Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ok!
Én az elsőre szavazok, házban alszom, és megpróbálok szabit kérni:)
TKB, nyilatkozzatok!

Évadzáró buli Tiszakécskén október 1. vagy 2. hétvégéjén legyen?
Igazábol nekem mind1 h mikor lesz. Csak mondjatok egy dátumot holnapig xd
Többieknek jo az első hétvége? Csak mert nekem kedd reggelig be kell írnom h hova kérek szabit?
nem lesz még hideg szerintem, majd benn alszunk a házban.
az idő szempontjából jobb lenne az első hétvége. hátha akkor még nincs olyan hideg
Tetszik, amiket írtok, elgondolkoztató, hányszor ment meg a szerencse, vagy védőangyal és hányszor a rutin és a figyelem.
Budapest egy külön kategória ország határon belül. Pesten motorral, bicziklivel sokszor nem közlekedsz hanem túlélő turán veszel részt.
De nem lebecsülni akarom a városi rutint! Arra szerettem volna rávilágítani hogy ha nap mint nap ugyan azt a távot teszi meg az ember és így gyűjt sok kilómétert azzal az adot útszakaszon lesz tapasztalat csupán. (ismeri a kereszteződéseket, mikor vált a lámpa,stb) egy idő után már sokkal kevesebbet kell figyelnie rutinbol teszi meg az utat. Így már nem fejlődik csak közlekedik és gyűjti a km-et. Ha valaki megteheti és mindig új és új utakat jár be, új helyzetekben próbálja ki magát akkor az új tapasztalatok álltal jobban fejlődik.
Mert az új dolgokra mindig jobban figyelsz mint a megszokottakra.
Nagyjabol egyetertek, de azert a munkaba jarosak is gyakran esnek ugyanabba a hibaba amit teis irsz es szerintem nalad is hibas:ahhoz is KELL rutin, foleg mivel egy varosban - plane Pesten - sokkal tobb a balesetveszely az idiota autosok es egyeb kozlekedesben resztvevok miatt, mint mondjuk egy jo kis turan... masfafjta rutin, de kell.

Engem legutobb egy suzukis bacsi utott el a sajat savomban... "bocs, nem lattalak". Elotte meg besatuztak elottem, igy ahogy a friss kollega is irja, fekremaras es csuszas... szoval az emlitett "kezdo hiba" ugyanugy elofordulhat egy 10 km-es szakaszon mint egy 500km-es turan... ne becsuljuk le az embert aszerint, hol szerez tapasztalatot!

Peti: neked meg gyors jobbulast, uj gumikat es a leheto legkevesebb borulast!
Nem egyenes út kell a motorosnak.Kanyargós.Amúgy amit írtál az kábé jó.
gpeeter: Elöször is üdv a klubban! Nem motoros az aki legalább 1x nem csúszik. Persze ezt nem azért mondom hogy ez örvendetes dolog lenne. Elesni még motor nélkül is rossz, hát még egy 2 mázsás vasat "eldobni".
Az hogy egy ilyen helyzetet miként reagálsz le az sok mindentől függ és a végkimenetre mindig a szerencse teszi fel a pontot. Ami történt megtörtén és a legjobb amit tehetsz az az, hogy levonod a tanulságokat.
A 7 éves gumi bármennyire jó a mintázata is már öreg gumi. (az idő, a napsugárzás használat nélkül is tönkreteszi) Tavaly amikor én elcsúsztam többek között az öreg gumi nálam is közre játszott.
Ezen nem szabad spórolni!
A rutin megszerzése nem megy motorozás nélkül. Legalább is még nem
Amig viszont rutinod, tapasztalatod lesz azt az időt is túl kell élni. Ez bizony motoron sok-sok év. Vagy inkább nagyon sok km, változó környezetben. (nem a munkahelyre menet, naponta oda vissza ingázással lesz valaki rutinos csóka)
Sokszor hallani, hogy rutinos motorosok is súlyos baleseteket szenvednek. Ebből is látható, hogy a rutin sem minden. A véletlenek balszerencsés össze játszása bárkit megtréfál.
Az is igaz, hogy 2x ugyan úgy elesni nem nagyon szokott senki. Így erre rákészülni max annyira lehet, hogy az ember igyekszik ésszel tekerni a bika szarvát. A múlt hibáit nem elkövetni... majd elkövetünk újat.
A védő felszerelést én is nagyon fontosnak tartom de sokan azt hiszik ha a legdrágább full protektoros cuccokba bújnak sérthetetlenek. Az tény hogy védetebbek mint a rövid nadrágban, papucsban motorozók de nagy sebességnél közúton ha valaki bukik ott csak a szerencse menti meg.
Amit én még tanultam a bukásomból az pedig a motor védelme. Szerencsére a motorokat elég masszívra építik így kisebb csúszásokat, bukásokat túlélik kisebb karcolásokkal főleg ha legalább bukó gomba, bukó cső volt a gépen.
Egy jó bukócső a lábadat is védi egy csúszásnál! Leporolod magad és mész tovább. Az nagyon rossz amikor neked semmi bajod nem lesz de a gép üzemkételen lesz. Kint az út szélén rossz esetben egyedül még lehet el sem tudod tolni a következő faluig. Egy túrán, elhagyatott úton a felpakolt gépet nem szívesen haggya ott az ember őrizetlenül.
Ebből csak azt akarom kihozni hogy magad védelmén túl érdemes pénzt fordítani a vas védelmére is.

Egyenes utat gumifákkal!
Este megálmodtam, ma fél óra alatt megoldottam az idõmérô szerkezet rögzítését.
Erzsit kérdeztem a facebookon, most volt a szülinapja. Azt mondta, nem úgy alakultak a dolgok, szerintem náluk nem lesz semmi az idén.
Letisztáztam itthon. Október 1. vagy 2. hétvégéje jó lehet, ha az idõ is megengedi.

Fisi sajnálom, ha csak hétköznap érsz rá.
Még ne fixáljuk le: mind3 gyerek szülinapja most van szept-okt. Elôbb én is egyeztetek, mert nejemnek még nem mondtan.
1v2 még nem biztos.
Én előre is elnézést kérek az inaktivitás miatt- az idei év elég zűrös, és nem nagyon tudok szervezkedni a 3 műszakos folyamatos munkarend miatt..
Az évadzáró jó lenne, benne vok hétfő kedden vok szabadnapos..
Nekem jó oktober első hétvégéje. Akkor ezt a dátumot fixáljuk le ha jo a többieknek is.és en is oda kérem a szabimat
Sztem igény bizzos volna rá. Legalábbis a részemről biztos. Jo lenne látni titeket. Am papucsosék szervezték volna? Mert akkor rájuk kérdezek
vagy egymásra várunk.

Ha nincs más ötlet, október elején Tiszakécske, úgy mint tavaly.
Bogrács, ott alvás. stb.

Hozzászólás?
Bükkzsércen megbeszéltük, hogy lesz évadzáró.
De mindenki hallgat, azok is, akik előzetes meghívást fogalmaztak meg.
A hol és mikor a két legfontosabb kérdés.
Meg hogy kit érdekel egyáltalán.
Van valaki, aki szervezné?
Az összes tanulságban igazad van.
Amikor én elestem városban, egy bársonynadrág és egy bőrkabát volt rajtam. 2 hónapba telt, mire begyógyult a térdem, amiről lement a bőr.

Mondjuk én körforgalomban olajfolton estem el, de mindegy. Örülök, hogy nem jött mögöttem pl. egy kamion, mert az keresztül megy rajtam.
Szívesen mondanám, hogy más hibája volt, de sajnos én voltam a hülye. Egyszerűen túl gyorsan akartam egy kanyart bevenni...hát nem sikerült. Bepánikoltam, ami ugye mint tudjuk a legrosszabb amit egy motoros tehet. Elfelejtettem mindent amit korábban tanultam, első-hátsó fék satu, tekintet a menekülő út helyett egyenes az árokba és csak annyira volt időm, hogy egy imát elmondjak.
Néhány tanulság (bár több "talán" van benne):
-Kezdőként hiába érzed úgy, hogy jól megy már a motorozás; a motor szinte mindig többet tud nálad, tehát első az ÓVATOSSÁG.
-Ruha! Sokan röhögnek rajtam, hogy 30 fokban is felveszem, de most jól szolgált. Nem muszáj méregdrága bőr ruha, egy olcsóbb cordura is megteszi + kesztyű és csizma. Apropó csizma: bár a túrában kényelmes sétálni, de miután ráesett a jobb lábamra a két mázsás moci 3 napig sántikáltam, szóval a következő egy merevebb sport csizma lesz.
-ABS. Páran ellenzik, de a következő motoromon biztos lesz. Valószínűleg, ha ezen is van megúszom az egészet.
-a 7 éves gyári gumi is le lesz cserélve, lehet ez is számított.
-Sajnáltam erre is a pénzt, de ezután egy vezetéstechnikai tréninget biztos be fogok iktatni.

Szerelőhöz még nem tudtam elvinni a pacit, sajnos a szabadidőm mostanában elég kevés.
Hello!
Nekem van egy kormányom amivel a motort megvettem. Nem gyári de nagyon hasonló. Kicseréltem ETZ kormányra, gond nélkül felszerelhető és kényelmesebb mivel kicsit magasabb. 2100 Ft volt,
Ha kell a régi kormányom neked adom.