Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Értem, köszönöm a helyreigazítást.
Nem mindegyikhez, vannak küllős felnik tubeless meg tube type gumikhoz is. Pl. a mai nagy kalandmotorokon (BMW R1200GS Adventure, Honda VFR1200X, Triumph Tiger 800XC) jellemzően légzáró küllős kerék van, amivel tubeless gumit kell (lehet) használni.

Tömlős gumit jellemzően szintén a terepesek használnak, de nem a küllős felni miatt, hanem mert az tudja megtartani az extrém alacsony légnyomást, amit sokszor használnak.
Szerintem még az is baj, (ha jól tájékozott vagyok) hogy a küllős felnihez belső gumi is kell.
Hű, Te nagyon custom gépet akarsz építeni. :) A küllős felni rugalmasabb, ezért van terepgépeken, jobban elnyeli a terep állandó ütését. A merev felninek meg jobb az úttartása, ezért kívánatosabb aszfalton használatos motorokra. De ha Neked tetszik, hajrá, annyit nem ront rajta, hogy veszélyes legyen. Csak a merev jobb, ha főleg úton mész.

Én nem tennék rá, 3 okból: az egyik az említett útfekvés, nekem fontos, mert szeretek sportosan közlekedni sokszor, a másik kettőt egy csopperes fazon mondta, neki polírozott küllős kerekei vannak: egyrészt tisztítani rémálom, másrészt olyan mint egy nagy ventilátor, lefújja a láncról a láncspray-t, állítólag neki ezért sokkal hamarabb lejön, mint a nem küllős motorjánál. Nem tudom, nem próbáltam, de én a küllős kereket meghagyom off-road-ozásra.

Amúgy ha nem tetszik a gyári, vannak szép öntött kerekek is 3.5x17-es méretben (ez a hátsó felni), akár utángyártott, akár más motorok gyári felnijei, szerintem valahogy mindet be lehet berhelni. Csak ne feledd, hogy ezek elvileg engedélyköteles átalakítások (ahogy persze a fékrendszer is az)!
Ez édi Mitől kis Kawa egy kétmázsás ötszázas motor?Anno a 250-es már NAGY motor volt a 350-es vagy nagyobb meg .....
A dobféken az szokott segíteni, ha kétkilincses mechanikát kap, illetve jobb hűtést (bevezetnek hűtőlevegőt - de ez esőben csak ront ugye..)
Kiegészítve az előttem leírt tippeket, a fékbetét anyagával lehet játszani és azzal, hogy század mm-re pontosan legyen megállapítva a vastagsága és az íve, a fékdob átmérőjéhez képest. Ez egy kisipari beállításnál az említett hatékonyabb anyagú fékbetét felragasztásával jobb eredményt hozhat mint a gyári használata. A fékdob felszabályoztatása még hozzá jöhet, ami sokat számíthat. Most találtam egy szakit, aki ilyesmivel foglalkozik, és különleges, hogy nem kellett szétküllőzni hozzá a kereket /jawa 250/, és úgyis fel tudta szabályozni, úgyhogy gondolom az er5-nél is megtudná oldani.
Köszönöm a tanácsokat,és majd kipróbálgatom.Lenne még egy kérdésem a küllős kerekeken is gondolkodtam,ehhez mit szóltok?
Azért gondolkodom ennyi mindenen mert nagyon bejön nekem a kis kawa,és úgy gondolom még nagyon sokáig meg lesz.Szép gyáriban is de azért jó lenne egy-két egyedi dolog is.
A dobféknél az áttételezéssel tudnál inkább játszani..
Amúgy sokkal job lenne még az Ernő dobféke ha a fékkar a lábad alatt hosszabb lenne, nézz meg egy ETZ- t .
Ott bármikor megnyikkantod a hátulját, és egész jól fog a dob is. CSak az Er- nél kis tömpe fékkar van a lábad alatt avval túl nagy erőt nem tudsz kifejteni.
Amúgy nekem a fékkar tengely zsírzása sokat segített, egész jó lett a fék utána.
Hát nem tudom.. Én is sokat mentem utassal meg néha csomaggal is, de soha nem éreztem azt hogy hú ez annyira kevés lenne. Megszoktam és úgy alkalmaztam ahogy jó volt. Igaz a végén már elől fém fékcső volt, de az se volt egy hú de mekkora durranás, persze jobb lett a fék tőle.
Szerintem ott csak a fékpofával lehet játszani. Én inkább a dupla tárcsán gondolkoznék előre, sokat megyek utassal és azt nem érzem elégnek.
Amúgy a dobféket nem lehet tuningolni? Nem értek hozzá, de tárcsaféknél ugye sok lehetőség van a fékhatás javítására, és ahhoz nem kell az egész fékrendszert átépíteni valami tök mássá. Pl. az egyszerű betétcserétől kezdve a főfékmunkahenger cseréjéig... Dobféknél nincs valami ilyen?
Helló!
Mèg csak elmèleti síkon mozog a dolog,de ha a megvalósításra kerül a sor,csakis szakival csináltatnám. A dobfèk is jó,csak nèha bizonyos helyzetekben kevèsnek èrzem,de biztos csak megszokás kèrdèse.
Plusz még az átalakítás engedélyeztetése se egyszerű gondolom.(Mi egyszerű ebben az országban,)
Ahogy Parabellum tesóm mondta megoldható de kell hozzá egy Gpz 500 S hátsó kerék és szerintem a lengővillat is lehet e miatt cserélni kell..
Meg a labtarto konzol stb átalakítását is számba kell venni.
Amúgy szerintem elég oda az a dob, főleg ha karban is tartod.
Van köztünk pár kanyarvadaszabb emberke eddig mind megoldotta evvel.
De szíved joga, én azt mondom hajrá!
Az nem kis munka lesz.Ráadásul veszélyes is lehet ha nem vagy profi ezen a téren.Volt itt egy kolléga a GPZ-vel keresztezte az Er5-öt.Lehet hogy neki tárcsa volt hátul de nem vagyok benne biztos.Elöl biztos ,hogy dupla volt rajta.
Sziasztok!
Lenne egy eladó,(vagy csere er5-tel kapcs. dolgokra) átalakított, er5-ös ülésem(5000ft), süllyesztve van.Szerintem,2000-s évjáratig,mert más a zár kialakítása mint az enyémnek,az enyém 2005-s.
Kérdezni is szeretnék,hátha csinált már valaki olyat amit én akarok.Tárcsa féket szeretnék hátra,mit szóltok hozzá?
Ötleteket,vagy tanácsokat szívesen fogadok.
Üdv mindenkinek:Imi
A Zenel meg ha jól emlékszem úgy van, hogy ha már sebességbe rakod , hiába van behuzva a kuplung, akkor is már lelovi... Fura is volt elsőre!
Ugye az 5- nél meg akkor lövi le ha kiengeded a kuplungot. Ennél meg ahogy becsattant egybe, már állítja le . Mondjuk maga a kapcsoló is egész más és sokkal masszívabb darab.
Hopp. Igaz is!
Össze kevertem avval mikor sebességbe rakva akarja beindítani az ember. No akkor kell a kuplung..
Indul az kuplungolás nélkül is.
Kihajtott támasszal persze,hogy indulnia kell.De ha sebességbe teszed és engeded fel a kuplungot akkor leállítja a motort.(Biztonsági opció,hogy még véletlenül se indulj el kihajtott mankóval)
Kihajtott oldal tamasszal akkor indítható az Er ha behuzod a kuplung kart. Én is amúgy a rossz kapcsira gondoltam először.
Ha így vagy vele, akkor bizony jobban jársz ha elviszed szakihoz..
Ezt mondjuk azért kétlem, mert eddig lehajtott oldalsztenderrrel simán elindult. A villamossági dolgokhoz sajnos nem értek(erős színtévesztő révén el is vagyok tőle tiltva), plusz kell rá egy hátsó bal index is, úgyhogy csak hozzáértőre bíznám.
Uppsz ! Megelőztek.
Gyanúm szerint az oldalszender kapcsolója viccelődik veled.Annak a dolga leállítani a motort ha kihajtott támasszal akarnál elindulni.Lehet úgy érzi valamiért,hogy ki van hajtva a mankó.