Bár így lenne. A W800 lóerőben nem sok, de azért a szervizelése, olajcsere stb. vetekszik egy autóéval. Arra gondolok, hogy pl. a er5 gyári olajszűrője 3500 Ft körül volt, az Ignishez 1200 Ft volt.
250 köbcentis, japán és nem robogó szegmensben nem sok választás van, de azért van.
Én tudok 20 évre elôre tervezni: biztos hogy nem lesz idôm hosszú és távoli túrákra, és nem lesz pénzem nagyköbcentis, soklóerôs gépre.
Ezért elsôsorban városi használatra és rövid túrákra alkalmas gépet veszek.
A W800 csak álom.
Bukócső kérdésre. Laca Hajdúszoboszlón nekifut ő már mint negyedik mebert a gyári csőnek. Csak rohadt voltam körbe fényképezni még a vasamat hogy jobban lásson. Tehát ha összejön, akkor lehet lesz gyári bukócső másolat!
Nagyon pöpi kis vas, gratulálok hozzá!
Röviden: gyertyákat teljesen felesleges macerélnod. Ha nagyon alapos akarsz lenni:
motorolaj (Fuchs silcolene Comp4 10W-40-et ajánlom),
olajszűrő (sztem mind jó, Én asszem MANN filtert szoktam venni),
fékfolyadék (DOT4),
teloolaj (10W),
hűtőfolyadék (rózsaszín -35fokra beállítva).
Máshoz nem kell nyúlni, nem nagy költség, és már ezzel is teljesen kinyaltad a kipufogóját.
Én is javaslom lecserélni ezeket a gummákat. Nekem BT45-ök vannak fönn, és tetszik. Mondjuk más gumit nem volt alkalmam kipróbálni.
Csak nekem szúrja nagyon a szemem az a bukócső? Nem ér előbb le, mint a lábtartó? Mert akkor nagyon gyorsan vedd le.
Széles utat!
Szia!
Nos, a gumik még az ősszel biztosan maradnak, aztán tavasszal meglátom. És köszönök minden hasznos információt! E-mail: ladam04@citromail.hu
Üdv: Ádám
Ja egy jó tanács! Látom elől az öngyilkos gyári Dunlop van lehet hátul is! HA van rá plusz 40 e ft- od azonnal cseréld le a Bridgestone BT 45 re, vagy a Heidenau K 63- K 64 . Meg fogsz lepődni a változáson!
Olaj és satöbbi problémára adj mail címet küldöm az átfogó leírást
Szűrőben a Hiflo filtro- ami olcsóbb én mindig a gyári olajszűrőt használtam igazából ha 2 ezerrel kerül többe mint az utángyártott..
Még a nyár elején történt, hogy itt a fórumon érdeklődtem tőletek az er-5 típusról. Segítő, és készséges válaszokat kaptam, amiket ez úton is köszönök. Aztán még gyűjtögettem, keresgéltem sokat a hirdetések között. Végül megvettem életem első nagy motorját, amit remélhetőleg a mellékelt képen is láthattok.
Sikerült kifognom 2006-os évjárattal, alig 4000 km-rel, hátsó és oldalsó túradobozokkal, és egyéb extrákkal, nagyon megkímélt állapotban. Még a papírmunkákat intézem, de biztosan tudom, hogy szeretnék majd egy átfogó szervizelést elvégezni. Ebben szeretném kérni ismét a segítségeteket, némi információval. (Teljesen hétköznapi használatra szánom, kisebb túrákkal.)
Arról van fogalmam, hogy milyen motorolajra lesz szükségem, de kérnék tanácsot, hogy mely gyártó, mely típusát ajánlanátok. Olajszűrőben úgy látom nem nagy a választék.
Szeretném a fagyállót is lecserélni. Milyen fajtát szabad beletenni?
Gyertyát, milyet ajánlanátok?
Illetve szeretném kiegészíteni majd az első sárvédőt műanyag toldattal. Ezt egy-egy motoron már láttam. Hol lehetne beszerezni, illetve milyen áron?
És még egy dolog. A képen látható bukócsővel vásároltam, de idővel szeretném lecserélni majd egy gyári csőre. (Azt értem gyári alatt, ami szorosabban öleli körbe a váltó részt, egy egyszerűbb hajlított idommal.) Ha valaki ilyenre vágyik, és tud sérülésmentes gyári bukócsövet, szívesen cserélnék vele.
Előre is köszönöm a válaszokat, hozzászólásokat!
Hát én is szeretnék egyszer majd egy új vasat, de egyelőre nekem nagyon nem éi meg
Ugyanis ha vesszük az ERnő példáját, én első tulajtól vettem 15e kmel közel 700ért, ha ezt újonnan akartam volna megtenni, akkor annak az ára aszem 1,2 milló volt, tehát itt buknél egyből 500at, majd mivel hitelt kellene felvennem annak a kamatán még legalább további 300at...
Szóval többet buknék az üzleten, mint egy használt jó állapotú motor árán, ezt sajnos én nem engedhetem meg magamnak
Persze ha tudnék 20 évre előre tervezni, lehet megkockáztatnam, de mivel nem tudok így nem merem. Mindenesetre kicsit irigylem azokat akik egy motort új korától birtokolhatnak
Az én import motorommal szerencsére semmi gond nem volt még, de valóban ez a NAGYON ritka kivétel. Lelkiismeretes eladótól kell venni, aki szépen rendbehozza, Debrecenben ismerek is egy ilyet, aki ezzel foglalkozik, tényleg korrekt ember, nagyon megbízható motorokat varázsol a roncsokból.
De egyébként nem vennék több Ny(+É+D)-EU motort (se autót), mert tényleg az a jellemző, hogy pár év alatt halálra használják ("Micsoda?! Ebbe kellett volna olajat cserélni?"), aztán vesznek másikat, mert megtehetik. A régit meg leadják szemétnek. Na az jut el hozzánk, visszatekerve, átfestve stb.
Az egyetlen kivétel nemzet talán a németek, na ott van sok fanatikus, aki pusztán szerelemből és büszkeségből úgy gondozza a 60 éves BMW motorját, hogy jobb, mint újkorában. Mondjuk azt nem is adja el. :) De tőlük szívesebben vennék (német!) járművet.
250 köbcentis, japán és nem robogó szegmensben nem sok választás van, de azért van.