Szia! Mivel szinte havonta előfordul, hogy valaki tanácsot kér er5 vásárlás ügyben, a srácok összeszedtek minden infót a motorról. Amolyan objektív felhasználói teszt és tapasztalat gyűjteményről van szó.
Várd meg, amíg Fisi olvassa a hozzászólásodat, mert ő az illetékes elvtárs. Biztosan megmondja a tutit.
Szerintem 2004 utánit vegyél az már az ujabb típus és ugye az is 8éves .Nagy típushibája nincs csak a kipufogó zizeg van akit idegesít van akit nem.Ha megveszed tudok szerelőt kispesten.
Szeretnék tanácsot kérni tőletek, tapasztalt ER-5-ösöktől. Kezdő motoros vagyok, most tervezek vásárolni ilyen gépet, első motornak, használtan. A gond az, hogy én nyilván nem vagyok egy nagy motorszerelő, de azért nem szeretném megjárni a géppel, úgyhogy esetleg tudnátok néhány támpontot adni arra nézve, mire figyeljek? (Azért lesz velem valaki, aki szintén nem szakember ugyan, de ért hozzá, és meg tud nézni bármit, amihez nem kell szerelőnek lenni) Vannak típushibák? Van jobb/rosszabb évjárat?
Illetve tudnátok-e szerelőt ajánlani Bp-n, akihez vigyem a vásárlás után átnézetni?
Előre is nagyon köszönök minden segítséget, tanácsot!
Eszter
Ha a karbik folynak túl, az könnyen ellenőrizhető. Amikor a hibát produkálja, le kell engedni az úszóházak benzinszintjéből (karbik alján imbusszal nyitható szelepek). Ha így beindul, akkor ez a baj. Bár érdekes lenne ha mindkét karbi tűszelepe áteresztene egy 8 éves motoron.
Ha ez nem segít, akkor az egyik gyertyapipát levéve, régi gyertyát beletéve ellenőrizni kell a szikrát.
Ha van szikra és rendben van a benzinszint akkor...megbántódott.
Középállványon áll a műhelyben.Meg se mozdítottam.Elsőre pöcc-röff.Melegedésig járatta.Leállítottam.Tovább már nem indult.A kitámasztó kapcsolója szerintem nem játszik mert akkor nem is forgatna.
Szerelőhöz persze elviszem de attól még nyűgös vagyok.
Mi ez a hisztis kisgyerek stílus már?
Ha eltört a játékod, és nem tudod megjavítani, akkor vidd oda apuhoz (szerelő).
Egyébként asszem én sem gondolkodtam eleget, mert a csap áteresztése még nem elég a túlfolyáshoz. Az úszóház tűszelepe is meg lehet kopva.
Leírhatnád azért, hogy újabban hogyan jött elő a jelenség.
Attól függ.. Ha úgy találod el a vágást mint nekem a Handó Peti, akkor jó közel lesz a villához a kipu. Nekem meg az nem tetszett.. Ízlések - és pofonok!
Hát most hírtelen nem tudom hogy kiáll-e a vége, szerintem nem, de holnap megnézem.
Az indítási gondokról pár szót azért írnék.
Ha jól emlékszem arrébbtolásra megjavult a dolog, ami nekem elektromos hiba gyanús inkább, mint üzemanyagellátás. Egy megtört vezeték, vagy a letámasztó kapcsolója. Ha arrébbtolod attól még semmi sem fog változni (úgyértem ezekben a motorokban nincs dőlésérzékelő vagy egyéb jeladó ami befolyással van a gyújtáskörre), viszont megmozdítod a motort, rezonanciát okozol (bár az indítózással is, de az nem mozdítja meg annyira a hibás kábelt, gondolom).
Érdemes lenne első körben egy ilyen be nem indulás alkalmával megmozgatni a kitámasztó kapcsolóját, mivel ennek a cseréje a legegyszerűbb.
Ha erre nem reagál, akkor jöhet a tank leszedése, és szemrevételezés. Gondolom amikor a hiba fennáll, akkor minden világítás meg egyéb elektromos cucc működik. Ha igen, akkor elég csak a gyújtás kábeleit átnézegetni... Lehet hogy a vezetéken valami külsérelmi nyom is van. Talán a kormányhoz közeliekkel érdemesebb kezdeni (már nem politikailag ).
Ez lesz Rosinante első igazi nagy karbantartása. Nem szabad feladni az első problémánál. Nekem sem volt könnyű az Mz-vel, már a felgyújtás is szóba került, de nem volt szívem megtenni. Azért Fisi neked, Lütyőnek és a többieknek is sokat köszönhet a Mz és én is, hogy ismét gurul. Nélkületek lehet én is feladtam volna.
Van egy 8 éves motorod 44 ezer km- el, 8 év alatt most volt először egy kis nyűgje, te 8 éves korodig hány fogadat hullajtottad el, a szüleid hajszálairól nem is beszélve?
Ha adsz egy mail címet elküldöm a cikket.
Várd meg, amíg Fisi olvassa a hozzászólásodat, mert ő az illetékes elvtárs. Biztosan megmondja a tutit.
Szeretnék tanácsot kérni tőletek, tapasztalt ER-5-ösöktől. Kezdő motoros vagyok, most tervezek vásárolni ilyen gépet, első motornak, használtan. A gond az, hogy én nyilván nem vagyok egy nagy motorszerelő, de azért nem szeretném megjárni a géppel, úgyhogy esetleg tudnátok néhány támpontot adni arra nézve, mire figyeljek? (Azért lesz velem valaki, aki szintén nem szakember ugyan, de ért hozzá, és meg tud nézni bármit, amihez nem kell szerelőnek lenni) Vannak típushibák? Van jobb/rosszabb évjárat?
Illetve tudnátok-e szerelőt ajánlani Bp-n, akihez vigyem a vásárlás után átnézetni?
Előre is nagyon köszönök minden segítséget, tanácsot!
Eszter
Am.nem szoktam apuhoz vinni mert régi motoros és ráadásul gépész vok.Most viszont el akadtam..
Így már nem megyek a telekre vele,.+
Ha ez nem segít, akkor az egyik gyertyapipát levéve, régi gyertyát beletéve ellenőrizni kell a szikrát.
Ha van szikra és rendben van a benzinszint akkor...megbántódott.
Engem is roppant módon piszkál és idegesít, ha valami műszaki probléma van akár az autóval, akár a motorral.
Szerelőhöz persze elviszem de attól még nyűgös vagyok.
Ha eltört a játékod, és nem tudod megjavítani, akkor vidd oda apuhoz (szerelő).
Egyébként asszem én sem gondolkodtam eleget, mert a csap áteresztése még nem elég a túlfolyáshoz. Az úszóház tűszelepe is meg lehet kopva.
Leírhatnád azért, hogy újabban hogyan jött elő a jelenség.
Az indítási gondokról pár szót azért írnék.
Ha jól emlékszem arrébbtolásra megjavult a dolog, ami nekem elektromos hiba gyanús inkább, mint üzemanyagellátás. Egy megtört vezeték, vagy a letámasztó kapcsolója. Ha arrébbtolod attól még semmi sem fog változni (úgyértem ezekben a motorokban nincs dőlésérzékelő vagy egyéb jeladó ami befolyással van a gyújtáskörre), viszont megmozdítod a motort, rezonanciát okozol (bár az indítózással is, de az nem mozdítja meg annyira a hibás kábelt, gondolom).
Érdemes lenne első körben egy ilyen be nem indulás alkalmával megmozgatni a kitámasztó kapcsolóját, mivel ennek a cseréje a legegyszerűbb.
Ha erre nem reagál, akkor jöhet a tank leszedése, és szemrevételezés. Gondolom amikor a hiba fennáll, akkor minden világítás meg egyéb elektromos cucc működik. Ha igen, akkor elég csak a gyújtás kábeleit átnézegetni... Lehet hogy a vezetéken valami külsérelmi nyom is van. Talán a kormányhoz közeliekkel érdemesebb kezdeni (már nem politikailag ).
Én asszem így állnék neki.