Sziasztok!
A segítségeteket kérném.Van egy 2005-évjáratu Er 5-m.Az első felni egy kátyúzás után megfáradt.(a felni javításon már túl vagyok,és szarabb mint volt,a közepe ment el)Már a neten található összes bontóst felhívtam felni ügyben,de vagy nincs vagy nem akarják helyben megnézetni a felnit,én pedig nem szívesen adnék ki egy ugyan olyan hibás felnire pénzt.(pedig ki is fizetném a felni megnézését még ha nem is veszem meg mert hibás).
Tehát ha esetleg valaki tudna egy jó állapotú felnit vagy azt,hogy hol kaphatnék egyet azt nagyon megköszönném.(Ja,újat nem szívesen vennék,mert horror áron mérik)
Előre is köszi a segítséget!
Menj fel az oldalamra, és ott találsz leírást a műszerfal szetszedesrol. Igazából nem sok minden van benne, ha hozzafersz akkor látod majd ,hogy van e gond vele!
Sziasztok! Még a jó időben sikerült kerülni egyet a vassal, Győrből elmentünk Tapolcára meg vissza, marha jó volt!(részemről ez volt az első túra:) ) Minden frankó volt haza értem, majd utána 1 óra múlva mennem kellett megint Győrbe... Menet közben azt vettem észre hogy a kilóméteróra pörög mint a b*rom a 15km alatt lepörgött 300 km-ert Elsőre azt hittem h a kmspirállal van gond, olvastam nem rég hogy valakinek szétesett, mondom haza érek húzok rajta egy keveset, de haza fele már jól pörgött. Volt már veletek ilyen ? Van rá módja hogy megbütyköljem ?
Sziasztok! Ugy latom, hogy tapasztaltak vagytok az ER-5ost erinto kerdesekben es en meg kezdo motoros vagyok tele kerdesekkel. Egy hete vettem egy ilyen tipust angilaban es szinte mindig nehezen indul . Ha megloknek akkor beporog a motor de maskent inditaskor csk egy kis kattogo hang hallatszik es felek, hogy rossz vasart kotottem . Lenne otletetek, hogy mi lehet a gond?
Ráadásul egy ilyen szarra, mert ha még egy egyeddi tuningra akár optikaira költené az ember- hát sok- sok oké, de más, jobb , szebb vagy motor tuning esetén erősebb lesz a gép tőle. De ez? Ja bammeg van rajta 140 -ért új fék, jé bammeg hát ilyen tárcsa izé eddig is volt rajta, semmi feltűnő.
Hát mikor egy új motort ülsz meg egy vadidegen helyen akkor nem. Itthon is csak hosszabb idő után kezdtem felfigyelni a dologra, annyira nem volt érzékelhető
Vagy a feléből sem megvehetném bele a tervezett progresszív rugó szettet és kicserélhetném az olajat is a villában. Plusz fém fékcső és a csomagtartó keret, és minden kész lenne rajta..
A fék problémán kívül szerintem olvastam szinte mindenről, de ez valahogy elkerülte a figyelmem. Elég kellemetlen és valóban bosszantó. Arról nem beszélve, hogy mi minden másra lehetne költeni azt a 140-et. Durván 340l benzin, kb. 6800km.
Alant leírtam. Mikor megvettem illetve nézegettem, látszott hogy eldőlt álló helyzetben a motor. Nem is vacilláltam rajta mert látszott hogy tényleg dőlés nem esés miatt van. Kijavíttattam a festést, lecseréltem zsír új gyáérira a tükröt és az az oldali indexet. Öröm a köbön, hanem mikor elmentem vele kb 1500- 2000 km- et kezdtem észre venni hogy ha megyek xy pont felé lassítás közben liftezik az eleje a motornak..
Mondom mi ez? szerelő haver mondja nézzem meg a féktárcsát mge a csúszócsapok vagy mik vasát..
Bal oldal novicsento, kipucoltam jól megzsíroztam a vasat féktisztító összerak. Jobb oldal, no a vas ott már nehezen jött ki..
Kiszedem a két ága el volt hajolva kétfelé..
Utólag szerintem az történhetett hogy rajta hagyhatták a féktárcsa zárat , rátolták a motort, az eldőlt megfeszítette ezt a hóbelevancot, és elhajlította a fék vasat..
Természetesen kapott az az oldali tárcsa is..
Mivel egy darab tárcsa 89 ezer ft, úgy döntöttem hogy utángyártott tárcsákat teszek rá, és így új tárcsákra cserélem, a majdnem új tárcsákat. Mivel anno az ER5- ön jól bevált a Goldfren és még mindig ez a legolcsóbb neve van márka ezekre cserélem a cuccost.
Persze ezáltal rakhatok fel új fékpofákat is...
Szal ezért megy a varia, hogy lehetne minél jobbal és olcsóbban kihozni a dolgot...
Jól sejted!
A leginkább mérgesítő pedig az hogy a tárcsákat megmérve egy tized kopás sincs rajtuk természetesen, azaz ha nem lenne elbaszva gyakorlatilag zsír új tárcsákat cserélgetek nem kevés pénzért!
A 140 ezer úgy jön össze hogy vettem a egy új fék vasat ez 36 ezer volt.
Aztán mint írtam kb. 84 a két tárcsa, és a két pár fekbetet az meg olyan 12 ezer. No akkor ez így 140...
Amúgy nem sajnáltattam magam, csak kibaszott mergesito..
A rendszerben csak sematikus ábrák vannak feltöltve, így azzal nem megyünk semmire, mert az csak egy általános tárcsa képe. De most van belőle áruátvétel alatt, ha készleten lesz kirendelem, és befotózom neked.
A segítségeteket kérném.Van egy 2005-évjáratu Er 5-m.Az első felni egy kátyúzás után megfáradt.(a felni javításon már túl vagyok,és szarabb mint volt,a közepe ment el)Már a neten található összes bontóst felhívtam felni ügyben,de vagy nincs vagy nem akarják helyben megnézetni a felnit,én pedig nem szívesen adnék ki egy ugyan olyan hibás felnire pénzt.(pedig ki is fizetném a felni megnézését még ha nem is veszem meg mert hibás).
Tehát ha esetleg valaki tudna egy jó állapotú felnit vagy azt,hogy hol kaphatnék egyet azt nagyon megköszönném.(Ja,újat nem szívesen vennék,mert horror áron mérik)
Előre is köszi a segítséget!
Mondom mi ez? szerelő haver mondja nézzem meg a féktárcsát mge a csúszócsapok vagy mik vasát..
Bal oldal novicsento, kipucoltam jól megzsíroztam a vasat féktisztító összerak. Jobb oldal, no a vas ott már nehezen jött ki..
Kiszedem a két ága el volt hajolva kétfelé..
Utólag szerintem az történhetett hogy rajta hagyhatták a féktárcsa zárat , rátolták a motort, az eldőlt megfeszítette ezt a hóbelevancot, és elhajlította a fék vasat..
Természetesen kapott az az oldali tárcsa is..
Mivel egy darab tárcsa 89 ezer ft, úgy döntöttem hogy utángyártott tárcsákat teszek rá, és így új tárcsákra cserélem, a majdnem új tárcsákat. Mivel anno az ER5- ön jól bevált a Goldfren és még mindig ez a legolcsóbb neve van márka ezekre cserélem a cuccost.
Persze ezáltal rakhatok fel új fékpofákat is...
Szal ezért megy a varia, hogy lehetne minél jobbal és olcsóbban kihozni a dolgot...
Miért kell cserélni az egész féket? Ha jól emlékszek nem sok km van az új gépben.
A leginkább mérgesítő pedig az hogy a tárcsákat megmérve egy tized kopás sincs rajtuk természetesen, azaz ha nem lenne elbaszva gyakorlatilag zsír új tárcsákat cserélgetek nem kevés pénzért!
Aztán mint írtam kb. 84 a két tárcsa, és a két pár fekbetet az meg olyan 12 ezer. No akkor ez így 140...
Amúgy nem sajnáltattam magam, csak kibaszott mergesito..