Valakinek van tapasztalata a Michelin Pilot Activ gumival?
A régi gumimról erre váltottam, és hát... tapasztalok néhány furcsaságot. Mondjuk eleve a szerelést is elcs.szték (pedig Honda szervizbe vittem ), úgyhogy szedem is mindjárt szét és újra összerakom, de amit nem tudok a szerelésre fogni, az az pl., hogy álló helyzetben (járó motorral) is érezhetően jobban ráz, rezeg a motor. Ez normális? Ennyivel merevebb lenne a gumi, mint a régi? Vagy valami más miatt érezhetem jobban a rezgéseket? A blokkot csak nem szedték ki a kerékcseréhez, bár ki tudja...
Ha minden igaz, 2 évente vagy 24e km-enként kéne cserélni. Én a Ninjában 4 év után cseréltem először, sötétnek sötét volt a régi, de gyakorlatilag semmi változást nem éreztem. Mindegy, a lelki megnyugvás végett megérte. :)
Az az olaj lehet az esetleg előregedett, és kissé szivárgó szelepfedél tömítéstől is, illetve anno az Er5- banális módón a nem teljesen meghúzott az oldali kipufogó könyök anyától termelt ezer km- ként egy egy csepp olajat a hűtőbordákra. A henger probléma lehet az is amit mondtál, de esetleg egy eltömődött az oldali karbi vagy egy rosszabb gyertya is lehet ludas. A lehetőségek tárháza végtelen, utána kell nézni.
Amikor megvettem a KLE-t belekukkantottam a fékfolyadék tartályba, valami vegyes virágméz színű és állagú lötty volt benne. Lecseréltem, érezhető volt a javulás elöl és hátul is.
A blokkal kapcsolatban lenne két kérdésem:
1. A bal henger hűtőbordáin tapasztaltam némi olajat, nem csöpög csak a bordák között van egy kevéske olaj. Valami tömítés probléma vagy a himbákat kenő olajból szivárog ki valamennyi az oldalsztenderre állított motoron?
2. Pár napos állás után megjátszotta, hogy csak az egyik henger indult be, az viszont könnyen, majd pár méter gurulás után hozzáfogott a másik is dolgozni. Nem volt durrogás, rángatás, hanem egyszer csak szépen megindult. Arra gyanakszom, hogy esetleg a jobb karburátorból az állásban leürül a benzin és ezért indul az egyik henger nehezebben. Tapasztalt más is hasonlót?
A jó ég tudja... Nálam a 2-dik szezont futja a gép. Csak gondoltam ha már hozzá lesz pisztergálva akkor ez is pipa. A városba gyakran kell elég durván fékeznem, a sok figyelmes 4kerekes miatt.
Viszont nyikorog a hátsó fékem.Lehet,hogy berozsdásodott.Úgy nyekergett a fékpadon,hogy rossz volt hallgatni.Azt hittem kibaxnak miatta.De a fékhatás rendben volt szerencsére.
Hány éves a fék lötyi?Tíz év alatt egyszer cseréltem de a csere után nagyon máshogyan fékezett Rosinante.Talán három évente vagy km szerint kéne cserélni.Az felesleges.(Csak a saját tapasztalat.És én ritkán fékezek)Van motorfék és van defenzív vezetés.
Egyetértek addyval, szerintem is fent lesz a gond..
Mintha múltkor valakinek lett volna problémája hasonló szinten, de legalább is a felső munkahengerrel..
Nekem ez főfékhenger problémának tűnik elsőre, persze látatlanban nem tudom biztosra mondani. Nem bonyolult a kicserélése, csak drága hozzá a gyári javító szett.
Jó pár hét pihi után újra nyeregbe szálltam és már az induláskor kissé fura dolgot éreztem. A fékkar szinte koppanásig bezuhant minimális húzástól, aztán kis tétovázás, meg fék húzogatás után visszaállt a rendszer. Azóta "kis" holtjátéka van a fékkarnak, akkora hogy a féklámpakapcsolót nem nyomja be, azaz a féklámpám mindig világít.
Ez mi lehet? Levegő volt a rendszerben? Szivárgást nem láttam sehol... Komplett fékkarcsere?
Ugyan nem ismerem az ER-5 felépítését ilyen szinten, de..
..ha mindig ugyan azzal a hengerrel van a baj, akkor próbáld meg felcserélni a trafókat. Ha a csere után a másik henger áll le, akkor meg is van a ludas.
Hát ezt így látatlanban szinte lehetetlen megmondani, főleg, ha szerelő is látta és ő sem fejtette meg...
Nekem egyébként akkor állt le az egyik henger, amikor az úszó nem zárt és telenyomta a hengert benzinnel... De írtad, hogy a karbi OK, a szerelő biztos megnézte ezt is... Gyertyakép rendben?
Segítséget szeretnék....
A kincsem akarom mondani a motorom rosszalkodik...
Senki nem tud rájönni mi történik...
Úgy gondolja elég nekem az egy henger is...
Szerelő után kb 100km és újra egy hengert használ...
Gyertya cserélve, karbi szinkron ok, karburátor szétszedetve ok...
Ötletek?
Előre is köszönöm...
A régi gumimról erre váltottam, és hát... tapasztalok néhány furcsaságot. Mondjuk eleve a szerelést is elcs.szték (pedig Honda szervizbe vittem ), úgyhogy szedem is mindjárt szét és újra összerakom, de amit nem tudok a szerelésre fogni, az az pl., hogy álló helyzetben (járó motorral) is érezhetően jobban ráz, rezeg a motor. Ez normális? Ennyivel merevebb lenne a gumi, mint a régi? Vagy valami más miatt érezhetem jobban a rezgéseket? A blokkot csak nem szedték ki a kerékcseréhez, bár ki tudja...