerüen veszi ki belöle a teljesítményt, nem igen fogja hiányát érezni a az ilyen géleknek. Ugyanis nagyon kevesen gondolkodnak (rajtam kivül mondjuk) abban , hogy egy motort mondjuk 15-25 évre vesznek terveznek.
De ott van a ford, amibe évi kb 15 ezer fordul bele...9 éves vettem...22 évesen is még 250-280 ezer km lesz benne, de a kaszni addigra lerohad a motorról ugyis.
Talán annyi elönyét látom (mondom én is használom szinte mindenbe), hogyha el lehet odázni, egy két szelephézagállítást, vagy ha valóban segít a gyári konstrukciós kenési problémákon, váltónál, veztengelyeknél...de erre eddig nem hallottam hiteles forrásból szinte semmit.
Nekem korábbi tapasztalatom Metabonddal volt. Azt belraktam a régi 400 yamahába. Annak ellenére, hogy inkvizició jár érte, autóba való castról olajjal használtam. Tudjuk hogy sem az autóba való motorolaj, sem a metabond, nem barátja a olajfürdös többtárcsás kuplungnak. Azt tudom, hogy a tesztek szerint a 50 ezer km alatt annak kikopott a motorja, és ette az olajat...az enyémmel úgy hogy 11 évesen vettem, nem tudom mennyi lehett benne akkor, mert nem a gyári müszerfal volt fent, mentem sok év alatt (egyetemen nem sok pénz volt benzinre) több mint 40 ezer km-t, de kopásnak semmi nyoma nem volt...( kuplungot meg kellett viszont erösiteni a rugóknál, hogy ne csússzon) úgy hogy duplarára növeltem a gyári olajcsere periodusokat, ami kb 10 ezer km lehett. Ami ha azt nézük, hogy egy 30 éves technika, es még a yamahánál még ma is inkább lecseréletik a 5 ezer után, hiába a 10 ezres periodus...
A lényeg , hogy biztos tudott Metabond is valamit, de mikor eladtam, egyben volt, csak mindenhez már lassan hozzá kellett volna nyúlni, ami föleg a futómü, csapágyak, tömitések, villany...csak az bosszantott, hogy 3 szor kellett benne szabadonfutót cserélni...de a yamahának ez a keresztje, meg a lyukas vákuummembrán!
Ó, hát igyekszem én nyitott lenni... Annyira egyébként, hogy már meg is vettem a Xado gélt a motorolajhoz, nemsokára olajcsere, úgyhogy kipróbálom. Vannak kételyeim, de a sokak egybehangzó jó tapasztalata meggyőzött. Már csak a Xado-nak kell engem meggyőznie, én adok neki esélyt.
Neked mi a véleményed amúgy erről a cermet dologról? Mármint a motorolajban.
Egyébként mivel olajzót használok, engem sem érint már a spray téma. Meg nekem is meg kéne várnom, amíg elfogy a Stihl, és én meg megvettem az 5 literes kannát...
Nem tudom mennyit mentem olajzóval, talán 15e körül, de a kannát még bontatlanként el tudnám adni szerintem.
"a törlöromgyomban landolva, nem fog a láncon semmilyen jó hatást elérni" - de a törlőrongy lehet örökéletű lesz.
Èn arra két hiányosságra mutatnék rá, hogy nem adja meg a kenöanyag száradási idejét, csak azt mondja, hogy 10 perc után töröld le a csöpögö felesleget...ami annyira számomra nem bizar, mert egy ilyen igen is költséges cucc a törlöromgyomban landolva, nem fog a láncon semmilyen jó hatást elérni.
Gondolom nem én vagyok az egyetlen aki esetleg olyan irányba mennék el (ha nagyon rá lennék kényszerülve), hogy fejreállítva megszabdulnék a hajtógáztól, és az olajozó tartályába tenném/keverném...De hova már tökéltesíteni az így is duplázott esetenként triplázott lánc élettartamot. Rádásul még mindig nem fogyott el a 40 ekm alatt az 5 éve vett 1 liter 1200 HUF-os Stihl kenöanyag.
Szó szerint ezek a gondolatok születtek meg bennem is, persze ettől függetlenül továbbra is azt mondom (az eddigi tapasztalataim alapján) hogy a xado működik, legyen az bármilyen hókusz-pókusz! Most a 2T-hez való benzin olajat fogom kipróbálni egy kis felújított japán robogóban, kíváncsi vagyok ott működik-e a mágia :-)
A lánckenőt viszont nem próbálom ki mert az olajozó prioritást élvez, attól jelenleg nem ismerek jobb megoldást.
Csak pár napot görgess vissza Bandit topicban, van fent pár kép mert a téma miatt megint lángokba borul az oldal. Kiindulásnak ízelítőnek, hogy kb kinek mit jelent a jól kent ott láthatod pár képen.
Pont a te és Zoli példáján már hónapok óta "gondolat kísérletezek" hogy vajon hány változós lehet egy ilyen automata kenőrendszer...
Vajon számít e a motor kialakítása, a keletkező örvények, a lánc távolsága a kerék-gumi szélétől, a kenési pont, a lánckerekek mérete.... és még ki tudja mi.
Az kijelenthető határozottan, hogy nincs általános recept! Az összegyűlt tapasztalatok akkora szórással rendelkeznek, hogy képtelenség abból bármilyen következtetést saját magunknak levonni.
Van pár sarokpont ami jó kiindulási alap (ami többeknél működik) ezek mentén kell keresni saját magunk megoldását. Nem favorizálva, semmiképpen sem a többi fölé emelve, de a bonyolult Mccoi ezért ad egy nagy flexibilitást, mert olyan tág határok között változatható a mennyiség és az intervallum hozzávéve a progresszív -sebességgel fordítottan csökkenő kenési intervallumot, és az azonnal kapcsolható két extra funkciót. Ezek biztosítják azt, hogy a legszélsőségesebb körülmények között is elegendő legyen a kenőanyag mennyisége.
Szerintem egy jól kalibrált edénybe felfogva ki kéne mérnetek az egyes fokozatok mennyiségét egy jól kezelhető intervallumba, és összehasonlítani, meggyőződni arról, hogy amit beállítasz, és másnál elegendő, azt neked is tudja-e a cuccod. Utána lehet játszani a mennyiséggel, ami passzol a "temperamentumodhoz", meg esetlegesen az kenési pont változtatásával.